Hop til indhold

Forbud mod rottweiler?


Gæst mkvr83
 Share

Recommended Posts

Og ja så hjælper det jo slet ikke at de fleste af dem som har de "potensforlængere" glemmer at træne med deres hunde :evil:

og os der ikke har dem som potensforlænger har svært ved at finde et sted overhovedet at træne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

og os der ikke har dem som potensforlænger har svært ved at finde et sted overhovedet at træne :blink:

 

 

Ja :( Desværre bliver de "gode" jo straffet for de fjolsers handlinger!

 

Mine forældre har en hund som er ret "bred" og på mange virker som en blanding af noget "kamp-hund", og folk decideret fjerner deres hunde når de kommer gående med hende... Og hun er altså en overvægtig blanding af ubestemmelig, og jordens mest dovne og rolige hund... Men ja.. Folk dømmer, og "kamphunde" er bare puha, de æder jo ens egen hund! :stupid::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige OT, men hvorfor er der I ikke må komme på de fleste træningspladser? Er det fordi I skal ha (altså hunden:blink:) mundkurv på eller hvordan?

 

Enten fordi at trænerne ikke kan lide den type hunde, eller fordi at de andre kursister ikke vil have dem på holdet, og så vælger træneren at forbyde dem på pladsen...

 

Jeg forsøgte på et tidspunkt at tilmelde mig et weekend hold i motivation, og på trods af at de manglede kursister for overhovedet at kunne gennemføre holdet, så var jeg ikke velkommen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten fordi at trænerne ikke kan lide den type hunde, eller fordi at de andre kursister ikke vil have dem på holdet, og så vælger træneren at forbyde dem på pladsen...

 

Nogen mennesker kan man ikke forstå, ville da mene de folk der træner med deres hund er seriøse mennesker man ikke skal være bange for :vedikke: Men tak for svar, undrede mig bare lige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen mennesker kan man ikke forstå, ville da mene de folk der træner med deres hund er seriøse mennesker man ikke skal være bange for :vedikke: Men tak for svar, undrede mig bare lige..

 

som nævnt så forsøgte jeg at komme på det her weekend hold, og det var absolut ikke billigt, og emnet var specielt, så udfra det kunne man sige sig selv at det kun var seriøse mennesker med erfaring der ville tilmelde sig, men alligevel var jeg ikke velkommen :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige OT, men hvorfor er der I ikke må komme på de fleste træningspladser? Er det fordi I skal ha (altså hunden:blink:) mundkurv på eller hvordan?

 

ja dem med offintlig adgang skal man have mundkurv på og snor på konstant.

 

andre klubber/steder vil bare slet ikke have listehunde og nogle andre racer på deres trænings pladser.

 

Det sted jeg ville kunne træne her i byen ville det være med mundkurv på, der er så 7 km og det er for langt at gå når man nu ikke har bil. Og så kender jeg nogle af deres holdninger til dominans, råt kød er fy til hunde ect. Så slet ikke en træner jeg ville kunne tage seriøs :genert:

 

Der er heldigvis nogle der laver hold udelukket for liste hunde, uden mundkurv, dog altid i snor og det er jo kanon.

 

Vi er blevet afvist et sted med begrundelse af de ville miste flere kursister end der kom ind på holdet med listehunde ejer = mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre har en hund som er ret "bred" og på mange virker som en blanding af noget "kamp-hund", og folk decideret fjerner deres hunde når de kommer gående med hende... Og hun er altså en overvægtig blanding af ubestemmelig, og jordens mest dovne og rolige hund... Men ja.. Folk dømmer, og "kamphunde" er bare puha, de æder jo ens egen hund! :stupid::rolleyes:

´

Men når det så er sagt, så skal folk stadig selv have lov til at vælge hvilke hunde deres skal hilse på.

 

Ninja får sjældent lov til at hilse på den slags hunde, og møder vi en "bred" hund af ubestemmelig race, vælger vi også at gå udenom. "Better safe than sorry".

 

Der ER sket mange brutale overfald, og så kombineret med den måde medierne har fået det frem på, kan jeg ikke bebrejde at folk er blevet mere forsigtige med hvilke hunde der skal hilses på.

 

Vi møder da også folk som hiver deres hunde i en stor bue udenom Ninja .. men altså :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

´

Men når det så er sagt, så skal folk stadig selv have lov til at vælge hvilke hunde deres skal hilse på.

 

Ninja får sjældent lov til at hilse på den slags hunde, og møder vi en "bred" hund af ubestemmelig race, vælger vi også at gå udenom. "Better safe than sorry".

 

Der ER sket mange brutale overfald, og så kombineret med den måde medierne har fået det frem på, kan jeg ikke bebrejde at folk er blevet mere forsigtige med hvilke hunde der skal hilses på.

 

Vi møder da også folk som hiver deres hunde i en stor bue udenom Ninja .. men altså :vedikke:

 

Det er jeg også enig i.. Selvfølgelig skal man ikke tvinge folk til at ens hunde skal hilse.. I mine verden er det bare "hunde racisme" at fravælge bestemte racer udfra en fordom... Dog igen; Alle racer har hver deres særpræg, og jeg ville bestemt ikke lade min lille Dexter lege med en Amstaff der aldrig havde fået træning, og bare generelt aldrig var blevet "lært omgang med andre hunde"... De ER jo fremavlet til at kæmpe, nedlægge og "ødelægge" deres "modstandere". Så jeg forstår 100% godt folks forsigtighed, det skal man helt bestemt også være.. Men at dømme fornuftige hunde-ejere fordi de har en "liste-hund" er bare forkert i mine øjne... For de KAN være helt dejlige hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

´

Men når det så er sagt, så skal folk stadig selv have lov til at vælge hvilke hunde deres skal hilse på.

 

Ninja får sjældent lov til at hilse på den slags hunde, og møder vi en "bred" hund af ubestemmelig race, vælger vi også at gå udenom. "Better safe than sorry".

 

Der ER sket mange brutale overfald, og så kombineret med den måde medierne har fået det frem på, kan jeg ikke bebrejde at folk er blevet mere forsigtige med hvilke hunde der skal hilses på.

 

Vi møder da også folk som hiver deres hunde i en stor bue udenom Ninja .. men altså :vedikke:

 

Men hvis man har det sådan, at man trækker sin hund til sig, når man går forbi en listehund eller lignende race, så er det vel fordi man tror, at der er noget særligt ved disse racer, som retfærdiggør forbudslisten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis man har det sådan, at man trækker sin hund til sig, når man går forbi en listehund eller lignende race, så er det vel fordi man tror, at der er noget særligt ved disse racer, som retfærdiggør forbudslisten?

 

Det syntes jeg da ikke, jeg har da også racer jeg ikke umiddelbart vil lade Luna hilse på uden at kende ejeren, men det betyder da ikke at jeg syntes disse racer skulle forbydes, bare at jeg ikke vil hilse på dem :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

´

 

Vi møder da også folk som hiver deres hunde i en stor bue udenom Ninja .. men altså :vedikke:

det er oftest måden folk gør det på, kommentarer der kan falde, der kan irritere en..

nu har jeg en hund altid ligger sig ned og logrer hvis der kommer en hund han kan hilse på, så er det ikek fedt at ejeren siger til sin hund"aii den ser fæl ud hva" imens hun er ved at bliver kørt ned fordi hun skal 4 meter uden om.

. De ER jo fremavlet til at kæmpe, nedlægge og "ødelægge" deres "modstandere". Så jeg forstår 100% godt folks forsigtighed, ..

VAR er ordet, det er mange år siden amstaff'en blev avlet til det, det er ikek engang dens oprindelige "mål".

Det er en udstillings race der er fremavlet ud af pittbul'en tilbage i 1930'erne.

Problemet er alle de pitts der hentes ulovligt i øst europa og betegnes som amstaff af ejerne og hvalpe sælgerne, fordi de ser så ens ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

´

Men når det så er sagt, så skal folk stadig selv have lov til at vælge hvilke hunde deres skal hilse på.

 

Ninja får sjældent lov til at hilse på den slags hunde, og møder vi en "bred" hund af ubestemmelig race, vælger vi også at gå udenom. "Better safe than sorry".

 

Der ER sket mange brutale overfald, og så kombineret med den måde medierne har fået det frem på, kan jeg ikke bebrejde at folk er blevet mere forsigtige med hvilke hunde der skal hilses på.

 

Vi møder da også folk som hiver deres hunde i en stor bue udenom Ninja .. men altså :vedikke:

 

Det ville nok også hjælpe gevaldigt, hvis ejere af vogterhunde, kamphunde og lignende ikke havde sådan et voldsomt behov for at vise, at lige netop deres hund er vældigt sød. Når man vælger en hund af den type er det vel for pokker ikke for, at den skal løbe og lege på blomsterenge :vedikke:

 

Jeg får jo forhåbentlig snart en lille rottedreng - han får selskab fra tøserne derhjemme og derudover skal han da bare lære at forholde sig passivt til andre hunde, vi møder. Dvs. NEJ han skal ikke hilse/lege eller what ever med andre hunde - han skal bare koncentrere sig om, hvad vi laver.

 

Ville jeg have en hund, for at stå og nyde synet af hundeleg, så ville jeg nok vælge en retriever eller en beagle.... og det har jeg så ikke gjort :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville nok også hjælpe gevaldigt, hvis ejere af vogterhunde, kamphunde og lignende ikke havde sådan et voldsomt behov for at vise, at lige netop deres hund er vældigt sød. Når man vælger en hund af den type er det vel for pokker ikke for, at den skal løbe og lege på blomsterenge :vedikke:

 

Jeg får jo forhåbentlig snart en lille rottedreng - han får selskab fra tøserne derhjemme og derudover skal han da bare lære at forholde sig passivt til andre hunde, vi møder. Dvs. NEJ han skal ikke hilse/lege eller what ever med andre hunde - han skal bare koncentrere sig om, hvad vi laver.

 

Ville jeg have en hund, for at stå og nyde synet af hundeleg, så ville jeg nok vælge en retriever eller en beagle.... og det har jeg så ikke gjort :mrgreen:

 

Her må jeg så nok erklærer mig enig med dig, når man vælger en race med tendens til egetkønsaggressioner, så skal man jo ikke gøre det hvis man egentlig helst ville til hundeleg hver lørdag :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det syntes jeg da ikke, jeg har da også racer jeg ikke umiddelbart vil lade Luna hilse på uden at kende ejeren, men det betyder da ikke at jeg syntes disse racer skulle forbydes, bare at jeg ikke vil hilse på dem :vedikke:

 

Det jeg mener er, når det specifikt er listehunde man går uden om. Selvfølgelig behøver ens hund ikke altid hilse på alle hunde, nogle gange går man vel og træner, og så er det jo decideret forstyrrende, hvis hunden skal hilse på andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville nok også hjælpe gevaldigt, hvis ejere af vogterhunde, kamphunde og lignende ikke havde sådan et voldsomt behov for at vise, at lige netop deres hund er vældigt sød. Når man vælger en hund af den type er det vel for pokker ikke for, at den skal løbe og lege på blomsterenge :vedikke:

jo, hvis der er hegn omkring blomster engen :mrgreen:

 

nu kan man godt vise man har en sød "kamphunden" uden den skal hilse på alle og lege med alle.

Netop ved at den ikke står frem i linien og stirre :vedikke:

Jeg synes elv vi ligner nogle der har styr på vores hund når vi går, han hverken trækker eller hidser sig op, uden grund i hvert fald, over for andre hunde.

Og folk må trække osv. så tosset de vil, de behøver bare ikke komme med dumsmarte bemærkninger. Jeg kommentere hellere ikek folk og deres filtert tæppetisser.

Link til indlæg
Del på andre sites

VAR er ordet, det er mange år siden amstaff'en blev avlet til det, det er ikek engang dens oprindelige "mål".

Det er en udstillings race der er fremavlet ud af pittbul'en tilbage i 1930'erne.

Problemet er alle de pitts der hentes ulovligt i øst europa og betegnes som amstaff af ejerne og hvalpe sælgerne, fordi de ser så ens ud.

 

Jeg retter lige mit er, til et var, for du er helt rigtig på det punkt, det er jo ikke det de idag er fremavlet til, men det er en af de ting racen var fremavlet og lavet til.. Og jeg tror også det er helt korrekt at problemerne ikke opstår fra de hunde som er avlet på sunde og raske (mentalt) individer, som kommer fra fornuftige opdrættere.. Men netop med de hunde som bliver importeret, og ofte har haft taumer af den ene eller anden slags i sin hvalpetid, og derudover kommer fra forældre med aggresiv baggrund osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må jeg så nok erklærer mig enig med dig, når man vælger en race med tendens til egetkønsaggressioner, så skal man jo ikke gøre det hvis man egentlig helst ville til hundeleg hver lørdag :vedikke:

 

Præcis - men jeg ser (så) bare en tendens til, at folk meget gerne vil bevise, at deres hund er åh så sød og sagtens kan lege med andre hunde. Det kan den så ofte også.... indtil den dag, det går galt :vedikke: Alternativet er, at den får en masse dårlige oplevelser (da det jo grundlæggende ikke er "naturligt" for denne type hunde, at skulle omgåes en masse fremmede hunde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg mener er, når det specifikt er listehunde man går uden om. Selvfølgelig behøver ens hund ikke altid hilse på alle hunde, nogle gange går man vel og træner, og så er det jo decideret forstyrrende, hvis hunden skal hilse på andre.

 

Jeg går specifikt uden om visse racer fordi jeg ved at de kan have tendens til egetkønsaggressioner, eller at de reagerer meget anderledes end Luna og det dermed kan give problemer, men det er da stadig ikke ensbetydende med at jeg mener, at alt hvad jeg ikke lige vil hilse på, det skal forbydes...

Link til indlæg
Del på andre sites

jo, hvis der er hegn omkring blomster engen :mrgreen:

 

nu kan man godt vise man har en sød "kamphunden" uden den skal hilse på alle og lege med alle.

Netop ved at den ikke står frem i linien og stirre :vedikke:

Jeg synes elv vi ligner nogle der har styr på vores hund når vi går, han hverken trækker eller hidser sig op, uden grund i hvert fald, over for andre hunde.

Og folk må trække osv. så tosset de vil, de behøver bare ikke komme med dumsmarte bemærkninger. Jeg kommentere hellere ikek folk og deres filtert tæppetisser.

 

Bestemt kan man sagtens vise, den er sød - og jeg kan sagtens forstå, at man har et eller andet behov for det, fordi folks opfattelse af dem er så negativ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis - men jeg ser (så) bare en tendens til, at folk meget gerne vil bevise, at deres hund er åh så sød og sagtens kan lege med andre hunde. Det kan den så ofte også.... indtil den dag, det går galt :vedikke: Alternativet er, at den får en masse dårlige oplevelser (da det jo grundlæggende ikke er "naturligt" for denne type hunde, at skulle omgåes en masse fremmede hunde).

 

Jeg ved ingenting om rotweilere, men min genbo har en og når vi møder den i skoven kommer den altid lige og siger hej til Molly og får en godbid, virker som om den sys det er fedt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...