Hop til indhold

Uansvarlige muskel/kamphundeejere...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg jo min daglige gang inde i Aalborg midtby, og jeg møder mange forskellige hunde på min vej. Ofte er det syn der møder mig når jeg traver ned af gaden, 1 stk muskelhund uden kurv og hvis den er rigtig god så med flexiline på 3-5 meter der får fuld skrald. Det er så der jeg tænker mit:

 

Det kan jo bare være en blanding der ligner en muskelhund...

 

Hvad hjælper det med en lov ingen overholder??...

 

Hvad hjælper det de nærdødsdømtehunde, at der går nogle rundt og skal retfærdiggøre sig selv, ved ikke at overholde loven med deres egen hund??...

 

Hvorfor har den ikke kurv og line på, forhelvede??...

 

Jeg kan ærligtalt ikke finde ud af om jeg skal tage en dumme hundelov snak, eller jeg burde råbe efter ejeren, når jeg møder en muskelhundeejer med kræ, i næsten fri dressur ned af østerbro..:vedikke:

 

For det der sker er at alle kan se at der er nogle der ikke gider eller vil overholde loven som er indført overfor de 13. Og dem der sidder inde på frederiksborg har jo skudt efter de 13 før, og er nu igang med at skyde efter flere, de skal bare lige lade bøssen igen. Så sidder jeg og tænker "kan de mon finde på at lave stramninger, og hvor hårde", eller er det kun mig der har de bekymringer??..:vedikke:

 

Men hvad ved jeg, jeg har ikke en kamp/muskelhund, jeg dømmer bare på vegne af de andre racer det kan komme til at gå ud over, samt de muskelhudeejere der faktisk overholder loven, men bliver pisset godt og grundigt på af dem der ikke vil/gider..:genert:

 

Og nu håber jeg at jeg ikke skal ned og købe pocorn..:oops:

 

Off Topic: Der er lige kommet flexi-liner på 2m..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal lige forstå dig ret, mener du, at fordi de nuværende ejere af listehunde ikke overholder loven, så vil dette resulterer i at flere hunde bliver forbudte?

Jeg mener ikke noget, men det er strøtanker og bekymringer, jeg har skravet ned til jer. Og jeg kan ikke svar på dit spørgsmål, for jeg ved det sgu ærligt talt ikke, måske, måske ikke...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener ikke noget, men det er strøtanker og bekymringer, jeg har skravet ned til jer. Og jeg kan ikke svar på dit spørgsmål, for jeg ved det sgu ærligt talt ikke, måske, måske ikke...:vedikke:

 

Ok, så forstår jeg måske ikke helt hvad det er du gerne vil have svar på, for de strøtanker du har smidt ind her, dem er der vel ikke rigtig nogen der kan svare på, ingen ved jo hvad fremtiden bringer, og hvad vores politikere kan finde på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ALDRIG nærme mig en kamphund i flexline....... :evil:

 

Fordi jeg aldrig vil nærme mig en stor/mellem hund i flexline. Jeg har for dårlige erfaringer.

Ikke noget med aggression eller bid, men noget med liner, der går i kludder, -i bedste fald. I værste fald får jeg brandmærker på mine bare sommerben.. Eller en af hundene får en pote i klemme i linen.

 

Næ. Hvis loven skal brydes, så kan man lige så godt bryde den helt:evil::evil:.

 

Det er jo alligevel kun de mest lovlydige med de fredsommeligste hunde, der overholder lovene.

Ballademagerne -med balladehundene er der ikke nogen, der "gider" tage sig af.

Sådan var det før. Og sådan er det nu. Og sådan vil det også være selv om loven bliver strammet. Uanset race.

 

Det er jo ikke loven, der skal ændres. Det er politiets indsats, der skal ændres. Sådan var det før. Sådan er det nu. Og sådan bliver det efter et valg......

 

Agnete... Jeg er selv lovbryder, så jeg forstår GODT listehundeejernes dilemma. Hvis de overholder en lov, der er meningsløs for dem, så forringer de deres hunds livskvalitet ganske alvorligt.

 

Hvad med dig selv, Agnete? Ville du give dine hunde mundkurv på, hvis reglerne blev udvidet til labber og blandingshunde?

 

Min egen hund, Silke, går næsten altid løs. Også der, hvor hun ikke må.

Men hun er lige lydig uanset hvor vi går. Så jeg synes det er meningsløst at have hende i snor. Og hverken sundt for hende eller for mig selv.

 

---Der skal altså en noget kraftigere politiindsats og flere bøder til, før jeg begynder at overveje om jeg skal holde hende i snor altid... eller om jeg skal lade hende aflive:cry:.

Der ER grænser for hvad jeg vil byde hende.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så forstår jeg måske ikke helt hvad det er du gerne vil have svar på, for de strøtanker du har smidt ind her, dem er der vel ikke rigtig nogen der kan svare på, ingen ved jo hvad fremtiden bringer, og hvad vores politikere kan finde på :vedikke:

Jeg fisker faktisk lidt efter at dem der ikke overholder loven og får aflivet deres muskelhund af politiet, dem har jeg ikke så meget til overs for, de kan faktisk lidt lære det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ALDRIG nærme mig en kamphund i flexline....... :evil:

 

Fordi jeg aldrig vil nærme mig en stor/mellem hund i flexline. Jeg har for dårlige erfaringer.

Ikke noget med aggression eller bid, men noget med liner, der går i kludder, -i bedste fald. I værste fald får jeg brandmærker på mine bare sommerben.. Eller en af hundene får en pote i klemme i linen.

 

Næ. Hvis loven skal brydes, så kan man lige så godt bryde den helt:evil::evil:.

 

Det er jo alligevel kun de mest lovlydige med de fredsommeligste hunde, der overholder lovene.

Ballademagerne -med balladehundene er der ikke nogen, der "gider" tage sig af.

Sådan var det før. Og sådan er det nu. Og sådan vil det også være selv om loven bliver strammet. Uanset race.

 

Det er jo ikke loven, der skal ændres. Det er politiets indsats, der skal ændres. Sådan var det før. Sådan er det nu. Og sådan bliver det efter et valg......

 

Agnete... Jeg er selv lovbryder, så jeg forstår GODT listehundeejernes dilemma. Hvis de overholder en lov, der er meningsløs for dem, så forringer de deres hunds livskvalitet ganske alvorligt.

 

Hvad med dig selv, Agnete? Ville du give dine hunde mundkurv på, hvis reglerne blev udvidet til labber og blandingshunde?

 

Min egen hund, Silke, går næsten altid løs. Også der, hvor hun ikke må.

Men hun er lige lydig uanset hvor vi går. Så jeg synes det er meningsløst at have hende i snor. Og hverken sundt for hende eller for mig selv.

 

---Der skal altså en noget kraftigere politiindsats og flere bøder til, før jeg begynder at overveje om jeg skal holde hende i snor altid... eller om jeg skal lade hende aflive:cry:.

Der ER grænser for hvad jeg vil byde hende.....

Hvis de går på labberne og pekingeser/terrier blandningerne, så ryger mine sgu i dakaspanden, Emma er for gammel til at lære at gå med mundkurv (desuden er hendes tænder så porrøse at de nok falder fra hinanden hvis hun hakker) Saga kan ikke holde til det psykisk er jeg 80% sikker på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fisker faktisk lidt efter at dem der ikke overholder loven og får aflivet deres muskelhund af politiet, dem har jeg ikke så meget til overs for, de kan faktisk lidt lære det...

 

Dem der bliver aflivet af politiet er enten dem der har angrebet andre hunde eller er blevet født efter loven trådte i kraft, og desværre tror jeg ikke at disse folk lærer så meget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

når man tænker på hvad inaktivitet og manglende stimulering kan gøre ved både mennesker og dyr, kan jeg sgu godt forstå dem...

 

Men dyreværnsloven gælder åbenbart ikke for listehunde...men okay...jo hurtigere de dør af fedme eller kedsomhed, jo hurtigere er Barfoed og Co. jo også af med dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nærmer mig lystigt venligt udseende kamphunde, i flexsnor eller uden snor - jeg er stadig skræmt fra vid og sans af den sure DSG til agility, den rasende gravhund i parken, den hidsige chihuahua på Nørrebrogade (som altid følges med 4 amstaffer, der alle er søde og imødekommende, trods chi'ens opmuntring til drab)

 

Loven har ikke ødelagt min dømmekraft - Petrine lever stadig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke helt jeg kan finde ud af hvad du vil med denne her tråd, medmindre det bare er for at lave en popkorntråd (som du nævnte i "Alt og intet") :blink:

 

Men uddyb gerne, så skal jeg forsøge at svare :-D

Æhh øhhh jaaaa..:hmm:

 

Altså nu er det jo ikke fordi at hr. og fru. danmark er dem der har flest muskelhunde, nej det er Hassan og Brian, der er pisseligeglade og har en sej hund syns de selv, og der er jeg glad for at den nye hundelov er kommet, ellers var andre hundejere overladt til en flok mere eller mindre ustyrlige muskelhunde...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhh øhhh jaaaa..:hmm:

 

Altså nu er det jo ikke fordi at hr. og fru. danmark er dem der har flest muskelhunde, nej det er Hassan og Brian, der er pisseligeglade og har en sej hund syns de selv, og der er jeg glad for at den nye hundelov er kommet, ellers var andre hundejere overladt til en flok mere eller mindre ustyrlige muskelhunde...:vedikke:

 

Ok, så du lavede tråden for at fortælle du var glad for forbuddet :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:

 

Jeg synes den er tricky... Jeg synes som sådan også at på nogen punkter er det da fedt at de forsøger... De har bare grebet det an HELT forkert...

 

Hvis de i stedet for at have sagt "forbud forbud og forbud" havde sagt; Her er en race der i de forkerte hænder kan være ufattelig farlig, så der skal vi have lavet nogle krav omkring avl osv.

 

Og der f.eks. blev sat en form for "tjek" på opdrættet af hundene, så på sin vis fik de deres liste om at man ikke kunne opdrætte denne race medmindre man opfyldte bestemte forhold... Dermed kunne man sikre at disse hunde som i forkerte hænder kan være farlige, fik en god opvækst, samt lave så at man skulle have gennemgået et specielt "kursus" for at være ejer af hunden. Det kunne være et simpelt DKK kursus i hundeadfærd, hvalpeopdragelse eller lignende.

 

Hvis alle listehunde ejere blev "tvunget" på disse kurser, så tror jeg at det vil have en større effekt end at sige "nu er de forbudt" der er jo stadig en MASSE levende hunde i forkerte hænder, som stadig er farlige.. Hvis de nu alle fik et brev hvor der stod "Hvis du ikke indenfor en måned har gennemført følgende kursus, henter vi din hund til omplacering"... Så tror jeg at man ville kunne få fjernet mange af de potentielt farlige hunde, og få dem til ejere som kan tage ansvaret for den..

 

Dog tror jeg så også bare at de forkerte hundeejere kaster sig på en ny race som kan se "brutal og aggressiv ud"... :roll:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gavner det hundene, mener du?

Dem der havner i de forkerte hænder og bliver avis overskifter, alle de hvalpe der kommer illegalt ind i landet til en uvis skæbne og til fare for alle andre hunde hvis de har sygdomme med sig. Og så de hunde der bliver tygge godt og grundigt i, af disse muskelhunde...

:hmm:

 

Jeg synes den er tricky... Jeg synes som sådan også at på nogen punkter er det da fedt at de forsøger... De har bare grebet det an HELT forkert...

 

Hvis de i stedet for at have sagt "forbud forbud og forbud" havde sagt; Her er en race der i de forkerte hænder kan være ufattelig farlig, så der skal vi have lavet nogle krav omkring avl osv.

 

Og der f.eks. blev sat en form for "tjek" på opdrættet af hundene, så på sin vis fik de deres liste om at man ikke kunne opdrætte denne race medmindre man opfyldte bestemte forhold... Dermed kunne man sikre at disse hunde som i forkerte hænder kan være farlige, fik en god opvækst, samt lave så at man skulle have gennemgået et specielt "kursus" for at være ejer af hunden. Det kunne være et simpelt DKK kursus i hundeadfærd, hvalpeopdragelse eller lignende.

 

Hvis alle listehunde ejere blev "tvunget" på disse kurser, så tror jeg at det vil have en større effekt end at sige "nu er de forbudt" der er jo stadig en MASSE levende hunde i forkerte hænder, som stadig er farlige.. Hvis de nu alle fik et brev hvor der stod "Hvis du ikke indenfor en måned har gennemført følgende kursus, henter vi din hund til omplacering"... Så tror jeg at man ville kunne få fjernet mange af de potentielt farlige hunde, og få dem til ejere som kan tage ansvaret for den..

 

Dog tror jeg så også bare at de forkerte hundeejere kaster sig på en ny race som kan se "brutal og aggressiv ud"... :roll:

Hvem skulle hente dem..:vedikke: Hvem skulle være de heldige at få en omplacerings muskelhund..:vedikke: vil Brian og Hassan tage disse kurser..:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nærmer mig lystigt venligt udseende kamphunde, i flexsnor eller uden snor - jeg er stadig skræmt fra vid og sans af den sure DSG til agility, den rasende gravhund i parken, den hidsige chihuahua på Nørrebrogade (som altid følges med 4 amstaffer, der alle er søde og imødekommende, trods chi'ens opmuntring til drab)

 

Loven har ikke ødelagt min dømmekraft - Petrine lever stadig :engel:

Jeg er heller ikke bekymret over den blå pitt nede i mine forældres park, selvom han er lige voldsom nok til tider, men han er bare labbe lalleglad, selvom Emma ikke gider ham og Saga er ved at kravle op i et træ af bar skræk når han kommer høvlende mod os..:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem der havner i de forkerte hænder og bliver avis overskifter, alle de hvalpe der kommer illegalt ind i landet til en uvis skæbne og til fare for alle andre hunde hvis de har sygdomme med sig. Og så de hunde der bliver tygge godt og grundigt i, af disse muskelhunde...

 

Hvem skulle hente dem..:vedikke: Hvem skulle være de heldige at få en omplacerings muskelhund..:vedikke: vil Brian og Hassan tage disse kurser..:vedikke:

Men du har jo selv erfaret, at de hundeejere, som forbuddet egentligt skulle ramme, ikke overholder loven?

Hvordan skal det så gavne hundene :vedikke:

 

Du siger det endda selv i det nederste indlæg.. "Vil Brian og Hassan tage disse kurser?" Nej, det vil de nok ikke, for de vil jo netop ikke overholde loven..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men du har jo selv erfaret, at de hundeejere, som forbuddet egentligt skulle ramme, ikke overholder loven?

Hvordan skal det så gavne hundene :vedikke:

 

Du siger det endda selv i det nederste indlæg.. "Vil Brian og Hassan tage disse kurser?" Nej, det vil de nok ikke, for de vil jo netop ikke overholde loven..

Nu ved jeg ikke hvor mange illegalt importerede eller ulovligt avlede der er aflivet af disse racer, men deres liv i "skyggen" er ikke en realitet, så et fåtal måske, har desværre ikke nogle tal på det..:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

, den hidsige chihuahua på Nørrebrogade (som altid følges med 4 amstaffer, der alle er søde og imødekommende, trods chi'ens opmuntring til drab)

 

Loven har ikke ødelagt min dømmekraft - Petrine lever stadig :engel:

 

:shock: sådan en har vi også :hmm: gad vide om hun er flyttet til kbh? 4 stk. amstaff og en lille skid af en hund der vil æde alt og alle :lol::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må indrømme, at jeg ikke løfter et bryn over listehunde uden mundkurv - eller uden snor for den sags skyld, når det er i områder, som er egnede. så længe der er tale om velopdragne, uproblematiske hunde - og det er dem, vi møder.

 

ja, det er ulovligt, og ja, vi skal allesammen overholde loven. men på et generelt niveau har jeg svært ved at hidse mig op over ulovligheder hvor man ikke skader nogen. og har man nu haft en glad og social hund der hver dag mødtes med andre hunde for at lege, så kan jeg ærligt talt godt forstå, hvis man bliver ved med det. jeg kan også godt forstå, hvis det er vigtigere for én, end det signal som overholdelse/ikke-overholdelse af loven måske/måske-ikke kan sende til politikerne. man løber en risiko, og det ved ejerne nok godt, og vælger, at det er det værd.

 

har det generelt svært med løse hunde der ikke er under kontrol - sådan nogle møder vi tit, men det er godt nok utroligt sjældent, at det er listehunde. faktisk aldrig. så der er mange, mange andre hundeejere, der forarger og irriterer mig meget, meget mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må indrømme, at jeg ikke løfter et bryn over listehunde uden mundkurv - eller uden snor for den sags skyld, når det er i områder, som er egnede. så længe der er tale om velopdragne, uproblematiske hunde - og det er dem, vi møder.

 

ja, det er ulovligt, og ja, vi skal allesammen overholde loven. men på et generelt niveau har jeg svært ved at hidse mig op over ulovligheder hvor man ikke skader nogen. og har man nu haft en glad og social hund der hver dag mødtes med andre hunde for at lege, så kan jeg ærligt talt godt forstå, hvis man bliver ved med det. jeg kan også godt forstå, hvis det er vigtigere for én, end det signal som overholdelse/ikke-overholdelse af loven måske/måske-ikke kan sende til politikerne. man løber en risiko, og det ved ejerne nok godt, og vælger, at det er det værd.

 

har det generelt svært med løse hunde der ikke er under kontrol - sådan nogle møder vi tit, men det er godt nok utroligt sjældent, at det er listehunde. faktisk aldrig. så der er mange, mange andre hundeejere, der forarger og irriterer mig meget, meget mere.

Men hvad kan det sammenlignes med på ulovlighedsstigen??? Som at køre uden sele, det går jo kun ud over en selv, hvis man da ikke lige rammer en når man flyver ud igennem forruden, men det er en mindre detalje...:mrgreen:

Mener også bare generelt.. Ikke lige specifikt ulovligt importerede :-)

Jo vi skal have alle de svære ord med...:slem: :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du har jo selv erfaret, at de hundeejere, som forbuddet egentligt skulle ramme, ikke overholder loven?

Hvordan skal det så gavne hundene :vedikke:

 

Du siger det endda selv i det nederste indlæg.. "Vil Brian og Hassan tage disse kurser?" Nej, det vil de nok ikke, for de vil jo netop ikke overholde loven..

 

Det er jo netop det.. De vil ikke tage det kursus, og derfor kan politiet eller whoever hvis sag det måtte være, hente hunden og omplacere den via et dyreinternat, som selvfølgelig vil sørge for at en ny ejer har de rigtige kurser...

 

Jeg tror ikke en listehunde ejer herinde ville sige nej til et sådan kursus, hvis det betød at de kunne undgå mundkurv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...