Hop til indhold

Så er min nye hvalp bestilt.


jukl
 Share

Recommended Posts

Må man spørge hvilken kennel du skal have fra??? Har jo selv haft schæfere, og jeg kan nævne flere kenneler, som bruger hundegård til hvalpene noget af tiden, men slet ikke på den måde du beskriver, og hvalpene bliver ordnet som de skal - UANSET om de er alm. stockpelset eller langhårede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er så sikker i din sag, så smid et link til en af de store danske sch.avlere som ikke avler i kennelanlæg.

 

Skal det være en stor avler for at lave gode hunde?

 

Derudover vil jeg sige at min schæfervaps er fra en avler med et par hunde, der har et godt avlssamarbejde på tværs af kennelerne - jo vist var hundevapserne født ude i skuret i en fin kasse med en tilhørende fin løbegård!

(en såkaldt kennelanlæg måske?)

 

Men hundebasserne var sørme med i haven, sammen med de andre par hunde i kennelen, på køretur i bil!

 

Nææ han var som ikke lige vandt til støvsugeren, men da vi havde klappet og rost støvsugeren i 5 min så var den meget velkommen i hans hjem :mrgreen:

 

Så her har det ikke været noget problem med en kennelanlægshund - men det kommer som nok også an på hvad kennelejerne ligger i hvalpene :mrgreen:

 

At der er kommet en stak uønsket langhåret ved man med schæferhundeavlen - håndteringen af disse langhåret vapser kan vi jo så alle have en holdning til -og vi bliver aldrig enige!

 

At de er uønsket er en ting, men at man ikke vil ordne pelspleje efter behov i de 8 uger, gør at jeg begynder at tænke hvad der så heller ikke ordnes efter behov, og deraf tænke hvor god en opdrætter denne er.

 

Jeg kender ikke opdrætteren eller hans hunde, men en langhåret hundevaps har ret til lige så god en pleje som en korthåret!

 

og så må du da lige få taget en masse billeder når du nu har fået ordnet vapsen! -Kan man allerede mens de er små se om de er udstillingsgodkendte de der langhåret vapser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus...Nej man kan ikke se om de bliver godkendt på forhånd...Det skal de på et specielt skue, hvor en dommer skal bedømme om pelsen er i orden dvs. lang med underuld. Dvs alle hvalpe bliver fra starten reg, som alm. pelsede. Så skal de have en ny stamtavle. Og så skal alle de andre krav for avlsgodkendelse selvfølgelig også være opfyldt....Så det er en lidt besværlig vej....

Kleo....Det er altså en langhåret og ikke en alm. pelset hvalp jeg har ledt efter....Hvis hvalpen eller kuldte havdet virket som om de var sky og ikke socialiceret, så havde jeg ikke købt denne hvalp.....Pelspleje er det mindste af det hele for mig.... HD index og linier betyder meget også. Jeg synes du er ude af tangenten, når du uden at vide hvordan eller hvad jeg ellers har fortaget mig antyder, at jeg ikke har brugt min mere end sunde fornuft særlig godt....Det er ikke en vårhare hverken i alder eller i erfaring du skrivet dette om.

Alle

Jeg har for mange år siden fundet ud af at avlerne ikke beskæftigede sig synderligt med de langhårede...Der for vil jeg finde en kennel se tæt på, at jeg og min gamle bil kan besøge hvalpen flere gange inden jeg skal hente den....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det var godt nok besværligt på den måde - håber det lykkes dig!

 

Jeg har for mange år siden fundet ud af at avlerne ikke beskæftigede sig synderligt med de langhårede...Der for vil jeg finde en kennel se tæt på, at jeg og min gamle bil kan besøge hvalpen flere gange inden jeg skal hente den....

 

For mange år siden var de langhåret slet ikke godkendte - så det klart man ikke vil koncentrer sig om dem!

 

Tilgengæld da de blev godkendte hørte jeg om et par der skaffede sig to langhåret - fik dem avlsgodkendt, og sørme så - de lavede kun korthåret hvalpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man spørge hvilken kennel du skal have fra??? Har jo selv haft schæfere, og jeg kan nævne flere kenneler, som bruger hundegård til hvalpene noget af tiden, men slet ikke på den måde du beskriver, og hvalpene bliver ordnet som de skal - UANSET om de er alm. stockpelset eller langhårede...

 

Sådan en kennel kan jeg også nævne......................... :slem:

 

Blandt andet min egen :cool::engel::mrgreen:

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Ok vil fra start af sige at jeg ikke kender så meget til al det der, med kennel, pels osv...

Meeen når jeg har set alt det der animalpolice (ved godt det ikke er i dk) der bliver det betegnet som dyrplageri hvis pelsen ikke bliver vedligeholdt, fordi det generer hunden og fordi det sunhedsmæssigt ikke er forsvarligt (tror jeg :vedikke:)...

 

Men jeg kan ikke lade være at tænke at det jo er et ansvar man må leve op til når man vælger at avle...

 

Og tillykke med din vaps, ser skøn ud :lun::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...