Hop til indhold

Nogen med forstand på at male vinduer?


Gæst Namilla
 Share

Recommended Posts

Gæst Namilla

Jeg er igang med at male vinduer i hele huset, udvendigt. Jeg har slebet alle vinduerne ned på den ene side af huset og givet olie, og er igang med at male dem, men mht. vinduerne på den anden side af huset, så kan jeg se, at jeg ikke kan nå at male dem inden vi tager på ferie. Er det så bedst helt at lade dem være indtil vi kommer hjem, eller kan jeg godt slibe dem ned og give olie inden? Vi skal være væk i 14 dage og der går nok 3 uger inden jeg kommer igang med at male dem.

 

Den gamle maling er skallet af mange steder, og træet er meget flosset og tørt... (vi ved ikke hvor længe det er siden de er blevet malet sidst, da vi næsten lige er flyttet ind)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er igang med at male vinduer i hele huset, udvendigt. Jeg har slebet alle vinduerne ned på den ene side af huset og givet olie, og er igang med at male dem, men mht. vinduerne på den anden side af huset, så kan jeg se, at jeg ikke kan nå at male dem inden vi tager på ferie. Er det så bedst helt at lade dem være indtil vi kommer hjem, eller kan jeg godt slibe dem ned og give olie inden? Vi skal være væk i 14 dage og der går nok 3 uger inden jeg kommer igang med at male dem.

 

Den gamle maling er skallet af mange steder, og træet er meget flosset og tørt... (vi ved ikke hvor længe det er siden de er blevet malet sidst, da vi næsten lige er flyttet ind)

 

Malede vinduer sidste sommer og der gik lidt tid efter de var slebet ned til jeg kom i gang med malingen.. Men ved ikke hvad de har bedst af:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Namilla

Min logik siger mig, at det nok vil være bedre for dem, at få noget olie, end at de står i solen og tørster, mens vi er væk...men kæresten er ikke enig, han mener de er bedre beskyttet med malingen på...

Men jeg kan også godt se, at det tager længere tid at male de vinduer jeg har gang i, end jeg troede (for 2 lag er vist ikke nok)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min logik siger mig, at det nok vil være bedre for dem, at få noget olie, end at de står i solen og tørster, mens vi er væk...men kæresten er ikke enig, han mener de er bedre beskyttet med malingen på...

Men jeg kan også godt se, at det tager længere tid at male de vinduer jeg har gang i, end jeg troede (for 2 lag er vist ikke nok)...

 

Sys det var et helvede :evil: Vores fik også 3 lag, udover det første lag olie og så noget grunder af en art :vedikke:

 

Og nogen af dem ser ud som om de ku trænge til en tur igen allerede i år :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Namilla

øv!... det er surt...Malede I med vandbaseret eller oliebaseret?

Jeg håber godt nok, at der kan gå 4 år, inden vi skal tænke på det igen... I vores gamle hus malede vi træværk hvert 4. år, men det var godt nok også oliebaseret maling...i år maler vi med vandbaseret (fordi jeg er gravid, og jeg ikke tør arbejde med oliebaseret)... I år får vi dog kun malet vinduerne, og så må resten af træværket vente til næste år, det er heldigvis også kun vinduerne der virkelig trænger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Namilla

Nogle af vores er godt nok også i skidt stand...men jeg håber at de overlever med nogle lag ny maling...synes ikke lige vi har råd til at skulle skifte vinduer lige nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...