Hop til indhold

Chihuahua og kattebakker, why the hate?


Gæst MadsHilde
 Share

Recommended Posts

http://www.amazon.com/PoochPad-20-Inch-27-Inch-Training-Medium/dp/B0002I0ODS/ref=pd_sbs_petsupplies_1

 

Fx. dem her - de kan vaskes minimum 300 gange, er vandtætte på bagsiden, eliminerer lugten, er nemme at tage med overalt og kan fås i alle størrelser..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

De her inde-tisse-løsninger, er jo faktisk en hel industri i andre lande - har selv fundet en del på amazon, som vi vil afprøve, når vi får hvalpe om et års tid, for aviser er bare ikke fedt! Der kan jo være særdeles gode grunde til, at folk vil have sådan en inde-løsning; hunden kan være mørkeræd, have psykiske mén fra tidligere konfrontationer med andre hunde, man bor måske i et "farligt" kvarter, der er mange etager ned, så man måske ikke kan nå det hver gang, osv, osv. Hvis hunden ellers bare får sin daglige motion og sanse-stimulering, kan jeg ikke se problemet i, at folk vil have et tissehjørne til en lille hund - mange af disse løsninger eliminerer endda lugten, bortset fra pøllerne, som man jo bare fjerner og desinficerer - kan ikke se, at det er værre end at have en kattebakke til katten...

 

Husk nu på, at vi i Danmark fx. ELSKER at lade vores børn sove udendørs - sommer og vinter, i regn og i blæst - det er sundt og godt, synes vi! I andre lande ser de det direkte som børne-mishandling!! Der er intet bevis hverken for eller imod, hvilket også gælder denne diskussion, så gør hvad der passer dig og din hund bedst!

 

Har haft hundehvalp på 4. sal - 92 trappetrin var der. Det gik fint og jeg fik vældig stramme baller efter et par måneder!

Link til indlæg
Del på andre sites

De her inde-tisse-løsninger, er jo faktisk en hel industri i andre lande - har selv fundet en del på amazon, som vi vil afprøve, når vi får hvalpe om et års tid, for aviser er bare ikke fedt! Der kan jo være særdeles gode grunde til, at folk vil have sådan en inde-løsning; hunden kan være mørkeræd, have psykiske mén fra tidligere konfrontationer med andre hunde, man bor måske i et "farligt" kvarter, der er mange etager ned, så man måske ikke kan nå det hver gang, osv, osv. Hvis hunden ellers bare får sin daglige motion og sanse-stimulering, kan jeg ikke se problemet i, at folk vil have et tissehjørne til en lille hund - mange af disse løsninger eliminerer endda lugten, bortset fra pøllerne, som man jo bare fjerner og desinficerer - kan ikke se, at det er værre end at have en kattebakke til katten...

 

Husk nu på, at vi i Danmark fx. ELSKER at lade vores børn sove udendørs - sommer og vinter, i regn og i blæst - det er sundt og godt, synes vi! I andre lande ser de det direkte som børne-mishandling!! Der er intet bevis hverken for eller imod, hvilket også gælder denne diskussion, så gør hvad der passer dig og din hund bedst!

Er glad for at jeg ikke er den eneste med den holdning :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft hundehvalp på 4. sal - 92 trappetrin var der. Det gik fint og jeg fik vældig stramme baller efter et par måneder!

 

Det er jo også sådan de fleste af os har gjort, men jeg ser intet i vejen med den anden løsning. Lad os nu sige, at du havde brækket et ben og ikke kunne komme ned - så kunne du hyre en hundelufter en time om dagen og ellers stadig nyde din dejlige hund. Det er jo ikke kun totalt sunde og raske mennesker, der får forbedret livskvaliteten ved at have en hund - det gør mange handicappede eller socialt hæmmede mennesker også - og katte er altså bare ikke det samme!! Og en lille hund kan have et virkelig godt liv alligevel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en lille hund kan vel holde sig lige så længe som en stor? Den drikker vel bare forholdsvis mindre..

Så ser da ingen grund til at finde på/købe diverse, for at kræet skal tisse indenfor - jo den eneste grund jeg kan komme på er dovenskab, og så synes jeg jo også det havde været smartere at købe en kat:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en lille hund kan vel holde sig lige så længe som en stor? Den drikker vel bare forholdsvis mindre..

