Hop til indhold

Spørgsmål ang hiaki og dyrelægebesøg


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg vil så nødig tvivle på vores dyrelæge, men.......

 

Vi var jo til dyrelæge i dag ,med aslans navle.

 

Han ville ikke bare lægge sig om på ryggen og det endte med at vi skulle ligge ham ned, hvortil aslan - ja, jeg ved ikke engang hvad det var han gjorde...en blanding af snerren knurren gispen osv osv - det lyder nok også være end det er(??????).

 

Han ender med en mundkurv, og de får lagt ham ned og undersøgt ham.

Det endte da også med at han slappede af og accepterede at sådan skulle han ligge. Og så kunne dyrelægen undersøge ham.

 

Da der er blevet konkluderet at det ikke er noget, snakker vi jo så om at få lov til ting på aslan (hvis han ikke er for lege syg kan vi får lov til øre og poter og nogen gange tænder, men dertil skal han altså være træt).

 

Vi skal kunne/må lægge ham ned og få ham om på ryggen, hvilket jo er fair nok, men dyrelægen mener pludselig at aslan selv vil bestemme om han vil ligge ned eller ej, hvilket jeg da godt kan se at det skal han da ikke bestemme (hvis det altså er derfor, og ikke bare fordi det er et andet sted hvor han skal gøre noget som han ikke ved hvad er).

Aslan er på samme sted i heakiet som mig!

 

Derfor skal jeg "tumle" ham hver aften, sådan at han lærer at jeg bestemmer!

 

Så troeligt som dyrelægen har sagt, tumler jeg ham (knap så hårdt) altså får ham om på siden, hvilket han ikke vil, men med lidt snilde osv....

Da jeg slipper ham, ligger han også stille, indtil han får "fri"

Hvortil han løber sin vej :megaked:

 

Bruger så 10 min på at blive gode venner, det virker som om han er helt bange for mig. Men vi er gode venner igen (håber jeg da)

 

Jeg sidder og er total ked lige nu, for alle de spørgsmål der fare gennem hovedet, samt aslans reaktion, på noget som jeg ikke har lyst til, da jeg mener det er total overskridende af grænser (trods det "kun" er en hund)med det tumlen!

 

Jo, jeg vil da selvfølgelig have en hund jeg kan kontrolere og som gør som jeg siger, hvilket han da også normalt gør... (i forhold til at han er 16 uger, forventer jeg ikke at han sætter sig hver gang jeg siger det, og slet ikke når der sker alverdens ting imens jeg giver kommandoen)

 

Må indrømme at det dyrelæge besøg i dag ca får mig til at føle mig som verdens dårligste hundeejer ever :megaked:

 

Så er historien bag mine spørgsmål på plads...

 

 

Hvilke "symptomer" kan jeg se ud fra, at aslan mener at vi er på samme "sted" i heakiet? (syntes jeg læste i alfa syndromet at det næsten forkom naturligt at hunden var under mennesket og at hunden ikke normalt går efter magten???)

 

Hvis han nu virkelig ser mig som en nobody, og vitterligt selv vil bestemme om han vil ligge eller ej, er der så ikke en anden og mindre volsom måde, hvorpå man kan få ham til at ligge på ryggen nede ved dyrelægen, SAMT at komme over ham i heakiet, for det der tumlen....tror jeg virkelig ikke at jeg kan holde til:megaked:(psykisk)

 

 

Hvis det ER tumlen der skal til (så må jeg jo tage mig sammen), hvor lang tid vil der så gå inden aslan holder op med at virke bange for mig (if ever), for jeg har virkelig ikke lyst til en hund der hopper og springer hver gang jeg bevæger mig.

 

 

Ai hvor er jeg trist og frustreret

 

Jeg håber det hele giver mening og jeg håber at i kan hjælpe mig lidt... for jeg er altså ret frustreret lige nu:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er på samme sted i heakiet som mig!

 

Uden at have set hunden: Nej. Den er det ikke, og tror det ikke.

 

Derfor skal jeg "tumle" ham hver aften, sådan at han lærer at jeg bestemmer!

 

Glem det!

 

Det at kunne gøre alt mod/ved sin hund, kommer den dag hunden stoler på dig. Det får du ikke hunden til, ved at tvinge den rundt, elelr "tumle" den, som du siger.

 

Og så det begreb: Alfa, og alle de bøger man kan læse............ Jeg får knopper. :lol:

 

Du skal guide hunden, vise den vejen, træne den, fodre den, hygge med den, og alt andet. Men lad nu være emd at kaste dig selv ind i en kamp der helt og aldeles er unødvendig. (her tænker jeg på at tumle hunden rundt uden formål, og lignende ting.)

 

Naturligvis skal man kunne kigge tænder, poter og andet efter. Det betyder at man bl.a. har fat om hovedet/mulen på hunden, at man vender bunden i vejret på hunden og andet.

Når man skal kigge noget efter, så gør man det bare. Ligesåsnart man er færdig hedder det "dygtig"-godbid/klap/andet.

Eller man kan bare vænne hunden til berøring fra hvalp af, hvis man har muligheden for det.

 

Jeg kan ikke gentage det nok. Undlad at starte en kamp med hunden, det kommer der efter min mening kun sjældent noget godt ud af.

 

;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at have set hunden: Nej. Den er det ikke, og tror det ikke.

 

 

 

Glem det!

 

Det at kunne gøre alt mod/ved sin hund, kommer den dag hunden stoler på dig. Det får du ikke hunden til, ved at tvinge den rundt, elelr "tumle" den, som du siger.

 

Og så det begreb: Alfa, og alle de bøger man kan læse............ Jeg får knopper. :lol:

 

Du skal guide hunden, vise den vejen, træne den, fodre den, hygge med den, og alt andet. Men lad nu være emd at kaste dig selv ind i en kamp der helt og aldeles er unødvendig. (her tænker jeg på at tumle hunden rundt uden formål, og lignende ting.)

 

Naturligvis skal man kunne kigge tænder, poter og andet efter. Det betyder at man bl.a. har fat om hovedet/mulen på hunden, at man vender bunden i vejret på hunden og andet.

Når man skal kigge noget efter, så gør man det bare. Ligesåsnart man er færdig hedder det "dygtig"-godbid/klap/andet.

Eller man kan bare vænne hunden til berøring fra hvalp af, hvis man har muligheden for det.

 

Jeg kan ikke gentage det nok. Undlad at starte en kamp med hunden, det kommer der efter min mening kun sjældent noget godt ud af.

 

;-)

 

Enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Stil dig selv spørgsmålet: hvad vil jeg helst have; en 150% lydig hund, nårsomhelst, hvorsomhelst, eller en hengiven, trofast ven? Det er meget firkantet spurgt, det ved jeg, men overdrivelse fremmer forståelsen. Selv ens bedste venner må engang imellem melde pas overfor vores ønsker og behov, der kan være mange årsager, men jo bedre venner I er, desto mere vil de tilsidesætte egne interesser for at 'hjælpe' dig når du beder dem om det. Forsøger man at presse eller true sine venner til at hjælpe/gøre ting for en, så får man måske nok succes i første omgang, men det vil få uønskede konsekvenser på længere sigt.

 

Hvad angår alt det med rangstiger, alfa, hieraki og lignende, så vil jeg nøjes med at sige to ord: ANDERS HALLGREN!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Da vinter var lille lyttede jeg til lignende råd og jeg kan kun sige til dig - lav ikke samme fejl som mig ved at følge dem.

 

Vinter får lov til at knurre, hvorefter jeg bakker væk, fordi jeg ved hun beder mig om lidt plads eller pause. Kan ikke huske hvornår det sidst er sket, men hun får lov. Hun får lov at sove i sengen, gå ud ad døren først, osv. Betyder det at hun 'har taget over?' Nej.

 

Ligesom din far ikke har brug for at tumle dig, har du ikke brug for at tumle din hund, for at i har et forhold med respekt for hinanden. Alligevel ved du et eller andet sted at din far (eller/og) mor er din families overhovede, hvis man kan sige det sådan. Det er små ting som skaber forholdet, og store ting som at 'tumle' der ødelægger dem.

 

Jeg er ked af at du fik den oplevelse, for hvor er det bare nemt at lytte til dyrelæger. Da jeg var til dyrelæge sidst, knurrede vinter kort da hun pludselig fik løftet en pote. Hun gjorde ikke noget og lod personen løfte poten. Dyrelægen fortalte mig at jeg skulle sige 'nej' og at vinter var en 'selvsikker' hund. Jeg tvivlede faktisk lidt, fordi det kom fra en dyrelæge - men faldt heldigvis ikke for det.

 

I stedet ser jeg det fra et andet synspunkt. Min hund er et fremmed sted, placeret højt, bliver mærket alle steder, bliver stukket, bliver taget i poterne, og hun ved ikke hvorfor hun er der eller hvad der skal ske - er det ok at hun reagerer med en smule usikkerhed (eller meget). Ja, det er det i min bog.

 

I en bedre verden, ville dyrelæger træde lidt tilbage og være venligere i deres behandling af hunde. Jeg ville ønske at aslan var blevet bedt om at hoppe op på din arm for en godbid - hvorefter læggen kunne knæle og kigge på maven. Alt andet end at skubbe mere til din hund, når den helt klart siger at 'det her er for meget for mig'.

 

Jeg synes det er så godt at du skriver herind, og at du kan mærke at det bare var helt forkert for dig og aslan - selvom du fik besked fra en autoritær person, og desværre har de fleste af os efterfulgt deres råd fra tid til anden.

 

Knus til dig - det har været en rigtig dårlig dag kan jeg se...og jeg har selv været der :ae: Dig og Aslan skal nok komme videre :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

For alt i verden hold op med at 'tumle' Aslan. Sikke da en måde at behandle jer på så start med at finde en anden dyrlæge :-D

 

Det er da lige til at gøre Aslan bange for at komme til dyrlæge, for det har da ikke været særlig sjovt for hverken ham eller dig.

 

Det er da rigtig at man skal have lov til at kigge på hundens tænder, poter, mave o.s.v., men det kan altså indlæres på en hyggelig måde og ikke med magt. Nå han alligevel ligger ned, så kløes han på maven og ja så gi' ham en godbid for det. Kig på tænderne når han ligger og hygger og gi' en godbid for det o.s.v.

 

OG ved dyrlægen vil jeg sige som snevinter: lad ham sætte sine forpoter op på din arm og du kan nærmest fodre ham mens han står der og så må den 'fine' dyrlæge ellers bøje sig ned for at se på maven.

 

Aslan prøver ikke at tage føringen, faktisk har man studeret ulve der ikke lever i fangeskab og deres heraki er meget mere fladt end man ellers har antaget.

 

Fat mod og klap Aslan :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har ikke rigtig nogle råd, men kan fortælle at jeg fik det samme råd, da jeg var ved dyrlæge med Bananna da hun var omkring 9 måneder. Jeg fk at vide at hun ville tage magten fra mig og at hun ville være øverst i hirakiet hvis jeg ikke viste hende hvem der bestemte, og det skulle jeg gøre ved at tvinge hende til de ting, som hun ikke gjorde. F.eks skulle hun hives op på dyrlægebordet, og holdes vildt og voldsomt mens hun fik klippet klør. Jeg lyttede så ikke til nogle af de råd, men valgte at træne de forskellige ting, ikke med magt eller andet, men ren og sker med godbidder og ros. I da har jeg trænet hende til at jeg kan klippe hendes klør, og ligge på ryggen osv. Der er mange hunde der ikke har lst til at ligge på ryggen, men med træning godbidder og ros, så skal det nok gå. Jeg lyttede ikke til min dyrlæge, og min hund er hverken dominerende eller øverst i hirakiet, og jeg synes heller ikke du skal lytte til din.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad angår alt det med rangstiger, alfa, hieraki og lignende, så vil jeg nøjes med at sige to ord: ANDERS HALLGREN!

 

Jeg vil tilføje 3 yderligere ord: Freddy Worm Christiansen :5up: :5up:

 

Er ellers 100% enig med de meninger der er fremkommet i denne tråd.

 

Vil du lære ham at ligge stille på siden, så gør det til et trick a la Bang - Død - men hvor Aslan kun ligger på siden ikke på ryggen. Jeg lærte Bondo det, vi kaldte øvelsen "Snork" :blink:

 

Metode til Bang - Død:

I denne øvelse skal du lære din hund at ligge død. Det er en øvelse, som det tager lidt lang tid at lære din hund. Så vær tålmodig – det skal nok lykkes

Det er en god start, hvis du og din hund rigtig gode til rulle-øvelsen. Læs den igennem og øv den rigtig meget med din hund.

Niveau 1

Find et roligt sted - gerne indendørs – og hav 5 godbidder i venstre hånd og 1 i højre.

Din hund skal ned at ligge, og du sætter dig på hug.

Tag en godbid i højre hånd og få din hund til at rulle om på ryggen.

Niveau 2

I samme sekund din hund ligger på ryggen, siger du dygtig, og giver den godbidden.

Hold en pause på 10 til 20 sekunder og prøv igen.

Niveau 3

Nu har du øvet dig rigtig mange gange på niveau 1, og din hund er helt sikker på, hvad øvelsen går ud på. Du begynder nu at pege på hunden med pegefinderen, mens du stadig lave den samme bevægelse med hånden som under niveau 1. Du kan også begynde at sige bang eller ligge død (du bestemmer selv, hvilket signal du vil have din hund skal reagere på).

Du begynder nu at rejse dig op og stå op foran hunden, mens I laver øvelsen. Du skal sikkert stadig hjælpe den lidt med din håndbevægelse. Men efter du har lavet den rigtig mange gang, kan du pege på din hund og sige bang eller ligge død, og den kaster sig ned på ryggen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lyt til hvad din egen mavefornemmelse siger:) Du siger jo selv du kan mærke det er forkert, så er det nok fordi det ER forkert:ae:

 

 

Nu er hvalpe i aslans alder rimelig meget, JEG VIL SELV agtig:lol: Det kan bliver eddersure over at blive holdt!

 

Så ro på, forsæt håndteringen, undersøg ham når han er rolig men også når han er vild. Lær ham først bare at blive holdt roligt fast mens han sidder mellem dine ben når du sidder på hug. Sådan kan man nemt holde en sprælsk hvalp.

 

En rolig men bestemt hånd på brystet og så venter du bare til han slapper af og affinder sig med det. Nus ham lidt, sig dygtig og slip ham. Hvis man er godt til at gøre dette hyggeligt er det en super god måde at få en overvild hvalp til at falde til ro:-D

Går han helt i panik over det, skal der startes blødere, men med de fleste hvalpe, går det fint.

 

Så kan man gradvist gå over til at kigge mere og mere på tænder, poter ovs, mens han sidder der.

 

Jeg har øvet meget håndtering med sheila og hun er verdens bedste dyrlæge hund på trods af at hun egentlig er lidt usikker på fremmede mennsker.

Hun er tryg ved håndtering og at jeg holder hende, hun kan på stetoskop(?) i ørene og imens stå og kigge efter den næste godbid, da hun ved den falder når hun har siddet stille:-D

 

Sheila skal tit ligge ned på siden, når hun skal have ordnet øre og det går fint. Har dyrlægen for tralvt og bare vil hive hende rundt, så tager jeg over og får hende til at lægge sig for en godbid. Når hun først har den ene hofte i bordet kan hun jo nemmere tiltes rundt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

TÅBELIGE IGNORANT AF EN DYRLÆGE!!

 

Det er lige præcis dette jeg mener med, at dyrlæger som ikke er uddannede indenfor adfærd skal holde deres k... omkring adfærdsspørgsmål!!

 

Naturligvis vil Aslan selv bestemme over sin krop, over sin kropszone, det er helt i orden. Tager man det fra ham, hvad har han så at bestemme over?

(det er jo også derfor vi træner med belønning - for at hunden skal ville samarbejde og ikke føle sin grænser overskredet)

 

Hos dyrlægerne går det nogle gange alt for hurtigt: Ind og op på bordet og ned at ligge. Hvalpen/huden har ikke skyggen af chance for at kunne nå at følge med i hvad der skal/skal ske.

 

Gør som de andre siger og indøv i ro og mag at Aslan kan lægge sig ned og evt rulle om på ryggen på signal.

 

Jeg har af erfaring lært at bestille dobelttid hos min lokale dyrlæge og Pelle får lov at bruge den til bare at gå rundt og "lande". Finde ud af hvor han er.

Efter ca. 5 - 8 minutter går han selv hen til undersøgelsesbordet og er klar.

 

Dette bevirker, at han er afslappet under konsultationen og dermed meget nemmere at få ned at ligge og evt. rundt.

Når vi forlader dyrlægen er det afslappet og det er dejligt.

Sådan en konsultation tager ca 5 minutter længere end den tid, der er sat af og gør hele forskellen for hundes oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg faldet lidt til ro igen.

 

Jeg tror først jeg stoppede med at stor tude (ja jeg er en tude tøs :-P ) omkring midnat da jeg faldt i søvn.

 

Aslan og jeg blev gode venner, meeeeeeeeeen.....jeg måtte heller ikke gøre vilde bevægelser eller skynde mig hen mod ham.

 

Jeg vågnede kl 4:30 og kunne ikke sove, der tog jeg chancen og lå og nussede aslan (der sover) på maven. Dette fortsatte jeg med i en halv time, og her til morgen kan vi lege og hygge, men jeg må ikke smøre fucidin på ham (så må vi jo se om kæresten kan nusse ham mens han snupper en morfar og så smøre lidt på ham).

 

Og jeg kan snildt se på ham, at han ihvertilfalde IKKE stoler på mig. Men, monstro jeg ikke kan få ham til det igen :blink:

 

Jeg overvejer meget at snakke med dyrelægen og fortælle hvordan aslan reagere på hendes gode råd. Og så forhører mig om alle dyrelægerne dernede går ind for "tumlen", da det er noget jeg slet ikke kan stå inde for, jeg har det i dag stadig skidt med hele episoden, og har også pointeret, at skal vi til dyrelæge foreløbig....tager svigerfar med!

(som kæresten siger.....havde det ikke været ulovligt at tumle dyrelægen...kunne de 2 da lige gøre det :-P ).

 

Jeg vil sige mange tak for jeres posts, det har hjulpet en del, og kæresten og jeg har snakket med en del menensker allerede i dag, som heller ikke kan forstå at vi skulle tumle aslan (der ellers altid gør som vi siger, i forhold til at han er 16 uger :blink: )

 

Ikke mere tumlen for os, i dag tager vi en stille dag hvor vi ikke laver andet end at slappe af og bare hygge os.

 

 

 

Måske vi skulle sende en på vores vej ned til dyrelægen....han mener at det eneste aslan skal kunne er at kende nej og et kvælerhalsbånd :roll: (han er hundetræner). Så kan de to stå og diskutere hvor vidt aslan skal kunne lægge sig eller ej :-P, mens vi andre hygger herhjemme :engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg faldet lidt til ro igen.

 

Jeg tror først jeg stoppede med at stor tude (ja jeg er en tude tøs :-P ) omkring midnat da jeg faldt i søvn.

 

Aslan og jeg blev gode venner, meeeeeeeeeen.....jeg måtte heller ikke gøre vilde bevægelser eller skynde mig hen mod ham.

 

Jeg vågnede kl 4:30 og kunne ikke sove, der tog jeg chancen og lå og nussede aslan (der sover) på maven. Dette fortsatte jeg med i en halv time, og her til morgen kan vi lege og hygge, men jeg må ikke smøre fucidin på ham (så må vi jo se om kæresten kan nusse ham mens han snupper en morfar og så smøre lidt på ham).

 

Og jeg kan snildt se på ham, at han ihvertilfalde IKKE stoler på mig. Men, monstro jeg ikke kan få ham til det igen :blink:

 

Jeg overvejer meget at snakke med dyrelægen og fortælle hvordan aslan reagere på hendes gode råd. Og så forhører mig om alle dyrelægerne dernede går ind for "tumlen", da det er noget jeg slet ikke kan stå inde for, jeg har det i dag stadig skidt med hele episoden, og har også pointeret, at skal vi til dyrelæge foreløbig....tager svigerfar med!

(som kæresten siger.....havde det ikke været ulovligt at tumle dyrelægen...kunne de 2 da lige gøre det :-P ).

 

Jeg vil sige mange tak for jeres posts, det har hjulpet en del, og kæresten og jeg har snakket med en del menensker allerede i dag, som heller ikke kan forstå at vi skulle tumle aslan (der ellers altid gør som vi siger, i forhold til at han er 16 uger :blink: )

 

Ikke mere tumlen for os, i dag tager vi en stille dag hvor vi ikke laver andet end at slappe af og bare hygge os.

 

 

 

Måske vi skulle sende en på vores vej ned til dyrelægen....han mener at det eneste aslan skal kunne er at kende nej og et kvælerhalsbånd :roll: (han er hundetræner). Så kan de to stå og diskutere hvor vidt aslan skal kunne lægge sig eller ej :-P, mens vi andre hygger herhjemme :engel::engel:

 

Sikke da en træls oplevelse du der har haft. Du har fået en masse gode råd af andre herinde.

 

Så jeg vil nøjes med at give dig en trøstekram :ae: :ae:. Aslan skal nok få tilliden til dig igen. Du er en god hundemor, husk det.

 

Alle har vi begået fejl, ingen af os er fejlfri.

 

Aslan vil nyde en hygge nusse dag.:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med de andre der har svaret :-)

 

og så ville jeg lige fortælle at Dumle godt kan lægge sig ned på ryggen, men han ville aldrig gøre det for en dyrelæge et nyt sted. Da han fik undersøgt maven blev bordet sinket og jeg blev bedt om lige at løfte Dumles forpoter så han stod på bagben, så fik Dumle en godbid af dyrelægen og hun fik lov at undersøge hans mave.

Så alt den kamp er altså ikke nødvendig, ærgeligt at nogle syrelæger intet kender til adfærd. Det burde være obligatorisk under deres uddannelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVAD, lagde dyrelægen din hvalp i mundkurv, undskyld mig der fik jeg lige min smøg galt i halsen, det gør man sgu da ikke....

 

Aslan dominerer dig ikke, han er stadig en baby og tænker kun på at lege og opleve verden, du skal lære ham at blive raget på alle mulige underlige steder med en masse ros og leg han skal syntes at det er sjovt også at ligge på ryggen. Kunne det tænkes at du ville lave noget klikker med ham når du træner ham i at blive lagt ned og få undersøgt tænder...

 

Øv også i at blive sat på et bord, og se så at find en ny dyrelæge i et ruf, der tager sig tid til at få ham ned og behandler ham roligt...

 

Dhamm jeg var blevet gal hvis det var mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg vil lige update jer;

 

Jeg ringede ned til dyrelægen i dag for at hører om Aslans fodder var kommet.

Det er så sygeplejesken der var med til aslan konsultation, der tager telefonen.

 

"Hvordan går det med at håndtere Aslan?"

 

"Ja...jeres råd er jo så gode"

 

"Hehe"

 

"Ja, det var ment ironisk"

 

Uha, ja sådaqn skulle aslan jo ikke reagere på det, det var fordi jeg slap ham før at han have lært det........Øh, måtte jo så forklare at aslan lå der jo ligesom indtil han fik fri!

 

Ja det kunne hun ikke ofrstå for næsten alle hunde kunne tage denne tumlen.

 

Og da jeg så bragte situationen på banen med hvordan han var blevet tvunget nede ved dyrelægen, og spurgte ind til det med begrundelsen af at aslan jo kun er 17 uger, og at det er et koldt bord osv osv...

 

Det kan næææææææsten alle hunde

 

Uhm sikkert (det siger de ikke inde på mit forum nener nener)

 

Det ender med at hun gud hjælpe mig vil have vi skal snakke med deres adfærdsbehandler, fordi aslan er jo igang med at overtage verden, og så skal han jo aflives når han er 1 år! (det var sådan jeg forstod det, ikke sådan det blev sagt!) Når aslan ikke kan tåle at blive tumlet, skal vi jo have andre redskaber til at afhjælpe udfordringen (som fr var et problem, bare de selv kan finde ud af det). Jeg regner med at jeg tjekker disse redskaber op herinde, bare for at se hvad i siger til det.

 

Så siger jeg FINT kommer mandag og henter fodder, så kan jeg jo lige snakke med hende damen.

 

Imellemtiden slog det mig........

 

En dyreadfærdsbehandler....kan da ikke modsige dyrelægen, som denne er ansat ved......... det ville jo forvirre kunden (mig) og sætte dyrelægen i et grimt lys.........eller er det bare mig der er mistroisk allerede?

 

Jeg ringede til Aslans opdrætter, de har jo aslans bror, og de havde fået ham syet i poten, og det ville den sq ikke være med til, men de skulle ikke tumle ham!

 

Der ud over blev jeg stærkt frarådet at lytte til dyrelægen, samt at skifte til en mand dernede istedet.

Og på falderebet blev jeg lige henvist til en hunde adfærdsbehandler dims, som er inde i alt det ulve halløjsa og udlært ved en anden mand...som jeg ikke kan huske navnet på osv osv.

Regner med at jeg lige ringer i morgen og hører hvad han siger til situationen med dyrelægen og aslan og så kan jeg da lige nævne det her på mandag (hvis det falder ud til min fordel).

 

Vores hund er igang med at overtage verden.....pas på derude....når han har overtaget den (hvilket kræver han tør gå ud af haven uden os) bliver i tvunget til at købe/lave godbidder til jeres hunde....i bliver tvunget til at klø dem og nusse dem..........hmm.....skal nok lige ofrtælle aslan i aften at sådan en hunde verden eksistrere allerede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg vil lige update jer;

 

Jeg ringede ned til dyrelægen i dag for at hører om Aslans fodder var kommet.

Det er så sygeplejesken der var med til aslan konsultation, der tager telefonen.

 

"Hvordan går det med at håndtere Aslan?"

 

"Ja...jeres råd er jo så gode"

 

"Hehe"

 

"Ja, det var ment ironisk"

 

Uha, ja sådaqn skulle aslan jo ikke reagere på det, det var fordi jeg slap ham før at han have lært det........Øh, måtte jo så forklare at aslan lå der jo ligesom indtil han fik fri!

 

Ja det kunne hun ikke ofrstå for næsten alle hunde kunne tage denne tumlen.

 

Og da jeg så bragte situationen på banen med hvordan han var blevet tvunget nede ved dyrelægen, og spurgte ind til det med begrundelsen af at aslan jo kun er 17 uger, og at det er et koldt bord osv osv...

 

Det kan næææææææsten alle hunde

 

Uhm sikkert (det siger de ikke inde på mit forum nener nener)

 

Det ender med at hun gud hjælpe mig vil have vi skal snakke med deres adfærdsbehandler, fordi aslan er jo igang med at overtage verden, og så skal han jo aflives når han er 1 år! (det var sådan jeg forstod det, ikke sådan det blev sagt!) Når aslan ikke kan tåle at blive tumlet, skal vi jo have andre redskaber til at afhjælpe udfordringen (som fr var et problem, bare de selv kan finde ud af det). Jeg regner med at jeg tjekker disse redskaber op herinde, bare for at se hvad i siger til det.

 

Så siger jeg FINT kommer mandag og henter fodder, så kan jeg jo lige snakke med hende damen.

 

Imellemtiden slog det mig........

 

En dyreadfærdsbehandler....kan da ikke modsige dyrelægen, som denne er ansat ved......... det ville jo forvirre kunden (mig) og sætte dyrelægen i et grimt lys.........eller er det bare mig der er mistroisk allerede?

 

Jeg ringede til Aslans opdrætter, de har jo aslans bror, og de havde fået ham syet i poten, og det ville den sq ikke være med til, men de skulle ikke tumle ham!

 

Der ud over blev jeg stærkt frarådet at lytte til dyrelægen, samt at skifte til en mand dernede istedet.

Og på falderebet blev jeg lige henvist til en hunde adfærdsbehandler dims, som er inde i alt det ulve halløjsa og udlært ved en anden mand...som jeg ikke kan huske navnet på osv osv.

Regner med at jeg lige ringer i morgen og hører hvad han siger til situationen med dyrelægen og aslan og så kan jeg da lige nævne det her på mandag (hvis det falder ud til min fordel).

 

Vores hund er igang med at overtage verden.....pas på derude....når han har overtaget den (hvilket kræver han tør gå ud af haven uden os) bliver i tvunget til at købe/lave godbidder til jeres hunde....i bliver tvunget til at klø dem og nusse dem..........hmm.....skal nok lige ofrtælle aslan i aften at sådan en hunde verden eksistrere allerede :blink:

Det er utroligt som de hunde er ved at overtage det hele. En dag var Groa og jeg lidt uenige om hvad hun skulle. Jeg prøver med blidt stemme at få hende til at forstå hvad det er hun skal. En dame prikker mig på skulderen og siger jeg skal snakke hårdt til hunden, det kan en Pudel sagtens klare, ellers tage hun magten:roll:

 

vi kan røre Groa over alt, men hun vil heller ikke ligge på ryggen.

Groa, Aslan og alle de andre hunde styrer for vildt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg vil lige update jer;

 

Jeg ringede ned til dyrelægen i dag for at hører om Aslans fodder var kommet.

Det er så sygeplejesken der var med til aslan konsultation, der tager telefonen.

 

"Hvordan går det med at håndtere Aslan?"

 

"Ja...jeres råd er jo så gode"

 

"Hehe"

 

"Ja, det var ment ironisk"

 

Uha, ja sådaqn skulle aslan jo ikke reagere på det, det var fordi jeg slap ham før at han have lært det........Øh, måtte jo så forklare at aslan lå der jo ligesom indtil han fik fri!

 

Ja det kunne hun ikke ofrstå for næsten alle hunde kunne tage denne tumlen.

 

Og da jeg så bragte situationen på banen med hvordan han var blevet tvunget nede ved dyrelægen, og spurgte ind til det med begrundelsen af at aslan jo kun er 17 uger, og at det er et koldt bord osv osv...

 

Det kan næææææææsten alle hunde

 

Uhm sikkert (det siger de ikke inde på mit forum nener nener)

 

Det ender med at hun gud hjælpe mig vil have vi skal snakke med deres adfærdsbehandler, fordi aslan er jo igang med at overtage verden, og så skal han jo aflives når han er 1 år! (det var sådan jeg forstod det, ikke sådan det blev sagt!) Når aslan ikke kan tåle at blive tumlet, skal vi jo have andre redskaber til at afhjælpe udfordringen (som fr var et problem, bare de selv kan finde ud af det). Jeg regner med at jeg tjekker disse redskaber op herinde, bare for at se hvad i siger til det.

 

Så siger jeg FINT kommer mandag og henter fodder, så kan jeg jo lige snakke med hende damen.

 

Imellemtiden slog det mig........

 

En dyreadfærdsbehandler....kan da ikke modsige dyrelægen, som denne er ansat ved......... det ville jo forvirre kunden (mig) og sætte dyrelægen i et grimt lys.........eller er det bare mig der er mistroisk allerede?

 

Jeg ringede til Aslans opdrætter, de har jo aslans bror, og de havde fået ham syet i poten, og det ville den sq ikke være med til, men de skulle ikke tumle ham!

 

Der ud over blev jeg stærkt frarådet at lytte til dyrelægen, samt at skifte til en mand dernede istedet.

Og på falderebet blev jeg lige henvist til en hunde adfærdsbehandler dims, som er inde i alt det ulve halløjsa og udlært ved en anden mand...som jeg ikke kan huske navnet på osv osv.

Regner med at jeg lige ringer i morgen og hører hvad han siger til situationen med dyrelægen og aslan og så kan jeg da lige nævne det her på mandag (hvis det falder ud til min fordel).

 

Vores hund er igang med at overtage verden.....pas på derude....når han har overtaget den (hvilket kræver han tør gå ud af haven uden os) bliver i tvunget til at købe/lave godbidder til jeres hunde....i bliver tvunget til at klø dem og nusse dem..........hmm.....skal nok lige ofrtælle aslan i aften at sådan en hunde verden eksistrere allerede :blink:

 

Tak for opdatering og flot af dig at du turde tage konflikten.

En adfærdsbehandler hos dyrlægen kan jo sagtens være af samme indstilling som denne, der findes masser af den slags adfærds dibidutter;-)

 

Men det tager da ingen skade til at snakke med hende og er det ligefrem gratis, så er der jo ingen ko på isen, udover at du må love mig at passe på at denne dame ikke bare pludseligt vælter aslan rundt.

Fortæl hende at i er igang med at gøre ham tillidsfuld igen og lære ham at håndtere at blive rørt, I kan jo vise hende hvor langt i er nået.

 

man skal huske omkring "problem" adfærd, at så længe hunden ikke er problematisk i det daglige, så er der næppe noget "misforhold" mellem ejer og hund;-)

 

Pøj pøj med det, det kræver brede skuldre at følge sin mavefornemmelse:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot at du tog diskussionen op :5up:

 

Du skal ikke være ked af at Aslan er ved at overtage hele verdenen, det er Dumle også. Mange her i byen mener han viser tydelige tegn på det. Han går ikke hele tiden på plads, han går ikke først ud af døren, han hopper stadig op ad folk, han er i sofa og seng og han vil ikke altid sidde på plads første gang jeg siger det når vi skal over en vej :shock:

 

Der er skam mange folk der ryster på hovedet af mig når jeg griner af at de fortæller mig Dumle er førehund :lol:

 

Jeg syntes du skal skifte dyrelæge. Jeg ved godt der ikke er mange, men der er altså nogle dyrelæger derude der har bare en smule forstand på hundeadfærd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot at du tog diskussionen op :5up:

 

Du skal ikke være ked af at Aslan er ved at overtage hele verdenen, det er Dumle også. Mange her i byen mener han viser tydelige tegn på det. Han går ikke hele tiden på plads, han går ikke først ud af døren, han hopper stadig op ad folk, han er i sofa og seng og han vil ikke altid sidde på plads første gang jeg siger det når vi skal over en vej :shock:

 

Der er skam mange folk der ryster på hovedet af mig når jeg griner af at de fortæller mig Dumle er førehund :lol:

 

Jeg syntes du skal skifte dyrelæge. Jeg ved godt der ikke er mange, men der er altså nogle dyrelæger derude der har bare en smule forstand på hundeadfærd :blink:

 

Vi er nogle der vælger venskab frem for 100 % lydighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

hehe jeg læste også lige i en bog her i weekenden at hanhundeejere IKKE måtte lade hunden gå og markere - den skulle tisse én gang på et bestemt sted og med kommando for tisse for hvis den fik lov til at gå og markere så troede den at den var floklederen, da det var dennes og kun dennes job (skal jeg så gå rundt bagved og smide en dråbe hver gang han tisser???? Jason tisser op ad hver lygtepæl og 15 gange imellem)

 

nåå ja - og hvis hvalpen gjorde noget man ikke ville have skulle man ikke stå og sige med sukkersød stemme "uh nej det må man ikke lille ven" (nej, det er nu rigtig nok), men derimod tage hvalpen i nakkeskindet og flytter den mens man siger med dyb og brøsig stemme "NEJ"

 

 

(det var en ny retriever/spaniel jagtbog - kan ikke huske navnet. Den sagde meget rigtig, men med en noget anderledes fortolkning på nogle ting end jeg havde hørt før. Den var bl.a. super til at sige at man som menneske/flokleder skal gå imellem ved overivrige/aggressive hunde der vil snakke med hvalpen og ikke lade den tage skraldet selv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Find lige navnet på bogen, hvis du kan :5up:

 

dén vil jeg godt lige se hvad indeholder

 

hmm det er en om retrievere og spaniels fra hvalp til voksen jagthund - den ene forfatter har 26 års erfaring (blev nævnt et par gange), men må indrømme jeg har ikke læst den færdig for jeg gad ikke rigtig læse mere efter der stod at man skulle passe på at vise sin hund at MAN SELV var floklederen hvis den fik lov til at parre sig for det var jo kun alfaparret så hunden kunne tro den var leder fordi den fik lov og ville så forsøge sig med at tage overhånd hele tiden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

og denhedder et eller andet lignende den første linje jeg skrev i indlægget ovenfor, kan bare ikke huske den præcise formulering.

 

Mener den ene forfatter hedder noget med egeris/egeriis - kan det passe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...