Hop til indhold

DÅRLIG ånde!!!


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Min lille prinsesse Bella, en schæfertæve på 5 mdr., har så frygtelig dårlig ånde! Hun lugter sådan lidt af gammel fisk ud af munden. Og det er egentlig lidt synd, for hun elsker at nusse, kramme og kysse.

 

Hun får Arion hvalpefoder og bliver fodret tre gange om dagen. Som snack får hun tørret kød, tørret lunge+lever, bland-selv kiks eller dentalsticks. Det giver sig selv at hendes ånde er endnu værre når hun fx lige har spist tørret lunge (som lugter VIRKELIG grimt!!!!).

 

Jeg magter ikke at skifte foder på hende før hun skal på voksenfoder - overvejer at gå på BARF til den tid. Hun trives rigtig godt på Arion, og har ikke overskuddet til at barfe en hvalp/unghund.

 

Hun er færdig med at skifte tænder. Generelt tygger hun i mange pinde når hun leger i haven, så det er næppe fordi der er noget med tænderne.

 

Er det almindeligt at så unge hunde har dårlig ånde? Og er der noget jeg kan gøre - som ikke indbefatter at tage hendes tørrede indmad fra hende?

 

Mange hilsner fra Anne og Bella

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Foder har ogsaa en del at sige. Ved raa fodring er en dejlig side gevinst at, der er ingen daarlig aande og friske hvide taender, der aldrig skal renses hos dyrlaegen!:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder har ogsaa en del at sige. Ved raa fodring er en dejlig side gevinst at, der er ingen daarlig aande og friske hvide taender, der aldrig skal renses hos dyrlaegen!:banan:

 

Præcis! Og det er derfor jeg skriver om BARF i det første indlæg. Der er så mange fordele ved at råfodre, så det er nok det vi ender med - når hun skal skifte til voksenmad:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tror helt sikkert også at det er pga. tandudskiftningen, Duffy stank også af død og ødelæggelse ud af munden da hun var ved at skifte tænder, gudskelov går det over igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...