Gæst The dogfather Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Er der andre end mig der har en hund af hvert køn, som begge er intakte? Victoria er blevet fantastisk dygtig til at holde sig selv ren...og hun er faktisk uberørt af løbetiden bortset fra lidt hævelse... Med Pablo er det en anden sag...han går rundt og hyler, han går næsten i panik hvis jeg tillader mig at gå en tur med Victoria uden ham, han tror efterhånden hans navn er "kurv!" fordi jeg er træt af han hænger ved døren til soveværelset hvor Victoria opholder sig...osv.. Jeg ved godt at en omgang snip-snip ville være det "bedste", men hvad gør man, når man som jeg synes at narkose er noget af det værste, og er bange for ikke at få sin hund tilbage? Klorofyl er prøvet, og hjælper IKKE når man har to hunde der bor sammen(havde jeg nu heller ikke regnet med)... Kan forstå at kemisk kastration og p-sprøjte ikke er helt sundt... så jeg overvejer lidt om jeg måske bare skal bide tænderne sammen, og alliere mig med nogen der kan holde mig i hånden mens Victoria er under kniven... synes det er synd for Pablo når han bliver så stresset af hendes løb, og hun har det desværre også med at blive falsk drægtig...så der er vel egentlig kun fordele ved at få hende fikset... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Kan du ikke få nogen til at passe ham de sidste 10 dage af hendes løbetid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Jeg har jo ikke to hunde.. Men jeg ville vælge at få hende steriliseret.. Og jeg kan sidde her som levende bevis for at hunden har overlevet narkose.. 3 gange nu, sidste gang var lige før hendes 8 års fødselsdag:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Been there, done that - ødelagte døre over hele huset, en hanhund der hylede sig selv hæs - det gider jeg ikke mere Jeg ville helt klart snip snip Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Jeg synes du skal få nogen til at holde dig i hånden og får det overstået inden næste gang:) Jeg var selv ved at dø af skræk og havde jo netop udskudt det i årevis fordi jeg ikke turde og var bange for at miste min hund:genert: Da det så blev nødvendigt fordi hun var en af de mange ældre tæver der fik problemer med underlivet, så stod den på søvnløse nætter og en hel masse bekymret snak til alle der gad høre det og nogen der ikke gad... Min bekymring blev gjort helt til skamme, faktisk straks jeg så dyrlægen. Det var sgu så proffesionelt og ordentligt og gik jo super duber. Jeg synes også at det var en sikkerhed at de tog en blodprøve inden for at sikre sig at alle organer fungerede normalt og at hunden dermed bedst muligt kan tåle narkose:) Det er lidt forskelligt hvordan hundene reagerer, men de fleste er temmelig friske allerede næste dag:) Jeg priser mig lykkelig for ikke at være i din sko lige nu, at høre på en forelsket hanhund i 3 uger gad jeg ikke:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Find en dyrlæge du stoler på og som har forståelse for at du er pisse nervøs og kan acceptere, at du måske stiller mange spørgsmål osv. og så er det jo slet ikke en dårlig ide at finde en, der kan være sammen med dig, indtil hun er hjemme igen. Og så er det vel bare at få det overstået Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Kan du ikke få nogen til at passe ham de sidste 10 dage af hendes løbetid? nej det har hundeloven og emsige boligselskaber desværre sat en ret effektiv stopper for... Førhen tog min mor jo Victoria i de dage hvor det var allerværst..plejer faktisk kun at dreje sig om en 3 dage...så i morgen er det formentlig slut med stressen for Pablo... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 nej det har hundeloven og emsige boligselskaber desværre sat en ret effektiv stopper for... Førhen tog min mor jo Victoria i de dage hvor det var allerværst..plejer faktisk kun at dreje sig om en 3 dage...så i morgen er det formentlig slut med stressen for Pablo... Det er tæskesynd for begge hunde og såmænd også for dig, der jo lider på deres vegne. Men kan du ikke overveje at sterilisere Victoria eller - hvis du er lidt småsej - vælge at sterilisere (IKKE kastrere) Pablo? Begge tiltag skulle jo løse problemet. Ups - havde som sædvanlig for travlt til at læse ordentligt. Mit forslag vil så absolut være, at det bliver Victoria, der skal steriliseres gr. hendes tilbøjelighed til at blive falsk drægtig. Og JO, det er stygt, når ens elskede hund skal i narkose, men heldigvis plejer det jo at gå godt. Pøj-pøj med beslutningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Det er tæskesynd for begge hunde og såmænd også for dig, der jo lider på deres vegne. Men kan du ikke overveje at sterilisere Victoria eller - hvis du er lidt småsej - vælge at sterilisere (IKKE kastrere) Pablo? Begge tiltag skulle jo løse problemet. Ups - havde som sædvanlig for travlt til at læse ordentligt. Mit forslag vil så absolut være, at det bliver Victoria, der skal steriliseres gr. hendes tilbøjelighed til at blive falsk drægtig. Og JO, det er stygt, når ens elskede hund skal i narkose, men heldigvis plejer det jo at gå godt. Pøj-pøj med beslutningen. Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg klart vælge den model, den har nemlig ingen indvirkning på hans psyke, hvilket at kastrere Pbalo eller sterilisere Victoria kan have. Men allerhelst ville jeg have hanhunden passet, men når det nu ikke kan lade sig gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Jeg hopper på vognen med de fleste andre: Når nu hun bliver falsk drægtig, tror jeg helt klart det ville være bedst for jer alle at få fjernet motoren på Victoria. Jeg var selv ved at DØ da Basse skulle ordnes, men det hele gik sq rigtig rigtig fint, og min søde dyrlæge ringede så snart de var færdige. Der var absolut ingen ben i det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Jeg har samme problem og her er hanhunden jo ung endnu, så det store problem er først ved at dukke op.. Og har 3 fertile tæver- så jubi- jeg lever også i huset med dørene lukket ind i mellem. Jeg ved jo ikke endnu om min hanhund bliver så superperfekt, så han skal i avl. Jeg har også mor og mormor til ham. Da jeg mistede pasning til forige hanhund , så fik ham bortopereret en del af sædsstregen, hvilket så intet betød for ham, fraset at han ikke mere var fertil. Men hvis din tæve bliver falsk drægtig kunne det være hende der hjælpes ud af disse hormonskift. Min den gamle tæve,11 år i dag , fik for en måned siden en vældig livmoderinfektion = først dyrlægeregning for blodprøver på 2,660 kr og efterfølgende akutoperation til 17200 kr, Selvfølgelig lørdag aften. Dette vil du jo kunne undgå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 snip snip - find dyrlæge der bedøver med gas og tjekker hunden før operationen og som har *** nok til at garantere overlevelse (det gør min, selvom hun ved jeg kan begå mord, hvis noget sker med min prinsesse). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Tusind tak allesammen...:kys: ja med den falske drægtighed in mente bliver det nok Victoria.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Men hvis man steriliserer Pablo, så vil han da stadig være efter hende når hun er i løb? Eller mener i, at så kan de øhmn, knalde alt det de vil? Tænker bare, det er jo ikke sikkert Victoria gider det, og kan det ikke forværre falsk drægtighed - eller tænker hunde ikke sådan? Dogfather, ja, find en god dyrlæge du stoler på, det skal nok gå godt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Har prøvet det af flere omgange - først med Oliver som rev hele huset ned - så med Bosse som bare skal hviskes "nej" til - så lader han hende være. Nu har jeg så også Kalle og hans mor - og Kalle kunne slet slet ikke klare det stress - så han er næsten lige blevet kastreret. Jeg var selv meget i tvivl om det var Luna eller Kalle der skulle under kniven - men dyrlægen rådede mig til at vælge Kalle fordi det var en mindre operation end med tæven og fordi han jo så også ville reagere på andre tæver når vi mødte dem..... Jeg har aldrig rigtig brudt mig om at kastrere en han - og slet ikke mine hangoldens med så bløde sind - men han er endnu som han plejer at være - her 2 mdr. efter operationen. Men fedt var det bestemt IKKE. Havde en helvedes uge efter operationen. Er sikker på Luna havde klaret/tåle operationen meget bedre. Ville også vælge tæven hvis jeg stod i dine sko.... Pøj pøj med det!. Det skal nok gå godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg klart vælge den model, den har nemlig ingen indvirkning på hans psyke, hvilket at kastrere Pbalo eller sterilisere Victoria kan have. Der er ikke tale om at kastrere, hvilket jeg prøvede af al magt at understrege i mit indlæg. At sterilisere en hanhund har INGEN virkning på hans psyke, men udelukkende på hans evne til at producere afkom. Selv vil han INGEN forskel mærke, altså udover at hans farmand så kan give fri adgang til det, som Pablo ønsker sig allermest. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Der er ikke tale om at kastrere, hvilket jeg prøvede af al magt at understrege i mit indlæg. At sterilisere en hanhund har INGEN virkning på hans psyke, men udelukkende på hans evne til at producere afkom. Selv vil han INGEN forskel mærke, altså udover at hans farmand så kan give fri adgang til det, som Pablo ønsker sig allermest. :banan: Tror nu det bliver Victoria...den falske drægtighed taget i betragtning, og risikoen for underlivssygdomme... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Men hvis man steriliserer Pablo, så vil han da stadig være efter hende når hun er i løb? Eller mener i, at så kan de øhmn, knalde alt det de vil? Lige præcis. Og det har den megafordel, at Pablo bliver en erfaren hanhund, der ikke stresser over løbetidstæver mere - bortset fra lige nøjagtigt de få dage, hvor der er "bid". Tænker bare, det er jo ikke sikkert Victoria gider det, og kan det ikke forværre falsk drægtighed - eller tænker hunde ikke sådan? Hvis Victoria ikke "gider", så er det, fordi hun ikke er højløbsk. Så vil hun meget beslutsomt fortælle Pablo, at det fandengalemig er noget snavs, han har gang i. Også det er god træning for Pablo, som bliver nødt til at vente på belønningen, til Victoria er parat. Om det har nogen indflydelse på falsk drægtighed, aner jeg faktisk intet om, men var Victoria min, tror jeg, at jeg ville prøve at overtale mig selv til at lade hende sterilisere, simpelthen gr. den falske drægtighed. Det er megasynd for hende at være i den situation. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Tror nu det bliver Victoria...den falske drægtighed taget i betragtning, og risikoen for underlivssygdomme... Jeg tror, at du bliver glad for den beslutning. Men hårdt bliver det s'gu for dig, indtil det er overstået. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg klart vælge den model, den har nemlig ingen indvirkning på hans psyke, hvilket at kastrere Pbalo eller sterilisere Victoria kan have. Men allerhelst ville jeg have hanhunden passet, men når det nu ikke kan lade sig gøre Sorry - jeg kan nu se, at jeg famlede henover min staveplade, da jeg læste dit indlæg. Nu forstår jeg, hvad du mener. Tsk tsk, Diiiiiina. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Vi har osse en pige i lobetid lige nu;-). det er de sidste ca.10 dage, og vi har en intakt han og en der har faaet fjernet begge juveler. Og vi kan hverken have den intakte eller den neutraliserede han i naerheden af hende:vedikke: Faktisk er vores neutraliserede han paa 10 aar vaerre end vores intakte mynde han, og parre sig istedet op af vores myndehan sommetider, af ren frustration. Ja, vores neutraliserede han kan ikke lave hvalpe men han er stadig lige plagsom at han maa fjernes alligevel. Troede ligesom selve 'lysten' ville blive fjernet ogsaa, men DET er den altsaa ikke:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Jeg tror, at du bliver glad for den beslutning. Men hårdt bliver det s'gu for dig, indtil det er overstået. :ae: jeg takker..... ja det bliver lidt hårdt...for ik at sige meget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Lige præcis. Og det har den megafordel, at Pablo bliver en erfaren hanhund, der ikke stresser over løbetidstæver mere - bortset fra lige nøjagtigt de få dage, hvor der er "bid". Hvis Victoria ikke "gider", så er det, fordi hun ikke er højløbsk. Så vil hun meget beslutsomt fortælle Pablo, at det fandengalemig er noget snavs, han har gang i. Også det er god træning for Pablo, som bliver nødt til at vente på belønningen, til Victoria er parat. Om det har nogen indflydelse på falsk drægtighed, aner jeg faktisk intet om, men var Victoria min, tror jeg, at jeg ville prøve at overtale mig selv til at lade hende sterilisere, simpelthen gr. den falske drægtighed. Det er megasynd for hende at være i den situation. Eller også er det bare en rigtig dame.. Min venindes tæve vil under ingen omstændigheder have nogen som helst på ryggen af sig. Heller ikke når hun er højløbsk.. Det er åbenbart ikke unormalt hos rotter. Bliver spændende til næste løbetid, når hun skal parres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Eller også er det bare en rigtig dame.. Min venindes tæve vil under ingen omstændigheder have nogen som helst på ryggen af sig. Heller ikke når hun er højløbsk.. Det er åbenbart ikke unormalt hos rotter. Bliver spændende til næste løbetid, når hun skal parres Ja, det ved man jo ikke, altså hvordan hun vil reagere ved næste løbetid. Damehunde kan være meget beslutsomme. Der var to ting, som Kalle (vores første airedale) ikke tillod andre hunde uden brølende at gøre dem opmærksomme på deres fadæse. Den ene var, at de skulle holde sig fra hans tennisbolde, den andet at de ikke skulle springe op ad mig (det var hans job). Det første, som hans meget ærede kone nr. 1 gjorde, så snart hun var kommet inden for havelågen, var at snuppe en overset tennisbold, hvorefter hun høfligt kom hen til mig og lagde begge sine forpoter på mine skuldre. Kalle kom hen til os som skudt ud af en kanon og himlede rasende op. Hun blev roligt stående hos mig med tennisbolden i munden og bare SÅ ned på ham. Han havde normalt aldrig vrøvl med selvtilliden, men her måtte selv han give fortabt. Han lignede Fedtmule, som han stod og trippede, hvorpå han gik hen til den nærmeste busk og lettede ben. Så var rangfølgen ligesom på plads. Der var en dronning og der var hendes undersåt. Men så snart ånden kom over Hendes Majestæt, "giftede" hun sig nu alligevel med undersåtten. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Alle uparrede tæver laver drægtighedshormon efter endt løbetid- det er biologisk bestemt. Nogle så meget ,at pzyken er voldsomt påvirket + der kommer mælkeproduktion, stress pga manglende hvalpe-de kan ikke finde dem, osv. Sådanne tæver bør jo hjælpes, da de så 2 gange årligt vil på det meget skidt. At tæven parres og evt går tom , er der ikke undersøgelser for, skulle forværre falsk drægtighed.Og det er nok mere kompliceret end som så, for en del tæver er drægtige ved ultralydsscanning ca 1/2 henne i forløbet, men tomme lige inden fødsel, altså adsorbtion af fostre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts