Hop til indhold

Er helt knust


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

tusind tak for alle de dejlige varme tanker og søde beskeder...

 

mit værste mareridt lige efter dødelig sygdom blev til virkelighed...og jeg kan slet ikke forstå det...tog som sagt fri og alt muligt for at være hjemme da hun var højløbsk...

 

Victoria takker også, hun ligger og sover trygt lige nu...uvidende om hvad der skal ske...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 354
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Klüssendorf

Jeg vil på ingen måde dømme dig for at være havnet i den uretfærdige situation, hvor du står nu, hvor et hovsa kuld efter to sunde og raske hunde skal ufrivilligt aborteres. Tro mig, du er ikke den første :genert: tænk på alle de pludselige huld-i-hækken hvalpe der findes, eller avlere af racehunde, der også får et kuld, der ellers ikke var planlagte men alligevel bliver født.

 

Nogle hanhunde er bare hurtige til at sætte sig fast, når de ved hvad de skal gøre. Vores Andersand nåede at sætte sig fast i en tæve på ca 1 min, mens vi kom løbende og råbte "nej Andersand". Den tæve skal heller ikke have hvalpe, så jeg ved fuldstændig de følelser, du går igennem. Vores tæve skal ikke have hvalpe fordi hun er multiallergiger. Hun er desværre så bare lige så allergisk, at hun ikke kan steriliseres fordi hun ikke kan tåle sytråden hun skal sys sammen med bagefter. Vi har derfor også prøvet at må ty til en abortsprøjte.

 

Da vi prøvede abortsprøjten, kom der ingen hvalpe ud. Der gik et par dage, så begynde der at komme noget sort / grønligt slim ud i varieret mængder. Det virkede som om hvalpene blev opløst og al livmoderens indhold kom ud som tyk slim. Vi så slet ikke noget, der lignede hvalpe. Efter endnu et par dage gik det i sig selv igen, hvor der næsten ikke kom noget slim. Og så efter endnu et par dage, kom der en meget stor mængde slimmet stads. Her var der en klat, der med meget god vilje måske kunne lige, at det var noget opløst foster, men det kunne også godt have været vores fantasi, der spillede os et puds ala som når en sky ligner et bestemt dyr, så ubestemmelig var det. Så der er en chance for at du ikke kommer til at opleve det som du tager imod, men bare skal tørre op efter Victoria. Vores tæve blev også en smule mut og irriteret, sikkert pga. livmoderen begynder at trække sig sammen igen.

 

Men du har min medfølelse og sympati :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvor er det bare .... [mangler ord] :megaked:

 

Men behøver du virkelig selv tage imod hvalpene? Jeg kunne forestille mig, at det kun vil gøre ondt værre at se dem :cry: Jeg kan godt forstå, du gerne vil være ved Victoria, men kan det ikke lade sig gøre uden at se dem?

 

 

Tror godt jeg kan overskue det, for Victorias skyld...vil være så nærværende jeg kan og hjælpe hende på alle tænkelige måder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var bestemt ikke den opdatering jeg havde håbet på :cry:

 

Jeg dømmer dig absolut ikke (det er sket før, du har bare den "forkerte" hund), og jeg tager hatten af for at du tilgodeser hvalpene og hvad der er bedst for dem efter hundeloven trådte i kraft.

Der er mange folk med ondt i røven ...

 

Victoria skal nok klare det, bare hun har dig til at støtte sig til! :ae:

 

Jeg håber håber håber at det komme til at ske problemfrit og at hun hurtigt kommer ovenpå igen - og også dig! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager imod dem herhjemme...evt. sammen med noget familie eller venner....De er ikke nok udviklede til at kunne leve, ellers skulle de jo have en sprøjte når de kommer, som jeg forstår det...

Jeg krydser fingre for, at det ikke bliver for slemt for jer alle. Måske du skulle sætte dyrlægens telefonnummer på speed call? Bare for alle tilfældets skyld. Men det har du nok allerede.

 

Gode tanker. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor forfærdeligt :S stakkels dig og stakkels Victoria..

 

Og det kan ske for selv den bedste!..

 

Selv seriøs og meget ansvarlige opdrættere, oplever altså uheld, hvor en lynhurtig hund smutter på deres tæve.. Og i princippet aner du jo ikke engang om det er Pablo, eller om en anden har sneget sig på hende :S

 

stakkels jer alle sammen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser først tråden nu og altså hvor er jeg ked af det på dine vegne. :megaked: :ae:

 

Vil sende dig masser og masser af varme tanker fra nu af og især på søndag. :ae:Hvor er det bare noget ... (indsæt selv en flok bandeord) at du skal igennem det! Husk at vi er herinde når som helst du har brug for at læsse af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Tak allesammen...:lun:

 

Nu ligger de to basser her på sofaen...det er helt underligt at mærke på den der hævede mave, se Victorias hale logre i takt med at man nusser og så vide at der snart er ingenting derinde...

 

Har så blandede følelser...ved jo at det er det rigtige...ihvertfald regeringens svar på "det rigtige"...men det føles ikke rigtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke læst tråden.. Læste bare første indlæg og sidder og tudbrøler... Idiotiske hundelov...

 

Du har hele min medfølelse, sikke noget du skal igennem.. Heldigvis tror jeg ikke det er noget Victoria vil "blive mærket af".. Årh hvor jeg bare føler med dig... Det er simpelthen bare... :megaked: Kunne slet ikke forestille mig at skulle igennem det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak allesammen...:lun:

 

Nu ligger de to basser her på sofaen...det er helt underligt at mærke på den der hævede mave, se Victorias hale logre i takt med at man nusser og så vide at der snart er ingenting derinde...

 

Har så blandede følelser...ved jo at det er det rigtige...ihvertfald regeringens svar på "det rigtige"...men det føles ikke rigtigt...

Det er aldrig rart at være Herre over liv og død.:cry: :ae:

 

Øv hvor forfærdeligt :S stakkels dig og stakkels Victoria..

 

Og det kan ske for selv den bedste!..

 

Selv seriøs og meget ansvarlige opdrættere, oplever altså uheld, hvor en lynhurtig hund smutter på deres tæve.. Og i princippet aner du jo ikke engang om det er Pablo, eller om en anden har sneget sig på hende :S

 

stakkels jer alle sammen..

 

 

Så enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Brian

Har du fundet ud af , hvor mange dage hun kan være henne??? Mener de er over 28 dage gamle når de kan ses på ultralyd. Og husk - hvalpenes befrugtede æg er fra befrugtning ca 10 dage om bare at sætte sig fast i livmoderen og danne moderkage go de vokser næsten ikke den første måned. Alt størrelsesvækst foregår mht udvikling den sidste måned, så de er nok meget små.

Ved en almindelig god fødsel blokker tæven ud i 6-24 timer inden presseveerne kommer.Inden udblokningen er temperaturen faldet nogle timer til under 37 grader og stiger så igen. Tæven puster og er urolig og skal holdes væk fra andre hunde.Kan evt kaste op.

Så bliv ikke bange hvis hun farer rundt og graver hule i alt, stønner voldsomt og evt får rysteture- det er normalt.

Dette bare til din orientering.Så du ikke bliver nervøs, hvis hun reagerer sådan. Føj og glæder mig til dette er overstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...