Hop til indhold

Kommende ny hundeejer

Gæst Mia97a
 Share

Recommended Posts

Gæst Mia97a

Hej allesammen.

Jeg er en pige på 20 der skal købe en west white highland terrier. Dette er min første hund, og ved det måske ikke er den helt optimale første hund da den kræver tålmodighed og lidt erfaring, men jeg kender mange andre med hunde og jeg har masser af tålmodighed og gå på mod, samtidig er jeg en der sætter mig VIRKELIG godt ind i ting før jeg gør noget, og har snart læst alt hvad der findes om denne race og om at holde hund generelt.

Mit spørgsmål er omkring anskaffelse af hunden. Da jeg ikke har en længere ferie før næste sommerferie om et år, og meget gerne vil have min hund inden dette, ville jeg høre jer om erfaringer med dette.

Jeg ved godt at hvalpen bestemt ikke må være alene det første lange stykke tid, og havde tænkt evt. at skaffe hunden d. 24. august hvor min uddannelse allerede starter igen d. 29. august. Jeg ville derfor kun kunne være fuldt ud sammen med hvalpen 24 timer i døgnet de første dage, men jeg har en god veninde der selv har en westie, der gerne ville komme de få timer jeg har skoletimer (det drejer sig om 3-5 timer 4 gange om ugen). Ville dette være uansvarligt når hvalpen lige er kommet og gerne skulle knyttes til mig, kommer den til at blive for knyttet til min veninde på de få timer?

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen herinde :-D

Selvfølgelig ville det være mest optimalt hvis du kunne holde 3 ugers ferie og så få hunden der...

Men det her kan sagtens være en god løsning, men husk at lad din veninde kommer over imens du er der først, så hunden lærer jer begge at kende...

Jeg tror ikke hunden vil blive "for knyttet" til din veninde, den vil helt sikkert lærer hende og hendes hund rigtig godt at kende, og i fremtiden kan det jo også være super godt f.eks. hvis du har brug for at hunden skal passes en weekend.

Det er også godt for hunden at lærer at være glad og tilfreds når du ikke er der, og hvis du bruger de første dage på virkelig at få en god kontakt til din hund, kan jeg ikke se det store problem i at din veninde passer den et par timer af gangen et par gange om ugen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem skal lære hunden alene hjemme træning? Det er jo den største grund til at holde 3 ugers ferie ved ny hund eller mere.

Hmmm.... Jeg er nu ikke enig i at det er den eneste grund til at tage ferie når man får en hvalp.

Men starter man ikke normalt alene-hjemme træning med få minutter og trapper op? Det var ihvertfald sådan jeg gjorde, og min schæfer på knap 5 mdr er uden problemer alene hjemme i mange timer.

Så det kan jo være at den fornuftige, unge pige kan begynde at træne alene-hjemme træning med hvalpen når hun er hjemme med den? De fleste har jo behov for at købe ind, gå i fitnesscenter eller lignende. Og der har hun jo rig mulighed for at træne hvalpen.

Og til den nye hundeejer - held og lykke med projektet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... Jeg er nu ikke enig i at det er den eneste grund til at tage ferie når man får en hvalp.

Men starter man ikke normalt alene-hjemme træning med få minutter og trapper op? Det var ihvertfald sådan jeg gjorde, og min schæfer på knap 5 mdr er uden problemer alene hjemme i mange timer.

Så det kan jo være at den fornuftige, unge pige kan begynde at træne alene-hjemme træning med hvalpen når hun er hjemme med den? De fleste har jo behov for at købe ind, gå i fitnesscenter eller lignende. Og der har hun jo rig mulighed for at træne hvalpen.

Og til den nye hundeejer - held og lykke med projektet:)

Jeg skrev ikke eneste grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mia97a
Hvem skal lære hunden alene hjemme træning? Det er jo den største grund til at holde 3 ugers ferie ved ny hund eller mere.

Det skal jeg helt klart :) Vil helst gerne være den der tager sig af al træning med hunden, så jeg er sikker på det bliver gjort på min måde :)

Som sagt er jeg jo kun væk et par timer om dagen, så har resten af dagen til at træne lidt med hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Jeg synes også det er et godt kompromis, når det kun handler om så få timer du er væk :-D Så kan du jo sagtens træne alene hjemme, når du har været i skole og så er hvalpen også dejligt træt efter at have leget med din venindes hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites