Gæst SandraO Skrevet Maj 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 13, 2011 Morgan er lige fyldt 9 uger. Her de sidste 3 dage har jeg været til fys en time hvor jeg er kommet hjem igen. Men hver gang har jeg kunne stå 5 meter fra vores hoved dør og har kunne hører ham hyle og pive :'/ Ved godt hvalpe kan være ked af det i starten når de skal lære at være alene, men er bange for han har gjort det i en hel time :'/ ? Han har legetøj som han er rigtig glad for, han har os fået et gnaveben i håb om han kunne hygge med det nu når han er madglad. Er det bare noget der tager tid som jeg ikke kan gøre noget ved? Eller er der nogle metoder der kan hjælpe ham når han er alene ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Hej og velkommen til Hvordan er du startet ud med at træne alene-hjemme ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Morgan er lige fyldt 9 uger. Her de sidste 3 dage har jeg været til fys en time hvor jeg er kommet hjem igen. Men hver gang har jeg kunne stå 5 meter fra vores hoved dør og har kunne hører ham hyle og pive :'/ Ved godt hvalpe kan være ked af det i starten når de skal lære at være alene, men er bange for han har gjort det i en hel time :'/ ? Han har legetøj som han er rigtig glad for, han har os fået et gnaveben i håb om han kunne hygge med det nu når han er madglad. Er det bare noget der tager tid som jeg ikke kan gøre noget ved? Eller er der nogle metoder der kan hjælpe ham når han er alene ? 1 time er alt alt for lang tid at starte ud med. du skal bare starte ud med måske 1 minut de første gange og så langsomt øge tiden. Hver gang han begynder at hyle/pive er du gået for hurtigt frem og så må du starte forfra... jeg tror der gik 1½ uge med daglig træning før vi var oppe på 1 time, og så yderligere 3-4 uger inden han kunne være alene 5-6 timer. Det kræver rigtig meget tid og energi her i starten, men det er den eneste vej frem... der er en ret god artikel herinde omkring det, jeg skal lige se om jeg kan finde et link Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Du er gået alt for hurtigt frem. Det er meget unaturligt for en hvalp at blive efterladt - det ville betyde døden i det fri. Du skal starte helt fra bunden, hvor du kan forlade rummet han er i, uden reaktion, herefter at du kan åbne hoveddøren uden reaktion osv osv osv.... Det tager tid, men er en træning du kommer til at skulle bruge hele hundens liv, så det gælder om at "skynde sig langsomt", så den bliver vel-indlært... Der er rigtigt mange tråde herinde om alene hjemme træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 start evt med at læse det her Alene hjemme - Hunde artikler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mozart Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Uden, at være ekspert på "alene hjemme trænings" området, har jeg haft stor succes med, at krudte Mozart rigtig godt af inden han skal være alene hjemme. Så plejer han for det meste ikke rigtigt, at tage sig af at man går, da han så heller vil i seng og sove. Men held og lykke med det - det kan være hjerteskærende, at høre sin hund pive når man går. - Mozart Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Uden, at være ekspert på "alene hjemme trænings" området, har jeg haft stor succes med, at krudte Mozart rigtig godt af inden han skal være alene hjemme. Så plejer han for det meste ikke rigtigt, at tage sig af at man går, da han så heller vil i seng og sove. Men held og lykke med det - det kan være hjerteskærende, at høre sin hund pive når man går. - Mozart så er der også STOR forskel på hunde! Min lille hund fx. kører helt op i højeste gear hvis hun er blevet krudtet af inden jeg går hjemmefra, hun er fuld af energi og klar på at der skal ske en hel masse. Og SÅ gør hun når jeg går hjemmefra. Jeg plejer bare lige at tage hende kort med ud og gøre det hun skal, stille og roligt. Så kommer vi ind igen, og jeg gør mig klar til at gå og lille hund ligger stille og roligt for hun er ikke helt oppe og køre :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 så er der også STOR forskel på hunde! Min lille hund fx. kører helt op i højeste gear hvis hun er blevet krudtet af inden jeg går hjemmefra, hun er fuld af energi og klar på at der skal ske en hel masse. Og SÅ gør hun når jeg går hjemmefra. Jeg plejer bare lige at tage hende kort med ud og gøre det hun skal, stille og roligt. Så kommer vi ind igen, og jeg gør mig klar til at gå og lille hund ligger stille og roligt for hun er ikke helt oppe og køre :blink: vi skal også have været hjemme fra gåturen i mindst 15-20 minutter hvor der absolut intet sker inden vi kan forlade skipper. Ellers er han også oppe at køre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mozart Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Orv - Mozart falder nærmest død om i det vi træder ind af døren. Kører jeg min hund helt i sænk, måske ? - Mozart Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Orv - Mozart falder nærmest død om i det vi træder ind af døren. Kører jeg min hund helt i sænk, måske ? - Mozart Hvor gammel er Mozart? Jeg foretrækker også at køre mine 'i sænk' hvis jeg skal være længe væk, synes det virker fint og der er ikke en lyd (de er voksne) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mozart Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Hvor gammel er Mozart? Jeg foretrækker også at køre mine 'i sænk' hvis jeg skal være længe væk, synes det virker fint og der er ikke en lyd (de er voksne) to år i næste måned - Mozart Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Orv - Mozart falder nærmest død om i det vi træder ind af døren. Kører jeg min hund helt i sænk, måske ? - Mozart Tror det kommer meget an på race... Nogle racer får jo nærmest mere energi af at bruge energi... Jeg havde en Dansk/Svensk gårdhund, som netop ikke skulle aktiveres før alene-hjemme, og så havde jeg en boxer som gerne lige skulle køres lidt træt inden han skulle være alene hjemme... Hver hund har sine behov hehe... Jeg synes godt nok det er lang tid at være alene hjemme som 9 uger gammel Nu ved jeg ikke hvordan i har fået ham vænnet til jeres hjem, men vores lille Dexter ville jeg slet ikke kunne lade alene... Vi er dog begyndt at forlade ham i et rum, med åben dør stadigvæk, før gjorde vi meget ud af at sørge for at han altid var i samme rum som os... Nu må han gerne være lidt alene her ovenpå imens jeg smutter ned efter en kop the... (Vi har lukket så han kan faktisk ikke rende ned hvis han ville) Men det er også det vildeste han ville komme ud for lige nu af "alene hjemme"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 14, 2011 Orv - Mozart falder nærmest død om i det vi træder ind af døren. Kører jeg min hund helt i sænk, måske ? - Mozart nu kunne jeg læse længere omme i tråden at han er 2 år det gør jo noget af en forskel :blink: med hvalpe der skal lære at være alene hjemme ville jeg ikke gå efter total udmattelse, for så registrerer de vel knapt at ejeren er væk og så lærer de jo reelt set ikke at det er ok at være alene hjemme. Ideelt set skal de selvfølgelig bare bruge dagen på at sove, men jeg vil mene at det bør være noget hvalpen vælger at gøre fordi den er tilpas træt og tryg ved situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Maj 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 14, 2011 Jeg havde faktisk selv planer om at følge alene-hjemmetræningen til punkt og prikke, men Alfred har slet ikke vist usikkerhed ved at være alene. Fra dag 1 har vi bevæget os rundt som normalt, og Alfred har haft mulighed for at følge med. Mange gange valgte han at hygge sig alene i haven, drille kattene, eller tulle omkring selv. Jeg prøvede ham selvfølgelig af ved at gå ud af hoveddøren kortvarigt, gå på toilettet alene osv, men han xsiger stort set ikke en lyd. Nogle gange piver han max 10 sek. og så går han ind og lægger sig eller laver noget andet. Når vi går hjemmefra nu så "spørger" han altid om han skal med, men hvis ikke han skal kan vi høre ham bare går ind og lægger sig. -Han er nu også begyndt at sove i stuen- helt af ham selv -Det er godt nok lidt svært for moar, men det må jeg jo leve med Han får altid et par guffere hvis vi skal være væk mere end 2 min Kunne godt lyde til at Morgan har brug for en alene-hjemme træning fra bunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SandraO Besvaret Maj 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 14, 2011 Oka, tusin tak for de mange forslag og metoder glæder mig til at komme igang :klap: Det gør så ondt at hører ham sådan :'/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts