Hop til indhold

Hundens Tarv


FOX
 Share

Recommended Posts

Personligt finder jeg dog deres værdigrundlag, og deres vedtægter en anelse for "grovkornede".

Jeg kunne (baseret på vedtægterne og værdigrundlaget) frygte at de, hvis de var af en størrelse der reelt set gav dem magt ala DB eller lignende, ville gøre livet surt for mange hundefolk der reelt set gør et skidegodt stykke arbejde, bare uden at danne forening på baggrund heraf.

 

 

 

 

ikke forstået, kan du uddybe det lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

)

 

Konkrete sager kan jeg, som bedømmelsesgrundlag, ikke bruge til nogetsomhelst. Fortolkningen af deres værdigrundlag og vedtægter, siger derimod meget mere om en forening.

 

Ikke at jeg har noget at udsætte på foreningen "hundens tarv" overhovedet. Har kun hørt meget lidt om dem (hvilket i sig selv egentlig er godt!!)

Personligt finder jeg dog deres værdigrundlag, og deres vedtægter en anelse for "grovkornede".

Jeg kunne (baseret på vedtægterne og værdigrundlaget) frygte at de, hvis de var af en størrelse der reelt set gav dem magt ala DB eller lignende, ville gøre livet surt for mange hundefolk der reelt set gør et skidegodt stykke arbejde, bare uden at danne forening på baggrund heraf.

 

Men hver sin foretrukne, og skulle det komme hårdt mod hårdt ser jeg hellere hundens tarv end diverse andre foreninger ;-)

 

 

 

:)

 

Ikke forstået

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 11 months later...
Gæst Capone

Denne tråd har godt nok været meget langt omkring.

 

Men for at gøre en lang historie kort, har vi lavet rigtig mange tiltag i hundens tarv siden denne tråd startede.

 

Vi har fået en hel del anerkendelse rundt om i landet på mange ting.

 

Bla. har vi startet flere hold med hundetræning.

 

Lavet flere brochure om bla. hvad man kan gøre hvis man skal af med sin hund.

 

Hvad man skal passe på og se efter når man skal have hund.

 

Vi er repræsenteret i konference om et dyrepoliti i Danmark, sammen med andre dyreforeninger og politiet.

 

Vi har fået del i dyrevelfærds midlerne, så vi igen kan hjælpe alle de stakkels hunde rundt om i lille Dk.

 

så vi er kommet rigtig godt fra start og agter at blive ved lige så længe vi kan gøre en forskel.

 

 

Her under et lille overblik over hvad vi har haft igang og har gang i.

Dagbog

 

31. maj 2009: Hundemesse i Sønderborg

25. april 2009: Hundegulasch i Ishøj

19. april 2009: Generalforsamling

April 2009: Hundens Tarv starter træning

23. marts 2009: Sneglegilde i Slagelse

15. marts 2009: Foredrag med Gitte ”Hund” Jørgensen: ”Se verden som hunden ser den”

5. november 2008: Foredrag med Kurt Verup Runefelt: ”Hundens dæmpende signaler”

26. september 2008: Deltagelse i konference om et dyrepoliti i Danmark

12.-14. september 2008: Gørlev Heste og Kræmmermarked

14. september 2008: Sort Spids træf i Langeskov

24. august 2008: Åbent hus i samarbejde med Ølsmose Internat og Pension

9. august 2008: Pedersborgmarked i Sorø

22. juni 2008: Dyrenes Dag i Slagelse

7. juni 2008: Demonstration for et dyrepoliti i Danmark

5. juni 2008: Gåtur med hundene og grill

13. april 2008: Generalforsamling

29. marts 2008: Hundegulasch i Ishøj

2. marts 2008: Christian Birkemark holder foredrag i klubben for "Sort Spids"

26. januar 2008: Demonstration for et dyrepoliti i Danmark

2. september 2007: Åbent hus i samarbejde med Ølsmose Internat og Pension

11. august 2007: Pedersborgmarked i Sorø

30. juni 2007: Slagelse marked

24. juni 2007: Dyrenes Dag i Slagelse

25. marts 2007: Stiftende generalforsamling

 

 

Oplysningsarbejde

 

Folderudgivelse i februar 2009: ”Når din voksne hund skal flytte”

Folderudgivelse i september 2008: ”Tænker du på at købe hund? Køb aldrig hos hundehandlere”

Folderudgivelse i juni 2007: Foreningens almindelige informationsfolder

Expertpanelet på hjemmesiden

Artikelbasen på hjemmesiden

Medlemsbladet ”Hundens Tarv”

 

 

Mærkesager

 

Dyrepoliti i Danmark

Dyreværnslovgivningen

Pladshundens vilkår

Uddannelse af hundeejeren

Hundeskat

Internatstøtte

Alt sammen med experter inde for hundeverdenen selvfølgelig.....

