Hop til indhold

Forbud mod rottweiler?


Gæst mkvr83
 Share

Recommended Posts

Gæst mkvr83

Hej Alle.

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på i dag at rottweiler er på observationslisten over forbudte hunde. Mit spørgsmål er at det er kun ved observation endnu ikke?

Mvh

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej Alle.

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på i dag at rottweiler er på observationslisten over forbudte hunde. Mit spørgsmål er at det er kun ved observation endnu ikke?

Mvh

Maria

 

Jeg har endnu ikke hørt at der er kommet en 14. hund på forbudslisten, så det tror jeg godt du kan regne med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare det er grotesk at der overhovedet skal skrides til så drastiske løsninger som at forbyde en race...

 

Da vi begyndte at lede efter hund her i Holland blev jeg nærmest chokeret, fordi der var SÅ mange amstaffer til salg :blink: Og alle dem vi møder er stort set familie hygge hunde, og der er ikke nogle store problemer hernede... (Så vidt jeg har bemærket omkring os)..

 

MEN jeg synes det er godt at der holdes øje, og de skal observeres... Men altså den sidste hund jeg hørte om der "gik amok" var faktisk en cocker spaniel, og altså... Hvor ender vi ikke hvis cocker spaniel bliver gjort til en "forbudt race" :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor det, den har da endnu ikke fået mediernes bevågenhed, eller har jeg helt overset det?

 

Fordi Dobbermannen, ligesom Rottweileren, desværre har et dårligt ry.

 

At det så ikke altid holder vand er jo en helt anden sag - men hvis Rottweileren er i søgelyset nu, kan jeg bare godt forestille mig at den næste race er Dobbermannen .. Eller måske Schæferen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tak.... Vover pelsen og krydser fingre og poter for at de besinder sig!

 

Nu har jeg googlet dobermann, og jeg fandt ingen væmmelige historier om dem, så hvorfor er de tæt på at ryge på observationslisten?

 

I februar blev det meldt ud at følgende hunde stod på obs listen, og her er den da (heldigvis) heller ikke med :vedikke:

 

Hunderacerne på observationslisten

 

Justitsministeriet har i denne måned sendt brev til Rigspolitiet samt øvrige myndigheder og organisationer indeholdende observationslisten, og listen indeholder følgende 12 hunderacer:

  • Anatolsk hyrdehund
  • Bullmastiff
  • Cane corso italiano
  • Cao fila de sao Miguel
  • Dogo canario
  • Iberisk dogge
  • Maremma
  • Mastin espanol
  • Mastino napoletano
  • Polski owczarek podhalanski
  • Rottweiler
  • Staffordshire bull terrier

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare det er grotesk at der overhovedet skal skrides til så drastiske løsninger som at forbyde en race...

 

Da vi begyndte at lede efter hund her i Holland blev jeg nærmest chokeret, fordi der var SÅ mange amstaffer til salg :blink: Og alle dem vi møder er stort set familie hygge hunde, og der er ikke nogle store problemer hernede... (Så vidt jeg har bemærket omkring os)..

 

MEN jeg synes det er godt at der holdes øje, og de skal observeres... Men altså den sidste hund jeg hørte om der "gik amok" var faktisk en cocker spaniel, og altså... Hvor ender vi ikke hvis cocker spaniel bliver gjort til en "forbudt race" :vuf:

 

med alle de problemcockere der findes burde cockeren være bandlyst for længst :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi Dobbermannen, ligesom Rottweileren, desværre har et dårligt ry.

 

At det så ikke altid holder vand er jo en helt anden sag - men hvis Rottweileren er i søgelyset nu, kan jeg bare godt forestille mig at den næste race er Dobbermannen .. Eller måske Schæferen :vedikke:

 

Schæferen har vi hørt historier om, men dobermannen, der vil det jo alene være pga. dens udseende...

 

Men selvfølgelig, mange af de andre hunde der blev udvalgt i første omgang, dem havde vi jo heller aldrig hørt noget om før :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er varm tilhænger af at så mange racer som muligt kommer på observationslisten. Så må folk da begynde at opdage hvor absurd det er :roll:

 

Jeg må indrømme, at jeg ind i mellem også tænker sådan, imens andre lande har indset at raceforbud ikke virker, så påtænker danmark at forbyde flere og flere, så hvis de nu går helt over gevind, så er der måske nogen der gider interessere sig for det...

Link til indlæg
Del på andre sites

med alle de problemcockere der findes burde cockeren være bandlyst for længst :5up:

 

:blink: Det kan der så være noget om :P Synes bare det er noget "pjat", at man skal forbyde racer, man skulle hellere forbyde nogle folk at anskaffe sig en hund; hvis man tager bort de racer som er blevet "skøre" pga. indavle eller lignende, så er de fleste tilfælde af aggressive hunde, 99% ejeresn skyld på den ene eller anden måde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Schæferen har vi hørt historier om, men dobermannen, der vil det jo alene være pga. dens udseende...

 

Men selvfølgelig, mange af de andre hunde der blev udvalgt i første omgang, dem havde vi jo heller aldrig hørt noget om før :vedikke:

 

Præcis! Tror ligeså meget at den observationsliste går på udseendet som det reelle temperament.

 

Dobberman er jo en mere eller mindre "frygtet" race, og at de er blevet brugt som vagthunde gavner ikke ligefrem sagen.

 

Jeg tænker bare, at når de sætter Asiatiske hyrdehunde på forbudslisten, hvad forhindrer dem så i at sætte en bidsk udseende vagthund på observationslisten ?

 

En dobberman fungerer vel også ganske udemærket som potensforlænger - især hvis man kan få dem importeret med kuperede ører :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej .. Tror ligeså meget de der observationslister går på udseendet som det reelle temperament.

 

Dobberman er jo en mere eller mindre "frygtet" race, og at de er blevet brugt som vagthunde gavner ikke ligefrem sagen.

 

Jeg tænker bare, at når de sætter Asiatiske hyrdehunde på forbudslisten, hvad forhindrer dem så i at sætte en bidsk udseende vagthund på observationslisten ?

 

En dobbeman fungerer vel også ganske udemærket som potensforlænger - siær hvis man kan få dem importeret med kuperede ører :damn:

 

Ja, du har ret, jeg forstår heller ikke helt hvorfor jeg sidder her og forsøger at finde logiske årsager til at nogen hunde havner på forbuds- eller obs liste, når vi alle ved at de nærmest er udvalgt ved lotteri :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: Det kan der så være noget om :P Synes bare det er noget "pjat", at man skal forbyde racer, man skulle hellere forbyde nogle folk at anskaffe sig en hund; hvis man tager bort de racer som er blevet "skøre" pga. indavle eller lignende, så er de fleste tilfælde af aggressive hunde, 99% ejeresn skyld på den ene eller anden måde!

 

Enig... Men jeg vil også stå ved at cockeren er en race hvor der er en del tilfælde af temperamentsfejl i. -og det har intet med indavl at gøre, men avl på forkerte individer. Men vil stadig påstå at 95 % skyldes forkert håndtering.

Link til indlæg
Del på andre sites

En dobbeman fungerer vel også ganske udemærket som potensforlænger - siær hvis man kan få dem importeret med kuperede ører :damn:

:stupid:

 

Potensforlænger... Det er nemlig ligepræcis der problemet ligger... Folk der vælger deres hund udfra at de skal være bidske, og måske ikke udfra hvad de som person burde vælge... Øv bøv til de mennesker!

 

Og ja så hjælper det jo slet ikke at de fleste af dem som har de "potensforlængere" glemmer at træne med deres hunde :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...