Hop til indhold

Nærmest hvalpe-agtig igen...

Recommended Posts

Gæst Findus

Duffy er nærmest gået i barndom igen, hun er på det seneste blevet enormt legesyg og nærmest hvalpe-agtig.. Hun er nu 13 mdr, og synes ellers hun var blevet ret fornuftig og voksen -agtig, men nu skal jeg da love for at den får hele armen med pivsdyrsleg og hun lægger vildt meget op til leg.. Altså det er jo skønt med en glad legesyg hund, men undrer mig bare over denne adfærdsændring, mon det kan være noget hormonelt? Synes nemlig ikke der er sket nogle ændringer som sådan herhjemme og det er ikke fordi hun ikke bliver aktiveret.. Hun har også "glemt" sine gode manerer såsom at man ikke siger vov af cyklisterne og lign., så lige nu træner vi mange ting igen som egentlig var indlært..

De sidste dage har hun leget med en 8 ugers schæfer hvalp, her er det ikke særlig åbenlyst at Duffy er over et år, hun er ligeså tosset som den lille hvalp :-D

Nå, men måske hun bare har kunnet mærke på mig, at jeg er hvalpeskruk og derfor prøver at være hvalp igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men måske hun bare har kunnet mærke på mig, at jeg er hvalpeskruk og derfor prøver at være hvalp igen :blink:

:mrgreen: Klog hund..!!

Otto bliver 1 år om nogle dage - og jeg synes også hans adfærd ændres fra dag til dag... For en uge siden var han helt tosset og skulle lege vildt, bide i mine hænder konstant og gøede af mig og var praktisk talt ikke til at slå ned om aftenen - og så de sidste dage har han nærmest virket som en gammel hund, der (næsten) gør alt, hvad man beder ham om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
:mrgreen: Klog hund..!!

Otto bliver 1 år om nogle dage - og jeg synes også hans adfærd ændres fra dag til dag... For en uge siden var han helt tosset og skulle lege vildt, bide i mine hænder konstant og gøede af mig og var praktisk talt ikke til at slå ned om aftenen - og så de sidste dage har han nærmest virket som en gammel hund, der (næsten) gør alt, hvad man beder ham om..

Hehe, så må du se om Otto også skifter til at være sådan rimelig fornuftig til at blive hvalpe-agtig igen :cool:

Duffy er også begyndt igen at bide os i anklerne og i øvrigt gø, hvis vi ikke gider at lege, så lige pt. træner vi at ignorere hendes gøen, hvilket så medfører at Duffy bider os i tæerne -og så er det ikke helt så let at ignorere længere :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
:lun::lun::lun: må skipper komme og lege snart? så kan jeg også få stillet mit hvalpebehov :mrgreen:

og nej har ingen fornuftig forklaring jeg synes bare det lyder kært :genert:

Duffy vil helt sikkert gerne snart lege med Skipper :mrgreen: Jeg har arrangeret playdates til hende både lør og søn, lørdag med Kiko og søndag med Flaffy, Zozo og Luna + mine forældre også kigger forbi søndag med deres hund, så mon ikke hun får stillet den værste vildskab i weekenden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy vil helt sikkert gerne snart lege med Skipper :mrgreen: Jeg har arrangeret playdates til hende både lør og søn, lørdag med Kiko og søndag med Flaffy, Zozo og Luna + mine forældre også kigger forbi søndag med deres hund, så mon ikke hun får stillet den værste vildskab i weekenden :-D

vi kan lige skrives ved, men jeg er jo officielt på barsel fra på mandag så kalenderen er ret tom i næste uge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Øh ja. Lige i dag har Motor denondenlynme været hvalpeirriterende :shock:

Sådan noget med nej, vil IKKE den vej, kaster mig hellere sidelæns i selen.. lægger mig her, går IKKE videre. Vil IKKE hente Anders, vil kun ligge her og tygge i min koloenorme pind og hvis du rører den, så dør du.

Og så fandt han bukser, underbukser og t-shirt smurt ind i menneskelort i en busk, muuuums :skraek: Jeg råbte SÅ højt! Derefter kastede han sig de næste 15 min frådende rundt efter skrald :confused: Men hans egen mad ville han ikke spise.

Vil ikke gå den vej. Ej heller ikke den vej. Nej vil ikke noget, vil bare ligge her og her... og her.. og her, vil i hvert fald bestemt ikke tisse, nej fy føj..

Og tilsidst, for lige at slutte turen godt af, så ville han ikke hjem...... så måtte skiftesvis hive og skubbe ham de sidste.. 1,5 km :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan noget med nej, vil IKKE den vej, kaster mig hellere sidelæns i selen.. lægger mig her, går IKKE videre. Vil IKKE hente Anders, vil kun ligge her og tygge i min koloenorme pind og hvis du rører den, så dør du.

Og så fandt han bukser, underbukser og t-shirt smurt ind i menneskelort i en busk, muuuums :skraek: Jeg råbte SÅ højt! Derefter kastede han sig de næste 15 min frådende rundt efter skrald :confused: Men hans egen mad ville han ikke spise.

Vil ikke gå den vej. Ej heller ikke den vej. Nej vil ikke noget, vil bare ligge her og her... og her.. og her, vil i hvert fald bestemt ikke tisse, nej fy føj..

Og tilsidst, for lige at slutte turen godt af, så ville han ikke hjem...... så måtte skiftesvis hive og skubbe ham de sidste.. 1,5 km :damn:

undskyld men :lol:

måske er han bare ved at træne dig op til at kunne klare den nye hvalp :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

:lol: Haha, fantastisk gåtur I har haft idag, Motor øver sig sikkert bare på at blive hvalpe-agtig til lille Vodoo kommer hjem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
undskyld men :lol:

måske er han bare ved at træne dig op til at kunne klare den nye hvalp :mrgreen:

:lol: Haha, fantastisk gåtur I har haft idag, Motor øver sig sikkert bare på at blive hvalpe-agtig til lille Vodoo kommer hjem :blink:

Han har bare af at være voksen i hovedet den dag Voodoo kommer! Ellers må geværet med på gåturene :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da karla ramte den mentale kønsmodning omkring de 16 måneder fik hun en total nedsmeltning i hjernen og blev hvalp igen :mrgreen::rolleyes: hun kastede sig ud i snoren efter hunde, ville pludselig snakke med alle mennesker, gav sig til at spise ledninger :evil: (et stunt hun ikke engang havde præsteret da hun var lillebitte) og så fremdeles...

så mit bud er, at I har ramt den mentale kønsmodning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Da karla ramte den mentale kønsmodning omkring de 16 måneder fik hun en total nedsmeltning i hjernen og blev hvalp igen :mrgreen::rolleyes: hun kastede sig ud i snoren efter hunde, ville pludselig snakke med alle mennesker, gav sig til at spise ledninger :evil: (et stunt hun ikke engang havde præsteret da hun var lillebitte) og så fremdeles...

så mit bud er, at I har ramt den mentale kønsmodning

Det er jeg helt sikker på vi gjorde for nogle uger siden, da Motor pludselig begyndte at sige dybt vov, helt nede fra maven, af alt.. også vores stakkels nabo og små børn som cyklede :oops: Men nu er det sådan næsten gået over - så troede jeg jo bare det var dét, men nej nej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites