Gæst RikkeP Skrevet Maj 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 17, 2011 Leica kan slet ikke stå for lysglimt ... hvis solen rammer vand eller feks mine havemøbler, og det giver et skær af lys fra sig, så går hun helt i en form for trance Hun står musse stille og stirre bare på lyset imens hun savler som en gal... Hendes opførsel er til stor fornøjelse for familien, men jeg kan da ikke lade være med at tænke på, hvorfor hun gør det Hun kan sagtens stå og stire i 5 min, og se helt målløs ud... Nogle der har oplevet det før ?? Håber på at nogle kan give mig en forklaring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Jeg ville stoppe det - det kan blive en tvangshandling hvor de hyrder lysglimt... Det er relativt normalt forekommende, især blandt hyrderacer efter hvad jeg har hørt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 jeg mener der var en lysfikseret hund i et gammelt afsnit af det er mig eller hunden med victoria stillwell :hmm:der snakkede hun om at nogle racer er disponerede for den form for tvangshandlinger. Jeg ville også stoppe det mens det endnu ikke har taget overhånd. Som jeg husker den udsendelse krævede det et kæmpe arbejde at få hunden til at stoppe, men den var så også noget mere tvangspræget end det lyder til at din hund er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Sådan en hund har jeg også. Hvis der f.eks. kommer lysglimt ind i stuen efter at solen har leget med "krystaller" og glas i vinduerne. Han går fuldstændig i trance og er slet ikke til at komme i kontakt med. Jeg kan f.eks. heller ikke gå tur om aftenen med en lommelygte. For han glemmer altså at tisse Så jeg er da godt nok lige med på en kigger her - spændt på, om der kommer forklaring :pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Hun er meget svær at få kontakt med, når hun er "på".. jeg kan fjerne hende men lige så snart jeg vender ryggen til hende, er hun tilbage ved lyset. Er også meget spændt på en forklaring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2011 Jeg husker godt at Victoria S . har behandlet en sådan hund, der ved lysglimt var nærmest umulig at kontakte. Jeg husker desværre ikke hvordan hun greb det an. Denne hund var klart stresset helt op , håber nogle kan huske det bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Maj 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2011 Tror ikke der er så megen anden forklaring end at hunden er manisk, og har fået en stereotyp adfærd. Hvilket ikke er gavnligt for den. Ofte er det noget der sker hos hunde, der er ganske kløgtige og føler behov for at underholde og aktivere sig selv. Ville bestemt stoppe den i det, og ikke se det som noget sødt, men som en hund, der ikke er helt på toppen i toppen. Stop adfærden og tilbyd andre aktiviteter. Aktiveres hunden ellers behørigt i det daglige? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Maj 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2011 Tvangshandlinger eller stereotype handlinger, som den du beskriver, skal tages ret alvorligt. Det kan meget hurtigt udvikle sig til belastende og vedvarende adfærd. Stop din hund så snart du oplever det og tilbyd noget andet, som kan aflede opmærksomheden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts