Hop til indhold

Tømmer I selv analkirtler?


sonja77
 Share

Recommended Posts

....Jeg har aldrig selv prøvet at tømme analsækkirtler, men mine første hunde havde (vistnok) problemer som dyrlægen tog sig af... --det er rigtig mange år siden.

 

Men jeg købte en bog på biblioteket i foråret. Den er skrevet af en dyrlæge og der er nogle meget gode illustrationer. Dem får I lige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert jeg lige skal prøve den der "udendørs"metode af - nu ER det jo en chihuahua numse jeg har med at gøre.. Der er altså ikke meget plads! Men hvis man kan gøre det må den der måde - så tror jeg selv at jeg vil gøre det fra nu af..

 

Dog tager mine forældres dyrlæge kun 100kr for det - måske man bare skal få det gjort når man er i Esbjerg? Skal ihvertfald være opmærksom på Bitten da hun har tendens til meget betændte analkirtler, men hun kurrer aldrig på numsen.. tosse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert jeg lige skal prøve den der "udendørs"metode af - nu ER det jo en chihuahua numse jeg har med at gøre.. Der er altså ikke meget plads! Men hvis man kan gøre det må den der måde - så tror jeg selv at jeg vil gøre det fra nu af..

 

Dog tager mine forældres dyrlæge kun 100kr for det - måske man bare skal få det gjort når man er i Esbjerg? Skal ihvertfald være opmærksom på Bitten da hun har tendens til meget betændte analkirtler, men hun kurrer aldrig på numsen.. tosse..

 

 

Jeg synes heller ikke det ser så slemt ud med det ydre greb... Jeg får helt "lyst" til at prøve på Silke... Men på den anden side... så skal man jo nok ikke pille for meget ved noget der i forvejen fungerer godt.. :lol::lol:

 

På en chihuahua-numse må det da osse være nærved umuligt at stoppe en finger IND i rumpen... --Men der nok heller ikke så meget man kan få til at "vippe ud" som på billedet... :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER nemlig enormt svært at komme til - selv dyrlægen havde svært ved det, han ville jo heller ikke gøre ondt på hende..

Han nåede lige at sige "nej der er vist ikke noget" da han pludselig ramte den betændte analkirtel.. Så jeg frygter lidt at Bittens sidder ret langt.. nede.. inde... og jeg derved ikke kan tømme ordenligt..

Ej beder lige dr. dyr om at vise mig the-outside-way

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...