Hop til indhold

Behøver man tandpasta til tandbørsten?

Recommended Posts

Gæst pernillewk

Hej, behøver man hundetandpasta til tandbørsten? Eller kan jeg godt børste gummerne på min hund uden noget? Har læst at mange gør det uden tandpasta, men behøver man ikke de beskyttende midler i tandpastaen for at det kan virke?:???:

Og er der nogle der kan anbefale en god tandpasta? Der er mange forskellige tandpastaer til mange forskellige priser ude på markedet, så det kunne være godt, at høre nogle anbefalinger.

På forhånd tak.

Hilsen

Pernille

Link til indlæg
Del på andre sites

--Jeg bruger knust kridt til Silke. Man kunne tidligere købe det under navnet "tandkridt" på apoteket. Der var engang man brugte det til mennesketænder.

Men tandkridt har en slibende effekt, så derfor skal man ikke børste sine egne tænder med det. Det vil give slibeskader i løbet af et langt liv.

Hunde lever ikke længe nok til at få slibeskader. Og det er netop godt at have en lidt slibende tandpasta, så man måske kan få fjernet lidt tandsten, hvis der skulle være kommet sådan noget.

Lige nu bruger jeg tavlekridt, som jeg vasker først og derefter knuser med vand i en morter. Så bliver grøden sigtet og opbevaret i et lille syltetøjsglas.

Jeg kommer en anelse Wolles Dogpower i, for at give pastaen lidt god smag.

Næste gang jeg skal købe kridt, så vil jeg nok forsøge med sepiaskaller, som man kan købe i nogle dyreforretninger til fugle..

De er også lavet af kridt (CaCO2 calciumkarbonat).

Tukanshop.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det behøver man ikke, men det er meget mere interessant for hunden, hvis der er tandpasta på. Vi er lige begyndt at bruge Bucadog, som indeholder enzymer der er med til at nedbryde tandsten. Faktisk står der, at man bare kan blande det i maden, altså uden at børste, men nu elsker vores at få børstet tænder...

Ellers bruger vi også bare en hundetandpasta fra farmland med mint smag. Vi har prøvet en med lever smag, og hundene var også vilde med den, men jeg kunne bare ikke holde lugten ud :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites