Hop til indhold

Hvad har raceforbuddet betydet for dig?


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst snuseren
For mig og mine hunde har hundeloven ikke haft nogen betydning.

 

Men lovens vedtagelse og den efterfølgende totale mangel på håndhævelse, har fået mig til at forstå, hvor mange af vore love, som rent faktisk bare er symbolske. Symbolske love kan måske have en virkning, så længe befolkningen ikke opdager det, men i dette tilfælde, synes jeg det er tydeligt, at loven bare blev lavet for at "lukke munden" på journalisterne.

Faktisk tror jeg vores justitsminister lige har "slået på tråden" til landets øverste politi myndighed og sagt: Vi vedtager lige en ny hundelov, men det skal I ikke tage Jer af, medmindre i ligefrem rent fysisk falder over en listehund uden mundkurv, så lad bare hundeejerne gøre som de plejer.

 

Jamen dog Sigurd, tror du Justitsen er korumperet og de udøvende er tåber :blink:....altså hvis jeg havde skrevet sådan, havde det nok ikke vakt det store røre, det havde bare været snuseren i en nøddeskal, meen at det skulle kommer fra din kant :5up:.... jeg er sgu imponeret :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Det har de da vist så liiige glemt at informere politiet om :???: Tror ikke loven føles særlig symbolsk for alle dem hvis hunde er blevet aflivede, og alle de stakler der render rundt med mundkurv og evighedsline :damn:

 

Jeg tror vi må komme forskellige steder, for jeg ser stort set ingen listehunde med hverken mundkurv eller line.

Med hensyn til aflivninger, tror jeg langt langt de fleste aflivninger er sket frivilligt, fordi en del listehundeejere, i respekt for loven og deres hund, har valgt den løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ChrisW

Tja i starten havde det ingen betydning for mig, conco blev luftet uden snor sammen med naboens rotweiller-labrador blanding, dog kun en rute, som vi kendte, og hvor alle de 3 huse på ruten kendte vores hunde. Det gør han stadig, men efter jeg er gået fra kæresten og hun har taget sin bil med sig, har jeg oplevet at jeg ikke bare kan tage toget op til mine forældres sommerhus med ham, har nemlig ingen mundkurv :/

 

Skal nok ud og investere i en mundkurv til ham :/ Min far kan ikke køre fra Holbæk til Holeby og tilbage igen, fordi jeg skal besøge dem. Så er nødt til at tage toget fremover, og det TØR jeg ikke uden han har mundkurv på, selvom jeg før har taget toget med ham uden problemer.

 

Det er den eneste konsekvens det har haft for mig, bor heldigvis så langt ude på landet, at der aldrig er politi, og naboerne udemærket kender conco, og ved han er harmløs. Så de ringer ikke efter politi, når han bliver luftet :D som jeg har hørt andre opleve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Raceforbuddet har ikke betydet noget for hverken mig eller mine hunde i det daglige.

 

Loven er endnu er eksempel på, at politikerne haster en lov igennem - for så har vi jo gjort noget, og kan skubbe resten fra os!

 

Endnu et eksempel på en lov, hvor man i den grad ikke har lyttet til eksperterne, men kun har hørt "de eksperter" man var sikre på, ville mene "det rigtige".

 

Jeg er imod raceforbuddet, men for et slags hundekørekort til ALLE hundeejere, måske a la tvungne lektioner om at have hund efterfulgt af træning. Jeg er for ansvarlig avl, og synes, at langt flere specialklubber skulle indføre mentalbeskrivelser som et led i hundens avlsgodkendelse.

 

Ved godt, at det ikke vil hjælpe noget på de mere ansvarsløse avlere, som gerne avler på aggresive hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Loven har ingen betydning haft for mig personligt

 

Hvis jeg havde en forbudt race ville jeg skulle se mig mere over skulderen idet jeg ikke ville følge mundkurv- og kortlinepåbuddet.

Dermed kan jeg konstatere at jeg, som så mange andre, ville være en lovbryder.

Love er til for at følges, men når man vedtager en lov som sætter dyrevelfærdet til side, så har loven ikke min sympati eller respekt.

 

Det jeg har oplevet er at kunne sætte mig ind i hvordan de "rigtige" forbrydere muligvis tænker: "Loven er ikke ok og derfor ski... jeg på den". Det er lidt skræmmende!

