Hop til indhold

Jagter din(e) hund(e) fluer?


Gæst The dogfather
 Share

Jagter din hund fluer?  

47 stemmer

  1. 1. Jagter din hund fluer?



Recommended Posts

Gæst The dogfather

Herhjemme bliver der jagtet fluer i en sådan grad at det må være utroligt stressende for de stakkels fluer der i ny og næ får forvildet sig ind i vores hjem...:mrgreen:

 

Når en flue fanges spyttes den ud, for at slikkes op igen og såfremdeles til fluen drukner i savl...:stupid:...

Link til indlæg
Del på andre sites

kiki gør hun er dog stortset aldrig heldig i sin fangst,

 

uha ja min største frygt er at hun hapser en hveps en dag, heldigvis er det ikke sket endnu... men kan nu godt forstå hende for de fluer er satme trælse jeg prøver irriteret at baske til dem mange gange på en dag!!!

 

 

forresten i snakken om fluer er der nogle der kender til et spray middel som man kan slå dem ihjæl med og hvor hunde og mennesker kan opholde sig i det bagefter??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det gør hun heldigvis ikke, jeg tror hun ville blive skør i potten hvis hun skulle jagte alle de fluer vi har, vi bor jo langt ude på landet :blink:

 

Men hun forsøger at hapse de fluer der insisterer på at hun er deres nye bedste ven, og dermed bliver ved med at lande på hende og forstyrre hendes skønhedssøvn. Men hvis fluerne lader hende være i fred, så lader hun også dem være i fred :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Labell fungere lige så godt så en fluesmækker, her i huset.

Hun bruger egentlig ikke så meget tid på at jage dem, men når de flyver forbi hende, snapper hun dem.

HUn er så dygtig til det, at min svigerfar overvejer at ansætte hende ude på bondegården, for at komme fluerne til livs :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

Vores jagter også i stor grad, også natsværmere som vi er plaget af herude i bølandet... :P Nikki er en skovl til det dog, igår rev hun hul på et gammelt sår på næsen, da hun bankede snuden ind i væggen for at få fat i en edderkop? Mææærkelig hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

kiki gør hun er dog stortset aldrig heldig i sin fangst,

 

uha ja min største frygt er at hun hapser en hveps en dag, heldigvis er det ikke sket endnu... men kan nu godt forstå hende for de fluer er satme trælse jeg prøver irriteret at baske til dem mange gange på en dag!!!

 

 

forresten i snakken om fluer er der nogle der kender til et spray middel som man kan slå dem ihjæl med og hvor hunde og mennesker kan opholde sig i det bagefter??

 

Bio :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår aftes havde vi en afart af en flue - sådan en klam rødbrun en. Bella havde været i nærkontakt med den et par gange uden held. Jeg tændte alt lys, greb zapperen og begyndte min jagt på fluen. Bella var til stor hjælp - hun gennemgik systematisk hele huset, og vidste bestemt godt at jeg ledte efter et eller andet.

 

Jeg fandt langt om længe fluen og fik taget livet af den - dog uden at Bella var indblandet i den del. Men takker hende alligevel for hjælpen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er simpelthen for dum. Hvis hun havde en smule tålmodighed, kunne hun nok vente til de kommer tæt nok på - men nej, fluen skal JAGTES. Og hun har aldrig været i nærheden af at fange noget som helst...

 

Hun blev stukket af en hveps sidste år - et heldigt sted, nemlig i læben. Så der skete ikke mere, og hun har fået lidt respekt for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle gør ikke... han hapser måske lige ud efter dem hvis de sætter sig på ham, men ellers gider han dem ikke.

 

Nova til gengæld :shock::shock::shock: Når hun først går igang så slår hjernen fra... virkelig... hun ser KUN fluen og den skal DØ. Så flyver hun gennem stuen, fra sofaryglæn, springer over midt på stuebordet, over på det andet sofaryglæn osv... med os råbende bagefter for at stoppe kræet i at rage alt ned på sin vej og gøre skade på sig selv :lol:

 

Til tider er det smart med en fluejagtende hund, men jeg syntes nu mest det er en belastning. Så sent som i sidste uge havde jeg en terrier der kom flyvende hen imod mig og var millimeter fra at nappe næsen af mig fordi der kort forinden havde fløjet en flue.

Desuden lader hun heller ikke hvepse værre, så der er det med at få hende af vejen. Vi prøver ihærdigt at få hende til at lade være, men intet har hjulpet endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly ligger fuldstændig stille. Jeg tror fluerne er tiltrukket af hendes næse, for de kommer tæt på og så HAPS er de væk. Hun rører sig ikke ud af flækken, kun et lille "klap klap".

Sille derimod. Man skal sidde med konstant spændte mavemuskler om aftenen når vi sidder i sofaen og ser film. Den få ikke for lidt... Over på den anden sofa, op på vores maver, op af kanten på sofaen, sætte af på vores ben osv. Men hun er virkelig dårlig til at fange dem. Hun har vist taget et par stykker, det er det.

Hun har også vist interesse for andre flyvende insekter og jeg er også bange for at hun snupper én en dag. Når hun viser interesse for den, så råber jeg nej og stop. Så glor hun på mig og lidt på hvepsen og så råber jeg igen til hun ignorerer den. Det er ikke min mening at råbe sådan af hende, men jeg bliver bare så forskrækket hver gang, de er jo ikke så hurtige som fluer, så jeg regner med hun nemmere kan hapse én.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stine Jensen

Min chihuahua Donna jagter også fluer.. :-) Har endnu ikke set hende spise en, men hun jagter dem rundt, så længe hun kan overskue at holde øje med dem, dvs hun løber rundt i hele stuen og ser småforvirret ud.. hihi ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Coda jagter fluer, men han gider ikke ret lang tid ad gange, de er nemlig besværlige at fange. :stupid: I stedet elsker han myrer, de er lidt nemmere at slikke op og så bliver han virkelig fornermet hvis en af dem begynder at kravle på hans snude i stedet. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...