Så ser da ingen grund til at finde på/købe diverse, for at kræet skal tisse indenfor - jo den eneste grund jeg kan komme på er dovenskab, og så synes jeg jo også det havde været smartere at købe en kat:confused:

Det behøver da ikke være dovenskab. Det kan være noget så simpelt som en hund, der ikke er renlig, når man skal tilbage på arbejdet. Hvis man så har lært hvalpen at tisse i en kattebakke/på en avis/what ever, så er man fri for at stresse over, at hvalpen SKAL nå at blive renlig til en bestemt dato.

Eller voksne, syge hunde, der kan have svært ved at holde sig en hel dag. For dem må det da også være rart at have et sted at tisse, hvor det er "lovligt" i stedet for at de er nødt til at tisse et sted, hvor de godt ved, at de ikke må.

 

Eller i det hele taget bare hunde, der skal tisse midt på dagen. For dem må det da være rart at kunne gøre det når de skal i stedet for at skulle vente til ejeren kom hjem og kunne lukke dem ud.

 

Det er ikke noget jeg selv bruger, men jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være et problem, hvis man lærer sin hund at tisse i en kattebakke eller på en avis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en lille hund kan vel holde sig lige så længe som en stor? Den drikker vel bare forholdsvis mindre..

Så ser da ingen grund til at finde på/købe diverse, for at kræet skal tisse indenfor - jo den eneste grund jeg kan komme på er dovenskab, og så synes jeg jo også det havde været smartere at købe en kat:confused:

 

Det er vel lige så meget dovenskab, når ejere af store hunde, kun lukker dem ud, for at besørge på egen matrikel - der er jo heller ingen "avis" eller sjove TisMS fra andre hunde - det er der trods alt utroligt mange mennesker, der nøjes med de aller fleste dage og reelt er en have bare en stor puppy-pad! Men nej - læs alle ovenstående argumenter - jeg tror langt fra 10% af de der vælger den løsning, gør det af dovenskab, men af nødvendighed og jeg tror ikke et sekund på, at de hunde har et dårligere liv!

 

Jeg har store hunde og går minimum 2 timer om dagen med dem og ville aldrig bruge den løsning, idet jeg er førtidspensionist og derfor HAR tiden! I Sverige, hvor jeg bor, står det desuden i loven, at hunde skal kunne komme til at besørge MINDST hver 6. time - det er der ikke mange med fuldtidsarbejde, der kan leve op til - derfor er det nok også mere acceptabelt her, at anvende disse løsninger, for de med små hunde. Andre vælger hunde-børnehave eller en hundelufter, der kommer midt på dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nok en grund til at det hedder en KATTEbakke :slem: Selv om det er en lille hund, så er det en HUND

 

Jeg er ikke til at voksne hunde skal besørge indenfor, men når det er sagt, så er det lige så unaturligt for at kat at gå på bakken som det er for hunde, vi er bare vant til, at det er ok at katte gør det.

 

Det behøver da ikke være dovenskab. Det kan være noget så simpelt som en hund, der ikke er renlig, når man skal tilbage på arbejdet. Hvis man så har lært hvalpen at tisse i en kattebakke/på en avis/what ever, så er man fri for at stresse over, at hvalpen SKAL nå at blive renlig til en bestemt dato.

Eller voksne, syge hunde, der kan have svært ved at holde sig en hel dag. For dem må det da også være rart at have et sted at tisse, hvor det er "lovligt" i stedet for at de er nødt til at tisse et sted, hvor de godt ved, at de ikke må.

 

Eller i det hele taget bare hunde, der skal tisse midt på dagen. For dem må det da være rart at kunne gøre det når de skal i stedet for at skulle vente til ejeren kom hjem og kunne lukke dem ud.

 

Det er ikke noget jeg selv bruger, men jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være et problem, hvis man lærer sin hund at tisse i en kattebakke eller på en avis.

 

Det ville være et problem for de hunde jeg har haft, medmindre rummet var megastort. De fleste hunde har ikke lyst til at opholde sig tæt på deres afføring.

 

Det er vel lige så meget dovenskab, når ejere af store hunde, kun lukker dem ud, for at besørge på egen matrikel - der er jo heller ingen "avis" eller sjove TisMS fra andre hunde - det er der trods alt utroligt mange mennesker, der nøjes med de aller fleste dage og reelt er en have bare en stor puppy-pad! Men nej - læs alle ovenstående argumenter - jeg tror langt fra 10% af de der vælger den løsning, gør det af dovenskab, men af nødvendighed og jeg tror ikke et sekund på, at de hunde har et dårligere liv!

 

Medmindre en hund er syg eller meget i aktivitet, kan den som regel uden problemer holde sig, mens dens menneske er på arbejde. Denne tid sover den formentlig alligevel.

Jeg har haft hunde som lige kikkede på vejret om morgenen og så takkede nej til at komme ud og i stedet lagde sig tilbage i sengen. De har af egen vilje ventet til de syntes de gad vejret og det har nogle gange været mange timer.

Ham jeg har nu, var faktisk renlig fra dag 1 forstået sådan at han bare gik ud i haven, når han skulle. Samme hund undrede jeg mig meget over sov igennem også fra dag 1 (heldige mig :-) )og det har altid været sådan, at han har kunne finde på at holde sig over ½ døgn hvis han "kun" kunne komme i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk nu på, at vi i Danmark fx. ELSKER at lade vores børn sove udendørs - sommer og vinter, i regn og i blæst - det er sundt og godt, synes vi! I andre lande ser de det direkte som børne-mishandling!! Der er intet bevis hverken for eller imod, hvilket også gælder denne diskussion, så gør hvad der passer dig og din hund bedst!

Andre lande..... som i?????

 

 

:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Familien har have - der går de fint ud, i starten (Petrine kom fra lejlighed og mistænker ikke ret mange gåture) foretrak Petrine klart aviser og kunne godt gå ind og lede efter en avis, men i dag går de fint ud / går hen til døren og siger til. Bastarden siger ikke direkte til, men leder desperat efter kattebakke.

 

Når vi rejser langt med tog, tager jeg lige avis og hund med på toilettet og så er det ordnet - vildt praktisk

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det størrelsen på hunden der er afgørende, eller synes tilhængerne af kattebakker/tissetæpper også det er ok at en GD eller mastiff lige sætter sig i gangen og leverer halvandet kg lort eller et par liter tis?:hmm:

Nu er jeg ikke ligefrem tilhænger - er mest af alt ret ligeglad - men nej, jeg ville nok ikke vælge, at min kæmpe hund skulle skide i gangen. Jeg ville i det hele taget ikke vælge den løsning, medmindre det af en eller anden grund var virkelig, virkelig nødvendigt. Men hvis andre vælger det rager mig en papand. Så længe hunden bliver aktiveret ordentligt, kunne jeg virkelig ikke være mere ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det størrelsen på hunden der er afgørende, eller synes tilhængerne af kattebakker/tissetæpper også det er ok at en GD eller mastiff lige sætter sig i gangen og leverer halvandet kg lort eller et par liter tis?:hmm:

mængden af lort og tis, passer ihvertfald meget godt til en Grander :mrgreen:

Hvis Rosa skulle ha en kattebakke, skulle jeg Vist bare strø 60 kg kattegrus på hele badeværelset.

kan ikke se at det er str på hunden der skal gøre det acceptabelt !

Link til indlæg
Del på andre sites

mængden af lort og tis, passer ihvertfald meget godt til en Grander :mrgreen:

Hvis Rosa skulle ha en kattebakke, skulle jeg Vist bare strø 60 kg kattegrus på hele badeværelset.

kan ikke se at det er str på hunden der skal gøre det acceptabelt !

Men hvad gør det uacceptabelt? Hvis hund og ejer trives med det, er det så så slemt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad gør det uacceptabelt? Hvis hund og ejer trives med det, er det så så slemt?

 

Men der er jo en grund til at vi mennesker bruger toiletter, og ikke en spand eller et hul i jorden. Hygiejne, tror jeg. Og uanset hvordan man vender og drejer den, synes jeg at det er forkert at skide på gulvet - uanset hvilken art man er (næsten). Og at der ligger en avis eller lign. gør det ikke rigtigt i mit hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke uacceptabelt i mine øjne, bare helt unødvendigt, så hvorfor bruge indendørs "toilet"?

Fordi det måske i nogle situationer kan være nødvendigt :vedikke: Jeg kan i hvert fald ikke afvise, at jeg ville benytte mig af det, hvis det blev nødvendigt af en eller anden grund. I min verden er det trods alt bedre at hunden tisser i en kattebakke end på gulvtæppet, hvis det er de to alternativer man står med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er jo en grund til at vi mennesker bruger toiletter, og ikke en spand eller et hul i jorden. Hygiejne, tror jeg. Og uanset hvordan man vender og drejer den, synes jeg at det er forkert at skide på gulvet - uanset hvilken art man er (næsten). Og at der ligger en avis eller lign. gør det ikke rigtigt i mit hoved.

 

Ville hurtigt rigtigt uhygiejnisk, hvis man har mere end 1 hund, der er trænet til at bruge bakken;-)

Er måske lidt ensporet, men kan simpelt ikke forstå, hvorfor en hund skal trænes til at besørge indenfor :confused::confused:

Men igen... Hvis man af en eller anden grund ikke kan komme ud med hunden ofte nok, er det så ikke bedre at den tisser i en kattebakke, hvor den kan lære, at det er okay end at den skal tisse på gulvet. De fleste hunde bryder sig nok ikke om at gøre noget, som de godt ved, at de ikke må. Og så synes jeg bare, at det er lidt... ja, unødvendigt at den skal tvinges til at tisse på gulvet, når man har et alternativ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det måske i nogle situationer kan være nødvendigt :vedikke: Jeg kan i hvert fald ikke afvise, at jeg ville benytte mig af det, hvis det blev nødvendigt af en eller anden grund. I min verden er det trods alt bedre at hunden tisser i en kattebakke end på gulvtæppet, hvis det er de to alternativer man står med.

 

Men hele tråden handler jo om de situationer hvor det er bekvemmeligt, ikke nødvendigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hele tråden handler jo om de situationer hvor det er bekvemmeligt, ikke nødvendigt!

Nå, det er ikke lige sådan jeg opfattede det. Jeg må have læst det indlæg der startede debatten igen helt anderledes end dig, for jeg læste det slet ikke som et spørgsmål om bekvemmelighed, men om at det måtte være rart for en hund at kunne tisse, hvis den skal det i stedet for at vente på at ejeren kommer hjem. Og det kan jeg da godt følge. Især hvis det er en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det er ikke lige sådan jeg opfattede det. Jeg må have læst det indlæg der startede debatten igen helt anderledes end dig, for jeg læste det slet ikke som et spørgsmål om bekvemmelighed, men om at det måtte være rart for en hund at kunne tisse, hvis den skal det i stedet for at vente på at ejeren kommer hjem. Og det kan jeg da godt følge. Især hvis det er en hvalp.

 

Jeg synes den generelle stemning herinde for at lære sin chihuahua at bruge en kattebakke, er ret negativ?

 

Men hvad er det præcis der galt i det? Så længe man lufter sin hund et par gange om dagen, så er det vel fint nok den kan bruge en kattebakke, når man f.eks er nede at handle eller om natten.

Det kan godt være en smule besværligt når man bor i en lejlighed da jeg både skal huske snoren, nøglerne, få sko på og rende ned ad bagtrappen for at lufte den så snart jeg kan se den ligger an til at skulle lave noget.

 

Besværligt???? Det læser jeg som bekvemmelighed. Jeg syntes sgu også det var besværligt at stå op midt om natten for at få Bella til at tisse da hun var baby, men sådan ér det bare at have hund.

 

En en ting er nødvendighed, men dovenskab og bekvemmelighed synes jeg er uacceptabelt. Få en kat eller en undulat eller noget.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Besværligt???? Det læser jeg som bekvemmelighed. Jeg syntes sgu også det var besværligt at stå op midt om natten for at få Bella til at tisse da hun var baby, men sådan ér det bare at have hund.

 

En en ting er nødvendighed, men dovenskab og bekvemmelighed synes jeg er uacceptabelt. Få en kat eller en undulat eller noget.....

 

Nå ja, men nu snakker jeg om det nyeste indlæg, der har sat gang i debatten igen. Der blev skevet et eller andet med, at så længe man sørgede for at lufte hunden, gjorde det ikke så meget, at der var den ekstra mulighed for hunden, hvis det blev nødvendigt for den at komme af med noget "før tid."

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, men nu snakker jeg om det nyeste indlæg, der har sat gang i debatten igen. Der blev skevet et eller andet med, at så længe man sørgede for at lufte hunden, gjorde det ikke så meget, at der var den ekstra mulighed for hunden, hvis det blev nødvendigt for den at komme af med noget "før tid."

 

Men så er hunden jo ikke renlig:vedikke: En hund KAN holde sig, og det skriver chi-ejeren jo også. Og så er vi tilbage ved at det er bekvemmeligt.

 

Igen, er hunden syg eller ejeren midlertidigt fysisk begrænset, så er det da en nødløsning (for ejeren), men jeg nægter at tro at det er i hundens interesse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...