Hop til indhold

Dalmatiner, min drøm, min drøm

Recommended Posts

Må nok lige fortælle om mig selv.

Jeg er 44 år og har 2 voksne sønner. Jeg er enke og førtidspensionist, så tid til hunden har jeg.

Da jeg var barn havde vi hund, men som voksen har jeg ikke haft hund, så man kan vel sige jeg er førstegangskøber.

Når jeg skal ha' hund skal det være en tæve og den skal være glathåret og i mellemstørrelse.

Jeg har også fundet frem til jeg vil ha' min hund fra hvalp og gerne fra en godkendt kennel. At det skal være en hvalp er fordi jeg har 5 katte og de er ikke vandt til hund, så min fornemmelse med mine katte er at de vil kunne klare bedst at få en hvalp, også vil jeg selvfølgelige gerne følge hvalpen fra starten af og træne og opdrage den.

Jeg har altid drømt om Dalmatineren, jeg syntes den er sindsyg smuk, og det skal være den sortplettede.

Jeg har læst på nette om Dalmatineren, det jeg kunne finde på Dansk da jeg ikke er god til at læse engelsk desværre, men jeg syntes ikke jeg får information nok.

Er der nogen der har Dalmatiner eller har erfaring med den som vil fortælle mig om den?

Jeg ved ikke hvad der menes når jeg læser meget motion, hvor mange timer om dagen er det, hvordan er den i sind, er den venlig overfor andre mennesker end dens ejer og venlig overfor andre hunde?

Ja, jeg vil bare gerne vide alt om Dalmatineren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft dalmatiner (eller det vil sige min forældre ) det var deres første hund, ingen af dem havde haft hund før. Det gik super godt med hende, hun blev min mors soulmate for livet. Hun var sød og rar og var enormt lydig. Vi havde på det tidspunkt ikke noget hegn, men hun vidste udemærket godt hvor grænsen var. Rigtig venlig mod alle andre og yderst intelligent. Havde behov for at blive motioneret men ikke sådan at jeg synes det var ekstremt meget.

Jeg vil forslå dig at du prøver at kontakte nogle forskellige opdrættere for at høre dem ad, hva de synes, og evt. tager ud for at besøge dem, og snakke med deres hunde, for at se om det er noget for dig. Jeg synes ikke at du skal opgive drømmen om en dalmatiner.,

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft dalmatiner (eller det vil sige min forældre ) det var deres første hund, ingen af dem havde haft hund før. Det gik super godt med hende, hun blev min mors soulmate for livet. Hun var sød og rar og var enormt lydig. Vi havde på det tidspunkt ikke noget hegn, men hun vidste udemærket godt hvor grænsen var. Rigtig venlig mod alle andre og yderst intelligent. Havde behov for at blive motioneret men ikke sådan at jeg synes det var ekstremt meget.

Jeg vil forslå dig at du prøver at kontakte nogle forskellige opdrættere for at høre dem ad, hva de synes, og evt. tager ud for at besøge dem, og snakke med deres hunde, for at se om det er noget for dig. Jeg synes ikke at du skal opgive drømmen om en dalmatiner.,

Bantus

Jeg vil stadig gerne besøge folk med Dalmatiner og tale med opdrættere for at få det fulde indtryk af den, men tror også at det er meget forskælligt hvordan folk ser på lidt, mellem eller meget motion og aktivering, men drømmen er der stadig. Men nu ser jeg når jeg har mødt lidt forskælige folk og deres Dalmatinere så jeg kan danne mig et indtryk, for jeg vil ikke ha' en hund jeg ikke kan overskue og bliver nød til at komme af med, det er synd for os begge, men først og fremmest synd for hunden, der er nok hunde der bliver aflivet eller kommer på internat fordi folk ikke har tænk sig om.

Og mange tak for du fortæller din erfaring med Dalmatiner :-D

Link til indlæg
Del på andre sites