Hop til indhold

Lure Coursing


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy

Hva' så Doberfan - har i været ude og prøve LC endnu ?

Vil i hvert fald gerne endnu en gang slå et slag for LC - har været afsted 3 gange med Qairo og det er bare FEDT :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er vist først til oktober, og det er nok meget godt, da vi stadig har 35 grader.

 

Når det ikke er mynder, og man ikke har AKC hund, kalder de det coursing ability test - og der jagter de ikke en harelignende ting, men en hvid plastic dims. Gad vide, om det er noget mine hunde gider...?? Nå, det får vi vel se.

 

Har du forøvrig set, at du skal arve Greta? :mrgreen: Hvis altså Ragdoll giver lov...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Det er vist først til oktober, og det er nok meget godt, da vi stadig har 35 grader.

 

Når det ikke er mynder, og man ikke har AKC hund, kalder de det coursing ability test - og der jagter de ikke en harelignende ting, men en hvid plastic dims. Gad vide, om det er noget mine hunde gider...?? Nå, det får vi vel se.

 

Har du forøvrig set, at du skal arve Greta? :mrgreen: Hvis altså Ragdoll giver lov...

 

Greta ? Det er helt gået min næse forbi :lol:

Greta skal være yderst velkommen i sofaen med Qairo og til Lure Coursing !

 

Det er også sådan nogle hvide plastikstrimler som de skal løbe efter til Lure coursing og ikke en hare som i de "klassiske" væddeløb.

 

Puha 35 grader..det er da næsten ikke til at holde ud. Godt man bor i grå og regnfulde DK .......(:megaked:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi har ind imellem snakket lidt om at vi (dvs. tintin)skulle prøve lure coursing, det er dog aldrig blevet til noget.

Vil i garvede fortælle om, hvordan det er at dyrke? Gør i det i myndeklubben? (ved at de bl.a. arrangerer det) eller andre steder?

Hvordan bliver der taget imod nye?

Giver det noget socialt? (For både mennesker og dyr)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Jeg har været til lure coursing (træning) med Qairo 3 gange nu i løbet af sommeren. Da han kun er hvalp må han ikke løbe så langt men skidt med det! Det bliver arrangeret gennem myndeklubben men ikke-medlemmer er også hjertens velkommen til at prøve - det koster bare lidt mere end for medlemmer.

Jeg var selv lidt nervøs da jeg skulle af sted første gang. For jeg anede ikke en bjælde om hvad der egentlig skulle ske osv. Men jeg har virkelig følt mig godt modtaget!! Der er ingen dumme spørgsmål og folk har bare været SÅ søde. Der er simpelthen så god en stemning og folk plejer at tage lidt med - f.eks kage, lidt snacks osv. og så sidder man ellers og får sig nogle rigtig gode snakke i "pauserne".

 

Og hundene ELSKER det -det er der slet ingen tvivl om. Man får en rigtig dejlig træt og glad hund med hjem efter sådan en omgang. Jeg synes helt sikkert at du skal prøve - hvor bor du henne af i landet ?

Du kan f.eks. kigge på http://myndeklubben.dk under lure coursing. Der står der træningsdatoer :)

 

Det er lidt forskelligt hvor selve træningen foregår. Myndeklubben skal nemlig "låne" sig frem til områder egnet til det. Jeg har været med 2 gange hvor det var i Lisbjerg hvor vi brugte schæferhundeklubbens arealer og så sidst var det på nogle arealer lånt af Bidstrup gods tæt ved Randers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, det lyder til at give nogle gode oplevelser.

Hvordan foregår det egentlig når de så har fanget "haren"? står man så oppe ved haren og venter på den? Er det et stort indhegnet område? (Så ingen uskyldige dyr kommer noget til)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Det er ikke indhegnet men jeg har ikke oplevet at det har været et problem. Når hunden fanger "haren" så går man hen og henter sin hund. Du skal da med ud og prøve det eller kigge :) Det bedste er bare at kaste sig ud i det - det er jeg glad for at jeg gjorde.

Jeg fik rigtig meget hjælp mht. hvor jeg skulle stå, hvad jeg skulle gøre, hvornår jeg skulle rose hunden osv.

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil vi bestemt overveje, tror måske det er mig og ikke hunden der er mest bekymret ved det. Tænker lidt: Kan jeg nu kan finde ud af det og passer man nu ind med de andre, så det bliver en god oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Vil vi bestemt overveje, tror måske det er mig og ikke hunden der er mest bekymret ved det. Tænker lidt: Kan jeg nu kan finde ud af det og passer man nu ind med de andre, så det bliver en god oplevelse.

 

 

Jeg kan SAGTENS følge dig i de tanker - jeg havde det nemlig på præcis samme måde. Men mine tanker blev virkelig gjort til skamme.

Dem der "har styr på det" virker til at være rigtigt glade for at lære fra sig og udbrede kendskabet til LC. Der er LC træning her d. 7 og igen d. 24 september. Stederne/tid er ikke besluttet endnu. Jeg håber på at komme med til begge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Okay, det lyder til at give nogle gode oplevelser.

Hvordan foregår det egentlig når de så har fanget "haren"? står man så oppe ved haren og venter på den? Er det et stort indhegnet område? (Så ingen uskyldige dyr kommer noget til)

 

Efter start af hunden, skal ejer/starter af hunden bevæge sig op imod slut området, så man er klar til at tage imod, og de fleste hunde er så vilde med at ha' fanget "haren", at de bliver stående til man når helt frem.

 

Det kan ikke undgås at vi er i områder hvor der er vildt, men "heldigvis" er hundene så ophidsede over at skulle "jage" at der er en masse hylen og gøen hele tiden, så vildtet holder sig som regel langt væk fra området.

Under løbet ser hundene ikke andet end den bunke plastikstrimler de jegter, og så løber de garvede hunde jo altså med mundkurv, så skulle der komme noget forbi er uskyldige dyr sikrede mod bid !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan SAGTENS følge dig i de tanker - jeg havde det nemlig på præcis samme måde. Men mine tanker blev virkelig gjort til skamme.

Dem der "har styr på det" virker til at være rigtigt glade for at lære fra sig og udbrede kendskabet til LC. Der er LC træning her d. 7 og igen d. 24 september. Stederne/tid er ikke besluttet endnu. Jeg håber på at komme med til begge.

 

Tror sgu at vi vil give det en chance så.

Hvornår på dagen starter det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter start af hunden, skal ejer/starter af hunden bevæge sig op imod slut området, så man er klar til at tage imod, og de fleste hunde er så vilde med at ha' fanget "haren", at de bliver stående til man når helt frem.

 

Det kan ikke undgås at vi er i områder hvor der er vildt, men "heldigvis" er hundene så ophidsede over at skulle "jage" at der er en masse hylen og gøen hele tiden, så vildtet holder sig som regel langt væk fra området.

Under løbet ser hundene ikke andet end den bunke plastikstrimler de jegter, og så løber de garvede hunde jo altså med mundkurv, så skulle der komme noget forbi er uskyldige dyr sikrede mod bid !

 

Guuud ja, de har jo selvfølgelig mundkurv på. Så er der ingen der lider overlast:-D

Vi må lige have fundet den frem så, har aldrig brugt den, men fik en med da vi købte hende.

Hvor dyrker du det henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Tror sgu at vi vil give det en chance så.

Hvornår på dagen starter det?

 

Det er ikke besluttet endnu. Men på hverdagene starter det vidst som regel ved en 18-tiden..er ikke sikker - har faktisk kun været afsted i weekenderne hvor der typisk ligger om formiddagen. Jeg kan lige prikke til dig når jeg får en mail om tid/sted på næste omgang lure coursing :mrgreen:

 

..Men pas lige lidt på..for man bliver nemt bidt af det :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke besluttet endnu. Men på hverdagene starter det vidst som regel ved en 18-tiden..er ikke sikker - har faktisk kun været afsted i weekenderne hvor der typisk ligger om formiddagen. Jeg kan lige prikke til dig når jeg får en mail om tid/sted på næste omgang lure coursing :mrgreen:

 

..Men pas lige lidt på..for man bliver nemt bidt af det :drille:

 

Super, glæder mig til at høre fra dig:banan:

Må så lige have kigget på, hvornår vi har mulighed for at være med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Hvor dyrker du det henne?

 

Jeg dyrker det også i myndeklub regi, så det foregår de steder hvor vi kan finde et stort nok areal, der ikke ligger alt for tæt op at trafikeret vej, og som ikke har huller og andet der kan skade hundene !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Sunrise - så er der der kommet "program" for lure coursing træning d. 7

Der trænes på væddeløbsbanen, Busbjergvej 56, 8850 Bjerringbro. kl 1800.

det koster 80 kr pr. løb for ikke-medlemmer (oftes løbes der 2 gange så dvs. 160). Hvis du vil tilmeldes så skriv til Allan Nielsen på [email protected]

 

i din mail skal der stå :

Dit navn

Hunde(ne)ns navn(e)

Race

Er det et licensløb?

Hvis ja er det solo eller med makker?

Hvis det er et licensløb DKK registreringsnummer

Er det 1. gang hunden skal prøve

Hvis det er første gang, hvor gammel er den

 

 

jeg er desværre ikke helt sikker på om jeg kan komme med denne gang. øv bøv !

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er desværre ikke helt sikker på om jeg kan komme med denne gang. øv bøv !

Vi har siddet og snakket om det og det passer ret dårligt d. 7/9.

Så vi satser på d. 24/9 - Hvis det er i midt/østjylland området.

Vi glæder os:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Vi har siddet og snakket om det og det passer ret dårligt d. 7/9.

Så vi satser på d. 24/9 - Hvis det er i midt/østjylland området.

Vi glæder os:klap:

 

Super - der regner jeg også stærkt med at komme. Uhhh så skal jeg nulre Tintin :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...