Gæst kvik-samson Skrevet Maj 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 17, 2011 HJÆLP jeg har en dansk/svensk gårdhund (han) Kvik , der er god som dagen er lang. Men - han vil ikke "snakke " med Samson , min datters hund, som er en italiensk mastiff også en han. Kvik er 4 år og samson er 5 mdr. Samson er kommet her siden han var 12 uger og det samme gentager sig hver gang. Kvik knurrer af ham når han kommer tæt på, ikke agresivt men nok til at Samson overgiver sig og lægger sig ned. Det mærklige er at kvik accepterer at samson lægger sig med 30 cm afstand når de sover, men ligeså snart de vågner knurrer kvik når samson kommer i nærheden. Det er KUN samson han er sådan overfor. Vi har nemlig 2 andre hunde i familien også hanhunde en dansk/svensk mere (nala), og en lille "rotte" kan ikke huske racen ( baloo), men begge leger kvik gladeligt med. Hvad gør jeg, de skal være sammen hele week enden Kvik , boloo og samson og det er næsten ikke til at holde ud og tænke på alt det knurren. Hilsen Rie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 når kvik knurrer, siger han, at samson ikke må komme tættere på. og det accepterer samson, det synes jeg også, at du skal gøre. måske er kvik bare ikke vild med hvalpe, måske synes han, at samson er stor og overvældende. uanset er det efter min mening en helt fin og normal måde, som han siger fra på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Jeg har også måtte indse at min hund er for stor for nogle af familiens andre hunde. Det er da ikke sjovt at se dem knurre af min hund når nu jeg ved at han ikke vil andet end at snuse til dem og lege lidt, men det må jeg acceptere. Jeg kan jo ikke tvinge dem til at lege med ham... Jeg sørger som regel for at de gamle hunde har et fristed så de selv kan bestemme om de vil være i nærheden af skipper eller ej. Og så stopper jeg skipper hvis han bliver for ivrig overfor dem. så længe kvik ikke bliver aggressiv overfor samson så ville jeg bare acceptere at de nok aldrig bliver bedste venner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kvik-samson Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Tak for svaret, men der er bare det at kvik ALDRIG har været sådan overfor andre hunde uanset alderen eller størrelsen på dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Maj 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2011 Tak for svaret, men der er bare det at kvik ALDRIG har været sådan overfor andre hunde uanset alderen eller størrelsen på dem der er nogle hunde som bare ikke kan sammen. tulle har osse nogle bestemte hunde som jeg overhoved ikke kan se på afstand skulle være serlig vemlige men når vi så går forbi så får den en ceriøs skideballe, det forstår jeg slet ikke men sånden er tulle alsår bare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skade Besvaret Maj 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2011 Tak for svaret, men der er bare det at kvik ALDRIG har været sådan overfor andre hunde uanset alderen eller størrelsen på dem Jeg tror bare du skal acceptere at de ikke bliver bedst venner og at din hund ikke ønsker den anden hund tættere på. Man skal i hvert fald ikke begynde at presse hundene til mere kontakt end de ønsker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Maj 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2011 Ikke alle hunde gider hvalpe... lad dem ikke alene uden opsyn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts