Hop til indhold

Hvalp med dårlig ånde


Gæst kristina
 Share

Recommended Posts

Gæst kristina

Hejsa

 

Vores hvalp på nu 14 uger er begyndt at have en temmelig dårlig ånde, er det noget man skal være nervøs over, eller kan det skyldes det forestående tandskifte. Han fodres med alm hvalpefoder fra Hills.

 

Har også lige et spørgsmål mere, hans øje er blevet en lille smule irriteret, det kunne ligne lidt øjenbetændelse. Det er ikke tillukket og han virker ikke irriteret, men der kommer lidt gult ud af øjet. Jeg har lige badet det i kamillete, er der andre der har et godt råd ???

 

Håber at der er nogle der har et par gode råd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hejsa

 

Vores hvalp på nu 14 uger er begyndt at have en temmelig dårlig ånde, er det noget man skal være nervøs over, eller kan det skyldes det forestående tandskifte. Han fodres med alm hvalpefoder fra Hills.

 

Har også lige et spørgsmål mere, hans øje er blevet en lille smule irriteret, det kunne ligne lidt øjenbetændelse. Det er ikke tillukket og han virker ikke irriteret, men der kommer lidt gult ud af øjet. Jeg har lige badet det i kamillete, er der andre der har et godt råd ???

 

Håber at der er nogle der har et par gode råd

 

Hej og velkommen :-)

 

Jeg ville nok tage omkring dyrlægen.

Øjenbetændelsen kan hurtigt blive meget værre og en hvalp skal ikke have dårlig ånde, så et tjek ville være godt.

 

Hvad er han for en ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker lige lovlig tidligt med tandskifte, det er normalt ved 4-6 måneders alderen. Men hvis jeg ikke husker galt, så har de dårlige ånde i denne forbindelse..? Kan ikke lige huske det, så hæng mig ikke op på det ;-)

 

Angående øjet, så er jeg enig med Ninjamor - tag en tur forbi dyrlægen - better safe than sorry.

 

God bedring med den bette hvaps! :ae:

 

Og velkommen til forresten :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også smutte en tur omkring dyrlægen.

Mht. øjet kan det også være nogle follikler (blærer) der sidder inde i øjet og generer. Min hvalp havde også øjenbetændelse (troede jeg) og så viste det sig at være de follikler, som skal fjernes, enten ved øjendråber eller skrabes væk, da hunden ellers kan komme til at lide af øjenbetændelse som voksen. Det er ikke ualmindeligt at hvalpe får dem, det er ligesom når børn får halsbetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Tak for alle jeres svar, vi har allerede fået en tid ved dyrlægen i morgen, så nu må vi se :-)

 

Super - held og lykke! :-D

 

Og god bedring til det bette pus endnu engang :ae: Og du må meget gerne underrette os om hvad der evt. er galt?

 

Psst.. Der kunne vel ikke bevilges et billede af skønheden? :engel:

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kristina

Så har vi været ved dyrlægen og det var en omgang øjenbetændelse, som skulle være meget almindelig for hvalpe. Han skal have øjendråber 2 gange om dagen i 10 dagen. Hvis han herefter ikke har yderligere gener skal der ikke gøres mere, men hvis øjnene forsat vil være røde, kunne han risikere et lille indgreb, hvor de fjernede noget puds på bagsiden af øjet...åbenbart også noget der er helt almindeligt.

 

Mht den dårlige ånde, var det pga tandskifte, så det det skulle vi ikke være bekymret over :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ved dyrlægen og det var en omgang øjenbetændelse, som skulle være meget almindelig for hvalpe. Han skal have øjendråber 2 gange om dagen i 10 dagen. Hvis han herefter ikke har yderligere gener skal der ikke gøres mere, men hvis øjnene forsat vil være røde, kunne han risikere et lille indgreb, hvor de fjernede noget puds på bagsiden af øjet...åbenbart også noget der er helt almindeligt.

 

Mht den dårlige ånde, var det pga tandskifte, så det det skulle vi ikke være bekymret over :-)

 

Tak for opdateringen :-)

 

Han ser da bare deejlig og sød ud :lun: Om end noget speciel for en berner :blink:

 

Godt at der ikke var noget i vejen med hans ånde :-) Og held og lykke med at dryppe øjnene, håber ikke han er for genstridig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for opdateringen :-)

 

Han ser da bare deejlig og sød ud :lun:Om end noget speciel for en berner :blink:

 

Godt at der ikke var noget i vejen med hans ånde :-) Og held og lykke med at dryppe øjnene, håber ikke han er for genstridig ;-)

 

Han har bare lange sportsstrømper på :-D og jeps, han er rigtig kær :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ved dyrlægen og det var en omgang øjenbetændelse, som skulle være meget almindelig for hvalpe. Han skal have øjendråber 2 gange om dagen i 10 dagen. Hvis han herefter ikke har yderligere gener skal der ikke gøres mere, men hvis øjnene forsat vil være røde, kunne han risikere et lille indgreb, hvor de fjernede noget puds på bagsiden af øjet...åbenbart også noget der er helt almindeligt.

 

Mht den dårlige ånde, var det pga tandskifte, så det det skulle vi ikke være bekymret over :-)

 

 

Oooooh... hvor er han nuttig... Jeg havde engang en bernertæve. En af hendes kuldbrødre havde osse sådan et helt blåt øje... Han var vildt fascinerende. Og min (autistiske) søn på 7-8 år var fuldstændig betaget af ham..:rolleyes:

 

Nå, men hvalpe får meget tit øjenbetændelse. Det er osse smitsomt, så hvis han leger med andre hvalpe, så kan det være en god ide at få de andre hvalpeejere til at behandle deres hvalpe samtidig.. ;-)

 

Jeg har ikke oplevet, at tandskifte skulle give dårlig ånde..... Men jeg vil da kraftigt anbefale dig at træne ham i at få børstet tænderne. Så er du ligesom mere herre over, om han skal lugte ud af munden. Og han vil blive vant til at få kikket tænderne så du selv kan se om der er nogle problemer, dårlige tænder eller betændt tandkød.. Det kan spare nogle ture til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Mht den dårlige ånde, så havde Joey også en periode på små 14 dage, hvor han havde ret dårlig ånde - kiggede man ham i munden kunne man se hvorfor - enkelte tænder sad kun delvist fast, en enkelt manglede osv.

 

Efter de 14 dage havde han en dejlig lugtfri ånde igen... og en masse fine kridhvide tænder :-D

 

I dag er hans tandsæt komplet, hans ånde er stadig lugtfri - så han er en fornøjelse at have nærkontakt med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...