Hop til indhold

Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Jamen du er også en brian. Tatoveret, straffet, stor og bred, kan ikke smile, har 2 kamphunde.... Og oplærebørn i det daglige i den svære bølle verden :fornaermet:

:mrgreen:

 

 

Som Dolph sagde: "Send mig straks det barn Frede, og jeg lover at han inden hans fyldte 3. år behersker 5 forskellige dræbende cirkelspark, taler flydende tysk og har et flot overskæg"(eller noget i den stil)...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 559
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gnuen, nu er jeg den lykkelige ejer af en tavleløs Rottweiler, hvilken gruppe mennesker tilhører jeg så?

Det skal siges jeg er i den alder, hvor jeg har haft flere hunde, de fleste med tavle og priser som er rimelig høje, desværrer er der jo ingen garanti på at fordi din hund har tavle, kan den ikke blive syg og må aflives.

Som sagt er jeg nu ejer af en tavleløs hund, jeg føler mig nu ikke som en dårligere hundeejer af det, nu kender jeg så også både forældre dyrene og deres forældre, så ved de fysisk og psykisk er som de skal være, nogle dejlig kærlige og søde hunde, som min egen også er.

Som du selv er inde på, så skal man ikke skære x-antal hunde over en kam, det samme kan man sige om hundeejere, fordi der er en idiot med tavleløshund, så er alle ikke idioter, det gælder jo inde for alle racer og ejere.

 

Jeg siger ikke, at du er en bestemt type hundeejer - jeg siger blot at én bestemt type hundeejere, ofte er at finde hos de tavleløse potente blandinger.

Det er jo klart, at det ikke er alle tavleløse hunde, der ejes af tåber - men det er tilgengæld også tydeligt, at mange af tåberne netop ejer tavleløse hunde - dermed ikke sagt, at det er det samme, for det er det langt fra. Der findes da heldigvis flere normale hundeejere, en der findes unge fyre med mindreværdskomplekser (eller tøser for den sags skyld) ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er dødeligt fornærmet nu Gnu...hedder nemlig Brian....:mrgreen:...

 

 

Ha ha! Undskyld! Jeg overvejede godt nok, om jeg ville komme til at træde nogen på tæerne, med mit ''Brian-kamphunde'' billede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gnuen, nu følte jeg heller ikke jeg blev ramt af dit indlæg.

Jeg har det bare sådan at fordi man giver 10.000-15.000 kr for en hund, ikke automatisk gør dig til en god hundeejer, lige som man ikke er en "Brian" ja undskyld Brian, fordi man køber en tavleløs "billig" hund.

Det lidt lige som man ikke bliver gode forældre af at tjene 1 mill om året, men ved at bruge tid på dem, vise omsorg, kærlighed og opdrage dem, meget lige hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Gnuen, nu følte jeg heller ikke jeg blev ramt af dit indlæg.

Jeg har det bare sådan at fordi man giver 10.000-15.000 kr for en hund, ikke automatisk gør dig til en god hundeejer, lige som man ikke er en "Brian" ja undskyld Brian, fordi man køber en tavleløs "billig" hund.

Det lidt lige som man ikke bliver gode forældre af at tjene 1 mill om året, men ved at bruge tid på dem, vise omsorg, kærlighed og opdrage dem, meget lige hunde.

 

Jeg tror nu, det skulle forstås på en anden måde. Ikke at alle de, der vælger tavleløse hunde er "briantyper", men at briantyperne oftere køber tavleløst, fordi det er billigere.

 

Alle tommelfingre er fingre, men ikke alle fingre er tommelfingre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Missing, det forstod jeg godt og det er jeg da heller ikke uenig i, men min pointe var bare, at prisen på hunden ikke gjorde dig til en god hundeejer eller en dårlig.

 

Nej det er jeg enig i:mrgreen: Den bedste hund, jeg nogensinde har haft, kostede 400,- og jeg synes selv, at jeg er en rimelig god hundeejer (men ok jeg er vist lidt inhabil)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu, det skulle forstås på en anden måde. Ikke at alle de, der vælger tavleløse hunde er "briantyper", men at briantyperne oftere køber tavleløst, fordi det er billigere.

 

Alle tommelfingre er fingre, men ikke alle fingre er tommelfingre :blink:

 

 

Det var nemlig lige præcis det, der var min pointe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg tror nu, det skulle forstås på en anden måde. Ikke at alle de, der vælger tavleløse hunde er "briantyper", men at briantyperne oftere køber tavleløst, fordi det er billigere.

 

Alle tommelfingre er fingre, men ikke alle fingre er tommelfingre :blink:

 

Hvilket i " Brían og Conni´s " tilfælde kan være fordi de ikke har fundet indpas i skolen og derfor har en lav status uddannelse eller slet ingen uddannelse og som sådan ikke tjener nok til at kunne betale de summer som Tavlehunde er kommet op i.

Det kan være deres måde at leve op til "Villa,Vovse og Volvo" men som måske ikke bliver til mere end "Lejlighed, Listehund og Lada".

 

Jeg ser ikke mig selv som "brian" type. Men jeg finder godt nok Tavle hunde er voldsomt dyre og vælge nok ikke det i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...