Gæst Miss_menelli Skrevet Maj 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 16, 2011 Har i nogle ideer til øvelser til et undgomshold for unge mellem 10 og 16 år? Vi har været igennem et hav af øvelser allerede. Bla. - Død - Gi' pote - Rulle - Kravle - high five - "basis" øvelserne stå, sit dæk, plads - Div. balje øvelser - Mindre rally og agility baner De unge klikkertræner i stort omfang, så det må gerne indebære noget shaping af sjove øvelser. Og noget der kræver de bliver lidt bevidste om deres eget kropssprog og deres verbale sprog. Så kunne godt tænkte mig noget stille-leg af en slags - Men liiiige hvad det skulle indebære kan jeg ikke lige komme frem til :hmm: De har ikke rigtig haft noget næsearbejde endnu og spor er bestemt for "kedeligt" for dem - Men har i andre ideer til noget næsearbejde sådan nogle unge kunne synes er sjovt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Hundetræning - Landsforeningen Danmarks civile Hundeførerforening - DcH "Ungdom" - "U-lejr håndbog" del 2, der har jeg forskellige forslag. Måske kan du finde noget der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Hvad med "narko-hund" bare med noget andet end narko nødvendigvis Te-breve er en udemærket erstatning, det lugter markant anderledes end alt andet i omgivelserne og er nemt og billigt at få fat i. Jeg startede med at klikke Karla for interesse for te-brevet og satte herefter mere og mere afstand på. Så blev det lagt uden for rummet, dog stadig synligt og tilsidst blev det gemt rigtigt... Herefter har jeg udvidet øvelsen til også at omfatte diskriminering, ved at gemme en bestemt slags te iblandt andre te-breve, så hun skal finde den specifikke te. Karla elsker denne leg. Især den første hvor hun skal afsøge flere rum for at finde "narkoen" og min fætter på 8-9 år synes det er en megasej leg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 At bakke ! :klap: Er det unge som er vant til at træne med hundene, eller er det bare hygge? Det har en del at sige Kedede mig enormt på et ungdomshold DKK havde, kedelige "begynderting" som vi kunne i forvejen At bakke rundt om en er sjovt :klap: Gerne "seje" øvelser som er lidt ud det sædvanlige, så det også er sjovt at vise vennerne :blink: Det giver lidt mere motivation hvis ens venner synes det er sejt man kan få hunden til fx at bakke rundt om en Nårh ja, jeg er ung så du spørger bare hvis det er :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Gemmeleg, træn bliv, mens du gemmer dig under tæppe,dyne. træ, oppe i et træ,hunden kan komme op i. kontaktøvelser,mens der sker altmuligt vildt omkring jer aktiv med hund,løb på rulleskøjter og ha styr på hunden spille bold, min hund kan drible og heade...ok ikke ligefrem på Ronaldoniveau- men lidt har også ret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Krydse poterne over hinanden i dæk Køre i trillebør Se flov ud (poten over næsen) zig zag mellem benene, både mens man går (fremad og baglæns) og i 8-tal mens man står stille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Slikke sig om munden på kommando; det er en fantastisk øvelse i timing. Rydde op, evt navngivne ting, så man kan variere rækkefølgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts