Hop til indhold

Har Cavalierer tendens til manisk adfærd?


Gæst Charlotte
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlotte

Jeg har den dejligste 3-årige Cavalier tæve, der er aldeles uproblematisk. Hun har et par maniske adfærdshandlinger til hverdag, som ikke bekymrer mig, men nu er jeg bare blevet nysgerrig på, om det er noget typisk for racen. Fx kan hun jage fluer/insekter indendørs til hun dejser, hvis jeg ikke stopper hende inden. Udenfor er det sommerfuglene, der kan få hende helt op. Det er jo heldigvis årstidsrelateret, og det kan da godt være lidt træls engang i mellem at jeg skal bruge tid på at få hende "ned", men det er ikke noget, der går mig på. Hun er ikke en understimuleret hund, hvis nogle skulle få den tanke, at det er af ren kedsomhed.

For nogle uger siden faldt jeg over det engelske hundeprogram (hvor hende med "ridestøvlerne" kommer ud og "fixer" en problemhund), og hun sagde, at king Charles spaniels har tendens til at jage usynlige fluer. Floras fluer er heldigvis ikke usynlige, de er virkelige :)

Venlige hilsner

Charlotte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Jeg tror det er meget normalt at hunde gerne vil jagte/fange fluer og for den sags skyl alle andre mindre flyvende væsner. Mine hunde prøver det bedste de har lært, og det sker de er heldige og hapser en. Jeg lader dem drive jagten som de nu vil, og jeg tror på det giver dem nogle færdigheder i præstion, og det giver dem da en god potion motion.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...