Hop til indhold

Forbud mod rottweiler?


Gæst mkvr83
 Share

Recommended Posts

Præcis - men jeg ser (så) bare en tendens til, at folk meget gerne vil bevise, at deres hund er åh så sød og sagtens kan lege med andre hunde. Det kan den så ofte også.... indtil den dag, det går galt :vedikke:

 

Dette ser jeg desværre også hos rigtig mange unge mennesker, som ikke aner hvad de foretager sig, og overhovedet ikke kan læse deres hunde :damn:

 

Jeg har flere gange været til "hundeleg" med disse racer (uden egen hund), og jeg ser egentlig ingen konflikter, men jeg ser heller ikke hunde der er interesseret i at foretage sig noget sammen med de andre hunde, de render bare rundt og passer sig selv, og så kan man jo spørge sig selv for hvis skyld det egentlig er :vedikke:

 

Alternativet er, at den får en masse dårlige oplevelser (da det jo grundlæggende ikke er "naturligt" for denne type hunde, at skulle omgåes en masse fremmede hunde).

 

Det mener jeg så personligt det slet ikke er for flertallet af hunderacer, semivilde hunde lever jo heller ikke i flokke, eller løber hen til enhver ny hund for at hilse. Personligt mener jeg (og andre har ret til at mene noget andet :-D), at hunde har brug for nogle faste legekammerater som de kender godt, og ved hvordan reagerer, jeg tror egentlig det er enormt stressende for en hund at den konstant bliver presset til at hilse på fremmede hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg går specifikt uden om visse racer fordi jeg ved at de kan have tendens til egetkønsaggressioner, eller at de reagerer meget anderledes end Luna og det dermed kan give problemer, men det er da stadig ikke ensbetydende med at jeg mener, at alt hvad jeg ikke lige vil hilse på, det skal forbydes...

 

Det har jeg heller ikke nævnt noget om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg heller ikke nævnt noget om...

 

Ok, så misforstod jeg bare det her indlæg :-D

 

Men hvis man har det sådan, at man trækker sin hund til sig, når man går forbi en listehund eller lignende race, så er det vel fordi man tror, at der er noget særligt ved disse racer, som retfærdiggør forbudslisten?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

bliver paranoid nu...Pablo er jo amstaff/cane corso...så jeg har en observationsliste-listehund...puha...det er det rene big brother...skal have fundet ud af hvor de gemmer kameraet...:mrgreen:

 

Nå men spøg til side...jeg går måske med skyklapper...men jeg har ALDRIG hørt om et overfald hvor der stod Cane corso som synder...men alligevel er den på obs-listen...vil det mon så sige, at hvis bare én ejer af cane corso skulle være uheldig og hunden f.eks. bliver overfaldet, men forsvarer sig i en sådan grad, at den anden må lappes sammen...eller hvis bare én ejer af CC er uheldig at hans hund lige får set sig sur på en anden og hapser den, så bliver de forbudt eller? Hvor mange overfald skal der til før forbudshammeren falder?

Link til indlæg
Del på andre sites

bliver paranoid nu...Pablo er jo amstaff/cane corso...så jeg har en observationsliste-listehund...puha...det er det rene big brother...skal have fundet ud af hvor de gemmer kameraet...:mrgreen:

 

Nå men spøg til side...jeg går måske med skyklapper...men jeg har ALDRIG hørt om et overfald hvor der stod Cane corso som synder...men alligevel er den på obs-listen...vil det mon så sige, at hvis bare én ejer af cane corso skulle være uheldig og hunden f.eks. bliver overfaldet, men forsvarer sig i en sådan grad, at den anden må lappes sammen...eller hvis bare én ejer af CC er uheldig at hans hund lige får set sig sur på en anden og hapser den, så bliver de forbudt eller? Hvor mange overfald skal der til før forbudshammeren falder?

 

Det tror jeg ikke at nogen ved, og spørgsmålet er, om der overhovedet skal nogen overfald til, eller om det er nok at man ikke kan lide deres udseende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det tror jeg ikke at nogen ved, og spørgsmålet er, om der overhovedet skal nogen overfald til, eller om det er nok at man ikke kan lide deres udseende....

 

 

Ja men hvorfor skulle nogen dog også ville eje sådan en? Den kan jo kun bruges til at skræmme med, og ellers kan den ingenting...der findes 1000 andre racer som kan nøjagtigt det samme, uden at sende de signaler den sender...

 

 

(ironi kan forekomme)

 

Jeg tror desværre du har ret...

Link til indlæg
Del på andre sites

nu kan man godt vise man har en sød "kamphunden" uden den skal hilse på alle og lege med alle.

Netop ved at den ikke står frem i linien og stirre

Nemlig! :5up:

 

Mht andre menneskers uhøflige bemærkninger om din hund så kan du jo med panik i stemmen småråbe: DET må du bare ikke sige....så kan jeg ikke holde ham!

 

Mon ikke det befordrer en høfligere tone en anden gang? :slem:

 

Til gengæld går jeg ud fra, at du selv afholder dig fra bemærkninger, hvis folk vælger at gå over på det modsatte fortov. Det kan nemlig også ske. Jeg har selv et par gange fået hånlige bemærkninger, når jeg valgte det andet fortov. Begger gange af unge mænd på omkring 12 kg, der stod med en mega-muskuløs kamphund, der stirrede indædt på min hund.

 

Jæs, de havde helt ret i, at jeg totalt manglede modet til at passere tæt forbi. Jeg frygtede, at sådan en benrad sgutte ville være i stand til at holde fast i hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig! :5up:

 

Mht andre menneskers uhøflige bemærkninger om din hund så kan du jo med panik i stemmen småråbe: DET må du bare ikke sige....så kan jeg ikke holde ham!

 

Mon ikke det befordrer en høfligere tone en anden gang? :slem:

 

Til gengæld går jeg ud fra, at du selv afholder dig fra bemærkninger, hvis folk vælger at gå over på det modsatte fortov. Det kan nemlig også ske. Jeg har selv et par gange fået hånlige bemærkninger, når jeg valgte det andet fortov. Begger gange af unge mænd på omkring 12 kg, der stod med en mega-muskuløs kamphund, der stirrede indædt på min hund.

 

Jæs, de havde helt ret i, at jeg totalt manglede modet til at passere tæt forbi. Jeg frygtede, at sådan en benrad sgutte ville være i stand til at holde fast i hunden.

jeg er den type der selv går over på den anden side af fortovet nogle gange, hvis det er store eller større hunde end cujo, da det oftest er dem der er sure eller får cujo til at blive "usikker" og til at brummer.

Så vi jeg hellere undgå at begge hunde hunde skal have en "dum" oplevelse.

 

Nej jeg kommentere ikke folk der skifter fortovet, har jeg kun gjort de få gange folk er ved at blive kørt ned fordi de i panik flår deres hund ud på vejen og går der indtil de er forbi os og tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst NexusRotte

uh da, hvor kan jeg bare blive gal over forbudet.

rottwiler er jo en familie hund, og den er på familiehunde listen, eller hvad det nu hedder. ):

- har selv en lille rotte her hjemme på 10 måneder, og har aldrig haft problemer med ham, han er stille og rolig, og gør ikke en flue fortræd.

Han er kærlig, men man skal ikke lægge hånd på mig, så bliver han nok lidt agrasiv. Men nogle folk misbruger rottweiler på den måde med at gøre dem til kamp hund. Synes virkelig det er helt forkert, det er ejeren der fejler noget i sit hovede, og de burde teste ejern til, om at man burde have en race, andet kan jeg sku ikke sige :fornaermet:

God dag til alle jer der elsker rotterne :klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Hansen

Hunden bliver ofte sådan som den behandles, og det er meget sjældent at se en rolig, stabil og fattet ejer frembringe et frådende uhyre.

Desværre er det alt for let at anskaffe sig en hund, især for folk der absolut aldrig burde eje hverken hund eller hamster, fordi de er ude af stand til at tage et eget ansvar, og derfor går det glat, sådan som vi desværre også oplever det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst little-wagner

Syntes også det er for dårligt

Det er sådan min venner i polen har en amstaffi og de har selv tre børn og han nok noget af det sødste over for de børn og fremmede mennesker også.

Det med rottweiler er også for dårligt jeg har selv trænet min far to rotter om og de var de lettest hunde jeg har trænet med det er lærernem, Vi havet også venner på besøg og det har en lille pige og hun lå bare med min fars rotte og han sagde ikke noget til det, han elskedet det lige frem.

Jeg syntes enlig der skal være kørekort på man gærne må han sådan en hund, Det jeg mener er dem som vil have den slags hund har bevist at de kan tage sig af den slags hund, Og syntes det skulle gørs sådan at ejern har haft taget kurser og går på skole med ders hunde. For så kan de da ikke komme i forkerte hænder også vil der ikke være noget tage om den slags hund.

Men efter jeg har set hvordan rottweilern er så vil jeg også selv have en, en dag For jeg er blevet stor fan af dem nu!

der er bare ikke en bedre race en rottwielern:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...