Petrine Skrevet Maj 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 21, 2011 Lassiefilmen ødelagde meget for collier, 101 dalmatinere ødelagde for dalmatinere Men hvor kommer fordommen om pudler fra? De gamle damer jeg ser på gaden, har alt muligt småt og overvægtigt, ser ikke så mange pudler, en stor til agility, en mellem med stereotyp gammel mand... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 I Disneyfilmen Oliver & Co, er der en rigtig snobbet stor-puddel som hedder Syzette. Tror det var der jeg fik min barnefordom om, at puddelhunde bare er supersnobbede :blink: Og da jeg var i Hillerød, så jeg så to, som lignede Syzette SPOT ON, de manglede bare den blå farve... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Har vist ikke set nok disney-film :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg har selv haft Pudelfordomme. Jeg møder stadig en del af dem, men Groa har fået "omvendt" mange. I TV2 Østjylland var der noget fra AG i Viby, her var der en Pudel med, tror det var en dværg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg tror det har noget med tidernes skiftende hundemode at gøre. Da jeg var barn havde de fleste gamle damer Pudel. Min mormor havde en veninde, hvis Pudel var så fed, at der efter sigende kunne stå en serveringsbakke på ryggen af den Vi havde selv en Pudel/Fox Terrier blanding, som havde Terrierens sind, men Pudlens udseende. En dag, da han var nyklippet, havde min mormor ham med til det lokale Conditori, og her blev hun antastet af en meeeget fornem dame, der skulle høre hvor hun dog havde fundet den schkøøøønne Abrikospudel henne! - Det er skam en meget sjælden hund, sagde min mormor og knejsede med nakken, og så gik hun hjem og lå flad af grin Men hvad jeg ville sige - Pudler var et statussymbol dengang, ligesom Chihuahua'er var sidste år eller hvornår det nu var Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Har vist ikke set nok disney-film :klap: Oliver er en kat, men ellers er det stort set hunde der er på rollelisten :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg har ingen puddel fordomme, ville selv gerne have en engang Har en veninde som nok har verdens sejeste puddel! Han er bare så smart og har den herligste "personlighed" :banan: Doh synes jeg at den traditionelle "puddel klip" er totalt grim Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg har ingen puddel fordomme, ville selv gerne have en engang Har en veninde som nok har verdens sejeste puddel! Han er bare så smart og har den herligste "personlighed" :banan: Doh synes jeg at den traditionelle "puddel klip" er totalt grim Enig, eller de fleste af dem. Kuperer man stadig haler i Holland? Det er tre år siden jeg sidst var der nede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg er vildt med klipningen, fyldt med fordomme, men kunne stadig godt tænke mig en (bittelille eller kæmpe stor, hvid, farvet og klippet). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg er vildt med klipningen, fyldt med fordomme, men kunne stadig godt tænke mig en (bittelille eller kæmpe stor, hvid, farvet og klippet). Groa størrelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Groa størrelse? mindre, hun er da ikke den helt lille, er hun? Har jo set sådan taske-størrelse, som jeg må tilstå jeg synes er vildt praktisk til storby-cafe-liv og rejser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 mindre, hun er da ikke den helt lille, er hun? Har jo set sådan taske-størrelse, som jeg må tilstå jeg synes er vildt praktisk til storby-cafe-liv og rejser. Groa er blanding af Toy og dværg, hun er toy-spinkel, men skulderhøjde er dværg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Synes Groa er bette, men måske fordi vi har haft Grav/Pudel bl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Ønsker mig Groas modsætning - dværg-kraftig med toyhøjde Det er bare så vildt hyggeligt, med en taskehund, kan jo se, hvor tæt forholdet bliver til Petrine, når hun deltager i alt jeg laver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Ønsker mig Groas modsætning - dværg-kraftig med toyhøjde Det er bare så vildt hyggeligt, med en taskehund, kan jo se, hvor tæt forholdet bliver til Petrine, når hun deltager i alt jeg laver Hvad vejer Petrine? Groa vejer 5 kg. og kan snilt være i en taske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 3 kg - Bastarden er omkring 4 kg og det er lige akkurat så meget, at hun er for tung (vi går jo strøgtur i flere timer, der er mange mennesker = hund i taske det meste af tiden), uden Bastarden havde vi ikke været nødt til at købe klapvogn, da vi var på ferie i Warszawa. Ved godt det er et overfladisk krav, men nu har jeg prøvet den luksus, så enten skal jeg finde en, der er mikrolille ellers kan jeg lige så godt gå efter kongepudel (har dog lange udsigter, to hunde i lejlighed er max for mig) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Enig, eller de fleste af dem. Kuperer man stadig haler i Holland? Det er tre år siden jeg sidst var der nede. :hmm: Så vidt jeg ved så ja... Vi ser MANGE hunde der er halekuperet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KatjaS Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Vi har en Puddel langt ude i familien, men jeg har aldrig kendt andre end den. En lille smule "sur" forstået på den måde, at hun gøede af mange andre hunde, og blev pigesur hvis vi som små (her tænker jeg mere på mine fætre og kusiner, end mig selv. Jeg er foran de andre med små syv år i den side af familien) kom til at tage hendes legetøj. Relativt sød og harmløs adfærd. Og så var hun en kælepot, men hun gad ikke børn i "lige efter gå-alderen", der gerne ville klappe. Så jeg har nok egentlig en idé om, at Pudler er som hende. I hvert fald synes jeg meget ofte at de små som vi møder på vores gåture (jeg husker hende som temmelig stor), virker skiftevis hidsige og meget legesyge, men jeg indrømmer, at jeg ikke har sat mig en skid ind i Pudlen som racen. Mest fordi jeg personligt ikke finder deres udseende særligt tiltalende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Dette er som nogle ved min drømme hund [media]http://www.forerhund.org/hordaland/files/2008/10/kongepuddel2.jpg[/media] Den eller den her [media]http://www.thebestofbreeds.com/catalog/images/categories/CollieSmooth.jpg[/media] Og sikke dog Hugo ligner hahaha Jeg kender til puddel fordommene - jeg ved ikke hvorfor... Alle, der virkelig brænder for træning burde have sådan en. Den kan fuldt ud måle som med borderen og er endda nemmere og mindre sensitiv. Så jeg skal skisme ha en engang! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg er helt forelsket i kongepuddelerne..:hjerte: Vi har 2 i byen, begge grå, og i hvalpeklip eller hvad det hedder, og de er så rolige og står gerne an til kæl når der er børn der vil hilse på dem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Det hedder i Kongepudel, det hedder Storpudel.:blink: Det vidste jeg ikke før jeg kom ind i PK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Det hedder i Kongepudel, det hedder Storpudel.:blink: Det vidste jeg ikke før jeg kom ind i PK. Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel,Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel,Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel, Kongepudel...:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Kongepudel lyder bare bedre, så det bliver jeg ved med at sige! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Jeg har altid gerne ville have en pudel, men kæresten siger, at de er grimme, og det kun er gamle damer, der har dem. Så vi får aldrig en pudel. Jeg tror det er udstillingsklippens skyld, at folk har så meget imod dem. Folk har helt låst sig fast i den lidet skønne klipning, og har svært ved at forestille sig dem på andre måder. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set en gammel dame med en pudel, med jeg medgiver, at jeg også har en idé om at der er mange ældre damer, der har haft pudel Når først én befolkningsgruppe kaster sig over en race, så får andre, der ikke vil associeres med denne, antipati mod racen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2011 Hvis I vil se en Pudel i hverdagsklip ( ikke udstillingskip), så er der billeder af Groa i min profil, og hun har egne billedtråde i "vis mig din perle".:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts