Hop til indhold

Recommended Posts

Nogle bud på hvor man finder en god lang line, der også kan holde til at en stor hund trækker i den? Og på hvad for en line man bør købe?

Jeg ved nogle af jer bruger dem, kom endelig med jeres erfaringer. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger de billige longer fra rideudstyrsbutikkerne- men der er et heftig slid på dem- når de trækkes gennem mudder og sne,sne og andet. De koster 60 kr og er bedre end de der er "polstret""- de sidste bliver for ulækre og tunge (og de brænder også hænderne ,iøvrigt. Så enten handsker på eller også skal du være nået så langt at din hund aldrig løber ud i den strakte line og slet ikke i ryk.

Problemet er at de er svære at få fat på efter harald nyborg lod dem udgå. Jeg har lige købt to nye longer, de blev bestilt en uge før påske -så der kan være laaaaaaaang leveringstid på.

Hunde/jagt butikker har dem også- men der er prisen 350kr (og de er lidt længere)

Longen er kun 7-8 meter- men i daglig brug i skoven er det rigeligt synes jeg. Hvis du sætter to sammen tror jeg det bliver noget juks- og knudepunktet vil få din hund til at sidde fast mange steder.

Jeg vil have undersøgt om man ikke selv kan lave dem- det må kunne lade sig gøre at købe linen i metermål og så få sadelmageren til af fastgøre en BGkarabinhage og lave et håndtag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dalum dyrehandel, som også har en netbutik sælger 10 meter sporlinjer til omkring 120 kr tror jeg. Bortset fra at den er hvid bomuld og bliver klam efter første tur :stupid: så er den rigtig god og den holder da til skippers 40 kg :5up:

Vi brugte tidligere en tørresnor men den var for tynd og blev ved med at filtre sig sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en her

Eller noget der minder om den. Min er 20 m og jeg har købt den i et svensk supermarked til ca 180 svenske. Jeg synes den er rigtig god, for den er ikke ubehagelig at holde ved, den er meget let at se i terrænet og den bliver ikke klam som en stof line gør.

Jeg har også sådan en her, bare i 20 m. Den er okay, men selv om der er gummi indvævet skærer den alligevel i hænderne og så bliver den beskidt.

Jeg elsker gummi :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites