Hop til indhold

Han-han eller han-hun


Gæst P-K-J
 Share

Recommended Posts

Gæst P-K-J

For jeg synes da deter lidt synd at sterilisere en lille hund på 6 måneder. Den kan jo næsten ikke bære kraven.

 

Forsvinder såret egentlig helt?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For jeg synes da deter lidt synd at sterilisere en lille hund på 6 måneder. Den kan jo næsten ikke bære kraven.

 

Forsvinder såret egentlig helt?

 

Venindens skulle have været steriliseret før første løbetid, men den overraskede os og kom da hun var 7 måneder, så hun blev steriliseret midt i løbetiden (mange fraråder det, men vores dyrlæge er meget dygtig og der har ikke været nogle bivirkninger af den grund)

 

Hvis du steriliserer før første løbetid er der den bedste virkning mod cancer senere!

 

Såret er fuldstændigt væk på de hunde jeg kender!

 

Hvis du beslutter dig for en sterilisering, så sørg for at dyrlægen er en, der kan metoden med det lille operations-hul og som bruger gas som bedøvelse (nogle bruger indsprøjtning), så går opvågningen hurtigere og nemmere for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J
Hvis du beslutter dig for en sterilisering, så sørg for at dyrlægen er en, der kan metoden med det lille operations-hul og som bruger gas som bedøvelse (nogle bruger indsprøjtning), så går opvågningen hurtigere og nemmere for hunden.

 

Er det der bedre eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J
Venindens skulle have været steriliseret før første løbetid, men den overraskede os og kom da hun var 7 måneder, så hun blev steriliseret midt i løbetiden (mange fraråder det, men vores dyrlæge er meget dygtig og der har ikke været nogle bivirkninger af den grund)

 

Er din eller din venindes hunhund blevet inkontinent?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J

Jeg har læst et sted at det er bedst at sterilisere når de er 6 måneder. Fordi det er inden første løbetid.

 

En lille Papillon på 6 måneder kan da ikke holde til at blive bedøvet. Det tror jeg da ikke deres krop kan holde til.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst et sted at det er bedst at sterilisere når de er 6 måneder. Fordi det er inden første løbetid.

 

En lille Papillon på 6 måneder kan da ikke holde til at blive bedøvet. Det tror jeg da ikke deres krop kan holde til.:hmm:

 

Rent sygdomsmæssigt, ja. Det er også det jeg har hørt langt de fleste dyrlæger anbefaler, fordi deres primære tanker ligger på kirtelkræft. (men de kan være meget uenige!)

 

Men udviklingsmæssigt ville jeg aldrig sterilisere en hvalp der ikke har været i løb. De modnes jo også rent psykisk i de første løbetider.

 

Mht. til bedøvelse, så doserer de jo ud fra legemsvægten. Det ville da også være uheldigt at stå uden bedøvelse hvis en lille hund var kommet slemt til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg ikke fra nogen steder:-)

 

Men jeg har læst et sted at det er bedst at vente til den er ca. 2 år, da den er blevet helt moden.

 

Ved du noget om det?

 

Der er forskellige holdninger og jeg er lodret uenig, helre få det overstået, ser ingen mangler, ved dem jeg kender, som er blevet steriliseret før første løbetid

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J
Men udviklingsmæssigt ville jeg aldrig sterilisere en hvalp der ikke har været i løb. De modnes jo også rent psykisk i de første løbetider.

 

Hvornår ville du vælge at sterilisere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår ville du vælge at sterilisere?

 

Vi får Ninja steriliseret efter hendes 2. løbetid.

 

Men hun er altså også 11mdr, og først nu er vi begyndt at se tegn på hendes første løbetid, så tror det er meget smart at vi lige med hende vælger at vente til nr. 2 er overstået. Hun udvikler sig åbenbart lidt senere på det punkt, end andre tæver på hendes størrelse og alder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er forskellige holdninger og jeg er lodret uenig, helre få det overstået, ser ingen mangler, ved dem jeg kender, som er blevet steriliseret før første løbetid

 

Men samtidig kan man jo heller ikke vide om hunden ville have været "anderledes", eftersom man jo ikke har haft mulighed for at finde ud af det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst P-K-J
Mener du når du får en hunhund, så vil du gerne, at hun leger med dine forældres hanhund? Det tror jeg kommer helt af sig selv ;-)

 

Ja, men bliver bare helt nervøs, for hvis de nu ikke gider hinanden. Måske det var bedre, at jeg valgte en hanhund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men bliver bare helt nervøs, for hvis de nu ikke gider hinanden. Måske det var bedre, at jeg valgte en hanhund?

 

Petrine gider IKKE lege, når vi er ude og møder fremmede hunde, vi fik så Zamzam (en hanhund) og pludslig gad hun lege, vildt og voldsomt og tit. Jeg tror ikke du skal være så bekymret, der vil være en risiko, uanset om du vælger han eller hun, men jeg er 99% sikker på, de vil kunne lide hinanden og lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J
Petrine gider IKKE lege, når vi er ude og møder fremmede hunde, vi fik så Zamzam (en hanhund) og pludslig gad hun lege, vildt og voldsomt og tit. Jeg tror ikke du skal være så bekymret, der vil være en risiko, uanset om du vælger han eller hun, men jeg er 99% sikker på, de vil kunne lide hinanden og lege.

 

Hvor lang tid gik der, før dine ville lege med hinanden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tid gik der, før dine ville lege med hinanden?

 

Petrine er ret speciel og asocial - men der gik kun en månedstid. Det er så kun når HUN lægger op til leg, hvis han vil lege, så gider hun ikke. Tror normale hunde vil lege lidt allerede første gang de mødes og så blive bedre venner og lege mere efterhånden som de lærer hinanden at kende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst P-K-J
Tror normale hunde vil lege lidt allerede første gang de mødes og så blive bedre venner og lege mere efterhånden som de lærer hinanden at kende.

 

Det håber jeg da:-)

Kan da ikke tror Felix ikke vil lege med min kommende hund. Han vil lege med alt og alle.

Er faktisk begyndt at overveje at købe en hanhund:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...