Hop til indhold

Recommended Posts

Hvad er det lige det der med hunde og græsslåmaskiner, hvorfor går flertallet af hunde helt amok når de hører/ser en græsslåmaskine :vedikke:

Når Luna hører græsslåmaskinen så skal den bare skældes ud, hun løber efter den og cirkler omkring den alt imens hun gør som en gal, det ligner ikke jagtadfærd, mere som en leg :vedikke:

Jeg kender hunde der bider i dækkene på græsslåmaskinen, og jeg kender sågar hunde der har mistet et par tær fordi de har jagtet græsslåmaskinen...

Hvorfor er så mange hunde så besat af græsslåmaskiner?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad er det lige det der med hunde og græsslåmaskiner, hvorfor går flertallet af hunde helt amok når de hører/ser en græsslåmaskine :vedikke:

Når Luna hører græsslåmaskinen så skal den bare skældes ud, hun løber efter den og cirkler omkring den alt imens hun gør som en gal, det ligner ikke jagtadfærd, mere som en leg :vedikke:

Jeg kender hunde der bider i dækkene på græsslåmaskinen, og jeg kender sågar hunde der har mistet et par tær fordi de har jagtet græsslåmaskinen...

Hvorfor er så mange hunde så besat af græsslåmaskiner?

tja min lægger sig på græsset og kigger på jeg udøver fysisk arbejde.....når jeg så når ham med plæneklipperen, så rejser han sig og lægger sig et nyt sted,hvor han er i vejen lidt senere........... han har lært noget med kontaktøvelser- tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

tja min lægger sig på græsset og kigger på jeg udøver fysisk arbejde.....når jeg så når ham med plæneklipperen, så rejser han sig og lægger sig et nyt sted,hvor han er i vejen lidt senere........... han har lært noget med kontaktøvelser- tror jeg.

Ja, det har Luna så ikke lært :blink:

Men for at komme tilbage til spørgsmålet, hvorfor tror du så at de fleste hunde finder det naturligt at reagerer på græsslåmaskiner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse blir blot en smule kulret de første 30 sekunder maskinen kører..

Jeg tror lidt hun ser det som noget underligt legetøjs-agtig-noget, for hendes adfærd er fuldstændig legeadfærd.

Men maskinen giver ikke meget tilbage, og så skrider hun..

Hvis jeg derimod gynger hos mine forældre, gakker hun helt ud!.. Også på samme måde, men der kommer der noget tilbage, da jeg jo gynger mod hende.

Så drejer hun rundt om sig selv, gøer, går i delvis playbow, gøer og fortsætter på den måde..

Igen er det der med at gynge noget hun kun sjældent er udsat for..

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse blir blot en smule kulret de første 30 sekunder maskinen kører..

Jeg tror lidt hun ser det som noget underligt legetøjs-agtig-noget, for hendes adfærd er fuldstændig legeadfærd.

Men maskinen giver ikke meget tilbage, og så skrider hun..

Hvis jeg derimod gynger hos mine forældre, gakker hun helt ud!.. Også på samme måde, men der kommer der noget tilbage, da jeg jo gynger mod hende.

Så drejer hun rundt om sig selv, gøer, går i delvis playbow, gøer og fortsætter på den måde..

Igen er det der med at gynge noget hun kun sjældent er udsat for..

Jeg syntes helt bestemt også at det ligner en form for legeadfærd, dog har jeg aldrig set Luna lege med andre ting på den måde :hmm:

Og lige hvad angår at blive udsat for det, så må jeg nok indrømme at det ikke er så tit vi slår græs, så Luna er ikke helt tilvænnet :oops:

Og i starten da vi forsøgte at lære hende ikke at gø af den, så forsøgte jeg forgæves at forklare Bo at det ikke nyttede at råbe "hold så kæft" til hende når hun gøede, for hun opfattede jo bare, at nu stod de begge to og råbte af græsslåmaskinen :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes helt bestemt også at det ligner en form for legeadfærd, dog har jeg aldrig set Luna lege med andre ting på den måde :hmm:

Og lige hvad angår at blive udsat for det, så må jeg nok indrømme at det ikke er så tit vi slår græs, så Luna er ikke helt tilvænnet :oops:

Og i starten da vi forsøgte at lære hende ikke at gø af den, så forsøgte jeg forgæves at forklare Bo at det ikke nyttede at råbe "hold så kæft" til hende når hun gøede, for hun opfattede jo bare, at nu stod de begge to og råbte af græsslåmaskinen :stupid:

Åh, hvorfor har folk så svært ved at fange den der?.. At man ikke kan forklare hunde..

Ligesom hvis min mor sætter sig på hug for at binde snørebånd, så har hun straks en hund i hovedet. Så prøver hun sådan forsigtigt at skubbe hende væk.. Jeg HAR forklaret hende at ting som f.eks at skubbe ALTID udløser en modreaktion, og får hunden tættere på. Hvorimod man bare kan sige "nej" og så stopper hun..

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo angreb også græs slå maskinen og støvsuger i starten, han var måske ikke vant til en støvsuger hvor han kom fra ? Nu gider han ikke flytte sig når vi støvsuger eller ligger sig på ledningen :stupid:

Græs slå maskinen løste sig med tiden, hjalte havde også en lille en som legetøj og den angreb han også. Har vist endda en video med det :hmm:

Tror også det er det ukendte og så den larm der er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo angreb også græs slå maskinen og støvsuger i starten, han var måske ikke vant til en støvsuger hvor han kom fra ? Nu gider han ikke flytte sig når vi støvsuger eller ligger sig på ledningen :stupid:

Græs slå maskinen løste sig med tiden, hjalte havde også en lille en som legetøj og den angreb han også. Har vist endda en video med det :hmm:

Måske er det en blanding af usikkerhed, og den er vist meget sjov den der :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi vi er nogle, der bare er FOR dumme - jeg skriger også tit af Petrine (hun er dog ligeglad med græsslåmaskiner :engel:)

Så længe du selv kan se det! :mrgreen:

Jeg forklarer i øvrigt også en hel del til min hund, men forventer ikke at hun forstår det..

Uh ja, støvsugeren den er bare dead give-away..

Jeg er ikke sååå god til at finde den frem.

På et tidspunk da Basse var mindre men dog stor nok til at hun burde have lært den at kende, skulle jeg så støvsuge.

Hun hoppede lidt forvirret rundt, og endte ovre i kurven, hvor hun kom til at lette en lille tår...

Så ved man at man støvsuger for lidt!..

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

De angriber den jo først når den bevæger sig ...Kan ikke hitte den video nu...

Det er rigtig nok, men Luna f.eks. hun står i sikker afstand af den og gør højlydt selv når den står stille. Det virker som om hun gerne vil gå tæt på den, men ikke rigtig tør, og derfor cirkler hun i stedet rundt om den...

Men nu er jeg rent faktisk lige kommet i tanke om en anden situation hvor hun opfører sig lige sådan, det er når hun finder et fremmed dyr (f.eks. et pindsvin) i haven, så gør hun også på samme måde og cirkler omkring det.

Måske slår vi græs for sjældent, og hun tror stadig at det er et fremmed dyr :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh ja, støvsugeren den er bare dead give-away..

Jeg er ikke sååå god til at finde den frem.

På et tidspunk da Basse var mindre men dog stor nok til at hun burde have lært den at kende, skulle jeg så støvsuge.

Hun hoppede lidt forvirret rundt, og endte ovre i kurven, hvor hun kom til at lette en lille tår...

Så ved man at man støvsuger for lidt!..

Jeg er også ved at når frem til, at årsagen til at Luna reagerer som hun gør, det er fordi vi ikke slår græs tit nok :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også ved at når frem til, at årsagen til at Luna reagerer som hun gør, det er fordi vi ikke slår græs tit nok :oops:

Anskaf en ged! Så er I fri for at bøvle med det, og de er så hyggelige! :mrgreen:

Jeg tror også det er en blanding af det der nye larmende noget ser sjovt ud, men samtidig fremmed.. ligesom med pindsvinet der måske kunne være en god ven, men den er lidt underlig og svær at aflæse..

Jeg synes tit at dyrene reagerer anderledes på fremmede dyr, hvor de kan se deres ansigt, som f.eks ræve og rådyr. Men på et pindsvin har Luna jo bare ingen mulighed for at aflæse dyret!..

Udover at hun kan lugte og se at det er et dyr..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om linket virker, sidder ved ipad'en nemlig.

YouTube - Broadcast Yourself.

Det gør det ikke :vedikke:

Anskaf en ged! Så er I fri for at bøvle med det, og de er så hyggelige! :mrgreen:

Jeg tror også det er en blanding af det der nye larmende noget ser sjovt ud, men samtidig fremmed.. ligesom med pindsvinet der måske kunne være en god ven, men den er lidt underlig og svær at aflæse..

Jeg synes tit at dyrene reagerer anderledes på fremmede dyr, hvor de kan se deres ansigt, som f.eks ræve og rådyr. Men på et pindsvin har Luna jo bare ingen mulighed for at aflæse dyret!..