Sidst med ikke mindst afholder vi d. 31 Juli til d.2 August DOGCAMP

For hele familien med deres dejlige hunde.

 

Værs,go at kigge på dette program.

 

http://www.hunde-forum.dk/hundetraef/8208-dog-camp-hele-familien.html

 

Håber vi ses, så kan vi jo udveksle flere meninger og viden ;)

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Gennem knap 2 år har vi deltaget i en arbejdsgruppe bestående af Jørgen S. Petersen og Fransiska Andersen (Inges Kattehjem) Anne Trane (Dansk Dyreværn Århus) Christian Birkemark (Hundens Tarv) Axel E. Sørensen (Alle Dyrs Ret) Anne-Mette Iversen (Hesteinternatet af 1999) Lene Kattrup (Dyrlæge), Zenna (Aktive Dyrevenner), Birgith Sloth (Biolog og konsulent) og Janne Junker (Nyt Hesteliv) hvor vi har arbejdet på at få beskrevet, hvorledes et landsdækkende dyreværnskorps kunne tænkes oprettet.

 

Dyreværnsforeningerne i Danmark er helt enige om, at dårligt behandlede dyr i vores land ikke bliver hjulpet i et blot rimeligt omfang. Dyreværnssagerne behandles forskelligt af politiet afhængig af ressourcer og landsdel. Retssystemet arbejder tungt, besværligt og alt for langsommeligt i sager, hvor det er indlysende, at dyrene burde have været hjulpet eller fjernet for længst.

 

Det vil vi gøre noget ved!

 

Vi ønsker et hurtigtarbejdende, effektivt landsdækkende Dyreværnskorps! Borgerne skal kunne ringe til ét centralt tlf. nr. som tager imod alle henvendelser fra hele landet, og som herefter tager kontakt til den konsulent, der arbejder i det aktuelle område. Ideen er, at politiet ligeledes i første omgang kan videresende alle de henvendelser, de får, til Korpset, som herefter rykker hurtigt ud og undersøger, om henvendelsen er begrundet. Kun i de begrundede sager, som Korpset ikke selv kan løse, tilkalder dyreværnskonsulenten politiet, som så skal træde til.

Fordelene er indlysende:

 

Da langt størsteparten af de henvendelser dyreværnsforeningerne får, handler om manglende viden om dyrenes behov og pasning, løses de mest effektivt ved fornuftig rådgivning af en konsulent, der har både indsigt og viden.

Disse sager kan løses helt uden politiets medvirken.

 

Politiet får derved væsentlig større mulighed for gøre det, de er bedst til – nemlig at tage sig af politiopgaver!

 

Sagerne bliver behandlet ensartet uanset ressourcer eller landsdel .

 

Borgerne skal kun ringe et sted hen, i stedet for selv at skulle finde ud af, hvor der kan hentes hjælp.

!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må desværre indrømme at når en person som Lene kattrup har været med inde over denne aftale, så har jeg ikke voldsomt meget tiltro til den...

 

Hvis hun skal være med til at lave reglerne for hvorledes dette dyreværnskorps skal agere, så kan jeg godt frygte at en masse uskyldige mennesker bliver udsat for en hetz fordi at hun går efter laveste fællesnævner...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må desværre indrømme at når en person som Lene kattrup har været med inde over denne aftale, så har jeg ikke voldsomt meget tiltro til den...

 

Hvis hun skal være med til at lave reglerne for hvorledes dette dyreværnskorps skal agere, så kan jeg godt frygte at en masse uskyldige mennesker bliver udsat for en hetz fordi at hun går efter laveste fællesnævner...

 

Og jeg frygter en Axel E. Sørensen hvis han får udskiftet sin legetøjs sherifstjerne med et politiskilt. Slev blæser han højt og flot på alt der hedder lovgivning når han er ude i sit ærinde.

 

Det er beklageligt at dyreværnsforeinger går sådan i arm med den yderste højrefløj i politik. Og udtalelser som "han skulle stenes" eller "han skulle have kuglerne klippet af" tror jeg i den forbindelse man skal tage for pålydende.

"Vi" tor at du er skkuldig fordi det har stået i B.T. Standretten er sat, du er skyldig! Dommmen at eksekvere omgående uden appelmulighed.

 

Der er masser af områder som dansk politi forsømmer - vel er nødt til at forsømme - det er det vi skal have rettet op på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg frygter en Axel E. Sørensen hvis han får udskiftet sin legetøjs sherifstjerne med et politiskilt. Slev blæser han højt og flot på alt der hedder lovgivning når han er ude i sit ærinde.

 

Det er beklageligt at dyreværnsforeinger går sådan i arm med den yderste højrefløj i politik. Og udtalelser som "han skulle stenes" eller "han skulle have kuglerne klippet af" tror jeg i den forbindelse man skal tage for pålydende.

"Vi" tor at du er skkuldig fordi det har stået i B.T. Standretten er sat, du er skyldig! Dommmen at eksekvere omgående uden appelmulighed.

 

Der er masser af områder som dansk politi forsømmer - vel er nødt til at forsømme - det er det vi skal have rettet op på.

 

Jeg har ikke set udsendelsen med ham, og kender ikke til de udtalelser han skulle være kommet med, rent faktisk har jeg først lige nu (pga. dit indlæg) undersøgt hvem han er :genert:

 

Men jeg syntes da ikke at jeg kunne google noget med ham og den yderste højrefløj? Har du evt. nogle link så jeg kan blive lidt klogere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set udsendelsen med ham, og kender ikke til de udtalelser han skulle være kommet med, rent faktisk har jeg først lige nu (pga. dit indlæg) undersøgt hvem han er :genert:

 

Men jeg syntes da ikke at jeg kunne google noget med ham og den yderste højrefløj? Har du evt. nogle link så jeg kan blive lidt klogere?

 

Det er ikke ham som sådan der flirter med den yderste højrefløj, men dyreværnsbevægelserne som sådan. Muligvis er de ikke klar over at de bliver brugt af højrefløjen.

 

Tag nu Dansk Folkeparti som altid har rost sig selv for at være for dyrevelfærd. Det markerer de med gentagne lovforslag mod dyresex. Til gengæld var det også DF der var med til at diktere den nuværende hundelov. Et forbud mod racer - om det så indtil videre kun er hunde, er i deres øjne sikkert meget interessant. Ligeledes giver forbud mod seksuelle minioriteter muligheder i deres univers.

Og et korps af dyreværnsfolk med Gestapo-beføjelser der kan dømme ud fra tro og formodninger, og eksekvere dommen på stedet - stening, kastration uden bedøvelse, you name it, næste skridt på vejen.

 

I USA har de jo allerede nogle dyreværnsfoeninger der er gået totalt i selvsving, som f.eks. PETA og HSUS. De har også forbud mod dyresex, og det er jo så svært at bevise. Men beviser behøver de jo heller ikke. De har nemlig beføjelser som de gerne vil have her i landet. Så de fjerner dyr som formodes at have været udsat for feks dyresex, og naturligvis skal de stalkkels dyr da ikke lide længere, så de bliver aflivet straks.

Så viser det sig at rygterne om dyresex var ondskabsfuld sladder, og ejeren trækker naboen i retten, og vinder sagen. Men dyrene er jo aflivet. Er det mon det de vil have?

 

Axel E. Sørensen er en ældre gut, der iført cowboyhat og sherifstjerne ikke viger tilbage for at byde loven mht at overvåge og skaffe sig adgang til andres ejendom, og andre former for selvtægt. Han føler sig åbenbart hævet over almindelige regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Holdt holdt

Det er jo ikke de enkelte dyreværns foreninger der skal ud og lege "politi"

Foreslaget ligger i at det er uddannet personer inden for de forskellige dyrearter der skal ud og tilse de anmeldelser der kommer ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set udsendelsen med ham, og kender ikke til de udtalelser han skulle være kommet med, rent faktisk har jeg først lige nu (pga. dit indlæg) undersøgt hvem han er :genert:

 

Men jeg syntes da ikke at jeg kunne google noget med ham og den yderste højrefløj? Har du evt. nogle link så jeg kan blive lidt klogere?

 

Dyreværnssager er en politiopgave, og ikke noget der skal overlades til et selvtægtskorps sammensat af diverse mere eller mindre seriøse dyreværnsforeninger.

 

Netop. det er også det der arbejdes på....

Frigiv politiet så de ikke skal køre rundt og tag sig af dyreværns sager, før det er nødvendigt.

Politiet siger jo selv gang efter gang at det kan vi intet gære ved, vi har ikke recuercer til at køre ud og kigge, eller afhente bortløbende dyr, dt må befolkningen selv tage sig af.

Derfor foreslåes der nu at andre og mere kompetente pesoner gør det, og kun tilkalder politiet hvis der er behov for det og dyret evt. skal fjernes.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Axel E. Sørensen er en ældre gut, der iført cowboyhat og sherifstjerne ikke viger tilbage for at byde loven mht at overvåge og skaffe sig adgang til andres ejendom, og andre former for selvtægt. Han føler sig åbenbart hævet over almindelige regler.

 

Han er bare en ældre gut der gør det vi andre ikke tør når vi ser vanrøgt af dyr.

Han handler på stedet istedet for som han siger selv" Politiet gør intet ved det" og hvis endelig de ser på sagerne, så er dyrene enten døde eller andet grusomt inden de får tid til at "Måske" sende en vilkårlig betjent ud, som intet ved om dyr, eller lovgivningen derom.

 

Dyrevrnsforeningen ALLE DYRS RET Axel Erik

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der er værst........

 

Blive ved med at lukke øjnene for dyreveldfærd i DK, sidde hjemme foran computeren og syntes at det er ååååå så forfærdeligt , eller prøve at få sat hjælp igang til de dyr der lider en stakkels skæbne.

 

Man kan jo ikke blive ved med at sidde hjemme og gemme sig bag sin computer og sige, der burde gøres noget, eller hvad syntes i :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der er værst........

 

Blive ved med at lukke øjnene for dyreveldfærd i DK, sidde hjemme foran computeren og syntes at det er ååååå så forfærdeligt , eller prøve at få sat hjælp igang til de dyr der lider en stakkels skæbne.

 

Man kan jo ikke blive ved med at sidde hjemme og gemme sig bag sin computer og sige, der burde gøres noget, eller hvad syntes i :confused:

 

 

Men dan jer selv en mening når i ser de ufattelige væmmelige billeder på

Dyrevrnsforeningen ALLE DYRS RET

og hvad der bare bliver lukket øjnene for i vores lille dejlige land.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og et korps af dyreværnsfolk med Gestapo-beføjelser der kan dømme ud fra tro og formodninger, og eksekvere dommen på stedet - stening, kastration uden bedøvelse, you name it, næste skridt på vejen.

 

I USA har de jo allerede nogle dyreværnsfoeninger der er gået totalt i selvsving, som f.eks. PETA og HSUS. De har også forbud mod dyresex, og det er jo så svært at bevise. Men beviser behøver de jo heller ikke. De har nemlig beføjelser som de gerne vil have her i landet. Så de fjerner dyr som formodes at have været udsat for feks dyresex, og naturligvis skal de stalkkels dyr da ikke lide længere, så de bliver aflivet straks.

Så viser det sig at rygterne om dyresex var ondskabsfuld sladder, og ejeren trækker naboen i retten, og vinder sagen. Men dyrene er jo aflivet. Er det mon det de vil have?

 

.

 

Forstår ikke hvor du tror det skal være sådan:confused:

Hvad bygger du det på.

Var du med inde og fremlægge det på borgen.I så fald har du ikke hørt særlig godt efter:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyreværnssager er en politiopgave, og ikke noget der skal overlades til et selvtægtskorps sammensat af diverse mere eller mindre seriøse dyreværnsforeninger.

 

 

Puha, det er ikke relevant at skrive, da der på intet tidspunkt at skrevet noget som helst om den tro du åbentbart har på hvordan der skal arbejdes fremad rettet imod vanrøgt mm af dyr.

 

Du lyder som om i alle dine indlæg at det er helt ok som det er nu, vi lukker bare øjnene og håber på det bedste.

 

Jeg mener hellere du skulle bidrage med hvordan der kunne laves noget fornuftigt i Dk for vanrøgt af dyrene, istedet for at bruge alt energien på at finde en masse useriøst negativt om det:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener hellere du skulle bidrage med hvordan der kunne laves noget fornuftigt i Dk for vanrøgt af dyrene, istedet for at bruge alt energien på at finde en masse useriøst negativt om det:confused:

 

 

Hvis du har prøvet at politianmelde noget der rangerer lavere end mord, ved du at politiet har massevis af undskyldninger for ikke at foretage sig noget.

 

Der er blevet sparet på offentlige instanser, og den af Lene Espersen gennemførte politireform har aldrig givet de forventede resultagter, tværtimod.

Andre myndigheder er også ramt af besparelser, og/eller drives hamrende ineffektivt.

 

Det vi har brug for er at seriøse henvendelser til myndighederne, uanset om de drejer sig om Brønderslevbørn, farlige lægemidler, hjemmerøvere eller dyremishandling bliver taget seriøst.

 

Det kommer nok til at koste lidt, og et opgør med tjenestemandssystemet der kan fastholde uduelige medarbejdere livsvarigt i deres stillinger er uundgåeligt.

 

Jeg ved godt at der er nogen der hellere vil have et dyrevæns-gestapo, og så skidt med alt det andet, fordi "vi" [dyreværnsfolkene] alligevel hader alle mennesker som er dyremishandlere indtil andet er bevist.

 

Gennem tiderne har jeg engageret mig i dyreværnssager, hvor dyreværnsforeninger enten helt har afskrevet sagen (dyret havde ingen salgsværdi!) eller skabt en totalt fastlåst situation. Man kan opnå mere ved at tale med folk, end ved at tale til dem. Men det er jo åbenbart ikke i trenden med et dyreværns-gestapo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har prøvet at politianmelde noget der rangerer lavere end mord, ved du at politiet har massevis af undskyldninger for ikke at foretage sig noget.

 

Netop,så hvad er din pointe

Der er blevet sparet på offentlige instanser, og den af Lene Espersen gennemførte politireform har aldrig givet de forventede resultagter, tværtimod.

Andre myndigheder er også ramt af besparelser, og/eller drives hamrende ineffektivt.

Netop,derfor må der jo også gøres noget ik

 

Det vi har brug for er at seriøse henvendelser til myndighederne, uanset om de drejer sig om Brønderslevbørn, farlige lægemidler, hjemmerøvere eller dyremishandling bliver taget seriøst

Nemlig, derfor skal vi også have folk der bliver taget seriøse når der ringes til politiet.

 

Det kommer nok til at koste lidt, og et opgør med tjenestemandssystemet der kan fastholde uduelige medarbejdere livsvarigt i deres stillinger er uundgåeligt.

 

Jeg ved godt at der er nogen der hellere vil have et dyrevæns-gestapo, og så skidt med alt det andet, fordi "vi" [dyreværnsfolkene] alligevel hader alle mennesker som er dyremishandlere indtil andet er bevist.

:confused: Forstår ikke hvad du mener

 

Gennem tiderne har jeg engageret mig i dyreværnssager, hvor dyreværnsforeninger enten helt har afskrevet sagen (dyret havde ingen salgsværdi!) eller skabt en totalt fastlåst situation. Man kan opnå mere ved at tale med folk, end ved at tale til dem. Men det er jo åbenbart ikke i trenden med et dyreværns-gestapo? Heller ikke her forstår jeg hvad det er du vil:confused:

dyrevæns-gestapo skriver du hele tiden,hvor vil du hen med dette:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

dyrevæns-gestapo skriver du hele tiden,hvor vil du hen med dette:vedikke:

 

Det er det "dyreværnspoliti" som de såkaldte dyreværnsorganisationer så gerne fabler om.

Et politi bestående af dyreværnsfolk, ikke med legetøjssherifstjerne, men et politiskilt, ubegærnsede beføjelser etc. Retsssikkerheden er kun til besvær.

 

Den nuværende hundelov er jo et godt eksempel, hundeejernes retssikkerhed er væk, det kan blive en tilfældig betjents afgørelse der bestemmer om en hund skal aflives, ingen appelmulighed. Er det den slags vi vil have mere af? De såkaldte dyreværnsforeninger - måske nok? Men har almindelige menesker der har et kæledyr også noget at skulle have sagt endnu?

