Hop til indhold

Lidt diverse ...


Gæst HannahPigen
 Share

Recommended Posts

Gæst HannahPigen
Undskyld mig men er det en mega sumo stærk coker du har, så meget kan den da heller ikke trække rundt med dig...

 

Nej - jeg vil bare helst at jeg går tur med den og ikke omvendt .... gidder ikke ryk i snoren selvom det kun er en lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rikke

 

Sikke dog en fantastisk fin beskrivelse - jeg er imponeret over din behandling af katten ..... det er da helt utroligt, den metode kan jeg lide .... jeg håber da ikke den stakkels hund bliver forvirret. Sådan som jeg prøver mig frem :mrgreen:

 

Så det jeg vil gøre nu er en masse godbidder i lommen og ud i haven .... når vi skal gå tur, bliver det i selen og lang line (håber ikke han rykker for meget) så kan jeg tage nogle omgange med plads undervejs - jeg er rigtig glad for jeres hjælp :5up:

 

Tusind tak :oops:

 

Hehe, nej, vi må ikke håbe, at han bliver forvirret, men det falder da nok hurtigt på plads :blink:

 

Jeg har nu været ude og øve lidt pind mod næse med Simba ... ikke nogen dum ide, han er ved at fatte pointen, selvom han er mere interesseret i hånden som er på vej ned i lommen til godbidderne. ...... forstod jeg ikke ret, at der ikke skulle siges noget, når han skal sætte snuden mod pinden :?:

 

Du behøver ingen ordre :-) Hunde er meget bedre til at indlære kropssprog end verbale ordrer, så synet af pinden bør være mere end rigeligt til at motivere ham til at dutte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen
Det er vel ligemeget om der er en chihuahua eller en grand danois - en hund der trækker er irriterende og belastende at gå med....

 

Tak Amocca - det var også det jeg mente :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen
Tusind tak :oops:

 

Hehe, nej, vi må ikke håbe, at han bliver forvirret, men det falder da nok hurtigt på plads :blink:

 

 

 

Du behøver ingen ordre :-) Hunde er meget bedre til at indlære kropssprog end verbale ordrer, så synet af pinden bør være mere end rigeligt til at motivere ham til at dutte :-)

 

 

Tak min ven - det vil jeg prøve fremover :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tusind tak :oops:

 

Hehe, nej, vi må ikke håbe, at han bliver forvirret, men det falder da nok hurtigt på plads :blink:

 

 

 

Du behøver ingen ordre :-) Hunde er meget bedre til at indlære kropssprog end verbale ordrer, så synet af pinden bør være mere end rigeligt til at motivere ham til at dutte :-)

 

"Ordre"??? Giver du din hund "ordrer"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ordre, besked eller bud er det ikke lidt det samme :oops:

 

Totalt spam dette her :-P

 

Det er ikke det samme for mig, idet jeg mener de udtryk man anvender afspejler den holdning man har til hund.

 

Jeg ved godt at f.eks. "kommando" er et gammelt ord som bare hænger ved, men kommanderer man med sine venner? Giver man dem ordrer?

 

Ordet "signal" bruges mere og mere i stedet for de gammeldags udtryk...

 

Opretter lige en tråd om emnet

Link til indlæg
Del på andre sites

"Ordre"??? Giver du din hund "ordrer"?

 

For det første, så har jeg ikke nogen hund endnu :-P

 

For det andet, så ved jeg ikke lige hvorfor jeg skrev ordre og ikke kommando :lol: Som er det ord, jeg er vant til at bruge (= det der bliver brugt i familien og omgangskreds). Og jeg må indrømme, at når jeg siger kom til min hund, så er der en grund til, at jeg siger det - og forventer derfor, at den kommer. Men signal er nok et bedre ord, for jeg vil ikke have en robot - jeg vil have én, som gør det af lyst. Af samme grund har jeg heller aldrig råbt efter en hund.

 

Håber at det kastede lidt lys over sagen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...