 

Efterhånden er Danmark til grin på mange punkter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Loven har ingen betydning haft for mig personligt

 

Hvis jeg havde en forbudt race ville jeg skulle se mig mere over skulderen idet jeg ikke ville følge mundkurv- og kortlinepåbuddet.

Dermed kan jeg konstatere at jeg, som så mange andre, ville være en lovbryder.

Love er til for at følges, men når man vedtager en lov som sætter dyrevelfærdet til side, så har loven ikke min sympati eller respekt.

 

Det jeg har oplevet er at kunne sætte mig ind i hvordan de "rigtige" forbrydere muligvis tænker: "Loven er ikke ok og derfor ski... jeg på den". Det er lidt skræmmende!

 

Efterhånden er Danmark til grin på mange punkter...

 

Det er præcis den oplevelse jeg har, jeg har altid været den "pæne pige" og aldrig brudt loven, og nu gør jeg det pludselig dagligt, den omdefinering af mig selv som lovlydig borger, den har jeg lige måtte vænne mig til :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er præcis den oplevelse jeg har, jeg har altid været den "pæne pige" og aldrig brudt loven, og nu gør jeg det pludselig dagligt, den omdefinering af mig selv som lovlydig borger, den har jeg lige måtte vænne mig til :genert:

 

Det er du:lun:....en "pæn pige"...men pæn og ordenlig er ikke oppe i tiden, nu er det "mig" og ikke de andre, jeg vil ha, prøver man at opføre sig ordentligt, så er man taber i spillet, man bliver pæn't overset! :cool:

 

Jeg føler stor lede ved politik, så stor lede at jeg ikke stemmer mere, det eneste jeg oplever ved det politiske er at floskler som sammenhold og ansvarlighed bliver luftet, og er der et problem med finanserne skal der rettes op, og det er klar tale som enhver lønmodtager og selvstændig kan kapere, men hvad med dem der kommer med budskabet..disse "pæne" og dygtige mennesker, skal de spare eller holde igen :shock: nej de er jo bengnavere, og skal fodres, deres udkomme hentes ved de "pæne" altså sådan nogle man kalder skatteydere, de findes jo endnu!

 

Når de folkevalgte skal have deres løn forhandlet, og det skal sådan nogle mennesker jo også ha, skal vi så opleve der spares på grund af dårlige tider, og det ender i forligsen, næh for det er jo dem selv, og de kender deres værd, og deres sugerør er uden knæk! :engel:

 

Talte jeg pænt :slem: ... nej vel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Loven skuffede mig. Og den har bestyrket mig i min tro på at mennesker heller ikke kan trænes via straf og forbud og trusler om straf

 

Det er ikke engang noget man behøver at tro, der er skam lavet masser af undersøgelser som viser tydeligt at trusler om straf, længden på straffen eller hårdere straf ikke virker det mindste :)

Tværtimod i værste fald :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er ikke engang noget man behøver at tro, der er skam lavet masser af undersøgelser som viser tydeligt at trusler om straf, længden på straffen eller hårdere straf ikke virker det mindste :)

Tværtimod i værste fald :???:

 

Og det virker slet ikke, at straffe de uskyldige, for noget skyldige gør!:slem:

Men det gør hundeloven og dens forkæmpere, det er frygt når den er værst! :shock:

 

Diktatur lov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

åndssvagt spørgsmål, men:

 

hvis man nu bliver taget for ikke at have mundkurv på sin hund, står det så i kriminalregisteret? altså selvfølgelig ikke straffe-attesten, men politiets interne register?

 

Jeg har jo haft en del snakke med politiet når jeg er blevet stoppet i bil fordi de kunne se forseelser der ikke stod på straffeattesten, men alligevel følte behov for at kropsvisitere mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ChrisW
åndssvagt spørgsmål, men:

 

hvis man nu bliver taget for ikke at have mundkurv på sin hund, står det så i kriminalregisteret? altså selvfølgelig ikke straffe-attesten, men politiets interne register?

 

Jeg har jo haft en del snakke med politiet når jeg er blevet stoppet i bil fordi de kunne se forseelser der ikke stod på straffeattesten, men alligevel følte behov for at kropsvisitere mig...

 

Tja, hvis du har fået en bøde gør det helt sikkert ? :S Men de advarsler de giver, ved jeg ikke hvordan de holder styr på ? :o

 

Er der ikke noget med at straffeattesten bliver ren efter 5 år, altså den en evt arbejdsplads kan kræve, men at politiet altid vil kunne se det ? :S eller i hvert fald mere end 5 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Jeg har jo en hund som "kun" er på obs listen.(staffordshire bullterrier)

 

Vi fik hende den 24 juni sidste år. dvs. en ugen inden loven trådte i kraft.

 

Og jeg var klar over at jeg skulle forklare mig ofte om hvorfor jeg ville have lige netop den hund(forældre og svigerforældre var direkte skrækslagne over hvad jeg slæbte ind i huset til vores børn)

 

Men jeg havde ALDRIG troet at jeg skulle forsvare mig når jeg gik på gaden med min lille hvalp på 5 kg. Men det skulle jeg.

 

Jeg bliver stadig spurgt om ikke min hund skulle have mundkurv på, hvorfor jeg har valgt en kamphund, om ikke hun er ulovlig og for 14 dage siden blev jeg stoppet i djurs sommerland og spurgt om ikke det var en pitbull? say what. min lille hund på 15 kg...

 

Det er blevet mindre som året er gået, men der går ikke en uge hvor jeg ikke skal fortælle om hun er ulovlig.

 

Og lige en sidebemærkning: Jeg er meget obs på at ikke ville skræmme nogen og ikke sætte min hund i en dårlig situation. Så hvis vi er ude og lufte og går uden snor, kommer hun altid i snor hvis der kommer en anden hund. Når jeg så har snakket med ejeren om de må lege og deres hund virker ok, slipper jeg hende igen.

 

jeg vil ikke skræmme nogen ved bare at lade hende løbe hen til fremmede.For det er oftest det jeg oplever at folk bliver lidt skræmte af sådan en hund...

 

Og så bliver jeg en smule træt, når vi så er i riiskov hvor hunde ikke må løbe løs, møder en ja hvad ved jeg "amstaff" ligene tæve hund uden snor som ejeren ikke kan kalde til sig. som stormer lige hen til min hund i snor. Og så råber og kommer hen og henter hunden.

 

Selv jeg kan blive bange for en tæve der er dobbelt så stor som min egen og som rejser børster hele vejen derhen.

 

Jeg forstå simpelthen ikke at de vil risikere det. når de nu har sådan en hund. At kunne komme til at ødelægge det for så mange andre hvis deres hund kommer i kliche med en anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er du:lun:....en "pæn pige"...men pæn og ordenlig er ikke oppe i tiden, nu er det "mig" og ikke de andre, jeg vil ha, prøver man at opføre sig ordentligt, så er man taber i spillet, man bliver pæn't overset! :cool:

 

Jeg føler stor lede ved politik, så stor lede at jeg ikke stemmer mere, det eneste jeg oplever ved det politiske er at floskler som sammenhold og ansvarlighed bliver luftet, og er der et problem med finanserne skal der rettes op, og det er klar tale som enhver lønmodtager og selvstændig kan kapere, men hvad med dem der kommer med budskabet..disse "pæne" og dygtige mennesker, skal de spare eller holde igen :shock: nej de er jo bengnavere, og skal fodres, deres udkomme hentes ved de "pæne" altså sådan nogle man kalder skatteydere, de findes jo endnu!

 

Når de folkevalgte skal have deres løn forhandlet, og det skal sådan nogle mennesker jo også ha, skal vi så opleve der spares på grund af dårlige tider, og det ender i forligsen, næh for det er jo dem selv, og de kender deres værd, og deres sugerør er uden knæk! :engel:

 

Talte jeg pænt :slem: ... nej vel!

 

Nej, vi må jo nok erkende at "pæn" ikke længere er in, og er der noget politikere ikke er, så er det i hvert fald "pæne"...

Jeg bemærkede såmænd også godt at vores pensionsalder blev kraftig forhøjet, men da politikerne blev foreslået at deres pensionsalder skulle hæves tilsvarende, så stemte de søreme "nej" :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chica94

Da jeg kun er 16 går jeg ikke så meget op i demokrati og alt det der, men lige præcis det der hundeforbud ting gør mig rasende!>.<

Jeg så et program hvor 14 hvalpe var blevet fjernet fra avleren, fordi de var "kamphunde" skulle de aflives.. De stakkels hvalpe rente bare rundt i en løbegård og legede og vidste ikke at damen der kom ikke var der for at lege med dem men for at aflive dem...

De var så nuttede, og uskyldige=(

 

Jeg har kun mødt 4 kamphunde igennem mit liv, men 3 af dem var bare noget af det sødeste jeg noglesinde har mødt, den sidste var også virkelig sød.. Men den bed ud efter hans ejer da han blev smidt udenfor så ejeren turer ikke at havde ham mere, så han blev aflivet=/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Nej, vi må jo nok erkende at "pæn" ikke længere er in, og er der noget politikere ikke er, så er det i hvert fald "pæne"...

Jeg bemærkede såmænd også godt at vores pensionsalder blev kraftig forhøjet, men da politikerne blev foreslået at deres pensionsalder skulle hæves tilsvarende, så stemte de søreme "nej" :vedikke:

 

Ja, men man saver ikke den gren over man sidder på, derimod er det ikke noget svaghedstegn at nedlægge naboens skov!:genert:

 

Man lærte desværre alt for sent, at det eneste rigtige der gælder i livet er at have rundsave på albuerne!:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men man saver ikke den gren over man sidder på, derimod er det ikke noget svaghedstegn at nedlægge naboens skov!:genert:

 

Man lærte desværre alt for sent, at det eneste rigtige der gælder i livet er at have rundsave på albuerne!:stupid:

 

Ja, men det var så én af de ting jeg lærte af denne lov, om det så er en god eller en dårlig ting, det må fremtiden så vise :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Tja, hvis du har fået en bøde gør det helt sikkert ? :S Men de advarsler de giver, ved jeg ikke hvordan de holder styr på ? :o

 

Er der ikke noget med at straffeattesten bliver ren efter 5 år, altså den en evt arbejdsplads kan kræve, men at politiet altid vil kunne se det ? :S eller i hvert fald mere end 5 år.

 

Bøder kommer ikke på straffeattesten, medmindre det er f.eks. brugstyveri...har haft en del bøder for overtrædelse af færdselsloven, fordi jeg har det med at glemme selen...

 

Men kriminalregisteret er jo politiets interne register...der står straffe i 10-15år....men jeg ved ikke hvilke der noteres...

 

Jeg har jo en hund som "kun" er på obs listen.(staffordshire bullterrier)

 

Vi fik hende den 24 juni sidste år. dvs. en ugen inden loven trådte i kraft.

 

Og jeg var klar over at jeg skulle forklare mig ofte om hvorfor jeg ville have lige netop den hund(forældre og svigerforældre var direkte skrækslagne over hvad jeg slæbte ind i huset til vores børn)

 

Men jeg havde ALDRIG troet at jeg skulle forsvare mig når jeg gik på gaden med min lille hvalp på 5 kg. Men det skulle jeg.

 

Jeg bliver stadig spurgt om ikke min hund skulle have mundkurv på, hvorfor jeg har valgt en kamphund, om ikke hun er ulovlig og for 14 dage siden blev jeg stoppet i djurs sommerland og spurgt om ikke det var en pitbull? say what. min lille hund på 15 kg...

 

Det er blevet mindre som året er gået, men der går ikke en uge hvor jeg ikke skal fortælle om hun er ulovlig.

 

Og lige en sidebemærkning: Jeg er meget obs på at ikke ville skræmme nogen og ikke sætte min hund i en dårlig situation. Så hvis vi er ude og lufte og går uden snor, kommer hun altid i snor hvis der kommer en anden hund. Når jeg så har snakket med ejeren om de må lege og deres hund virker ok, slipper jeg hende igen.

 

jeg vil ikke skræmme nogen ved bare at lade hende løbe hen til fremmede.For det er oftest det jeg oplever at folk bliver lidt skræmte af sådan en hund...

 

Og så bliver jeg en smule træt, når vi så er i riiskov hvor hunde ikke må løbe løs, møder en ja hvad ved jeg "amstaff" ligene tæve hund uden snor som ejeren ikke kan kalde til sig. som stormer lige hen til min hund i snor. Og så råber og kommer hen og henter hunden.

 

Selv jeg kan blive bange for en tæve der er dobbelt så stor som min egen og som rejser børster hele vejen derhen.

 

Jeg forstå simpelthen ikke at de vil risikere det. når de nu har sådan en hund. At kunne komme til at ødelægge det for så mange andre hvis deres hund kommer i kliche med en anden hund.

 

har faktisk tænkt en del på jer med SBT, for når man tænker på hvor ofte jeg bliver spurgt, og på hvor meget amstaffen og sbt'en ligner hinanden, så må det give anledning til en del misforståelser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...