Hop til indhold

Recommended Posts

Gæst dyresprog

Kære alle, jeg hedder Marlene Pedersen og er ny her på forum.

Jeg bor på Djursland og har en Grosser Schweizer Sennenhund på snart 8 år, kaldet Samson.

Jeg læser til dyreadfærdsterapeut via Etologisk Institut i Ballerup, og læser samtidig HF i Grenå.

Ser frem til at kigge med på interessante tråde, og måske give et besyv med i ny og næ ;0)

god sommer til alle ;0)

Med venlig hilsen:

Marlene & Samson

"Tag hunden på fersk gerning når den gør noget godt ;0) "

Anton__Samson__4G.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Marlene,

Velkommen hertil. Dette er et hyggeligt forum.

Vi har faktisk været til flere kurser sammen og hvis jeg siger Funky, :blink: så tror jeg du ved hvad jeg snakker om.

Hilsen

Pia

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyresprog

1000 tak for den varme velkomst til jer alle, tror bestemt nok jeg skal blive glad for at være her ;0)

Hviid - selvfølgelig husker jeg din skønne Funky-dreng, men sandelig også dig selv - kan se du har fået godt gang i hundetræningen, det glæder mig at se :mrgreen:

Thomas, længe siden - gosh jeg savner internatet rigtig meget, kan læse i din profil at du stadig er der. Godt for dyrene, du er god til at skabe ro for dem ;-) Giv alle et lille kram (eller hilsen) fra mig :-)

Aslan, gosh det er svært at svare på kort......

Der er efterhånden en del steder som tilbyder uddannelsen

dyreadfærdsterapeut (eller noget der ligner).

Det er en selvbetalt uddannelse, pris svinger en del de forskellige steder. Hos EI (Etologisk Institut) er der kurser i weekenderne (få gange på hverdage). Man har et skema med kurser man skal have i løbet af uddannelsens varighed og andre er markeret med frivilligt, man tilrettelægger selv i hvilken rækkefølge man tager tingene. De fleste elever tager en anden uddannelse, eller har arbejde ved siden af.

Man skal i løbet af uddannelsen op til en del praktiske prøver med dyr (hund, kat, hest, eller andre). Man skal aflevere en del skriftlige opgaver i læringsteori og etologi (opgaverne sender man til lærer via email og får dem retur når de er rettet). Man skal have en del adfærdskonsultationer med dyr, som man skal skrive IT- Programmer til (IT=Individuel Terapi), disse skal også lige en tur forbi ens lærer, inden ejeren modtager dem. og slutteligt skal man lave et afgangsprojekt. Normeringen er sat til 3 år, men mange holder en pause, eller arbejder meget, så de vælger at forlænge deres uddannelse.

Mange af kurserne foregår på engelsk, der er mange engelsk sprogede fagbøger der skal læses nogle er meget interessante og andre er meget tørre at komme igennem, men igen, ikke alt behøver jo at være hyggeligt.... desuden så følger der med årene også et godt kammarat skab med i rygsækken, både elever og lærere kommer tæt på hinanden, og man kan ikke undgå at nærer dyb respekt for de som virkelig knokler og de som virkelig kan deres fag til bunds, og især for de som ved at de skal lære hele livet, og tager udfordringen op :blink:

Med venlig hilsen:

Marlene & Samson

"Tag hunden på fersk gerning når den gør noget godt ;0) "

Link til indlæg
Del på andre sites