Udover at hun kan lugte og se at det er et dyr..

Umiddelbart tror jeg at det bliver lige så let at vænne Luna til en ged, som det vil være at vænne hende til en græsslåmaskine :blink:

Men jeg tror du har ret, hun reagerer på det fremmede som hun ikke helt ved om er en en ven, eller om det er noget hun bør være bange for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør det ikke :vedikke:

Umiddelbart tror jeg at det bliver lige så let at vænne Luna til en ged, som det vil være at vænne hende til en græsslåmaskine :blink:

Men jeg tror du har ret, hun reagerer på det fremmede som hun ikke helt ved om er en en ven, eller om det er noget hun bør være bange for...

De der geder skal man altså ikke spøge med! :slem: Der var en der bed mig i hånden forleden. Da det ikke virkede bed den mig i maven.. Jow jow..

Jeg forestiller mig bare at Luna og Basse er helt ens nærmest, og Basse glor bare på f.eks rådyr og den slags fremmede dyr.. Får er hun dog pænt bange for..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det i øvrigt sådan en gammel skubbe-græsslåmaskine eller hvad er det for en? :hmm:

For da min far hev sådan en frem hjemme i haven i sidste weekend, lavede Basse nemlig det samme som Lune. Dog kun kortvarigt, altså, lige en runde eller to, lidt vov og så videre.

Men i sommerhuset hvor han har havetraktor, er hun ligeglad...?

Mon det er fordi han sidder på den og den minder mere om knallerter og motorcykler som hun er vant til, eller om der er andre årsager aner jeg ikke...?

Link til indlæg
Del på andre sites

De der geder skal man altså ikke spøge med! :slem: Der var en der bed mig i hånden forleden. Da det ikke virkede bed den mig i maven.. Jow jow..

Jeg forestiller mig bare at Luna og Basse er helt ens nærmest, og Basse glor bare på f.eks rådyr og den slags fremmede dyr.. Får er hun dog pænt bange for..

Nu er rådyr ikke fremmede for Luna, og Luna har et ret stor jagtinstinkt, så hun hyler og skriger når hun får øje på et, men det kan da være at hun lader geden være hvis den bider igen :genert:

Heste og kør er hun til gengæld lidt frygtsom overfor, men det er også fordi de ikke er bange for hende, de går bare hen imod hende, men det at de løber væk fra hende det kan hun slet ikke have... Så om det er succes eller ej afhænger nok af om geden vælger at løbe sin vej eller bide hende, hvis den starter med at bide, så skal det nok gå :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det i øvrigt sådan en gammel skubbe-græsslåmaskine eller hvad er det for en? :hmm:

For da min far hev sådan en frem hjemme i haven i sidste weekend, lavede Basse nemlig det samme som Lune. Dog kun kortvarigt, altså, lige en runde eller to, lidt vov og så videre.

Men i sommerhuset hvor han har havetraktor, er hun ligeglad...?

Mon det er fordi han sidder på den og den minder mere om knallerter og motorcykler som hun er vant til, eller om der er andre årsager aner jeg ikke...?

Den er motordreven og man går bag ved den, og det er måske det der forvirrer Luna, den knurrer jo af hende, og alligevel holder vi den i hånden og stoler på den :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er rådyr ikke fremmede for Luna, og Luna har et ret stor jagtinstinkt, så hun hyler og skriger når hun får øje på et, men det kan da være at hun lader geden være hvis den bider igen :genert:

Heste og kør er hun til gengæld lidt frygtsom overfor, men det er også fordi de ikke er bange for hende, de går bare hen imod hende, men det at de løber væk fra hende det kan hun slet ikke have... Så om det er succes eller ej afhænger nok af om geden vælger at løbe sin vej eller bide hende, hvis den starter med at bide, så skal det nok gå :blink:

Lov mig at filme hvis du nogensinde prøver!!!

Jeg bor jo i byen, så her er rådyr IKKE normalt at se..

Men sidste sommer mødte hun en i haven i sommerhuset.. de stod bare og gloede på hinanden, til dyret vendte sig og gik.. Men okay, Basses jagtinstinkt er meget småt, og den virkede åbenbart ikke som en legeven..

Heste går vi til gengæld forbi af og til. Og hun kan slet slet ikek greje de der store hunde!.. var hun løs når vi passerede dem, ville hun gå i hyper-mode og løbe kulret rundt i nogle overordentligt store cirkler :shock: Hun blir helt gakket..

En ko har hun aldrig set tror jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites