Gæst Lumen Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Min hvalp på snart 7 mdr er igang med at skifte tænder. Jeg har læst at racen kan have problemer med at tabe tænderne og nogle gange skal have hjælp til at får trukket dem ud. Jeg vedlægger lige et par billeder af Lumens gebis Mener I dette er normalt (dobbelt tænder) og jeg intet har at bekymre mig over, eller skal jeg tage kontakt til dyrlægen? [ATTACH]45508[/ATTACH] [ATTACH]45509[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Personligt ville jeg tage kontakt med tanddyrlægen i Måløv (husker ikke navnet på stående fod) og få en aftale, så de tænder kan blive revet ud. Hvis mælketænderne ikke falder ud af sig selv når de andre bryder i gennem, hvilket bestemt ser ud til at være tilfældet hos jer, så er der stor chance for, at de generer de blivende i så stor en grad, at hunden ender med fejlbid. En ting er det kosmetiske i biddet, noget andet er, at der med stor sandsynlighed følger nogle gener for hunden med i købet. Hvis man tænker på hvad skæve bid kan gøre hos mennesker. Så kan desværre ikke berolige dig som sådan, men et halv godt råd kunne det måske alligevel blive til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Hvis det er dobb. hjørnetænder så tag det roligt. Gismo havde dobb. i lang tid. Vi begyndet bare at lege træk leg med et viskestykke, og wuptii en dag røg de ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Hvis mælketanden sidder , så den gnubber op af den blivende tand og kan genere den blivendes stilling i munden, må dr dyr ind over. Eller ryger mælketænderne ofte af sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Hvis det er dobb. hjørnetænder så tag det roligt.Gismo havde dobb. i lang tid. Vi begyndet bare at lege træk leg med et viskestykke, og wuptii en dag røg de ud. det samme havde begge mine mynder og de har et perfekt saksebid. Men synes din hunds nedre taender har lidt anderledes position af hjorne taenderne, saa det er det eneste der undrer mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
viviansen Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Jeg synes du skal kontakte din dyrlæge. Maggie havde også en overgang dobbelte hjørnetænder men har nu tabt dem selv, hun er 7,5 mdr. Jeg tager hende dog alligevel til tjek hos dyrlægen for da min ældste yorki kom i narkose for, at få fjernet en enkelt hjørnetand viste det sig at hun også havde 6 kindtænder der ikke var faldet ud. De sad stadig oven på de andre og var begyndt, at rådne, så hellere være på den sikre side ..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Kan være jeg lige skal tilføje, at det er grundet tændernes placering på billede 2, at jeg mener du vil blive nødt til at få dem fjernet. Alternativt se om du selv kan løsne dem, hvis der er lidt løshed i dem allerede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Tak for jeres svar. Det er mest de nederste hjørnetænder jeg er nervøs for. Hendes fortænder har hun skiftet fint. Jeg har prøvet at "rokke" lidt i de nederste hjørnetænder og de virker altså slet ikke løse? Jeg trækker meget torv-leg med hende men ved ikke om det hjælper. Jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs ved at lade hende komme i fuld narkose. Omvendt er det også noget rigtig møg hvis hun risikerer at få et skævt bid:confused: Hunde er vel i reglen mere eller mindre nødt til at have dobbeltænder, i en periode af deres liv? hvis de skiftede dem ligesom os mennesker, ville deres overlevelse i den grad være truet da især hjørnetænderne er dem de er mest afhængige af, i forhold til fortæring af bytte. Igen, jeg bruger bare min logik her men er selvfølgelig ikke 100 på det er tilfældet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Martha en dobbelt hjørnetand, som hun selv smed til sidst. Dyrlægen ville ikke fjerne den, så længe den ikke generede hende eller de andre tænder, for den ville jo falde ud på et tidspunkt, hvilket den også gjorde. Hvis du er i tvivl, så tag en snak med din dyrlæge og få ham til at vurdere, om der er behov for trække dem ud. Håber I slipper for tandudtrækningen:x: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Martha en dobbelt hjørnetand, som hun selv smed til sidst. Dyrlægen ville ikke fjerne den, så længe den ikke generede hende eller de andre tænder, for den ville jo falde ud på et tidspunkt, hvilket den også gjorde.Hvis du er i tvivl, så tag en snak med din dyrlæge og få ham til at vurdere, om der er behov for trække dem ud. Håber I slipper for tandudtrækningen:x: Tak. Det er også lige det, tanden virker ikke til at genere hende. Hun spiser og leger som hun plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts