Hop til indhold

Søger mellemstor hanhund!!


Gæst Futtehunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Futtehunden

Hej, jeg har en labrador blanding herhjemme, og det er på tide at få nogle hvalpe nu, da hun snart bliver 3. Derfor søger vi en mellemstor hanhund som tilbyder gratis parring. Han må helst gerne være lys med lidt længere pels, men det er ikke meget nødvendige krav. Det vigtigste er selvfølgelig det er en børnevenlig, glad, legesyg hund. Vores tæve har ikke prøvet at blive parret før, så I må gerne have lidt erfaring med det, så vi ikke står helt på bar bund under forløbet. Vi bor i Gladsaxe (storkøbenhavn) og vi kører helst ikke mange kilometer for at komme hen til hanhunden. Dvs, I gerne må bo tæt på ;-)

 

Vores tæves løbetid er lige startet så I må meget gerne vende hurtigt tilbage så vi kan nå og mødes inden, og lære hinanden at kende.

OBS: INGEN af disse krav ( bortset fra størrelse ) er supervigtige.

 

Mvh. Futtehunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

mon ikke du skulle sætte det at hunden i det mindste er rask og undersøgt for arvelige sygdomme HD, AD m.m.som et krav?????

Du har selvfølgelig styr på din tæves sundhed ikke, den er undersøgt for alle arvelige sygdomme???

Du er selfølgelig også sikker på at have købere til 8-10 hvalpe og har både plads og råd til at beholde evnt ikke solgte hvalpe og du har opsparet penge til brug for dyrlæge både i forbindelse med fødsel og til chip, vaccination og helbredsundersøgelse af dine hvalpe???????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Futtehunden

For det første er jeg 14 år, så nej jeg har ikke tjek på alt det der. Men selvfølgelig skal vi have undersøgt alt det, men man skal jo starte et sted og derfor satte vi bare et hurtigt indlæg ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Før i tiden troede mange at tæver havde bedst af at få et kuld hvalpe, men det ved man nu er forkert. Hunde og ulve i naturen lever i flokke, hvor det kun er ét par, der parrer sig og får hvalpe. Resten af flokken hjælper med at passe hvalpene. Det er helt normalt og ikke på nogen måde usundt for en tæve, hvis den aldrig får hvalpe. Det kan du jo fortælle dine forældre - måske skifter de mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Futtehunden
hvorfor er det så ikke dine forældre der gør det her :vedikke:

 

 

 

Mine forældre er også ind over det, men det er mig der står for træning, opdragelse af hvalpe og stort set alt andet der har noget at gøre med vores hund, derfor skrev jeg bare et hurtigt indlæg, og mine forældre skal nok sørge for alle undersøgelser af sygdomme osv. Indtil videre søger vi bare en hanhund, vi tager det bare som det kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Futtehunden
Før i tiden troede mange at tæver havde bedst af at få et kuld hvalpe, men det ved man nu er forkert. Hunde og ulve i naturen lever i flokke, hvor det kun er ét par, der parrer sig og får hvalpe. Resten af flokken hjælper med at passe hvalpene. Det er helt normalt og ikke på nogen måde usundt for en tæve, hvis den aldrig får hvalpe. Det kan du jo fortælle dine forældre - måske skifter de mening.

 

 

 

Det ved vi skam godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre er også ind over det, men det er mig der står for træning, opdragelse af hvalpe og stort set alt andet der har noget at gøre med vores hund, derfor skrev jeg bare et hurtigt indlæg, og mine forældre skal nok sørge for alle undersøgelser af sygdomme osv. Indtil videre søger vi bare en hanhund, vi tager det bare som det kommer.

undersøgelserne skal jo være FØR tæven bliver parret, ellers giver det ikke rigtig mening, dvs hvis i vil have et kuld hvalpe, så få tæven undersøgt minimum for HD og AD, det gøres ved røntgen undersøgelse hos dyrlægen, tæven skal være vaccineret samt ormefri ved parring, dvs dyrlægen skal være besøgt umiddelbart før parring, hvis din hund er i løbetid nu så kan du ikke nå alle undersøgelserne før den bliver højløbsk og klar til parring, dvs det bliver tidligst i næste løbetid.

Dernæst vil det være smart om i undersøgte markedet for hvalpe først, det er mildt sagt rimelig umuligt at sælge hvalpe lige nu.

I er klar over at hvalpene efter nuværende lovgivning skal være mærket og registreret i dansk hunderegister før de fylder 8 uger, dvs før salg ikke? Det er jo en temmelig stor udgift som i skal af med uanset om hvalpene er solgt eller ikke.

Så tænk jer godt om det er ikke nogen guldgrube med hvalpe lige nu det kan blive endog rigtig dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Da det nu er næsten 2 år siden,du satte annoncen i - er du så stadig interesseret i at benytte en hanhund ?

Jeg har en fantatisk blandingshund (1/3 rughåret Hønsehund og 2/3 Sort Labrador )

Han ligner til forveksling en Labradodle. Vi får ham dog trimmet 2 gange årligt.

Seti (hedder han ) er med mig på arbejde hver dag,hvor han fungere som servicehund for senhjerneskadede borgere;

Hvilket jo siger meget om hans temperament.Han er også med min mand på jagt i sæsonen, så han er en hund,med et aktivt liv.

Han bliver 8 år til April og dermed er det på tide at få en afløser på banen.

Jeg leder med lys og lygte efter en hunhund, da jeg meget gerne vil fortsætte med generne fra ham.

Her vil jeg tilføje.at vi havde både hans mor og far, så jeg kan stå inde for ham.

 

MVH ancr

Redigeret af ancr
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen - jeg er ny her,men det har du vel gættet.

 

Og til Ulla H

Jeg forstår ikke hvad du skriver !

Hvis tæven var 1.gangs fødende for et år eller mere siden,hvorfor skulle den så ikke kunne få hvalpe igen ?

Hvis hunden er sund og rask og ejerne har lyst til arbejdet med det - eller mener du, hun nu er for gammel til at få hvalpe ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen - jeg er ny her,men det har du vel gættet.

 

Og til Ulla H

Jeg forstår ikke hvad du skriver !

Hvis tæven var 1.gangs fødende for et år eller mere siden,hvorfor skulle den så ikke kunne få hvalpe igen ?

Hvis hunden er sund og rask og ejerne har lyst til arbejdet med det - eller mener du, hun nu er for gammel til at få hvalpe ?

 

Hvilke krav stiller du til tæven? Ville du sige ja til en HD B/C og AD 2/2? Hvis den har et fantastisk sind?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæven er vel fra 2008 og altså 5 år nu. Jeg er da ikke sikker på hun fik hvalpe dengang de søgte hanhund i sidste øjeblik.

Trådstarter skrev intet vedr. resultater af de normale røntgenundersøgelser man foretager , inden man bestemmer sig for parring.Hvis dette var foretaget ville der vel være tilsvarende krav til hanhundens skelet. Man kan jo ikke se udefra , hvordan en hund er skruet sammen.Men et røntgenapperat kan jo.

Så sansynligvis vil denne tæve være for gammel til 1 ste fødsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står heller ikke noget i de notificationer du modtager på mail, udover at der er en der har svaret i samme tråd som du, så du skal ind og kigge i den pågældende tråd for at se "svaret". (Pænt irriterende mails hvis man er med i mange tråde)

 

Du kan slå de notifikationer fra :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...