Hop til indhold

Lure Coursing


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy

Hvor mange af jer dyrker Lure Coursing med jeres mynder ?

Qairo skal til sit først "baby-løb" her på søndag - glæder mig helt vildt! Har aldrig prøvet det før så ved ikke helt hvad jeg skal forvente og om Qairo kan abstrahere fra alle de andre hunde. Han ELSKER nemlig alle hunde og er helt sikker på de alle er sat i verdenen for at lege med ham.

 

(Pfff....I må gerne dele hvis i har nogle gode fif :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Whippet

Glæd jer begge 2:banan:det er altid super hyggeligt og hundene plejer ikke at være i tvivl om hvad de skal :5up:.Nyd at se din dejlige hund og andres naturligvis gøre det de er bedst til:klap:.Du skal ikke være nervøs det kommer helt af sig selv.God fornøjelse til jer begge 2:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Glæd jer begge 2:banan:det er altid super hyggeligt og hundene plejer ikke at være i tvivl om hvad de skal :5up:.Nyd at se din dejlige hund og andres naturligvis gøre det de er bedst til:klap:.Du skal ikke være nervøs det kommer helt af sig selv.God fornøjelse til jer begge 2:vinken:

 

Kommer dig og Marley på søndag ? Eller er det lige lovligt langt væk fra Fyn ? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet

Nej vi kommer ikke på søndag...vi skal på dyrskue i weekenden og så skal vi på skue hele mandagen.Og jo det er da lidt langt at køre men hundene elsker det og det er jo hyggeligt at være afsted.Er ved at arbejde lidt i at Marley må komme ind og løbe på Odensevæddeløbsbane når de træner Greyhounds...selvfølgelig skal han ikke løbe med dem men alene eller med andre Whippets.Det vil være både nemt og lokalt da jeg har ca.10km derind:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c

Glæder mig til at se Qairo og hvor stor han er nu...

det jo anden gang Qadir skal løbe første gang vi var af sted løb han godt nok efter en men da den stoppet slår han ikke den ihjel :-) kan stoppet bare og begynde at æde gås lort :-)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c
Nej vi kommer ikke på søndag...vi skal på dyrskue i weekenden og så skal vi på skue hele mandagen.Og jo det er da lidt langt at køre men hundene elsker det og det er jo hyggeligt at være afsted.Er ved at arbejde lidt i at Marley må komme ind og løbe på Odensevæddeløbsbane når de træner Greyhounds...selvfølgelig skal han ikke løbe med dem men alene eller med andre Whippets.Det vil være både nemt og lokalt da jeg har ca.10km derind:banan:

Ej altså hvor spændene gad jeg godt prøve med Jacko men for langt de træner vist også en gang om ugen mindst

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Ej altså hvor spændene gad jeg godt prøve med Jacko men for langt de træner vist også en gang om ugen mindst

 

Har fået talt med nogle Greyhoundfolk og vi er meget velkommen når de træner og hvis jeg kendte andre med whippets var de også velkommen.De træner hver søndag mellem 13-15.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Så har Qairo prøvet sit første babyløb :mrgreen:

Det var bare rigtig rigtig hyggeligt - mega god atmosfære hvor man ikke føler sig "dum" selvom man ikke ved en bjælde om LC.

 

NÅ men Qairo's første løb endte i klubhuset hvor der jo var pølsehorn inde :lol: Det var lidt svært når der var så mange spændende hunde at holde fokus på "haren.

 

Anden gang gik det meget bedre og jeg er helt stolt af lillemanden! Han fulgte "haren" næsten hele vejen.

 

Nu er han helt færdig og har indtaget sofaen i bedste myndestil. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Så har Qairo prøvet sit første babyløb :mrgreen:

Det var bare rigtig rigtig hyggeligt - mega god atmosfære hvor man ikke føler sig "dum" selvom man ikke ved en bjælde om LC.

 

NÅ men Qairo's første løb endte i klubhuset hvor der jo var pølsehorn inde :lol: Det var lidt svært når der var så mange spændende hunde at holde fokus på "haren.

 

Anden gang gik det meget bedre og jeg er helt stolt af lillemanden! Han fulgte "haren" næsten hele vejen.

 

Nu er han helt færdig og har indtaget sofaen i bedste myndestil. :lun:

 

 

Det var da dejligt at han kunne lide det :mrgreen: og det er da helt på sin plads at slutte løbet af i klubhuset...især når der er pølsehorn:sjov: man er vil en rigtig Whippet ikk:-) dejligt at i begge havde en god oplevelse:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c
Har fået talt med nogle Greyhoundfolk og vi er meget velkommen når de træner og hvis jeg kendte andre med whippets var de også velkommen.De træner hver søndag mellem 13-15.

 

Måske var de med på at lave noget klub noget kunne godt tænke mig at prøve det men odense hver søndag er nok for meget for mig:-D skal der ned på Lærdag kommer i også til opvisningen??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c
Så har Qairo prøvet sit første babyløb :mrgreen:

Det var bare rigtig rigtig hyggeligt - mega god atmosfære hvor man ikke føler sig "dum" selvom man ikke ved en bjælde om LC.

 

NÅ men Qairo's første løb endte i klubhuset hvor der jo var pølsehorn inde :lol: Det var lidt svært når der var så mange spændende hunde at holde fokus på "haren.

 

Anden gang gik det meget bedre og jeg er helt stolt af lillemanden! Han fulgte "haren" næsten hele vejen.

 

Nu er han helt færdig og har indtaget sofaen i bedste myndestil. :lun:

Han var bare super sej :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Måske var de med på at lave noget klub noget kunne godt tænke mig at prøve det men odense hver søndag er nok for meget for mig:-D skal der ned på Lærdag kommer i også til opvisningen??

 

 

Jeg ved at en der hedder Helga er interesseret i at få Whippet løb til Bjerringbro men der skal bruges 4-6 Whippets for at de laver et løb og det har de ikke kunne skaffe.I Odense kan det kun blive til træning men der er vi også meget velkommen men det bliver aldrig lavet til totalisator løb hvorfor ved jeg ikke.Ja vi kommer også på lørdag og støtter op om sporten:-D Vi ses:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c
Jeg ved at en der hedder Helga er interesseret i at få Whippet løb til Bjerringbro men der skal bruges 4-6 Whippets for at de laver et løb og det har de ikke kunne skaffe.I Odense kan det kun blive til træning men der er vi også meget velkommen men det bliver aldrig lavet til totalisator løb hvorfor ved jeg ikke.Ja vi kommer også på lørdag og støtter op om sporten:-D Vi ses:vinken:

Vores Whippet vil bare aldrig ha en chance mod løbs whippet:mrgreen: Men træning er det så noget man skal møde tit op til og ved du hvad pris er kunne måske være god kondi træning til LC ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Vores Whippet vil bare aldrig ha en chance mod løbs whippet:mrgreen: Men træning er det så noget man skal møde tit op til og ved du hvad pris er kunne måske være god kondi træning til LC ??

 

Jeg vil selvfølgelig benytte mig af det så tit som muligt men ellers bestemmer du jo selv hvor tit du vil have ham til at løbe.De løber ligeud og på grus og længden er 260m pr.løb.Da jeg spurgte om der var en klub man kunne melde sig ind i og at jeg selvfølgelig ville betale for træningen svarede de nej til begge dele de ville være glade hvis bare vi ville komme og træne.Træningen er hver søndag fra 13-15.De er der jo på lørdag da der jo greyhound løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Er det kun mynderacer, der "må" være med til lure coursing? Jeg tror to af mine hunde ville elske det (ok, der er jo også lidt mynde i dem). Eller rettere, alle fire ville sikkert elske det, men de andre to er for gamle.

 

Tror jeg vil undersøge, om der er nogle muligheder her i området.

 

Sidste år havde vi noget opvisning hvor publikum kunne komme med deres hunde og prøve...nogle var vilde med det andre rørte sig ikke ud af flækken men alle havde det sjovt.Man kan jo styre farten på haren så alle typer hunde kan i præncipet være med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Er det kun mynderacer, der "må" være med til lure coursing? Jeg tror to af mine hunde ville elske det (ok, der er jo også lidt mynde i dem). Eller rettere, alle fire ville sikkert elske det, men de andre to er for gamle.

 

Tror jeg vil undersøge, om der er nogle muligheder her i området.

 

jeg er af den mening at ALLE racer som har lysten bor have fri adgang til lurecoursing, saa jeg vil mene ja, der er ingen specifikke race regler. mod op med din sjaefer, cocker spaniel, eller gravhund m.m:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Så har Qairo prøvet sit første babyløb :mrgreen:

Det var bare rigtig rigtig hyggeligt - mega god atmosfære hvor man ikke føler sig "dum" selvom man ikke ved en bjælde om LC.

 

NÅ men Qairo's første løb endte i klubhuset hvor der jo var pølsehorn inde :lol: Det var lidt svært når der var så mange spændende hunde at holde fokus på "haren.

 

Anden gang gik det meget bedre og jeg er helt stolt af lillemanden! Han fulgte "haren" næsten hele vejen.

 

Nu er han helt færdig og har indtaget sofaen i bedste myndestil. :lun:

 

 

Billede tak. For 'mynde stil' er noget der bare skal ses ogsaa selv om man har set det med egne ojne:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c
Jeg vil selvfølgelig benytte mig af det så tit som muligt men ellers bestemmer du jo selv hvor tit du vil have ham til at løbe.De løber ligeud og på grus og længden er 260m pr.løb.Da jeg spurgte om der var en klub man kunne melde sig ind i og at jeg selvfølgelig ville betale for træningen svarede de nej til begge dele de ville være glade hvis bare vi ville komme og træne.Træningen er hver søndag fra 13-15.De er der jo på lørdag da der jo greyhound løb.

okay det kan være man bare skal droppe forbi et par gange for sjov skyld kunne være hyggelig:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c
Er det kun mynderacer, der "må" være med til lure coursing? Jeg tror to af mine hunde ville elske det (ok, der er jo også lidt mynde i dem). Eller rettere, alle fire ville sikkert elske det, men de andre to er for gamle.

 

Tror jeg vil undersøge, om der er nogle muligheder her i området.

Du kan se på myndeklubben hjemmeside hvornår der er LC rundt omkring det koster 80 kr pr løb for ikke medlemmer... men det er yderst hyggeligt og vi ser indimellen andre racer løbe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mynderacer, der "må" være med til lure coursing? Jeg tror to af mine hunde ville elske det (ok, der er jo også lidt mynde i dem). Eller rettere, alle fire ville sikkert elske det, men de andre to er for gamle.

 

Tror jeg vil undersøge, om der er nogle muligheder her i området.

 

Vi har også løbet nogle gange, det er så bare med ridgeback klubben. Det er så sjovt - kender dog desværre ikke rigtig nogen steder du kan løbe i nærheden af dit hjem:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Du kan se på myndeklubben hjemmeside hvornår der er LC rundt omkring det koster 80 kr pr løb for ikke medlemmer... men det er yderst hyggeligt og vi ser indimellen andre racer løbe :-D

 

Doberfan bor i New Orleans så jeg tror ikke at det hjælper ret meget at kigge på myndeklubbens hjemmeside:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min træner gav mig lige en mail adresse, og så væltede det ind med informationer. Kom og vær med på lørdag, der er der test! Ah mon ikke vi lige skulle prøve det først, før vi begiver os ud i en officiel prøve...

 

Kan så alligevel ikke, da jeg skal til terapihunde-orientering. Men det ser ud til, at vi kan komme i gang til efteråret. :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...