Hop til indhold

DKK i Vejen - hvem kommer?


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Tillykke til Zaz-zaz...

Og tillykke til Bellabimsen...

 

Vi var jo også afsted..

 

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) blev bedste hanhvalp, og derefter bedste hvalp i racen (ud af 6 tilmeldte). Det var ret tilfredsstillende :mrgreen:

 

Angel (Universal soldiers Angel of Mercy) blev bedste champion tæve og fik reserve CACIB..

 

Bobo (Beethoven Lion Extra Namelev) Blev først bedste champion han.. Derefter bedste han.. FIk CACIB og blev bedst i racen..

 

Vi kan kun være ovenud tilfredse.. Hvis så lige Bella også havde gået ordentligt, så havde dagen da været helt perfekt...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tillykke til Zaz-zaz...

Og tillykke til Bellabimsen...

 

Vi var jo også afsted..

 

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) blev bedste hanhvalp, og derefter bedste hvalp i racen (ud af 6 tilmeldte). Det var ret tilfredsstillende :mrgreen:

 

Angel (Universal soldiers Angel of Mercy) blev bedste champion tæve og fik reserve CACIB..

 

Bobo (Beethoven Lion Extra Namelev) Blev først bedste champion han.. Derefter bedste han.. FIk CACIB og blev bedst i racen..

 

Vi kan kun være ovenud tilfredse.. Hvis så lige Bella også havde gået ordentligt, så havde dagen da været helt perfekt...

 

tillykke det er da godt nok fine resultater :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bimsen fik en Lovende - lidt skuffende ... eller nej det lyder så utaknemmeligt - men altså - hun fik en superfin kritik - og fik "kun" en lovende fordi hun ikke gik så godt som de andre hvalpe-tæver som alle nok var ca. 2 måneder ældre ... jeg synes jo, at dommeren bør tage hensyn til, at det er en 6 måneder gammel hvalp - og ikke dømme ned på, at hun ikke går perfekt - for det var det der trak ned ... men igen - hellere dømmes ned på noget der kan trænes væk end at hunden bare generelt ikke er "god nok" ... Og for mig er Bimsen jo stadig den lækreste løve i hele verden ;)

 

Hårrrhh - nu har jeg lige fået at vide, at de andre tævehvalpe var yngre end bimsen ... de var bare så kæmpestore i forhold til hende ... og hun er jo altså 6½ måned - og klassen starter ved 6 måneder ... Så er vi nok bare bagud med træningen ... men på den anden side - jeg er sikker på hun nok skal komme efter det - når hun gør det - så slår hun dem på stribe alle som en :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hårrrhh - nu har jeg lige fået at vide, at de andre tævehvalpe var yngre end bimsen ... de var bare så kæmpestore i forhold til hende ... og hun er jo altså 6½ måned - og klassen starter ved 6 måneder ... Så er vi nok bare bagud med træningen ... men på den anden side - jeg er sikker på hun nok skal komme efter det - når hun gør det - så slår hun dem på stribe alle som en :mrgreen:

 

Selvfølgelig gør hun det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores han Berner hvalp blev placeret som nr. 1, så man skulle vel være et skarn om man klagede...

 

Har godt nok allerede skrevet pm (opdagede det selvfølgelig andetsteds først :rolleyes: ), men du får alligevel også et offentligt STORT tillykke med søde og smukke Simba! :klap:

 

Bimsen fik en Lovende - lidt skuffende ... eller nej det lyder så utaknemmeligt - men altså - hun fik en superfin kritik - og fik "kun" en lovende fordi hun ikke gik så godt som de andre hvalpe-tæver som alle nok var ca. 2 måneder ældre ... jeg synes jo, at dommeren bør tage hensyn til, at det er en 6 måneder gammel hvalp - og ikke dømme ned på, at hun ikke går perfekt - for det var det der trak ned ... men igen - hellere dømmes ned på noget der kan trænes væk end at hunden bare generelt ikke er "god nok" ... Og for mig er Bimsen jo stadig den lækreste løve i hele verden ;)

 

Lovende er da også rigtig fint og flot! Så et STORT tillykke til dig også! :klap:

 

Tillykke til Zaz-zaz...

Og tillykke til Bellabimsen...

 

Vi var jo også afsted..

 

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) blev bedste hanhvalp, og derefter bedste hvalp i racen (ud af 6 tilmeldte). Det var ret tilfredsstillende :mrgreen:

 

Angel (Universal soldiers Angel of Mercy) blev bedste champion tæve og fik reserve CACIB..

 

Bobo (Beethoven Lion Extra Namelev) Blev først bedste champion han.. Derefter bedste han.. FIk CACIB og blev bedst i racen..

 

Vi kan kun være ovenud tilfredse.. Hvis så lige Bella også havde gået ordentligt, så havde dagen da været helt perfekt...

 

Det var dog en farligt masse og flotte titler dine hunde har fået raget til sig :mrgreen::-D Kæmpe tillykke med resultaterne!:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bimsen går ordentligt næste gang ;-)
Godt så :mrgreen: Hun var den bedste af de 5 igår... Den eneste der var bedre end hende var Ivy... Og forresten er du en meget bedre handler end dem der handlede tævehvalpene, hvis bare du lader være med at køre Bella sådan op så hun er heeeeeelt tosset.

 

Se lige de her billeder.. det sidste er af en af de andre tævehvalpe-handlere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

:mrgreen:Tillykke allesammen -også freudika for selvom bella ikke vandt, så vandt hun så absolut charmepoint hos mig (næste gang vi ses køber jeg kyllingesandwich igen bare så jeg kan snakke med hende :blink:):mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Vi var uheldige med dommeren for hun skrev for bredt hoved ved jason (og han har ellers et af de smalleste og flotteste hoveder af en dværgpudel får jeg at vide igen og igen og igen af pudelopdrættere (får at vide han har et storpudels hoved og det er vidst den største kompliment man kan høre) så at en cavalier-entutiast ikke kan se det, ja det er der ikke noget at gøre ved - vi prøver igen en anden dag :mrgreen:) og for lidt krop (han er jo også kun 10 mdr så det kommer også). Generelt set skrev dommeren for bredt hoved eller for lidt krop ved alle hundene, men helt ærligt så hænger de to jo sammen så det endte med vi alle trak på skulderen og smilebåndet alligevel og hundene synes selv de var de bedste af de bedste :lol:

 

Nå, men brok til side så fik jason Very Good og min opdrætter sade han kunne have fået mere hvis hans halvbror ikke hele tiden distraherede ham ude på sidelinien for det fik ham til at løbe ret usikkert og miste fokus hver gang han så ham :rolleyes: for det var gangen der trak ned...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt så :mrgreen: Hun var den bedste af de 5 igår... Den eneste der var bedre end hende var Ivy... Og forresten er du en meget bedre handler end dem der handlede tævehvalpene, hvis bare du lader være med at køre Bella sådan op så hun er heeeeeelt tosset.

 

Se lige de her billeder.. det sidste er af en af de andre tævehvalpe-handlere.

 

Hvor er de supergodt fanget de billeder :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til Zaz-zaz...

Og tillykke til Bellabimsen...

 

Vi var jo også afsted..

 

Ivy (Lions of Denmark Eternal Eyecatcher) blev bedste hanhvalp, og derefter bedste hvalp i racen (ud af 6 tilmeldte). Det var ret tilfredsstillende :mrgreen:

 

Angel (Universal soldiers Angel of Mercy) blev bedste champion tæve og fik reserve CACIB..

 

Bobo (Beethoven Lion Extra Namelev) Blev først bedste champion han.. Derefter bedste han.. FIk CACIB og blev bedst i racen..

 

Vi kan kun være ovenud tilfredse.. Hvis så lige Bella også havde gået ordentligt, så havde dagen da været helt perfekt...

 

Uha uha det var fint.

 

stort tillykke med kæmpe sejr :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Tillykke allesammen.

I har nogle smukke hunde, og jeg kan altså ikke forstå Jasons snude er for bred:roll:

Det var hyggeligt at hilse på de forskellige.

Jeg så også Rally O, og jeg skulle selvfølgelig også lige se lidt Pudler og snakke med dem fra klubben.

 

næh, men det ER meget maskulint bygget for en pudel og hvis man helst vil have et smalt fint hoved så kan det måske godt virke en smule for maskulint :mrgreen: Men pyt nu med det - Jason selv mener han var den allerbedste på heeeele udstillingen (han har jo en selvtillid så stor så stor så stor:rolleyes:) og vi kan prøve igen til PK-udstillingen og herning (selvom dommeren i herning vidst nok heller ikke kan lide sølvpudler :shock: så der skal jason bruge AL hans charme og Isaac skal gemmes af vejen til jason er ude af ringen igen :cool:)

 

 

Tænkte på: kan man godt træne hunden til at når udstillingslinen er på må man IKKE snakke med andre hunde, men skal ignorere dem og fokusere på handleren? Og hvordan skal man det når nu man ikke møder så forfærdelig mange hunde til hverdag? Tage linen med på træningspladsen og så holde en 2-3 min. seance med line på hvor han skal gå rundt uden at komme til de andre overhovedet og generelt ALDRIG lade ham komme til andre hunde når han har linen på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jason er skøn. Jeg tror gerne Groa ville lege, men følte sig hæmmet af at være i snor.

 

Jason er en bulderbasse og jeg er sikker på at havde de være løs havde han været jublende lykkelig og 1.) været i rumpen på hende til hun havde sagt KRAFTIGT fra 7-10 gange og derefter 2.) gå i gang med en rigtig sjov løbeleg rundt i rundkreds (afbrudt af korte intervaller hvor 1.) gentages :roll:)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Tænkte på: kan man godt træne hunden til at når udstillingslinen er på må man IKKE snakke med andre hunde, men skal ignorere dem og fokusere på handleren? Og hvordan skal man det når nu man ikke møder så forfærdelig mange hunde til hverdag? Tage linen med på træningspladsen og så holde en 2-3 min. seance med line på hvor han skal gå rundt uden at komme til de andre overhovedet og generelt ALDRIG lade ham komme til andre hunde når han har linen på?

Det kan man sagtens.. Vores snakker ikke med andre (medmindre de får lov), de trækker ikk og de leger ikke når de har udstillingsliner på.. Du skal bare give ham linen på nogle gange om dagen, et par minutter af gangen. Mens han har den på laver du kontaktøvelser med ham. I starten skal du frådse meget med godbidderne.. Jeg bruger specialgodbidder når vi ringtræner og når vi er i ringen.. Noget de ellers aldrig får, så det ikke mister effekten..

Nu ved jeg ikke hvor behagesyge pudler er, men løverne lever for at forstå/gøre det som vi vil have dem til. Så det tager ikke mange minutter før de har fattet hvad vi vil have dem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Det kan man sagtens.. Vores snakker ikke med andre (medmindre de får lov), de trækker ikk og de leger ikke når de har udstillingsliner på.. Du skal bare give ham linen på nogle gange om dagen, et par minutter af gangen. Mens han har den på laver du kontaktøvelser med ham. I starten skal du frådse meget med godbidderne.. Jeg bruger specialgodbidder når vi ringtræner og når vi er i ringen.. Noget de ellers aldrig får, så det ikke mister effekten..

Nu ved jeg ikke hvor behagesyge pudler er, men løverne lever for at forstå/gøre det som vi vil have dem til. Så det tager ikke mange minutter før de har fattet hvad vi vil have dem til.

 

Pudler ER meget behagesyge, og jason er ekstra meget (han er ikke egnet til kun udstilling/familiehund fordi han er så behagesyg og har (ja det er svært at forklare...) lidt ekstra mht. at ville forstå og samarbejde - opdrætter ville ikke sælge ham kun til familiehund så da jeg ringede vidste hun straks jeg skulle have ham da han ikke ville kunne trives uden arbejde/samarbede :-)) Jason vil dog ikke rigtig samarbejde i øjeblikket - jeg kan ikke fastholde kontakten mere end 30 sek. ad gangen - jeg tror det er pga. alle de tæver i vejen (de gør ham helt kuldrede) og hans mor var ved at komme i løbetid og så skulle vi med til en parring (ventede dog udenfor med jason) før vi tog hjem så der var også en højløbsk tæve at lugte til :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...