Hop til indhold

Lure Coursing


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst FrøkenWhipsy
Men så er det godt, at vi skal ud at gå søndag:klap:

 

Det er nemlig det vi skal ! Og bæsterne får jo også mulighed for at spurte lidt i indhegningen - det bliver fedt at se en masse mynder blæse afsted i leg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig det vi skal ! Og bæsterne får jo også mulighed for at spurte lidt i indhegningen - det bliver fedt at se en masse mynder blæse afsted i leg :mrgreen:

 

Ja det gør det:klap: Vi slipper dog ikke Gismo løs, han er lidt ivrig og ikke så god til at komme når man kalder. Der kommer slædehunden op i ham...:roll:

Tintin får lov til at rende og strække ud:hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi prøvet det, eller rettere, gjorde et forsøg... :oops::oops:

 

Greta var overhovedet ikke interesseret i den der lure. Hun jagtede den et par meter, men så var et træ mere interessant. At tisse op af. :oops:

 

Men vi var ikke de eneste. En dalmatiner - ingen interesse. En schipperke - ingen interesse. To whippets - ingen interesse.

 

Den eneste hund hvor det lykkedes var en mellemschnauzer.

 

Ejerne af stedet har afghanere og konen var på vej til stor konkurrence i Ohio eller noget, så fik desværre ikke set mynder på arbejde.

 

Greta tænder åbenbart kun på "live bait" men det er nok ikke helt politisk korrekt at binde et egern til sådan en lure coursing tingest.... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Vil lige fortælle om vores første oplevelse med lure coursing:

Tintin prøvede to gange. Hun fandt ikke helt ud af hvad meningen var, selvom hun bestemt var tændt, når vi stod og kiggede på de andre. Vi endte med at løbe med, for at vise hende, at hun jo skulle rende efter det fine gule plastic, men det interesserede hende absolut ikke, når der var så mange spændende dufte i græsset, der krævede at der skulle sjat tisses her og der og alle vegne :stupid:

Vi regner dog med at prøve igen en anden gang. Det var desuden rigtig hyggeligt, at møde andre mynder og snakke med forskellige mynde mennesker:5up: og superb vejr, dog næsten for varmt.

 

Så desuden nogle dejlige mynder. Specielt to afghanere var bare super bedårende:lun: Den ene prøvede ihærdigt at charmere sig ind på Tintin og hun synes da vist også at han var rigtig flot.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst FrøkenWhipsy

Ææææv - Qairo var slem i dag til coursing. Han skulle løbe med maske på for første gang. Det behagede bestemt ikke den unge herre så han løb kun 1/3 af banen og så flippede han og ville have masken af...løb rundt med hovedet nede i jorden og lavede krumspring for at få den af.

Anden gennemsløb skulle han løbe med hans bror....Og ender så med at løbe efter brormand og vil lege istedet for at løbe efter haren...Iiih dumme hund :fornaermet:

Forhåbentlig går det bedre næste gang :stupid:

 

 

 

......Jeg har fortalt ham at jeg stadig godt kan li' ham selvom at han er et lalleglad fjos af en teenage whippet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
buju-albums-samson-picture7611-na-plasticpose-du-kan-ikke-lobe-fra-mig.jpg

En af vores første gange - Samson har dog bare en lidt dårlig vane med ikke at ville slippe plasticposen

 

Det er OK at de ikke slipper naar de starter ud, siger vores lure coursing traener - Det vigtigeste at starte ud med er, at de virkelig laerer at gaa i "kodet" efter posen og at man belonner dette instinkt, siger hun:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Qairo startede allerede da han var 5 måneder. Man tilpasser bare banens længde efter hundens alder (som man oplyser ved tilmeldingen). Alle hunde er velkommende det koster bare lidt ekstra når man ikke er medlem af myndeklubben :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Her her Qairo forresten til Lure coursing :

 

coursing-138.jpg

 

Der er lige en enkelt gang tilbage af sæsonen. D. 29/10 i Jylland og d. 30/10 på Sjælland. Der er ikke fastlagt steder endnu for løbene. Alle racer der har lyst til at prøve er velkommende. Coursing ansvarlig i Jylland er Allan Nielsen, [email protected] og på Sjælland er det Karin Jansz, [email protected]

 

For ikke-medlemmer af myndeklubben koster det 80 kr pr. løb og hunden løber oftes 2 gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her her Qairo forresten til Lure coursing :

 

coursing-138.jpg

 

Der er lige en enkelt gang tilbage af sæsonen. D. 29/10 i Jylland og d. 30/10 på Sjælland. Der er ikke fastlagt steder endnu for løbene. Alle racer der har lyst til at prøve er velkommende. Coursing ansvarlig i Jylland er Allan Nielsen, [email protected] og på Sjælland er det Karin Jansz, [email protected]

 

For ikke-medlemmer af myndeklubben koster det 80 kr pr. løb og hunden løber oftes 2 gange.

 

ja, jeg opdagede lige, at I havde løbet på dyrskuepladsen i Horsens i denne weekend, jeg er sååååå ærgerlig over ikke at have været ovre og se jer... jeg var desværre på vej fra København på det tidspunkt... Jeg er begyndt at "lure" lidt på lure coursing :mrgreen:, hvis nu lille Johna-møgbarn ikke bliver min næste agilitystjerne, så skal hun jo lave et eller andet "action-agtigt" og jeg tror lure coursing ville være "right up her alley".... hun er bygget som en mini-greyhound og løber på samme måde og har et kæææææmpe jagtinstinkt....

 

Vi må ud og se det en dag. Men Karla løber stævne d. 29/10, så vi må nok vente til foråret nu....

 

IMG_3339.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst FrøkenWhipsy

Hej !

Ja, det er i dag ved lisbjerg. Hundene må løbe uanset alder da banens længde bare bliver tilpasset. Normalt skal man melde sig til men der er sikker på de kan få puttet dig ind i l'bet hvis du bare dukker opæ. Det koster 80 kr pr. gennemløb for ikke-medlemmer og der er næsten altid mulighed for at løbe 2 gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej !

Ja, det er i dag ved lisbjerg. Hundene må løbe uanset alder da banens længde bare bliver tilpasset. Normalt skal man melde sig til men der er sikker på de kan få puttet dig ind i l'bet hvis du bare dukker opæ. Det koster 80 kr pr. gennemløb for ikke-medlemmer og der er næsten altid mulighed for at løbe 2 gange.

 

Tak for svar, kan desværre ikke nå det idag alligevel :-( vi prøver igen til foråret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...