Hop til indhold

Hund alene i mange timer


Gæst Lasse78
 Share

Recommended Posts

Gæst Lasse78

Hej Hunde-Forum!

 

Jeg har i mange år ønsket mig en hund, men har måtte leve uden bl.a. pga pladsmangel. Nu er jeg så i den heldige situation, at jeg er flyttet i hus med egen have og derfor er ønsket om en hund nu blevet endnu større.

 

Problemet er dog mine lange arbejdsdage. Jeg har nemlig 12-timers vagter og en times transport hver vej, så den skal være alene i 14-15 timer af gangen. Dette er dog ikke hver dag, da mine vagter ligger således: dagvagt, nattevagt, 3 dage fri, dagvagt, nattevagt, 3 dage fri osv. Jeg har derfor en masse fridage jeg kan og vil bruge sammen med den, da jeg er færdig med at rende i byen og lign.

 

Jeg har mulighed for at lave en stor hundegård, evt. med en lem ind til huset, så den frit kan gå ind og ud. Racen skal være en labrador, som nok skal være en ung han og ikke en helt lille hvalp, så den måske har nemmere ved at lære at være alene. Jeg har desværre ikke noget familie i nærheden og naboerne har selv jobs de skal passe.

 

Jeg er godt klar over at det er mange timer i træk, men vil lige høre Jer der selv har hund, om det kan godtgøres med masser af aktivering på mine fridage?

 

På forhånd tak for svarene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hej :-)

Det er meget svært at svare på, og der er sikkert mange meninger om det.

Jeg har dog den mening at det godt kan lade sig gøre.

Min labrador er alene hjemme 9 timer om dagen - han er inde i huset - altså har ikke adgang til en fin hundegård som jeg kan se du vil lave :-)

Men det kræver selvfølgelig også at der bliver gået lange ture efter arbejde, leget og aktiveret. Min labrador er den aktive af slagsen :-) Han er meget aktiv, og jeg bruger stort set hele min fritid på ham, men det er jo min hobby :-)

Din vovse vil jo få det fantastisk at have sin hundeejer hjemme 3 dage om ugen.. det da flot :-)

Held og lykke med det - jeg har aldrig fortrudt at få en labrador, han er min bedste ven og følgesvend :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes også, at det er for længe. selv om hunden får en hundegård, kan det sagtens være, at den ikke vil tisse og besørge i den, og det er meget længe at holde sig. i dagtimerne er 15 timer uden foder også ret lang tid f.eks.

 

derudover synes jeg, at det lyder som om, at en hund ville få det super hos dig, så jeg synes da næsten, at du skal prøve at finde en løsning. måske kender du nogle, der kan hente hunden om eftermiddagen efter almindelig arbejdstid? og have den, når der er nattevagter? evt. kan du søge efter det i det lokale supermarked el.lign., og måske være indstillet på at betale lidt for pasningen?

 

held og lykke med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Hunde-Forum!

 

Jeg har i mange år ønsket mig en hund, men har måtte leve uden bl.a. pga pladsmangel. Nu er jeg så i den heldige situation, at jeg er flyttet i hus med egen have og derfor er ønsket om en hund nu blevet endnu større.

 

Problemet er dog mine lange arbejdsdage. Jeg har nemlig 12-timers vagter og en times transport hver vej, så den skal være alene i 14-15 timer af gangen. Dette er dog ikke hver dag, da mine vagter ligger således: dagvagt, nattevagt, 3 dage fri, dagvagt, nattevagt, 3 dage fri osv. Jeg har derfor en masse fridage jeg kan og vil bruge sammen med den, da jeg er færdig med at rende i byen og lign.

 

Jeg har mulighed for at lave en stor hundegård, evt. med en lem ind til huset, så den frit kan gå ind og ud. Racen skal være en labrador, som nok skal være en ung han og ikke en helt lille hvalp, så den måske har nemmere ved at lære at være alene. Jeg har desværre ikke noget familie i nærheden og naboerne har selv jobs de skal passe.

 

Jeg er godt klar over at det er mange timer i træk, men vil lige høre Jer der selv har hund, om det kan godtgøres med masser af aktivering på mine fridage?

 

På forhånd tak for svarene!

Da du spørger om vores personlige mening, må jeg sige nej, det er alt for lang tid.

Du kan ikke udjævne de lange alene hjemme-dage med ekstra tid de andre dage. Når hunden er mættet af oplevelser, så er den mættet, man kan ikke spare op af kvalitetstid.

Jeg tror ikke hunden vil føle sig mindre alene hjemme af en hundegård.

Jeg har ikke noget videnskabeligt at bakke det op med, men f.eks. Lone Greva arbejder med 6-6,5 time på daglig basis. Der kan naturligvis være dage der er længere, men det er en god rettesnor.

Alene hjemme-tid er et ømtåleligt emne, men en spændende diskussion:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Misjæl

Jeg ville heller aldrig lade min være alene så længe. Han er som max alene i 8,5 timer tre dage om ugen... Men som andre har nævnt var det måske en mulighed at 'betale sig fra' at en hundepasser/dogsitter eller lignende kommer på de lange dage??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stwigs

Jeg synes også at 14 timer er for lang tid. Kunne du ikke finde en hundepasser til den evt.?

 

Når min hund skal være alene i mange timer (8 timer og opefter), får jeg naboen til at tage hende på tur. Men hun skal også holde sig, så det er lige så meget fordi hun er indedøre.

 

Hunde har jo ikke begreb om tid, så jeg ved ærlig talt ikke hvor meget det "går dem på".

 

Jeg kender en der også har 12 timers vagter og døgn, men hun kan tage den med på jobbet og lade den være i bilen mens hun kører ture (ambulanceture). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige at det er for længe, men idéen om at du f.eks. "ansætter" en til at komme og være lidt sammen med hunden (F.eks. når den har været alene i 6-7 timer kommer der en og går med den en times tid eller to, evt tager den med sig hjem eller bliver i dit hjem...

 

Det er "sjovt" som de få timer gør en stor forskel... Hvade du sagt 12 timer tre gange om ugen havde jeg nok sagt at det kunne man få til at fungere...

 

Hvis man laver et regnestykke skal en voksen hund ca. sove 16 timer i døgnet, og hvis alt går vel vil din hund sover imens du er væk.. Det vil sige 14-15 timer...

 

Medmindre du ikke forventer at sove de tre dage om ugen så vil jeg faktisk sige at selv med en hundelufter så er de tre dage et helvede for dig, for hunden vil stadig føle sig "alene" hvis du sover..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lasse78

Tusind tak for Jeres svar!

 

Jeg kan se, at det er den generelle holdning herinde, at det er for lang tid for en hund at være alene. Jeg havde håbet på et lidt bedre svar, men var forberedt på at det nok ville være sådan.

 

Hvis jeg skal have hund en dag, er jeg jo meget interesseret i at den får det godt. Så det ser ud til at jeg hellere må finde en anden løsning.

 

Jeg væbner mig med tålmodighed, drømmer lidt videre og håber så på at det nok skal lykkes en dag :)

 

Ha' en fortsat god sommer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Du må finde dig en kærste/kone, som kan passe hunden mens du er på arbejde.

Min mand arbejder nogle dage 11 timer og er væk i 13 timer. Når han kommer hjem, får han lidt mad, og som regl falder han i søvn 1 time efter.

I de dage er hans hund "min".

Det eneste jeg ikke gør de dage er at træne direkte med ham, for han er ikke min hund, men han skal ud og gå ture, leges med, hygges med.

Og det fungerer også rigtig godt for Apollo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvis man laver et regnestykke skal en voksen hund ca. sove 16 timer i døgnet, og hvis alt går vel vil din hund sover imens du er væk.. Det vil sige 14-15 timer...

 

Men, de sover jo ikke det antal timer i træk... Er enig med en anden i, at man ikke kan aktivere i 5-6 timer, og så smutte 15 timer, ikke flere dage fast ugentligt.

 

 

--

Synes hundepasser ideen er rigtig god, evt en som bare kan komme hjem til dig/tage hunden med hjem, hvis du ikke er glad for at andre går med den.

 

Til det med at få en større hund, pas nu rigtig godt på, at du ikke får en som allerede har alene hjemme problemer (og ejeren derfor skal af med den, ikke alle er ærlige om det, desværre).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Du må finde dig en kærste/kone, som kan passe hunden mens du er på arbejde.

Min mand arbejder nogle dage 11 timer og er væk i 13 timer. Når han kommer hjem, får han lidt mad, og som regl falder han i søvn 1 time efter.

I de dage er hans hund "min".

Det eneste jeg ikke gør de dage er at træne direkte med ham, for han er ikke min hund, men han skal ud og gå ture, leges med, hygges med.

Og det fungerer også rigtig godt for Apollo.

 

 

Den losning er jeg med paa:banan: Saa afsted med dig og find en hundeelskende dame:hjerte:. Evt. herinde fra - Nogen der vil melde sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
. i dagtimerne er 15 timer uden foder også ret lang tid f.eks.

 

Mine får altså ikke foder flere gange om dagen. De får om aftenen når jeg kommer hjem med "byttet".:slem:( jeg er en meget god Rema 1000 jæger)

 

Hvis det skulle deles over flere måltider så ville det jo kuns være en lille hapser hver gang. De får jo ikke mere end 120 -140 g pr dag pr hund. Det svarer ca til et stort underlår på en kylling. Det bliver ikke nemt at dele i flere måltider.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får altså ikke foder flere gange om dagen. De får om aftenen når jeg kommer hjem med "byttet".:slem:( jeg er en meget god Rema 1000 jæger)

 

Hvis det skulle deles over flere måltider så ville det jo kuns være en lille hapser hver gang. De får jo ikke mere end 120 -140 g pr dag pr hund. Det svarer ca til et stort underlår på en kylling. Det bliver ikke nemt at dele i flere måltider.:vedikke:

 

det er kun os tørfoderfolk der går og hælder på hundene flere gange dagligt - men det var nu også mere for at illustrere, at det bare er rigtig, rigtig lang tid og potentielt problematisk på flere niveauer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst moammoam

Jeg synes det er mange timer og hvillket formål er der så med at få en hund? Til weekend og aften hygge? Det er lidt synd. Hvis det virkelig er noget du brænder for og pengene er til det kunne du jo få en hundepasser, eller lufter. Enten en ung pige som skal bruge lidt lommepenge og elsker dyr eller en ældre person som mangler sidejob. Min veninde boede i LA hvor hun luftede hunde for nogle af de store forretningsmænd eller stjerner. Så mødtes hun på toppen af the hills hvor der lå en hundepark hvor hun selv kunne møde andre mennesker samt hundene kunne gå amok i leg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Tika og Tiesto
Hej moammoam

 

Jeg kan se, du er ny på forum. Velkommen til :vinken:

 

Husk lige at se, hvor gammel en tråd er, før du svarer på den. Det sidste svar i denne tråd, før dit, var f.eks. i juli måned.

 

 

 

jeg tænker så at det vel ikke gør noget at komme med et svar selvom det er nogle mdr. siden der er nogen der har skrevet sidst ? :genert: eller ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tika og Tiesto
Joh, men det kan bare godt være lidt spild af tid. F.eks. kan man se, at ham Lasse, der har startet tråden ikke selv er vendt tilbage siden juli.

 

 

jaja, er helt enig i at det kan være spild af tid, jeg blev bar i tvivl om der var noget med hvor lang tid man måtte besvare en tråd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder selv 12 timers vagter - dog er jeg ikke alene med min hund.

Jeg har været alene med hende og måtte gå ned i tid, og selv da hun var alene 8-9 timer var det altså ikke helt optimalt!

Buttom line er at du før eller siden vil blive ædt op af dårlig samvitttighed. Når du kommer hjem efter 12 timers arbejde har du ikke den energi som din hund (især) fortjener efter den lange alene tid. Når du så har fri efter dine 3 x 12 timers vagt kan du IKKE gøre det op for den alene tid den har været eller skal være alene. Trust me!! Jeg arbejder selv 2 ugers skema med 3 arb. dage den ene uge og 5 den anden. Det kommer ikke til at fungere.

 

Som andre foreslår ville det fungere hvis du fik en fast og pålidelig hundelufter/passer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...