Hop til indhold

Ved ikke hvad hun hedder?

Recommended Posts

Gæst Holly med pletten

Hej!

Vores lille golden hvalp er faldet rigtig godt til og eeeelsker at lege med den store hund. De er allerede rigtig gode venner! :)

Men vi har et lille problem, når vi skal kalde på hende, for hun reagerer slet ikke når vi taler til hende/kalder på hende. Hun kommer, når man klapper, men vi vil jo gerne lære hende navnet :D

Jeg tænker, at det nok er fordi der er en stor hund, som hun selvfølgelig ser op til. Og måske ved hun ikke hvornår vi snakker til hende?

Er der nogen, der har et godt råd til hvordan man lærer hende sit navn? :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte
Hej!

Vores lille golden hvalp er faldet rigtig godt til og eeeelsker at lege med den store hund. De er allerede rigtig gode venner! :)

Men vi har et lille problem, når vi skal kalde på hende, for hun reagerer slet ikke når vi taler til hende/kalder på hende. Hun kommer, når man klapper, men vi vil jo gerne lære hende navnet :D

Jeg tænker, at det nok er fordi der er en stor hund, som hun selvfølgelig ser op til. Og måske ved hun ikke hvornår vi snakker til hende?

Er der nogen, der har et godt råd til hvordan man lærer hende sit navn? :D

hvor sjovt.. jeg har netop lukket Norma Zvolskys 'Retriever hvalpetræning'..

hun skriver "sig hvalpens navn, hver gang den kigger på dig ... hvalpen bør altid forbinde sit navn med noget rart. Derfor bruger du aldrig dens navn mens du skælder ud .. navnet bør udløse glade forventninger hos den"

I øvrigt en supergod bog..

(MIn WIlma er 8½ uge, så jeg ved ikke om det virker, men jeg håber:hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplevede at hvis vi kaldte "Niiiiinjaaa" i en lys, lokkende, glad og venlig tone - så kom hun med sikkerhed, og så var det bare godbidder, godbidder og lidt flere godbidder :blink:

Ved indkald valgte vi også at bruge navnet som indkaldsråb, og det trænede vi meget på hvalpeholdet ved at gå baglæns og lokke hvalpen med, med en godbid, mens vi kaldte på den måde vi nu ville ("Ninjaaaa") og så rose og udlevere godbidden når hun nåede hen til hånden.

Den var rigtig god, for hun fik hurtigt en forståelse for at "Ninjaaa" hang sammen med at hun skulle komme mod os, og også helt hen til os for at få ros og masser af godbidder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Kald navnet i en glad tone, og ros hende når hun kommer.

Giv masser af godbidder imens du siger navnet, så skal hun nok forbinde det med noget positivt og lære at reagere på det :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites