Hop til indhold

Chihuahua og kattebakker, why the hate?


Gæst MadsHilde
 Share

Recommended Posts

Men så er hunden jo ikke renlig:vedikke: En hund KAN holde sig, og det skriver chi-ejeren jo også. Og så er vi tilbage ved at det er bekvemmeligt.

 

Igen, er hunden syg eller ejeren midlertidigt fysisk begrænset, så er det da en nødløsning (for ejeren), men jeg nægter at tro at det er i hundens interesse.

Ja, men jeg skriver jo netop også at det kunne være en mulighed, hvis hunden endnu ikke er renlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Andre lande..... som i?????

 

 

:roll:

 

Det er rigtig nok kun i Skandinavien, at vi har tradition for at lade børn sove udenfor. Det var oppe i medierne, igen, tidligere på året.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2038456.ece

 

ot slut :engel:

 

Synes egentligt ikke at det er en katastrofe, hvis en hund lærer at besørge bestemte steder indendørs. Så længe at der blive gjort rent, og at det ikke er en løsning til at erstatte aktivering eller gåture. En gammel hund kunne f.eks. godt have behov for at gå på toilettet inden man kom hjem fra arbejde. Personligt synes jeg det er ulæks, men jeg gider så heller ikke have katte af samme grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan vi ikke bare være enige om, at være uenige og så lade være med at disse de mennesker, der helt bevidst vælger en lille hund, fordi de ved, at de kan anpasse deres liv efter, at kunne have hunden i en taske i tog og bus, have en puppy-pad indendørs, fordi det lille pus måske ville fryse røven ud af bukserne om vinteren, eller fordi de sidder i kørestol eller af helt personlige årsager vælger en løsning, som vi med store hunde naturligvis aldrig ville anvende, medmindre vores hunde var meget syge. Vi har bare vænnet os til, at det er acceptabelt at holde en kat inde hele dens liv, men jeg synes faktisk ikke, at det er værre, at en lille hund, der fx vejer 1/3 af en stor kat eller det samme som en kanin, tisser i en kattebakke eller på en puppy-pad, når bare den ellers er velstimuleret - det er da ikke mere ulækkert på nogen måde? Jeg ville aldrig bruge det med mine store hunde, men da jeg lige havde fået min omplacerings-prinsesse, kunne hun ikke helt styre det med at tisse og pølle eller sige til, så der skete en del uheld og det var ok - i min verden betød det intet og det var da bare at gøre fint rent - det var så bare i hele huset, så der havde det været lækkert, hvis hun kunne have gjort det på et fast sted - så ville hun heller ikke have været så ked af det og skamfuld, som hun var - og vi har aldrig skældt hende ud eller blevet irriterede.

 

Folk er bare forskellige og det er hunde også - der kan som tidligere beskrevet være et hav af årsager til, at man vælger det man gør. Det her er det samme som, at "hvis man ikke bruger y-sele, men t-sele" så er man en forfærdelig hundeejer - det er jo smag og behag, hvad man finder passende for sin hund og for sit liv - i sidste ende er det eneste der betyder noget, vel bare at alle trives?? Hvis man bare elsker sin hund og sørger for at den ellers har et godt liv, så kan den pølle i hånden på én, hvis man synes det passer én bedst for min skyld.. Der er også for og imod, at give sin tæve ble på, når de har løbetid - det er jo også bekvemmelighed, men igen - det må folk da selv om, hvis bare hunden har det godt - ikk? Kan vi nu ikke bare finde tolerancen frem og respektere og acceptere, at alle ikke er som os selv - og heldigvis for det :D

 

God dag derude <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det måske i nogle situationer kan være nødvendigt :vedikke: Jeg kan i hvert fald ikke afvise, at jeg ville benytte mig af det, hvis det blev nødvendigt af en eller anden grund. I min verden er det trods alt bedre at hunden tisser i en kattebakke end på gulvtæppet, hvis det er de to alternativer man står med.

 

Min argumentation går på at når det ikke er nødvendigt, er der igen årsag til at bruge indendørs toilet.

 

Hvis vi skal vænne vore hunde til at kunne fungere i alle situationer som kan blive aktuelle, skal vi godt nok se at få trænet dem til at gå villigt med fremmede mennesker, opholde sig i bur/hundegård, spise andet end det de er vant til hjemme osv. osv. for vi ved aldrig hvad livet vil sende af udfordringer.

 

For mig at se, er det at vænne sin hund til at bruge et indendørs toilet unødvendigt for langt de fleste hunde og underligt nok er det vist mest ejere af miniracer som oplever, at det er nødvendigt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en lille hund kan vel holde sig lige så længe som en stor? Den drikker vel bare forholdsvis mindre..

Så ser da ingen grund til at finde på/købe diverse, for at kræet skal tisse indenfor - jo den eneste grund jeg kan komme på er dovenskab, og så synes jeg jo også det havde været smartere at købe en kat:confused:

 

Det kan min faktisk ikke. Hun kan holde sig markant kortere tid end den store. Men det betød jo bare et par ekstra ture op og ned ad trappen - at man ikke "gider det" er ren dovenskab!

 

Og jeg synes det er vigtigt at skelne imellem handicappede mennesker, der har fysiske udfordringer og så helt almindelige mennesker, der i mine øjne bare er dovne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min argumentation går på at når det ikke er nødvendigt, er der igen årsag til at bruge indendørs toilet.

 

Hvis vi skal vænne vore hunde til at kunne fungere i alle situationer som kan blive aktuelle, skal vi godt nok se at få trænet dem til at gå villigt med fremmede mennesker, opholde sig i bur/hundegård, spise andet end det de er vant til hjemme osv. osv. for vi ved aldrig hvad livet vil sende af udfordringer.

 

For mig at se, er det at vænne sin hund til at bruge et indendørs toilet unødvendigt for langt de fleste hunde og underligt nok er det vist mest ejere af miniracer som oplever, at det er nødvendigt :vedikke:

Det er det sikkert også - unødvendigt for de fleste hunde, altså. Men jeg mener så heller ikke, at man skal lære sin hund en hel masse, som ikke er relevant for ens hverdag. Heller ikke at bruge en kattebakke. Jeg tog bare udgangspunkt i det indlæg, hvor en skriver, at han oplever, at det kan være svært at nå ned med hvalpen hver gang den skal tisse. Hvis man ikke kan det af en eller anden grund, så må man jo prøve noget andet for at få en renlig hund.

 

Helt generelt har jeg bare virkelig svært ved at se problemet. Jeg forstår det, hvis man bruger en kattebakke for at slippe for at lufte hunden - det er selvfølgelig et problem. Men hvis hunden ellers er aktiveret og har det godt, kan det så ikke være ligemeget?

 

Jeg ville ikke selv vælge det. Jeg har haft indekat og det kommer til at stinke forfærdeligt, hvis det ikke bliver fjernet ret hurtigt, men hvis andre har det fint med det og godt kan lide tanken om, at deres hund kan tisse i løbet af dagen, så kan jeg slet følge hvad problemet er. Jeg har læst alle jeres indlæg, men jeg kan virkelig ikke følge det. Beklager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...