Hop til indhold

Problemet ved at bo alene

Lenschow
 Share

Recommended Posts

og have en aktiv hund.... jeg er syg og Hugo går på væggene. Jeg kan ikke en gang holde til at lave aktivering med ham indenfor...

Og jeg slæber mig ud med ham på korte ture. Så er det altså ikke så man føler sig som verdens bedste ejer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
og have en aktiv hund.... jeg er syg og Hugo går på væggene. Jeg kan ikke en gang holde til at lave aktivering med ham indenfor...

Og jeg slæber mig ud med ham på korte ture. Så er det altså ikke så man føler sig som verdens bedste ejer!

:ae: Håber du snart bliver frisk.

Men se det fra den lyse side du får droslet ned på stimuleringen som du havde mistænkt for at give problemer. Men der er jo ikke noget at sige til at han går på væggene uden sit daglige "fix".. Ingen hunde er døde af en kold tyrker på det felt - nok nærmere ejerne der bliver drevet til vanvid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring, den kender vi vist alle - også os der ikke bor alene ( ihvertfald kun halvdelen af tiden), men som alene ansvar for hunden... Jeg trøster mig med, at det er god træning for dem ;-)

Karla er ihvertfald efetrhånden super dygtig til bare at sove flere dage væk hvis jeg er syg eller lign...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

som mange-årig coladrikker og alene-hundefar, kan jeg kun foreslå at du putter en håndfuld godbidder i en flaske og skruer låget på...:-D

Hvis han ikke har prøvet det før er det måske bedst uden låg...:-D

Bruger det ikke så meget til aktivering når jeg er hjemme, men mere når en af basserne skal være alene...men det virker...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Det vil jeg gøre - tak

Ja nu sover han faktisk... De tilpasser sig hurtigt. Men når jeg rejser mig står hans ører lige ret op og han smiler sit samojede smil ligesom "Skal vi ud nu?"

:-(

Men det er jo som det er.. Jeg vil prøve colatingen:-)

Hvis det kan trøste så holder vi altså også flad-helt-ud-og slap-af dage.. Hvor der ikke sker en dyt... Det har givet meget mere ro herhjemme at han ikke kan regne med at alt foregår på klokkeslet hver dag.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er såmænd en helt god hundeejer :blink:

Hunde har godt af engang imellem at prøve at der sker absolut intet en dag eller tre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også blevet syg, så føler med dig :ae:

Anton er heldigvis god til at tilpasse sig vores aktivitets niveau. Men hunde kan sagtens klare et par dage hvor der ikke sker så meget, så du behøver ikke have dårlig samvittighed :-)

Anton er desuden en rigtig dygtig sygepasser. Han har ikke forladt min side imens jeg har været syg :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også lige været syg, og genkender problemet... Men Iso har nu taget det ok, synes jeg. Jeg har heldigvis en stor have, som hun sagtens kan udforske i laaang tid hver dag! :lol:

Men mht. det med at bo alene og ha' hund, oplever I andre problemer?

Jeg har snakket lidt med nogle veninder der også bor alene med hund, og vi har faktisk ét fælles problem - når vi snakker i telefon, så bli'r vores hunde lige pludselig møgkøtere! Jeg har haft det med både Frostie og Iso. Frostie begyndte at pive og kratte mig med poterne, og hvis ikke der skete noget kunne hun også gø. Iso render omgående til terrassedøren, og begynder at kratte helt vildt på den... :damn: Venindernes hunde gøer, eller laver ballade generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er en god ejer!! Og som mange andre siger, så har hundene godt af at have et par hviledage...

Jeg har heldigvis ikke dét problem *smiley der tørrer sved af panden* Nala ELSKER at putte under dynen og jeg tror hvis hun selv skulle vælge hvordan hver dag skal gå, så vil hun helst vi ligger i sengen og putter :lun: Katla er dog ikke så gammel endnu, men kan godt tage en slap-af-dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor godt nok ikke alene, men hold da op jeg kender det med telefonen:shock: ungerne fik altid at vide, at med mindre det brændte, eller nogen var kommet alvorligt til skade, så ku det vente - men den virker sq ikke på en rottweiler:roll::stupid: men det gør godbidder på græsplænen så til gengæld:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Tak - jeg kaster ikke op mere så det går bedre:-) Men jeg keder mig og har ondt i maven - og Fie føder ikke - det kunne hun ellers godt tage og gøre, når nu jeg er hjemme alligevel...

Nøj, Fie forstår da virkelig at trække spændingen ud hva'? Godt at du har det bedre, men ja der er ikke noget mere kedeligt end at være syg...

Link til indlæg
Del på andre sites