Gæst Saphiira Skrevet Maj 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 15, 2011 Vi valgte at få en adfærdsrådgiver og træner på besøg.. Ikke fordi Charlie har den nogle store adfærdsproblemer, men fordi jeg gerne vil have gjort det ordentligt... Hun var bare SÅ dygtig.... Hun synes, Charlie var en fin lille en, og vi havde ikke opdraget ham (helt) forkert.... Men hun kunne godt se, at han hurtig stressede op, når vi fik gæster, og vi fik nogle rigtige gode redskaber til det..... udover det havde hun sin egen hund med, så vi fik trænet lidt at være sammen med større hunde... og det var bare dejligt :klap::klap: Det er første gang, jeg har set Charlie være tryg ved en større hund.... Han var også bare helt færdig til sidst, og ville bare sove... Men hold da op en oplevelse... Har I nogensinde haft sådan en på besøg? Jeg synes i hvert fald, hun var ALLE pengene værd :klap::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Jeg har haft besøg af en adfærdsbehandler, for mange år siden, og det var også en god oplevelse. Han åbnede mine øjne for at jeg faktisk ikke vidste en fis om hunde, og bare tog en masse ting for givet, og det gav mig skubbet til at begynde at lære Fedt når det virker :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Jeg har haft besøg af en adfærdsbehandler, for mange år siden, og det var også en god oplevelse. Han åbnede mine øjne for at jeg faktisk ikke vidste en fis om hunde, og bare tog en masse ting for givet, og det gav mig skubbet til at begynde at lære Fedt når det virker :5up: Nemlig..! Der er nogle ting ved charlie, som vi bare ikke vidste hvordan, vi skulle håndtere...fx: Han "parrer" katten... Han gør når lasse sidder ved sin com.. og hun kom med nogle rigtig gode ting.... og så var det også rart at se, at Charlie var SÅ villig for at træne...:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Nemlig..! Der er nogle ting ved charlie, som vi bare ikke vidste hvordan, vi skulle håndtere...fx:Han "parrer" katten... Han gør når lasse sidder ved sin com.. og hun kom med nogle rigtig gode ting.... og så var det også rart at se, at Charlie var SÅ villig for at træne...:banan: Hvilke råd fik i til det at Charlie parrer katten ? Her har vi nemlig en Alfred der forsøger det samme med alt og alle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Hvilke råd fik i til det at Charlie parrer katten ? Her har vi nemlig en Alfred der forsøger det samme med alt og alle Vi skal træne med ham... øvelser.... og nu hvor han gør det, så tage ham væk.. men hun er overbevist om, at når vi aktivere ham mere, så vil han stoppe med det... Det var noget med at han var stresset, og det var grunden til han gjorde det, så man skal sørge for at holde ham aktiveret, og at han ikke bliver gearet op.. Charlie bliver nemt gearet op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Vi skal træne med ham... øvelser.... og nu hvor han gør det, så tage ham væk..men hun er overbevist om, at når vi aktivere ham mere, så vil han stoppe med det... Det var noget med at han var stresset, og det var grunden til han gjorde det, så man skal sørge for at holde ham aktiveret, og at han ikke bliver gearet op.. Charlie bliver nemt gearet op Tak for rådet Vi har netop vedtaget at Alfred skal have mere aktivering, da han er slem til at bide og lege vildt. Det kunne tænkes at det så samtidig hjalp på hans "humping" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Tak for rådet Vi har netop vedtaget at Alfred skal have mere aktivering, da han er slem til at bide og lege vildt. Det kunne tænkes at det så samtidig hjalp på hans "humping" Ja... Charlie gør det ikke SÅ meget mere... men stadigvæk lidt... Det er helt utroligt, hvad katten finder sig i.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Tak for rådet Vi har netop vedtaget at Alfred skal have mere aktivering, da han er slem til at bide og lege vildt. Det kunne tænkes at det så samtidig hjalp på hans "humping" Husk det er mental aktivering og ikke bold kast ect. :blink: En ide er også at lave et stop ord, kør ham hurtigt og få ham i ro med et ord. Evt. Nus ham et bedtemt sted når er han rolig og brug ordet rolig imens, så vil han forbinde det ord med ro og i kan vt. Bruge det i stresset situationer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlotte Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Vi valgte at få en adfærdsrådgiver og træner på besøg.. Charlie var en fin lille en, og vi havde ikke opdraget ham (helt) forkert.... Har I nogensinde haft sådan en på besøg? Jeg synes i hvert fald, hun var ALLE pengene værd :klap::banan::banan: Tør man spørge hvad det koster - og hvor man finder en sådan (vi har haft wilma i 5 dage, så det er blot nysgerrighed/til senere brug) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Husk det er mental aktivering og ikke bold kast ect. :blink: En ide er også at lave et stop ord, kør ham hurtigt og få ham i ro med et ord. Evt. Nus ham et bedtemt sted når er han rolig og brug ordet rolig imens, så vil han forbinde det ord med ro og i kan vt. Bruge det i stresset situationer. Ja-det er skam husket Vi er blevet enige om at bruge min. 1/3 af hans daglige fodder på aktivering. Han er egentlig nem nok at få ned på jorden igen- han skal bare nusses på maven så falder han om Vi vil jo bare gerne helst undgå de helt vilde flip Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Tør man spørge hvad det koster - og hvor man finder en sådan (vi har haft wilma i 5 dage, så det er blot nysgerrighed/til senere brug) Vi gav ikke så meget, som jeg troede... Gav 750 kr, fordi jeg er studerende... der blev jeg også positivt overrasket, men var allerede klar på at betale hvis det kostede mere... :banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Ja-det er skam husket Vi er blevet enige om at bruge min. 1/3 af hans daglige fodder på aktivering. Han er egentlig nem nok at få ned på jorden igen- han skal bare nusses på maven så falder han om Vi vil jo bare gerne helst undgå de helt vilde flip Vi bruger alt vores hunds mad som fodersøgning, vi har altid lidt ekstra med på gåture, så kan han søge lidt på noget græs ind imellem når vi går tur. Prøv at kombinere det mavenussen med et ord i ikke bruger til andet. Vi bruger også ordet på gåturerne, når han kommer for langt frem og linien "hopper" og er ved at strammes, så sætter han gerne farten ned når vi siger "roolig". Også hvis han mener en hund skal brummes af, så virker det faktisk også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Vi bruger alt vores hunds mad som fodersøgning, vi har altid lidt ekstra med på gåture, så kan han søge lidt på noget græs ind imellem når vi går tur. Prøv at kombinere det mavenussen med et ord i ikke bruger til andet. Vi bruger også ordet på gåturerne, når han kommer for langt frem og linien "hopper" og er ved at strammes, så sætter han gerne farten ned når vi siger "roolig". Også hvis han mener en hund skal brummes af, så virker det faktisk også. Alfred gider slet ikke foder søg i haven- han gider i det hele taget ikke hans tørfodder hvis ikke det kommer fra en hånd Men vil da prøve at finde et ord som vi kan kombinere med nusning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Alfred gider slet ikke foder søg i haven- han gider i det hele taget ikke hans tørfodder hvis ikke det kommer fra en hånd Men vil da prøve at finde et ord som vi kan kombinere med nusning hvad med godbidder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Jeg tror at mange herinde har haft adfærdsbehandler på besøg, jeg har også Jeg fik rigtigt meget ud af det, og det bedste er nok at jeg har fået nogle redskaber til at jeg selv føler jeg har kontrol med situationerne, hvor jeg tidligere i visse situationer ikke anede mit levende råd. Jeg ved nu hvad jeg skal gøre, når min hund reagerer uhensigtsmæssigt. Og så har jeg fået redskaber til hvordan jeg kan forebygge tingenes gang. Jeg havde faktisk 4 forskellige problematikker, som jeg tog op, det vidste jeg egentlig ikke at man måtte, jeg forestillede mig at man skule betale for 4 forskellige konsultationer. Men min adfærdsbehandler fandt fællesnævnere for disse 4 problemstillinger, det kom lidt bag på mig . Min hunds opfattelse af verden skulle vendes om, og det har virket sådan at de to af problemerne nu er helt væk, det tredie er i bedring, og er nu på et niveau jeg kan leve med, det 4. problem eksisterer stadig. Så alt i alt har pengene været særdeles godt givet ud. Jeg fik rabat fordi konsultationen indgik i elevundervisning. Så jeg gav kun 700 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 hvad med godbidder? Ved ikke lige hvad du mener ? Han kan godt lide godbidder, men jeg kan jo ikke udelukkende fodre ham med godbidder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts