Hop til indhold

nedslider jeg ham?


Gæst SandraO
 Share

Recommended Posts

Gæst SandraO

Morgan er 12 uger nu, og fuld af dejlig energi :-D

 

men når han bliver meget drille glad går jeg en tur med ham istedet for jeg skal gå og sige nej når han spiser vores sko eller alt muligt han nu kan rande med, selvfølgelig efter jeg har sagt nej viser jeg ham hans legetøj og roser ham når han leger med det.

 

Mit spørgsmål er nok når jeg går tur med ham kan jeg godt gå i 15-20 min men det er langsomt og han får lov at sidde og lytte når han vil eller snuse til alt muligt.

Er det for lang tid? Har aldrig hørt om det med en hvalp kun må gå 5 min også sætte det op hvor måned, så det passer med en time når hvalpen er 1 år?

 

jeg kan også godt gå med ham i 10 min også leger vi på en græsplæne ved siden af hvor vi bor?

 

Håber i kan hjælpe mig :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgan er 12 uger nu, og fuld af dejlig energi :-D

 

men når han bliver meget drille glad går jeg en tur med ham istedet for jeg skal gå og sige nej når han spiser vores sko eller alt muligt han nu kan rande med, selvfølgelig efter jeg har sagt nej viser jeg ham hans legetøj og roser ham når han leger med det.

 

Mit spørgsmål er nok når jeg går tur med ham kan jeg godt gå i 15-20 min men det er langsomt og han får lov at sidde og lytte når han vil eller snuse til alt muligt.

Er det for lang tid? Har aldrig hørt om det med en hvalp kun må gå 5 min også sætte det op hvor måned, så det passer med en time når hvalpen er 1 år?

 

jeg kan også godt gå med ham i 10 min også leger vi på en græsplæne ved siden af hvor vi bor?

 

Håber i kan hjælpe mig :-(

 

Jeg synes det lyder meget fornuftigt det, du gør! Du tager den med ro og lader hvalpen bruge energi på at suge nye indtryk til sig under gåturen. Jeg ville på ingen måde være bekymret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er 10 uger og vi har lige været ude og gå i to timer...

 

Men i hans tempo... Når han ville slappe af satte vi og og holdte pause.. Vi havde madpakker og vandskål med så det var sååårh hyggeligt :banan:

 

Når Dxter bliver umulig som du beskriver, plejer vi at putte ham, det er som regelt tegn på han er træt:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO

Ej hvor lækkert at få afvide!

Inden jeg fik min egen hund, mente jeg havde styr på alt ang. opdragelse osv. men nu når jeg har fået Morgan er jeg blevet utrolig nervøs, jeg er så bange for at gøre noget forkert :'(

Så det rart at hører jeg har gjort det godt, giver dejlig selvtillid :D !

 

Dexter er 10 uger og vi har lige været ude og gå i to timer...

 

Men i hans tempo... Når han ville slappe af satte vi og og holdte pause.. Vi havde madpakker og vandskål med så det var sååårh hyggeligt :banan:

 

Når Dxter bliver umulig som du beskriver, plejer vi at putte ham, det er som regelt tegn på han er træt:vuf:

 

Når Morgan er i sit S så løber han rundt og bider af alt, og napper efter os og når vi ikke lige leger med ham gør han af os ;)

Hvor når han er træt så går han faktisk og små piver indtil han finder sig til rette også sover han os tungt ;)

 

men vil helt sikkert prøve :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Morgan er i sit S så løber han rundt og bider af alt, og napper efter os og når vi ikke lige leger med ham gør han af os ;)

Hvor når han er træt så går han faktisk og små piver indtil han finder sig til rette også sover han os tungt ;)

 

men vil helt sikkert prøve :D

 

Det er sjovt at Morgan reagere lige modsat Dexter på det punkt.. Hvis Dexter begynder at små pive og gå lidt rundt er det fordi han gerne vil ud... Hvis han gør og napper af os er det fordi han trænger til at sove :lol:

 

(Dog kan han også gøre det hvis vi gejler ham op til det med vilje!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Dette spørgsmål har været oppe i forumet før også da vi fik Gismo for lidt over 1 år siden.

Nu har vi så fået Simba der bliver 3 mdr på søndag.

 

Når vi går med dem så bære vi Simba ind imellem. At gå tur og lege på græsplænen er to vidt forskellige ting. Under leg bestemmer hunden selv når der skal være et pusterum.

 

Men vi har talt med dyrlægen om det og han sagde, at når hunden er træt så skal den nok sætte sig.

 

Jeg er af den mening - man skal bruge sin sunde fornuft og huske hunden skal holde i mange år. Så gem de lange gåture til hunden er lidt ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Det er sjovt at Morgan reagere lige modsat Dexter på det punkt.. Hvis Dexter begynder at små pive og gå lidt rundt er det fordi han gerne vil ud... Hvis han gør og napper af os er det fordi han trænger til at sove :lol:

 

(Dog kan han også gøre det hvis vi gejler ham op til det med vilje!)

 

Altså Morgan er rigtig glad for at bruge tænderne og nappe når han vil lege og have opmærksomhed ;) men selvfølgelig kan han blive over træt, men som regl går han og piver, men vil da prøve at putte ham næste gang for at se :D

 

Dette spørgsmål har været oppe i forumet før også da vi fik Gismo for lidt over 1 år siden.

Nu har vi så fået Simba der bliver 3 mdr på søndag.

 

Når vi går med dem så bære vi Simba ind imellem. At gå tur og lege på græsplænen er to vidt forskellige ting. Under leg bestemmer hunden selv når der skal være et pusterum.

 

Men vi har talt med dyrlægen om det og han sagde, at når hunden er træt så skal den nok sætte sig.

 

Jeg er af den mening - man skal bruge sin sunde fornuft og huske hunden skal holde i mange år. Så gem de lange gåture til hunden er lidt ældre.

 

Jeg har bare hørt meget om at Bulldog'er er dovne osv. og vil gerne have Morgan er glad for at komme ud og rører sig, derfor kan jeg godt lide at ende en lille gå tur med lidt leg :')

 

 

:confused:

Et hurtigt spørgsmål : Mine forældre har en engelsk springer som snart fylder 4 år han er begyndt at have ondt i hoften når han har gået 10 km som min mor går med ham hver dag næsten.

Hun havde aldrig hørt om det med 5 minuter reglen med hvalpe, så da Buster var 3 måneder har hun gået 3 km?

Kan det være årsagen til hans pludselig ømhed efter en gå tur?

Det skal lige siges Buster er en MEGET aktiv hund, og der var stadig knald på ham når han kom hjem dengang han var lille? :S

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused:

Et hurtigt spørgsmål : Mine forældre har en engelsk springer som snart fylder 4 år han er begyndt at have ondt i hoften når han har gået 10 km som min mor går med ham hver dag næsten.

Hun havde aldrig hørt om det med 5 minuter reglen med hvalpe, så da Buster var 3 måneder har hun gået 3 km?

Kan det være årsagen til hans pludselig ømhed efter en gå tur?

Det skal lige siges Buster er en MEGET aktiv hund, og der var stadig knald på ham når han kom hjem dengang han var lille? :S

kan også være begyndende gigt eller en hofte der ikke er helt okay.

 

Går hun kun 1 tur om dagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

 

 

:confused:

Et hurtigt spørgsmål : Mine forældre har en engelsk springer som snart fylder 4 år han er begyndt at have ondt i hoften når han har gået 10 km som min mor går med ham hver dag næsten.

Hun havde aldrig hørt om det med 5 minuter reglen med hvalpe, så da Buster var 3 måneder har hun gået 3 km?

Kan det være årsagen til hans pludselig ømhed efter en gå tur?

Det skal lige siges Buster er en MEGET aktiv hund, og der var stadig knald på ham når han kom hjem dengang han var lille? :S

 

Det er der kun en der kan give dig et kvalificeret svar på - dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
kan også være begyndende gigt eller en hofte der ikke er helt okay.

 

Går hun kun 1 tur om dagen?

 

altså hun tager en lang til middag inden hun møder på arb. kl 3 også går min far en aften tur med ham på 20 min ca. ?

 

Det er der kun en der kan give dig et kvalificeret svar på - dyrlægen.

QUOTE]

 

Min mor har så været til dyrlægen og Buster skal have taget røngen, da dyrlægen tog hans ene bagben baglæns, pev han :'/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...