Gæst SimoneME Skrevet Maj 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 17, 2011 Hej. Som titlen siger, så vil jeg gerne vide hvad en mopshvalp står til i pris, da min kæreste og jeg skal have os en lille sød mops men ingen steder kan finde ud af, hvad sådan en står til i pris. Jeg håber, at I vil hjælpe. Jeg er ny herinde, så hvis der i forvejen er en tråd angående dette, så må I undskylde Hilsen Simone Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Men grandfætter og hans kone gav 15.000 for deres Mops, den er med DKK stamtavle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SimoneME Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Men grandfætter og hans kone gav 15.000 for deres Mops, den er med DKK stamtavle Okay, ved du hvor at de købte den henne? Vi er nemlig blevet tilbudt at købe igennem en af min kærestes venner til 7500 kroner, men da han før havde sagt 5000 ved vi ikke helt om vi skal gøre det gennem ham længere eller om vi skal købe gennem en kennel .. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Køb gennem en kennel! Mopser er en af de racer som desværre kan have en del sygdomme, i forbindelse med vejrtrækning osv.. Derfor er det en af de racer hvor det virkelig er vigtigt at gå efter et ordentligt opdræt, hvor man kan se andre hunde i linien, og gå ind og undersøge hvad de har eller ikke har haft af skavanker! At spare 10.000 på selve hunden, ender man ofte med at betale igen, i form af operationer senere hen.. Og hjertesorg.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Jeg ville og foreslå en kennel. Der ER nogle problematikker ved mopser, så det er dejligt, at man kender linierne mm. Samtidig er det også rart at ha hjælpen og støtten fra kennelen i starten.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Okay, ved du hvor at de købte den henne? Vi er nemlig blevet tilbudt at købe igennem en af min kærestes venner til 7500 kroner, men da han før havde sagt 5000 ved vi ikke helt om vi skal gøre det gennem ham længere eller om vi skal købe gennem en kennel .. NEJ NEJ NEJ!!!!!! Smid den tanke LANGT væk. Det er et levende væsen, det er ikke en lampe eller en playstation. Er du ikke interesseret i at kende dit nye familiemedlems ophav, møde moren og få en idé om hvad det er for en hund? Du risikerer at få en hvalp der kommer fra meget ubehagelige kår, taget fra moderen fra tidligt og som ikke udvikler sig normalt. Min veninde fik desværre fat i sådan en - heldigvis var hun heldig at den er rask. Men den fungerer altså ikke helt korrekt i bøtten. Den ved ikke den er hund. Den gnaver ikke kødben, den tror den er et menneske og den virker til at mangle den prægning som en hundemor giver sine hvalpe. Som AnjaCS skriver så skal man aldrig spare på indkøbsprisen på en hund, du risikerer at skulle smide den sparede sum (og nok ekstra) på dyrlægeregninger. Desuden går du glip af at få alle de gode råd som en god opdrætter til hver en tid hellere end gerne deler ud af. Det er altså guld værd og kan spare dig for mange bekymringer. Tænk dig virkelig godt om. Desuden kan mopser være dyre i dyrlægeregninger - så er din økonomi ikke god og der er mulighed for opsparing - så vent med at købe hund. Jeg har selv en bulldog - og jeg måtte vente 8 år indtil jeg fik hund, netop fordi økonomi altså er noget af det vigtigste når det kommer til at have hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Synes også du skal gå igennem en kennel... Selvom det er lidt dyrere... Her i Holland ligger en "kennel-mops" på ca. 5-6000 kr så vidt jeg har kunne finde dem.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Okay, ved du hvor at de købte den henne? Vi er nemlig blevet tilbudt at købe igennem en af min kærestes venner til 7500 kroner, men da han før havde sagt 5000 ved vi ikke helt om vi skal gøre det gennem ham længere eller om vi skal købe gennem en kennel .. Kan ikke lige huske navnet på kennelen. Men vil bestemt anbefale at købe gennem en DKK kennel :5up: De har aldrig haft nogen form for problemer med deres hund. Fysisk er han sund og rask, og trækker vejret bedre, end jeg har hørt andre Mopser gøre det :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Med en mops skal du ikke tænke på pris- faktisk kun på at finde et sted, hvor sundhed er i højsædet og du har tillid til opdrætteren. Og kan se mindst moderen, og evt andre fra hendes familie. En sund mops er jo glad, fjollet og legesyg, een med besværet vejrtrækning har da ikke kræfter til det sjove. Og hold dig væk fra importhvalpe, også selv om de er billige. Og husk- faktisk er det ligeså let at finde en supersund og godtopdrættet hvalp i Sydsverige og prisen er stort set den samme. Og transporten alt efter, hvor du bor. Du kan også tage på en DKK udstilling og se dem og få kontakt til en opdrætter. Eller find dem under DKK og find ud af, hvor de evt holder et skue. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Enig med de andre :5up:. Jeg ville også vælge at købe mops igennem en kennel, synes jeg har hørt de ligger på ca. 13-15.000 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts