Hop til indhold

Anbefal mig en taske til mellemstor hund


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Gæst spitZ

Jeg skal bruge en transport taske. Den skal dels bruges i bilen, men det vigtigste er, at jeg kan tage den med hvis jeg skal med bussen (har ikke selv kørekort og vil ikke være afhængig af at kæresten altid kan køre mig), for en sikkerheds skyld, hvis jeg skulle møde en chauffør som forlanger at hunden skal være i en taske.

 

:-D Derfor skal den være stor nok til at hunden også kan være i den når den bliver voksen. Hunden kommer til at veje ca. 14 kg. og bliver omkring 45 cm. høj og buret skal være så stort at den kan være der i en times tid, men ikke større end højest nødvendigt. Tror I 70 cm. er nok i længden?

 

:-D Det vil være et meget stort plus hvis den kan klappes sammen, så jeg ikke behøver rende rundt med den, hvis ikke chaufføren forlanger at det skal bruges under turen.

 

:-D Og der skal selvfølgelig være håndtag...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har kigget på dem her:

 

:-D 1.

70 x 52 x 52 cm.

Pris 500 kr.

Den ser solid ud og fåes også i en størrelse 81 x 58 x 58 cm.

 

Stærk Transporttaske Til Hunde Op Til Labrador - 81 cm.

736_0.jpg

 

:-D 2.

 

81 x 58 x 58 cm.

404 kr.

Der står de også har den i 70 cm. men det ser ikke ud til de har den på lager...?:hmm:

Trendy Transporttaske i Friske Grønne Faver - Flere størrelser

Transporttaske_gron_6.jpg

 

:-D 3.

 

70 x 52 x 52 cm.

449 kr.

Så vidt jeg kan se, fåes den ikke i større modeller. Kan heller ikke se om den kan klappes sammen.

Trixie Transporttaske Tcamp blå - nettobuild.dk

9010709.jpg

 

 

 

 

 

De koster jo næsten det samme og ser næsten ens ud... Nogen som kender en eller flere af dem (eller andre), eller har gode råd til hvad jeg skal kigge efter?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har den her:

 

28841ryantaske.jpg

 

den dur selvfølgelig ikke til bilen, men den er perfekt i bussen, for den vejer ikke noget særligt, og man kan have den over skulderen og på ryggen, når hunden er færdig med den. der er plads til en pænt stor hund, fordi den jo er lang-agtig, og hunden kan sidde i den åben. den fås også i large, der burde kunne rumme en lidt større hund. og den er ikke så dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
jeg har den her:

 

28841ryantaske.jpg

 

den dur selvfølgelig ikke til bilen, men den er perfekt i bussen, for den vejer ikke noget særligt, og man kan have den over skulderen og på ryggen, når hunden er færdig med den. der er plads til en pænt stor hund, fordi den jo er lang-agtig, og hunden kan sidde i den åben. den fås også i large, der burde kunne rumme en lidt større hund. og den er ikke så dyr.

 

Den ser rigtig smart ud, og ser ud til at fylde en del mindre end dem jeg har kigget på, de har vist alle metal "skelet":-D

Mange tak den vil jeg lige kigge nærmere på. Det betyder heller ikke vildt meget i bilen, der kan man jo købe en sikkerheds sele. Så er det helt sikkert mere værd at den er let og handy!

 

Edit - Æv, den største af dem kan kun holde til 12 kg. og er kun 54 lang... Det tror jeg desværre bliver for småt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror sgu du får svært ved at stoppe 45 cm hund i en taske under bustur. Jeg har forsøgt med min whippet og det var ikke ret vellykket.

 

De bure du viser vil være meget svære at bære rundt på med hunden i. Jeg tror ikke de er beregnet til at bære hunden rundt i, men kun til at opbevare den i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser rigtig smart ud, og ser ud til at fylde en del mindre end dem jeg har kigget på, de har vist alle metal "skelet":-D

Mange tak den vil jeg lige kigge nærmere på. Det betyder heller ikke vildt meget i bilen, der kan man jo købe en sikkerheds sele. Så er det helt sikkert mere værd at den er let og handy!

 

Edit - Æv, den største af dem kan kun holde til 12 kg. og er kun 54 lang... Det tror jeg desværre bliver for småt :(

 

øv ja, måske lidt til den lille side. det er ikke en dyr taske, og den er også lidt "plastikagtig", men den er god fordi den er så åben og lynhurtig lige at klemme hunden ned i, når bussen kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Tror sgu du får svært ved at stoppe 45 cm hund i en taske under bustur. Jeg har forsøgt med min whippet og det var ikke ret vellykket.

 

De bure du viser vil være meget svære at bære rundt på med hunden i. Jeg tror ikke de er beregnet til at bære hunden rundt i, men kun til at opbevare den i.

 

Ja, det har du ret i, jeg regner heller ikke med at skulle bære rundt på den det bliver nok for tungt :-D

Det er også derfor det skal kunne klappes sammen, så det lige kan foldes ud inden man går ind i bussen og klappes sammen når man kommer ud igen, hvis jeg møder en sippet chauffør ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har du ret i, jeg regner heller ikke med at skulle bære rundt på den det bliver nok for tungt :-D

Det er også derfor det skal kunne klappes sammen, så det lige kan foldes ud inden man går ind i bussen og klappes sammen når man kommer ud igen, hvis jeg møder en sippet chauffør ;-)

 

Hmm, jeg er ikke overbevist. Hvis det er en sippet chauffør vil han ikke lukke dig ind i bussen med en ikke taske-klædt hund, tænker jeg.

 

Hvor i landet bor du?

Jeg bor i kbh og der må hunden være med i mange busser også uden taske, men med børnebillet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Hmm, jeg er ikke overbevist. Hvis det er en sippet chauffør vil han ikke lukke dig ind i bussen med en ikke taske-klædt hund, tænker jeg.

 

Hvor i landet bor du?

Jeg bor i kbh og der må hunden være med i mange busser også uden taske, men med børnebillet.

 

Jeg bor i østjylland, så det er nok ikke de samme busser :blink:

Men jeg har også set folk have hunde med i bussen uden problemer her, i hvertfald de blå (ikke-bybusserne):-D

 

Tror du ikke jeg kunne putte hunden i tasken lige inden bussen kom og så slæbe den ind af døren, lade hunden ligge derinde under turen og slæbe den ud igen?

Har målt med et målebånd herhjemme, og taskerne er ikke meget større end en stor sportstaskt i bunden, nok noget højere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det fordi jeg forestiller mig et bur der har plads til Nanna og det ville jeg ikke kunne bugsere ind af en busdør.

Nanna er 47 cm høj og vejer 13 kg, men hun har meget lange ben. Derudover ville der ikke være plads til et Nanna-bur i en fyldt bus.

 

Jeg tror at jeg ville starte med en taske (sportstaske eller lign.) mens vuffi er hvalp. Når den når noget nær fuldvoksen størrelse ville jeg finde et bur jeg kunne se, røre og prøve inden jeg købte det.

 

Det er muligt at det er mig der er dårlig til den slags, men de bure jeg har bestilt over nettet har sjældent den samme størrelse som hunden :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har den her:

 

28841ryantaske.jpg

 

den dur selvfølgelig ikke til bilen, men den er perfekt i bussen, for den vejer ikke noget særligt, og man kan have den over skulderen og på ryggen, når hunden er færdig med den. der er plads til en pænt stor hund, fordi den jo er lang-agtig, og hunden kan sidde i den åben. den fås også i large, der burde kunne rumme en lidt større hund. og den er ikke så dyr.

 

er denne til at ha på over skulder, uden at den vipper, så der ligger 2 chier i den ene ende:genert:?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

er denne til at ha på over skulder, uden at den vipper, så der ligger 2 chier i den ene ende:genert:?

 

jeg har ikke forsøgt :mrgreen: men den har helt stabil bund, og halfdan sidder i hvert fald fint og stabilt i den, når jeg har den over skulderen. dog er den nok bedst til en hund/hunde, der "fylder den ud" til en vis grad - da han var helt lille hvalp, syntes jeg, at den faldt sådan lidt sammen om ham, hvis du forstår. men der kan helt sikkert nemt sidde to chi'er i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
er denne til at ha på over skulder, uden at den vipper, så der ligger 2 chier i den ene ende:genert:?

 

Mon ikke det kan hjælpe at ligge sådan et anti-glid stykke i bunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
jeg har ikke forsøgt :mrgreen: men den har helt stabil bund, og halfdan sidder i hvert fald fint og stabilt i den, når jeg har den over skulderen. dog er den nok bedst til en hund/hunde, der "fylder den ud" til en vis grad - da han var helt lille hvalp, syntes jeg, at den faldt sådan lidt sammen om ham, hvis du forstår. men der kan helt sikkert nemt sidde to chi'er i den.

 

Jeg kunne godt bruge en ny til Duffy, pt. bruger vi en transportkasse, men den er ret så tung at slæbe rundt på.. Bæretasken som vi har, nægter hun at være i, der er ikke stabil bund, så tror ikke hun føler sig tryg heri..

 

Er den meget stor tasken, tænker om den passer til Duffy eller om den bliver for stor? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt bruge en ny til Duffy, pt. bruger vi en transportkasse, men den er ret så tung at slæbe rundt på.. Bæretasken som vi har, nægter hun at være i, der er ikke stabil bund, så tror ikke hun føler sig tryg heri..

 

Er den meget stor tasken, tænker om den passer til Duffy eller om den bliver for stor? :hmm:

 

jeg tror, at den er fin til hende - den er lidt stor og klodset ifht. den typisk type bæretaske, men det betyder, at halfdan f.eks. kan vende sig i den, kan lægge sig og gnave et ben i den osv. så den er god til lidt længere ture. og så er den ikke varm som vores mindre taske er, den kan han ikke holde ud at være i særligt længe. og som sagt meget rarere at bære på for mig efterfølgende, fordi man bare kan slynge den over skulderen og glemme alt om den.

 

den stakkels syvsover fik ødelagt morgenfreden for at illustrere:

 

[ATTACH]43497[/ATTACH]

[ATTACH]43498[/ATTACH]

[ATTACH]43499[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
jeg tror, at den er fin til hende - den er lidt stor og klodset ifht. den typisk type bæretaske, men det betyder, at halfdan f.eks. kan vende sig i den, kan lægge sig og gnave et ben i den osv. så den er god til lidt længere ture. og så er den ikke varm som vores mindre taske er, den kan han ikke holde ud at være i særligt længe. og som sagt meget rarere at bære på for mig efterfølgende, fordi man bare kan slynge den over skulderen og glemme alt om den.

 

den stakkels syvsover fik ødelagt morgenfreden for at illustrere:

 

 

Tak lige Halfdan for at stille op som model :mrgreen: Tasken ser fin ud, har du lagt noget i bunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
de canvasbure, du har lagt ind her, duer slet ikke i praksis til det formål, du har i tankerne:genert:

 

men sportstasken er ikke så dum igen:hmm:hvis du SKAL ha den i taske.

 

Ok, mange tak, det kan godt være jeg bare skal købe en stor sportstaske, det var egentlig også min første tanke, syntes bare de så så fiiine ud :oops:

Men jeg har ikke tænkt mig at bruge bur her hjemme, så det er måske lidt overkill at bruge 500 kr. på sådan et monster hvis det kun er til bilen, når man kan få en sikkerhedssele som sikkert er mere behagelig for hunden:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

Jeg har set en schæferblanding på minimum 35 kg blive bedt om at lægge sig i en stor sportstaske i toget. Og hunden lå fint og var tydeligt vant til det :lol: Ejer havde to hunde med og det må man ikke, derfor dette trick :slem: Vi smilte lidt af denne løsning os der sad i toget :lol:

 

Jeg ville også vælge en sportstaske til dit formål :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Jeg har set en schæferblanding på minimum 35 kg blive bedt om at lægge sig i en stor sportstaske i toget. Og hunden lå fint og var tydeligt vant til det :lol: Ejer havde to hunde med og det må man ikke, derfor dette trick :slem: Vi smilte lidt af denne løsning os der sad i toget :lol:

 

Jeg ville også vælge en sportstaske til dit formål :-D

 

Det lyder som en god idé, de kan jo fåes i alle størrelser og kan vel også foldes sammen til en vis grad når den ikke bruges :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med den her ?

Den kan foldes helt sammen og smides over skulderen.

Det opfylder næsten alle dine ønsker kan dog ikke se om der er håndtag når det er foldet ud.

50x40x40 cm. 350.-kr.

60x50x50 cm. 450.-kr

80x55x55 cm 550.-kr.

Der er en løs madras i bunden som kan vaskes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Hvad med den her ?

Den kan foldes helt sammen og smides over skulderen.

Det opfylder næsten alle dine ønsker kan dog ikke se om der er håndtag når det er foldet ud.

50x40x40 cm. 350.-kr.

60x50x50 cm. 450.-kr

80x55x55 cm 550.-kr.

Der er en løs madras i bunden som kan vaskes.

 

Tror desværre mere det er et form for "telt"... Ellers også nogen fine størrelser :)

 

Har lige fundet den her

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Tror jeg skal have den til Ronja, når jeg får pengene til det :engel:

 

Den lyder god stor :5up:

 

Den er godt nok pæn, men desværre ikke stor nok.

Jeg tror jeg dropper idéen og bruger en sportstaske, så vil jeg købe en større sportstaske når den bliver stor, nu jeg har tænkt lidt over det, så tror jeg faktisk ikke der er nogen af dem man kan købe specielt til hunde som er mere praktiske end en helt almindelig sportstaske :hmm:

Med mindre jeg kunne finde en som denne, der egentlig bare er en sportstaske med lidt bedre form (kan desværre ikke finde dem i dk eller i en ordentlig størrelse):-D:

35624_dog_bag_tragetasche_u_1.jpg

 

Ku' være man skulle blive hunde-taske-designer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...