Gæst cyberraga Skrevet Maj 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 19, 2011 Hej med jer, Min hund elsker bolde over alt på jorden, men hun elsker dem så meget, at hun faktisk ikke vil aflevere dem igen, selvom de jo er sjove at løbe efter og hente Når hun så har gjort sin mor og/eller far træt af legen får hun lov at passe sig selv - og det ender altid med at hun ligger og gnasker i bolden. Faktisk vil jeg ikke have det, for hun smadrer hver en bold vi har kunne anskaffe. Sidste slags var en HUCK miljøvenlig og tyggestærk bold fra West Paw Design. Min hund er altså bare en lille dansk/svensk gårdhund-gravhund blanding? Nogle der har gode erfaringer med tyggestærkt legetøj, specielt bolde. Jeg så en anbefale disse her, som jo ser sjove ud, men de skal altså være holdbare og det kan jeg ikke lige se om de er? FetchMedley 3 forskellige sjove bolde fra Chuckit! De har nogle andre bolde i samme mærke, men de ser ikke helt så sjove ud Ultra Ball - ekstra holdbare bolde fra Chuckit! Det der med Kong* og marvben ved jeg ikke rigtig om er noget, for de marvben hun har fået gennem Oliver kunne hun så ikke rigtig komme igennem. Hun spiste lidt af fyldet, men endet smagte det hende ikke (hun er ellers meget madglad), eller også var for sværre at komme igennem (men som sagt kan hun jo ellers slå en hver bold ihjel ). *) Læste at de skulle være holdbare. /cyberraga P.S. Ja, jeg kunne ikke poste links til boldene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 Dog city (uden mellemrum) har en hel legetøjskategori der hedder "ekstra stærkt legetøj", under fanen "Lege". Der er også et par bolde. Det eneste stykke legetøj det endnu ikke er lykkedes Ninja at tygge i stykker (hun har engang ødelagt en Kong) er også på siden og ser således ud: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 Hvad med dennne? Monster Ball Den er tyggestærk, og kan både bruges til foder og alm boldleg. Dene ved jeg også mange hunde er glade for, og den holder til at f.eks 2 hunde trækker i den samtidig. Super Roller gummi, Ø20 cm Nu så jeg godt du skrev I ikke kan få bolden fra hende, når I har leget. Men det synes jeg altså I skal gøre. Jeg tolererer ikke at min hund udviser bevidst destruktiv adfærd på sit legetøj. Hun er heldigvis ikke slem til det, men men kan godt lægge sig ned med sin bold og bare bide i den, når hun ikke gider lege mere med den. Det virker som om hun gør det, når hun er overgearet, er træt af at løbe og lege, men alligevel ikke kan slappe af. Derfor synes jeg man bør stoppe adfærden. Nogle hunde bliver også nemt stressede af at hente bold ejeren kaster, og forhøjet tressniveau kan nemt føre til destruktiv adfærd, fordi hunden ikke kan falde ned igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cyberraga Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 Tak for jeres forslag - det er rart at høre fra andre hvad de har af erfaringer. KarinaO, jeg stopper som regel også legen, hvis det ikke hjælper med NEJ! - det var mere et eksempel på hvad der sker hvis jeg ikke stopper legen. Og det kunne da være rart, hvis man kunne finde en bold hun ikke kunne få kål på, så hun bare kan give den gas Jeg tænker jo lidt, at hun bider fordi hun har behov for det, men måske jeg tager fejl. Jeg er ikke ekspert. Jeg ved bare, at hun aldrig gad Olivers politistænger, indtil jeg holdt op med at give dem til hende - så virkede det som om hun fik et enormt behov for at bide - og hun kastede sig over dem og spiste dem til ende, da jeg fandt dem frem igen. Siden har de været en rimelig success. Men hvis du har nogle råd til en hund, som jeg jo har haft i 2½ år + at hun var 1½ år da jeg fik hende. Når hun ser en bold bliver hun fuldstændig ... paralyseret. Fokus er kun på den skide bold. Jeg tror næsten hun ville kaste sig i døden. Hun har i hvert fald lavet nogle rimelig syge stunts, som både er gået ud over hende selv og andre (dog kun småknubs). Når bolden er der gider hun kun den og ikke engang de andre hunde. Når man tager den væk - så går der lang tid før den er ude af hendes tanker. Faktisk er det ikke helt muligt. Hun husker stadig steder vi ikke har været i et års tid, men hvor vi er kommet og kastet bold med hende. Men det er selvfølgelig også det vi mest laver med hende - det eller samvær med andre hunde (men der er desværre altid bolde i omløb i sådanne kredse ) eller søg/finde. /cyberraga Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Maj 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2011 Nu kan det jo godt være at jeg bliver lidt streng :blink: men det letteste ville jo nok være, at lære hende at aflevere bolden, når I var færdige med at lege med den. En øvelse som er ret praktisk, i mange henseender og så har du også styr, på hendes bold mani. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2011 Faldt lige over denne side da jeg søgte på en bold: http://www.rolighund.dk/Brug%20dog%20bolden.htm Ved ikke om du kan bruge den til noget, men det ser da ud til der er lidt at vælge imellem.. :5up: Ellers så har jeg set nogle bolde som de har udviklet til heste/løver?, ved dog ikke hvor små de fås, men her er et link et par stykker (dem der hedder noget med 'n'): http://www.hundmedglaedehdc.dk/?cat=12 [media]http://www.hundmedglaedehdc.dk/wp-content/uploads/push-n-play1.jpg[/media] Nu har jeg ikke meget forstand på din race, men vil nok opfordre dig til at træne lidt aflevering, som Drentsche også nævnte.. :5up: God træning/indkøb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts