Hop til indhold

Hvad søren skal jeg købe?

Recommended Posts

Gæst Buddha

Jeg kan slet ikke finde ud af, hvad jeg skal købe til nummer 2 hund??

Forsikring vil jeg bruge det samme som vi har Motor i, men det kan jo ikke gøres før vi har et id-nummer.

Vi har:

hundeposer

rodalon

zoolak

tægepind

et kæmpe bur

kamme, børster, negleklipper, sakse

kort, mellem og lang line + en flexi

2 vandskåle, en stor og en lille

en 4-5 bamser

lidt forskelligt legetøj, bidereb og lignende

2 gummityggeting til at putte godbidder på

2 tæpper og går og venter på et ekstra stort et til buret

en hvalpekong og en str. mellem kong + en leo

tomme plastikflasker

klikker

godbidder

mad

tyggestænger, også de små

Motor har gemt en kævle til Voodoo, sød hund :blink:

Sele har vi dog ikke fra str. mini, men mon ikke der kommer noget med fra opdrætter?

Dobbeltsnor kan jeg ligeså godt vente med til Voodoo'en er gammel nok til at løbe ved cyklen.

Madskål bruger vi ikke rigtigt, men måske en enkelt ikke ville skade.

Men hvad mangler jeg? Der må da være NOGET?

Sådan en magisk 2-hunde-er-vildt-nemt ting?

Hundeskilt selvfølgelig!

Og et sted at gå til hvalpetræning, som starter sådan midt/slut juli. Selvom det er til hvalp, vil jeg faktisk gerne ind et sted hvor de dyrker rally, det vil jeg sindssygt gerne gå til helt fra starten denne gang.

Hvad er jeres hvalps yndlingslegetøj? Der være noget spændende jeg kan shoppe..

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kom til at tænke på noget..

Har I ansøgt om indførsel af uvaccineret hvalp hos fødevarestyrelsen?

Jeg må hellere uddybe det..

JEg ved godt at man ikke slkal ansøge når det er sverige, norge, malta eller hm..england tror jeg..MEn da jeg indførte DAnne anbefalede fødevarestyrelsen mig alligevel at ansøge (og under alle omstændigheder skal man have en opdrættererklæring)..Ansøgningen fik jeg brug for da jeg skulle registrere ham i DKK..da ville de have en kopi..

Jeg viste også i tolden at jeg havde en indførselstilladelse.

Dkk skulle også, uvist af hvilken grund, have en kopi af betalt moms?? det fattede jeg ikke helt..

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Kom til at tænke på noget..

Har I ansøgt om indførsel af uvaccineret hvalp hos fødevarestyrelsen?

Nej, jeg har fundet papirerne, men måske jeg skal sende dem til opdrætter i stedet for at tage dem med den 28., så kan hun vel maile dem tilbage.

Nok en god ide. Tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Har en ansøgning om indførsel og så en opdrætter erklæring, det må være de 2 du også har skrevet.

Betalt moms, er det bare kvittering fra opdrætter, eller hvordan?

Et lille hyggetæppe, som du kan vaske i dit eget vaskepulver, give et pift af din parfume og sove med et par dage og tage med til opdrætter, så han kan dufte til dig efter du er gået..?

Åh det var en sød ide, men tror lige jeg undlader parfumen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
En let hvalpeline

Halsbånd/sele

Egen flexline

Egen kong eller leo

Hvalpeshampoo

:hmm:

Halsbånd/sele håber jeg lidt kommer med, ellers skal sele næsten prøves på, tog en del gange før vi fandt en god en til Motor.

Let line, joooh den kunne måske godt gå :mrgreen: Flex må være når han er større, Motor har en fast line på 5 meter, og den er jeg egentlig meget gladere for. Jeg mindes også noget med at sådan nogle hvalpe æder alt hvad de kan nå, så lang snor er nok ikke det fedeste lige i starten hehe.

Vi har 2 kong'er og den ene er hvalpekong, så det må være ok.

Shampoo må han bare bruge det samme som Motor, det burde vel være ok? De første mange gange er jo ikke rigtigt bad, bare sådan hej, det her er vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

VIL du gerne gå shop-amok? :genert: For så kan jeg hurtigt finde et par lækre hjemmeside, hvor man mangler ALT :engel::slem:

Ja altså... lidt har man da vist altid lyst til at shoppe, ikke?? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: fantastisk jeg har samme problem. Vi har 4 hundesenge, 2 vandskåle, 3 liner, og 3 store baljer fyldt med legetøj... vi mangler ikke rigtigt noget til hundehold...

det eneste jeg indtil videre har tænkt jeg skulle købe er hundetegn og en ekstra kong... det er der altså ikke meget spræl i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halsbånd/sele håber jeg lidt kommer med, ellers skal sele næsten prøves på, tog en del gange før vi fandt en god en til Motor.

Let line, joooh den kunne måske godt gå :mrgreen: Flex må være når han er større, Motor har en fast line på 5 meter, og den er jeg egentlig meget gladere for. Jeg mindes også noget med at sådan nogle hvalpe æder alt hvad de kan nå, så lang snor er nok ikke det fedeste lige i starten hehe.

Vi har 2 kong'er og den ene er hvalpekong, så det må være ok.

Shampoo må han bare bruge det samme som Motor, det burde vel være ok? De første mange gange er jo ikke rigtigt bad, bare sådan hej, det her er vand.

:shock: :stupid: Har jeg da intet lært dig... MAN MÅ IKKE GÅ NED PÅ UDSTYR... :roll::engel: Så nej nej nej, shampoo´en er da slet ikke ok, Flex´en er da noget af det vigtigste, eller... altså...

1 hvalpekong, han skal da ikke genbruge, Voodoo´en skal da have sin helt egen nye Kong :blink:

Det er op ad bakke det her :shock:

:engel::lol::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et kobbel-led til linen?

tænker at hvis de skal arbejde tæt sammen om nogle år så er det måske godt at de vænner sig til at gå/løbe meget tæt sammen :hmm:

Det er nemlig ikke en selvfølge at de kan det... lærte jeg :oops:

tinka og flips var nogle skvaddermikler i starten, men nu går de i takt og alt muligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak

Er det noget man bør have i huset?

Det virker godt til akut sprutmave ;-) men ellers er faste og så udkogt ris og hvidt kød (fisk eller kylling) også godt til at stabilisere maven. Eller udkogt havregrød.

nogle anbefaler også A38 - men det er forskelligt hvordan hunde reagerer på det, da de ikke specielt godt tåler mælkeprodukter. Karla har dog aldrig fået dårlig mave af mælkeprodukter :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

1 hvalpekong, han skal da ikke genbruge, Voodoo´en skal da have sin helt egen nye Kong :blink:

...bare eet lillebitte spørgsmål - hvad søren skal jeg så med den hvalpekong jeg allerede har :genert:

Et kobbel-led til linen?

tænker at hvis de skal arbejde tæt sammen om nogle år så er det måske godt at de vænner sig til at gå/løbe meget tæt sammen :hmm:

Det er nemlig ikke en selvfølge at de kan det... lærte jeg :oops:

tinka og flips var nogle skvaddermikler i starten, men nu går de i takt og alt muligt :lun:

Jo altså, vi har sættet til trækvognen (det er forresten virkelig, virkelig flot :hjerte:), men de gider vel ikke gå klods op af hinanden på alle turene?? Tænker, så står en og snuser og en anden vil videre, og sådan?

Han kommer heller ikke ved siden af cyklen før engang til efteråret.

en seng/tæppe af en slags, synes hver hund skal have sit eget personlige at putte i... eller ihvertfald muligheden for det :blink:

Så det gælder ikke at Motor har 2 tæpper? :mrgreen:

Tak

Er det noget man bør have i huset?

Vi bruger det om sommeren, for Motor drikker havvand, det giver gerne lidt splatmave, og gider ikke kokkerere skånekost når 1-2 skud zoolak kan ordne det. Men ellers er det sjældent egentlig.

Vi har givet a38 og mælk jævnligt, så det hjælper også her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder fra Olivers og en flaske body boost er bestilt

og så har jeg fundet denne, som min mand gerne vil gi:banan:

Passer fint til 2 chier, når vi er til udstillinger, langfart, besøger folk der ikke elsker hunde mv. Den jeg har nu er for lille til to i længere tid i hvert fald og canvasburet er for stort til de ting, den skal bruges til.

Mål: 46,5x34,5x35cm (LxBxH)

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder fra Olivers og en flaske body boost er bestilt

og så har jeg fundet denne, som min mand gerne vil gi:banan:

Passer fint til 2 chier, når vi er til udstillinger, langfart, besøger folk der ikke elsker hunde mv. Den jeg har nu er for lille til to i længere tid i hvert fald og canvasburet er for stort til de ting, den skal bruges til.

Mål: 46,5x34,5x35cm (LxBxH)

Sætter du så din gamle taske til salg:mrgreen:..?? (Min søster er på kig efter en til hendes mikroskopiske nyanskaffelse:lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites