Gæst Anni A Skrevet Maj 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 16, 2011 Det skal lige siges, at jeg har været rundt og søge herinde, men sys det er meget begrænset hva jeg har ku finde, og tænkte at der måske er kommet ny viden til siden:genert: Jeg vil gerne undgå at behandle mine hunde med diverse gift midler, hvis det overhovedet er muligt. Jeg er så begyndt at give lidt hvidløg granulat, som jeg så har fundet ud af, er giftigt for hunde, det anede jeg ikke. Men kan være det er derfor de sys det smager så dårligt så:hmm: Jeg plejer bare at fjerne de tæger jeg opdager, men sys der er sindsygt mange i år, og begge piger får nye hver dag, det sys jeg er lidt voldsomt. Så hvis der er nogen af jer, som har gode erfaringer med alternative måder at holde flåter væk på, tar jeg meget gerne imod dem:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Jeg har det på samme måde som dig og er med på en lytter. Synes jeg piller mange af hver dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Jeg bruger selv hvidløg til mine, med stor succes. Hverken Gizmo eller Ling har ikke haft en tæge siden de begyndte at få hvidløg :5up: Hvidløg er giftigt i store mængder ja, men læs denne artikel: OLIVER'S Petfood Velkommen hundefoder, foder, kattefoder, kennel Ellers så kan man få en metalting, som hunden skal bære i halsbåndet HELE TIDEN, men har ingen erfaring med dem, da mine hunde kun har halsbånd på når vi går tur. FLÅT & LOPPE STOPPER - TIC-CLIP - Hund & Kat. Man kan også bruge rav-halsbånd, det skulle også have en god virkning. Skovflåter halsbånd hund - Naturens egen skovflåterbeskytter Men herhjemme gør hvidløg tricket for os. Og Gizmo får ellers rigtig mange tæger, Ling plejer ikke rigtigt at få nogle, men på 14 dage havde han allerede haft 4 hvilket er VILDT mange på ham, så nu får han også hvidløg, og der har intet været siden :5up: Og så kan man få noget der hedder Cur1 fra Vetcur Biotec, et naturprodukt til at sprøjte på pelsen VetCur WebShop Og man kan også få andre lignende produkter Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 hvis du følger doseringen på hvidløget og dine hunde har det fint så tror jeg sagtens du kan fortsætte. Min hund er desværre en af dem der ikke kan tåle hvidløg selv i den korrekte dosering, men det opdagede vi lynhurtigt ved at han blev sløj og kastede op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Jeg har følgende rutine og hverken jeg eller hunden har synderligt med flåter på trods af vi er i skoven mange mange timer hver dag. 1) stik dine egne bukser i strømperne især hvis du færdes i høj bevoksnig (+15cm) ,flåter sidder almiindeligvis i højt græs og kravler gerne ind ad buksebenet til varme fugtige steder (knæhaser armhuler etc. 2) gem dit bad til efter turen og tjek dig selv hver dag ,især når i ikke går på stierne. 3) gør det til en vane at børste hunden let efter en skovtur,og lad hænderne løbe let over kroppen, så klarer du samtidig den daglige helse tjek. Tjek især bag ører, armhuler og steder hunden ikke selv kan komme til. 4) flåter der ikke har fået blod er lidt større end et knapnålshoved, den gode nyhed er at de ikke bider sig ordentlig fast de første mange timer, formodentlig op til 12-16timer. De kan derfor fjernes med to fingre eller bare børstes af- man bør dog aflive dem, så de ikke kravler op under dynerne 5) flåyer i sig selv er ikke farlige,de hopper af, af sig selv,når de er færdige med at æde , men går man tur i et område med borrelia, skal man være ekstremt opmærkssom. borrelia kan koste dig et halvt år i sygesengen eller det der er værre- og den vil opdages ved udpræget træthed og røde ringe omkring bidstedet.Ringene kan du ikke se på din hund- men her skal man være opmærkssom på udpræget sløvhed og manglende ædelyst. Hvidløgsgranulat er et rigtig godt supplement, og jeg ville også bruge det hvis jeg senere får problemer(min hund har meget lang pels) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anni A Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Puha....så er jeg mere rolig. Har nemlig brugt hvidløg i en del år efter hånden, og sys det har stor effekt. Jeg piller dog et par tæger af hundene engang imellem alligevel, men det er mest på Freja. Molly viser tydeligt hvis der er noget som generer hende i hendes pels, og 2 gange har jeg faktisk børstet en lille bitte tæge af hende, som ikke havde sat sig fast endnu. Freja får dem som regel ovenpå hovedet, så der er de også nemme at få øje på Bayvantic er super godt til Freja, det har vi brugt et par gange de foregående år. Problemet er bare, at Molly bliver super irriteret i sin hud af det, og klør sig helt vildt. Så hvis jeg kan undgå det, så vil jeg helst være fri for at bruge flåt midler. Det er hvidløgsgranulat jeg har brugt, og blev selvfølgelig meget overrasket da jeg læste at det var giftigt for hunde. Men ja, det er kun meget små doser de får det i, blot en lille smule hver dag, her i sommerperioden. Og Molly kan slet ikke lide hvidløg, så der kværner jeg granulaten og blander med lidt leverpostej, så er der lige en hapser til hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anni A Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Jeg har følgende rutine og hverken jeg eller hunden har synderligt med flåter på trods af vi er i skoven mange mange timer hver dag. 1) stik dine egne bukser i strømperne især hvis du færdes i høj bevoksnig (+15cm) ,flåter sidder almiindeligvis i højt græs og kravler gerne ind ad buksebenet til varme fugtige steder (knæhaser armhuler etc. 2) gem dit bad til efter turen og tjek dig selv hver dag ,især når i ikke går på stierne. 3) gør det til en vane at børste hunden let efter en skovtur,og lad hænderne løbe let over kroppen, så klarer du samtidig den daglige helse tjek. Tjek især bag ører, armhuler og steder hunden ikke selv kan komme til. 4) flåter der ikke har fået blod er lidt større end et knapnålshoved, den gode nyhed er at de ikke bider sig ordentlig fast de første mange timer, formodentlig op til 12-16timer. De kan derfor fjernes med to fingre eller bare børstes af- man bør dog aflive dem, så de ikke kravler op under dynerne 5) flåyer i sig selv er ikke farlige,de hopper af, af sig selv,når de er færdige med at æde , men går man tur i et område med borrelia, skal man være ekstremt opmærkssom. borrelia kan koste dig et halvt år i sygesengen eller det der er værre- og den vil opdages ved udpræget træthed og røde ringe omkring bidstedet.Ringene kan du ikke se på din hund- men her skal man være opmærkssom på udpræget sløvhed og manglende ædelyst. Hvidløgsgranulat er et rigtig godt supplement, og jeg ville også bruge det hvis jeg senere får problemer(min hund har meget lang pels) Super godt skrevet Spix, og hvert fald noget jeg vil gemme, så jeg også husker det til næste år:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 Jeg bruger Luposans FlåtVæk og selvom hun kun får halv dosis, har vi ikke haft en eneste flåt i år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 Jeg bruger VetCurs produkter og ingen hvidløg og er super tilfreds. Det har jeg gjort i 2 år og jeg rejser meget i Norge og Sverige med MANGE flåter. (Skovrundering mm). På træningslejrene i Sølen plejer alle at være meget plaget af en bestemt stikflue som ikke engang Bayvantic holder væk (har prøvet det også) men Cur1 holder dem HELT fri af alt sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anni A Besvaret Maj 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2011 Dejligt at høre der er andet som kan bruges Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg bruger VetCurs produkter og ingen hvidløg og er super tilfreds. Det har jeg gjort i 2 år og jeg rejser meget i Norge og Sverige med MANGE flåter. (Skovrundering mm). På træningslejrene i Sølen plejer alle at være meget plaget af en bestemt stikflue som ikke engang Bayvantic holder væk (har prøvet det også) men Cur1 holder dem HELT fri af alt sammen. jeg var lige på vetcurs hjemmeside, men det er meget lidt der står omkring brug samt dosering. Hvor længe holder sådan 100 ml flaske på en af dine hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2011 Jeg bliver lige nødt til at spørge .. Det der hvidløgs-ting .. kommer hunden til at lugte af det ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Jeg bliver lige nødt til at spørge .. Det der hvidløgs-ting .. kommer hunden til at lugte af det ? Jeg har ikke bemærket til noget ved Liva med Luposan'en Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Jeg bliver lige nødt til at spørge .. Det der hvidløgs-ting .. kommer hunden til at lugte af det ? Jeg bruger Garlic Power fra Olivers, og jeg kan kun lugte det, når Gizmo kommer og laver den obligatoriske tak-for-mad-BØVS i hovedet på mig efter han har spist... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 jeg var lige på vetcurs hjemmeside, men det er meget lidt der står omkring brug samt dosering. Hvor længe holder sådan 100 ml flaske på en af dine hunde? Jeg bruger faktisk den til hest til mine hunde. Den er oilebaseret og hundene bliver lidt fedteede af det. Det betyder ikke noget på sådan en ruhåret fætter som mine men er næppe godt til langhårshunde mm Jeg sprøjter det på en klud og tørre hunden over med det. Hesteflasken fra sidste sommer holder nok denne sommer med. Den til hund er uden olie (på sprit) og vil nok kræve at man behandler dagligt hvis hunden bader meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Jeg bruger faktisk den til hest til mine hunde. Den er oilebaseret og hundene bliver lidt fedteede af det. Det betyder ikke noget på sådan en ruhåret fætter som mine men er næppe godt til langhårshunde mm Jeg sprøjter det på en klud og tørre hunden over med det. Hesteflasken fra sidste sommer holder nok denne sommer med. Den til hund er uden olie (på sprit) og vil nok kræve at man behandler dagligt hvis hunden bader meget. fedtet pels er vist ikke et hit her :blink: men vi bor i byen og kommer primært i parker så det er ret sjældent at han kommer i vandet. Jeg tror i hvert fald at vi prøver det :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Jeg behandler dem godt...jeg er sportsflåter... så jeg fanger dem, kysser dem og sætter dem fri igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Jeg behandler dem godt...jeg er sportsflåter... så jeg fanger dem, kysser dem og sætter dem fri igen... det kræver vist billeddokumentation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Jeg bruger Garlic Power fra Olivers, og jeg kan kun lugte det, når Gizmo kommer og laver den obligatoriske tak-for-mad-BØVS i hovedet på mig efter han har spist... Amen han er så charmerende :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 Hej Anni, inde på hundeogkatteimperiet s hjemmeside, har de noget ugiftigt middel mod lopper og flåter. Det hedder Biocide. Jeg kan ikke linke endnu, men det burde være til at finde:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts