Hop til indhold

Hundens Tarv


FOX
 Share

Recommended Posts

Ikke at jeg ville have noget imod en afdeling af politiet der stod specielt for dette område.

 

Det sjove i alt det her er jo så at der faktisk i temmelig lang tid allerede ér specielt uddannede politifolk i hver eneste politikreds i danmark til at tage sig af dyreværnssager.

 

Problemet er så bare dén at der ikke er afsat midler og mandetimer til rent faktisk at få dem igang med dén slags sager. I alle fald ikke i særlig stor udstrækning.

 

 

 

Endnu mere "komisk" bliver det så når man lægger 2 og 2 sammen, og som dyreværnsforening faktisk slet ikke er klar over dét.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Hvad var det nu de kaldte sig, dem som var på HG der røg i uføre fordi de bare tog ud og hentede folks hunde ved mistanke? Kan huske der var rigtigt meget debat om det...det virkede altsammen meget suspekt

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem med ribe-hundene dengang ikke?

 

Animal Rescue mener jeg.

 

 

Det var ikke bare dét de fejlede med. De var helt gennemført ikke kompetente til at tage vare på deres plejefamilier, og til tider endda direkte ubehøvlede. FOr ikke at tale om de gange hvor de løb fra ansvaret for deres egne gerninger, spredte løgne hvor det lige passede ind i deres kram osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Dem med ribe-hundene dengang ikke?

 

Animal Rescue mener jeg.

 

 

Det var ikke bare dét de fejlede med. De var helt gennemført ikke kompetente til at tage vare på deres plejefamilier, og til tider endda direkte ubehøvlede. FOr ikke at tale om de gange hvor de løb fra ansvaret for deres egne gerninger, spredte løgne hvor det lige passede ind i deres kram osv...

 

 

Animal rescue ja...havde lykkeligt glemt dem igen, indtil i dag...hehe...

 

Men ja jeg mindes en masse personfnidder og problemer...:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det sjove i alt det her er jo så at der faktisk i temmelig lang tid allerede ér specielt uddannede politifolk i hver eneste politikreds i danmark til at tage sig af dyreværnssager.

 

jep.

 

Problemet er så bare dén at der ikke er afsat midler og mandetimer til rent faktisk at få dem igang med dén slags sager. I alle fald ikke i særlig stor udstrækning.

 

Nope

 

 

Endnu mere "komisk" bliver det så når man lægger 2 og 2 sammen, og som dyreværnsforening faktisk slet ikke er klar over dét.

 

Jeg quoter lige, regner med at det var den del du mente:

 

Vi ønsker et hurtigtarbejdende, effektivt landsdækkende Dyreværnskorps!

Mener i et privat foretagende eller ??

 

Borgerne skal kunne ringe til ét centralt tlf. nr. som tager imod alle henvendelser fra hele landet, og som herefter tager kontakt til den konsulent, der arbejder i det aktuelle område
.

 

Hvor mange regner i med der skal til for at dække landet?

Som jeg skitserede så er der ikke mange i andre lande.

 

Da langt størsteparten af de henvendelser dyreværnsforeningerne får, handler om manglende viden om dyrenes behov og pasning, løses de mest effektivt ved fornuftig rådgivning af en konsulent, der har både indsigt og viden.

Disse sager kan løses helt uden politiets medvirken.

 

Det kan de jo så ikke helt hvis det er en privat organisation

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det "dyreværnspoliti" som de såkaldte dyreværnsorganisationer så gerne fabler om.

Et politi bestående af dyreværnsfolk, ikke med legetøjssherifstjerne, men et politiskilt, ubegærnsede beføjelser etc. Retsssikkerheden er kun til besvær.

 

Den nuværende hundelov er jo et godt eksempel, hundeejernes retssikkerhed er væk, det kan blive en tilfældig betjents afgørelse der bestemmer om en hund skal aflives, ingen appelmulighed. Er det den slags vi vil have mere af? De såkaldte dyreværnsforeninger - måske nok? Men har almindelige menesker der har et kæledyr også noget at skulle have sagt endnu?

 

Forestil dig en overtændt A.E.Sørensen, nu med rigtig politiskilt, han har f.-me

set sig gal på den bondemand, og nu skal der ske noget. Her kommer sheriffen, loven, det er mig! Eller en Lene Kattrup der ser dyresex alle steder, indtil andet er bevist? En "politimand" der er så følelsesmæssig involveret er intet værd.

 

Desværre går dyreværnsfolk ofte i selvsving, og en person dom de mener er dyremishandler bliver lagt for had. Reng sagen fra Grenå er et eksempel hvor faktum og påstande blev til ét, og dyreværnsforeningerne fortsatte til den bitre ende, for ikke at tabe ansigt, selv om der egentlig ikke var nogen alvorlig sag.

Den slags, samt et utal af hadeanmeldelser har næppe gavnet politiets interesse for den slags sager. Selv er jeg engang blevet anmeldt fordi jeg ikke fodrede mine hunde med Royal Canin. Det var dengang der absolut ingen B vitaminer var i RC, og dem der kun brugte RC med tiden oplevede mangelsygdomme på deres hunde. "Ulven kommer!"

 

 

Når jeg ser folk argumentere for et dyreværnspoliti, og så skidt med dem der bliver slået ned på åben gade, skidt med dem der kører forbi skolerne med 130, nej det er dyrene der skal beskyttes, bliver jeg noget bekymret. Hvad er det for et menneskehad de går rundt med?Jamen lad politiet få tid til det, ik ;)

 

Jeg står af på dine udmeldinger, det har intet med virkeligheden at gøre det du skriver, hvor i alverden har du alt det pladder fra:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sjove i alt det her er jo så at der faktisk i temmelig lang tid allerede ér specielt uddannede politifolk i hver eneste politikreds i danmark til at tage sig af dyreværnssager.

 

Problemet er så bare dén at der ikke er afsat midler og mandetimer til rent faktisk at få dem igang med dén slags sager. I alle fald ikke i særlig stor udstrækning.

 

 

 

Endnu mere "komisk" bliver det så når man lægger 2 og 2 sammen, og som dyreværnsforening faktisk slet ikke er klar over dét. Ikke forstået, vil du lige forklare hvad du mener her?.

 

Jahh, flot i hver eneste politikreds, og det tæller ialt:confused:

Specielt uddannet, hmmm, tja, hvis man syntes at man er specielt uddannet, ved at være på 1 dags kursus a 2-4 timer hos DB, så siger jeg tak for kaffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står af på dine udmeldinger, det har intet med virkeligheden at gøre det du skriver, hvor i alverden har du alt det pladder fra:damn:

 

Jahh, flot i hver eneste politikreds, og det tæller ialt:confused:

Specielt uddannet, hmmm, tja, hvis man syntes at man er specielt uddannet, ved at være på 1 dags kursus a 2-4 timer hos DB, så siger jeg tak for kaffe.

 

Hvordan var det nu Kurt Runefelt sagde:hmm:

En træner der ser sig selv som færdig uddannet, er mere færdig end uddnnet......

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...