 

Forestil dig en overtændt A.E.Sørensen, nu med rigtig politiskilt, han har f.-me

set sig gal på den bondemand, og nu skal der ske noget. Her kommer sheriffen, loven, det er mig! Eller en Lene Kattrup der ser dyresex alle steder, indtil andet er bevist? En "politimand" der er så følelsesmæssig involveret er intet værd.

 

Desværre går dyreværnsfolk ofte i selvsving, og en person dom de mener er dyremishandler bliver lagt for had. Reng sagen fra Grenå er et eksempel hvor faktum og påstande blev til ét, og dyreværnsforeningerne fortsatte til den bitre ende, for ikke at tabe ansigt, selv om der egentlig ikke var nogen alvorlig sag.

Den slags, samt et utal af hadeanmeldelser har næppe gavnet politiets interesse for den slags sager. Selv er jeg engang blevet anmeldt fordi jeg ikke fodrede mine hunde med Royal Canin. Det var dengang der absolut ingen B vitaminer var i RC, og dem der kun brugte RC med tiden oplevede mangelsygdomme på deres hunde. "Ulven kommer!"

 

 

Når jeg ser folk argumentere for et dyreværnspoliti, og så skidt med dem der bliver slået ned på åben gade, skidt med dem der kører forbi skolerne med 130, nej det er dyrene der skal beskyttes, bliver jeg noget bekymret. Hvad er det for et menneskehad de går rundt med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Der er mange der gerne så et dyreværns politi som det vi ser på TV.

 

RSPCA er en privat organisation i England der IKKE har samme beføjelser som Politiet.

 

ASPCA i USA har i nogen stater samme beføjelser men i andre har de ikke niogen.

 

Som en lille og dog vigtig detalje kan nævnes at der í City of New York er 8 mill mennesker og 5 mill kæledyr.

Der er 5 :shock: dyrepolitibetjente som er uddannet politifolk og har de samme beføjelser.

 

Skulle dette eller andre paraleller trækkes så skulle der være 1-2 dyreværnspolitifolk til af dække hele Danmark.

 

Tvivler på at det er det scenarie som dyrepoliti forkæmperne husker når der sammenlignes med udlandet.

 

Ikke at jeg ville have noget imod en afdeling af politiet der stod specielt for dette område.

Jeg har det bare svært med at private organisationer skulle komme og pålægge mig deres holdninger til dyre hold.

 

Det vil bare blive endnu en højrøvet " Vi alene vide" ´forening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange der gerne så et dyreværns politi som det vi ser på TV.

 

RSPCA er en privat organisation i England der IKKE har samme beføjelser som Politiet.

 

Nej, det har de ikke, men det virker nogen gange som de tilsidesætter det lidt.

 

Anbefalet læsning:

Også interessant mht brug og misbrug af anmeldelser.

 

http://www.petforums.co.uk/dog-chat/54459-rspca-keep-visiting-me-advice-

needed-3.html#post870871

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

"Når jeg ser folk argumentere for et dyreværnspoliti, og så skidt med dem der bliver slået ned på åben gade, skidt med dem der kører forbi skolerne med 130, nej det er dyrene der skal beskyttes, bliver jeg noget bekymret. Hvad er det for et menneskehad de går rundt med?"

 

I det mindste tager politiet sig af vold og fartbillister - de kan ikke fange dem alle men det hjælper altså en hel del mere end folk tror. Lidt "dyrepoliti" ville ikke skade nogen, selfølgelig skal de ikke have lov til at "stjæle" folks dyr uden det bliver undersøgt lige så vel mennesker ikke bliver fængslet før der ligger beviser på sagen.. Ja så kan vi spørge hvem bestemmer hvad er vanrøgt, tja det samme kan vi spørge om ved voldssager.. Det handler vel bare om at lave en synlig lovgivning om hvad er vanrøgt, f.eks. må man have sin grand danois på 5. sal eller er det okay - hvor går grænserne for de mest omdiskuterede emner. Og så skal alle som ikke gider ofre penge på dyrelæge ved akute betændelser, sår og andet bare af med deres dyr da de egenlig ikke gider dem aligevel. osv osv..

 

Kan godt se hvorfor man kan frygte misbrug, men husk selv politiet bliver misbrugt til det ene og andet - dumme duller som anmelder voldtægt og forsikrings svindlere; det vil forekomme og det skal bare slås langt hårdede ned på hvis man misbruger den magt man sidder med som denne slags menneske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...